LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB Bank geld pinnen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
erwinrt
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2008 10:27

DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door erwinrt »

Hallo,

Ik heb sinds een maand een rekening bij DSB bank. Gewoon een betaal rekening dus niets voor hypotheek ofzo.

Mijn loon is 4 maart gestort smiddags. dit staat ook op internetbankieren dat het is bijgeschreven. helaas staat het saldo er nog niet op als ik bij een pin automaat geld wil opnemen.

Hoe kan het dat het bij internet bankieren is bijgeschreven maar bij een pin automaat nog niet?

Ik heb hiervoor rabobank , en postbank gehad maar bij beide rekenigen nooit dit probleem gehad.


alvast bedankt,

m.vr.gr. Erwin

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Heeft denk ik te maken met de wijze waarop DSB valuteert http://nl.wikipedia.org/wiki/Valutering

wwre
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 dec 2007 12:14

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door wwre »

Valutering staat daar los van. Valutering betekent dat er naast een boekdatum er een afzonderlijke rentedatum is.

Dit heeft meer te maken met het inferieure systeem van DSB Bank. Vroeger hadden de grootbanken dit probleem ook, ik praat over 8 jaar geleden. De geldautomaten liepen altijd 'een dag achter' m.b.t. bijschrijvingen. Tegenwoordig is alles real-time, maar niet bij DSB Bank. Geldt bij DSB Bank overigens ook voor afschrijvingen. Argenta Bank heeft (of had?) daar ook last van.

erwinrt
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2008 10:27

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door erwinrt »

Klopt, Duurde dag langer voordat het bedrag ook bij de pinautomaat stond bijgeschreven. wel irritant als je loon is bijgeschreven dat je dan alsnog een dag moet wachten voordat je kunt pinnen bij bank of winkel.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door Jack747 »

Inderdaad lastig, daarom kun je ook een roodstandlening afsluiten bij DSB. Tegen slechts ongeveer 19% rente...

Interessant? NOT!

Beter om te zorgen voor een eigen 'roodstand' mogelijkheid door te reserveren.

Succes!

Jack

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

nog veel beter is om helemaal niet met die gasten van DSB in zee te gaan...

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door Peter-O »

nog veel beter is om helemaal niet met die gasten van DSB in zee te gaan...
Niet met je eens Martin1976 :wink:

Als je het verstandig doet (zoals erwinrt duídelijk aangaf: alléén PUUR BETAALVERKEER en rest NIETS!!)
Is dit een prima oplossing.

Bij het invullen van mij belasting formulier zag ik mijn rente bijschrijvingen van mijn GEWONE Argenta en DSB betaalrekeningen en dat was een leuke gewaarwording sinds ik bij de PostKoets wegben.

toen was het betalen, betalen en géén rente krijgen..
nu:
gratis, gratis, ÉN nog eens een leuke rente toe!! :P
verlopig blijf ik met beide in zee gaan... :lol: [/quote]

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

moet je natuurlijk helemaal zelf weten :wink: . maar mijn geld krijgen ze niet daar bij de DSB. 't wordt regelrecht doorgesluisd naar achteloze mensen met allerlei vage leningen met onduidelijke voorwaarden, volgens mij zie je je centen nooit meer terug.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@ Martin 1976

Daar ben ik het nu volledig mee eens.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door Consumentt »

moet je natuurlijk helemaal zelf weten Wink . maar mijn geld krijgen ze niet daar bij de DSB. 't wordt regelrecht doorgesluisd naar achteloze mensen met allerlei vage leningen met onduidelijke voorwaarden, volgens mij zie je je centen nooit meer terug.
Kijk als je een beetje Mrs Bucket uit wil hangen en daarvoor een lening af moet sluiten, dan moet je daarna niet klagen over vaag en onduidelijk als je niet meer terug kunt betalen.
In goed Nederlands heet dat gewoon "boven je stand leven" en "Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten"

Ik geniet voorlopig van mijn gratis DSB rekening met rente toe.
Blijven jullie maar betalen voor je rekening zonder rente ! :wink:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Ik geniet voorlopig van mijn gratis DSB rekening met rente toe.
Bij DSB lijkt het gras altijd groener dan bij de buren, kijk al die leuke spotjes maar van Becam, lenen.nl en weet ik onder welke namen ze allemaal opereren (wat ik al vreemd vind). 't moet uit de lengte of de breedte komen, geef mij maar m'n eigen bank, ik vertrouw ze gewoon niet.

(maar 't staat iedereen vrij natuurlijk)

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door mattie »

Bedankt consumentt!! Ik word altijd heel opstandig en voel me nog steeds gekwetst als ik reacties zie zoals die van u!!!
Ook ik ben zon stomme sukkel die graag de mrs bucket wou uithangen!
U weet waarschijnlijk helemaal niet hoe zoiets in zijn werking ging,of u bent er zelf werkzaam?
De meeste zijn gewoon(uitzonderingen daargelaten)opgelicht,op een hele gewiekste manier!
Ik heb nooit geleend om de buren of wie dan ook de ogen uit te steken,alleen voor een autotje om naar de camping te kunnen met mijn kleine kinderen!
Dat ging altijd zonderproblemen,tot mijn laatste lening 7 jaar terug!
Mijn tussenpersoon van jaren was van baan veranderd of zoiets,en wij werden naar een ander kantoor verwezen! en daar is onze ellende begonnen! wij zijn overompeld door mooie praatjes,hebben geen brochure of iets gezien,en hebben nooit iets over beleggingen gehoord(het was een spaarlening)
Bij mijn man is 4 jaar geleden vasculaire dementie geconstateerd,en dit was ook al aan de gang bij het afsliuten toen aan de hand(niet te bewijzen natuurlijk)
Wij zitten nu in diepe ellende door DSB de jaren die wij nog hebben terwijl mijn man nog productief is,worden wij door dsb leeggezogen en als je protesteerd bedreigd!
Wij zijn 55 en 58 jaar oud en ons leven is op uit!!!!!
Dus als u weer zo oordeeld,lees dan eerst de forums over dsb en de gedupeerden,en als u alle ellende kent oordeel dan nog eens!!!

M.V.G Mattie :lol:

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik wil niet over een individuele omstandigheid oordelen en zeker niet veroordelen.
Maar als je geld leent dan wil je iets kopen waar je op dat moment niet het geld voor hebt. En geld daarvoor lenen betekent nu eenmaal de verplichting tot rentebetaling en terugbetaling.
Er zijn legio redenen aan te geven waardoor dat (terug)betalen niet lukt.
Het is dan aan de geldverstrekker om te bepalen hoe deze hier mee omgaat. Maar er zal geen enkele geldverstrekker zonder slag of stoot van zijn vordering afzien.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door mattie »

U begrijpt het nog steeds niet geloof ik!! Het gaat er helemaal niet om of ik kan terugbetalen of niet!!
Het gaat erom,dat je er als klant van uit mag gaan,dat je bij een bank niet word opgelicht!!!
Door misleiding,leugens,je ziet geen brochure of wat dan ook!!
Stom,JA-Ik denk dat het enige waar wij schuldig aan zijn is dat wij naief waren en te goed van vertrouwen!!
Wij zijn nu 36 jaar getrouwd,en hebben altijd voor een auto geleend,en dat was altijd tot volle tevredenheid van beide partijen!!
Dan verwacht je toch niet zoiets??en dat wisten ze die keurige heren!!!
Zou mij zoiets weer gebeuren! NEVER!! Ik ben ontzettend op mijn hoede nu!!
Ik leen nooit meer iets!!Ik durf niet eens meer lid te worden van een radio gids,ik vertrouw niemand meer!!!
En over terugbetalen,dat kunnen wij wel,als wij heel zuinig zijn,Maar ist dat terecht???Is het terecht dat wij uitgezogen worden,bedreigd,en dat wij in de situatie waarin mijn man nu verkeerd die tijd moeten besteden aan het vechten tegen een criminele bank????
Ik kan u dingen vertellen,waar uw haren van recht op gaan staan!!
Ik heb dit nog nooit meegemaakt,totdat ik in contact kwam met deze bank!!!
M.V.G Mattie

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door mattie »

En nog iets,Heeft u de uitspraak van zalm gehoord??
Hij zei JE KUNT ZE NIET KWALIJK NEMEN DAT ZE EEN SLECHT PRODUKT VOOR EEN LEUKE PRIJS KONDEN VERKOPEN!!!!!!
Mag de Hema dat ook??? Of V&D????
Nee dat mag alleen D.S.B En consorten,HEEFT ZALM DAAR BELANG BIJ???
Was hij daar niet werkzaam????
M.V.G.Mattie

Joop123
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:28

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door Joop123 »

mattie ik begrijp dat je je opgelicht voelt.
mij is niet helemaal duidelijk waarover?
een beleggingsproduct dat niet rendeert? of een hoge rente of verzekeringen? of staat je verhaal ergens anders op het forum?

het betreft hier een spaarrekening, waar geen verdere verplichtingen aanzitten. Dat stunten met spaarrente's is een manier van dsb om geld te funden, omdat de liquide op aan het raken waren na het 'amerika' gebeuren...

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Joop! Als ik probeer mijn verhaal te vertellen,ik zit dan 20 minuten te tikken,dan word het of gelijk verwijderd of er gaat iets mis??
Kan ik je mischien e-mailen?
Ik meen dat je met aan melden ook moest aan geven of je e-mail adres zicht baar mag zijn!! Waar vind ik die?(dom mischien?)
Groeten mattie

Horseman
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2005 18:27

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door Horseman »

Samen met mijn vrouw hebben wij nu ongeveer 6 maanden een betaalrekening bij de DSB.
Verwerkingstijd van het internet bankieren is inderdaad iets trager dan bijvoorbeeld de Postbank. Wij zijn verder overigens prima tevreden, ook met de snelheid van reageren op een e-mail van de klantenservice. Verder is natuurlijk een gratis bankpas en ook nog eens 3% rente op je betaalrekening natuurlijk leuk. Kom daar maar eens om bij de grootbanken.
Vr.gr.

Horseman
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2005 18:27

Re: DSB Bank geld pinnen

Ongelezen bericht door Horseman »

Sorry, foutje...De rente die je krijgt is geen 3% maar 2,5%. Veranderd verder overigens niets, wij zijn gewoon tevreden.

Gesloten