LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Ik heb 1 of meerdere negatieve ervaringen met de ABN- Amrobank

Ja
8
50%
Nee
8
50%
 
Totaal aantal stemmen: 16

flounder
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2007 14:34

Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door flounder »

Vandaag ging ik naar het kantoor van de ABN-Amrobank in Leiden. Ik vertelde de medewerkster dat ik mijn Bonus-Spaarrekening wilde opheffen en hiertoe een aantal overschrijfformulieren nodig had. Het saldo wil ik namelijk per 1 oktober overmaken, de rente. die een week later (!) volgt daarna.

Toen ik haar vertelde dat ik geen betaalrekening meer had bij deze bank en het bedrag naar een betaalrekening bij een andere bank wilde overmaken, vertelde ze mij doodleuk dat dit helemaal niet kon.

Ik had volgens haar 2 opties: Het saldo contant opnemen, (we praten over een bedrag met 4 nullen) of een zogenoemde "loze rekening" openen a 25 euro (!) om het geld naartoe over te boeken. Direct overmaken naar een rekening buiten de ABN- Amro kon niet.

Het feit dat ik al >14 jaar deze rekening heb bij deze bank maakt niets uit. Dat ik zelf niet heb gevraagd om beeindiging van mijn slapende betaalrekening aldaar, maakt niet uit.

Nee, in plaats van klantgericht te werk gaan begon mevrouw openlijk te twijfelen aan de handtekening in mijn paspoort. Deze week namelijk iets af van de handtekening welke ik als kind 14 jaar geleden had gezet. Ook merkte ze op dat mijn rekening liep bij het kantoor in Alkmaar en dat ik mogelijk daar naartoe moest om dit soort te regelen!

Ik ben met stomheid geslagen door deze arrogante, onbeschofte behandeling van een trouwe klant.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Ik ben met stomheid geslagen door deze arrogante, onbeschofte behandeling van een trouwe klant.
Tjonge, wat een opgewonden standje!

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Ik ben er niet bij geweest hoe je bent behandeld, maar misschien je kan ook anders redeneren:

De rekening was een slapende rekening, als 'trouwe' klant was je niet bekend bij dit filiaal. Als je dan het geld wil opnemen en de medewerker vertrouwd het niet, bijvoorbeeld omdat er twijfel is over de handtekening of over je legitimatiebewijs, dan zegt dat niets over jou maar alles over hoe voorzichtig de bank is om te voorkomen dat ze jou geld aan een verkeerde persoon meegeven. Als je dan bekend bent bij een ander filiaal, dan kan ik me de doorverwijzing voorstellen. (maar goed je gaf al aan dat je als trouwe klant een slapende rekening had, dus ik vermoed dat ze je in Alkmaar ook niet zouden kennen)

Bij veel banken kan je trouwens geen spaarrekening openen als je niet bij die bank een betaalrekening hebt. Werd trouwens de rente die je op de rekening ontving bijgeschreven op de spaarrekening of op je rekening bij een andere bank? Als de rente wel wordt overgeboekt op een rekening bij een andere bank, dan is het wel extra vreems als ze als je wilt overboeken op die rekening niet willen overboeken.

Hoe is het nu afgelopen eigenlijk?

flounder
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2007 14:34

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door flounder »

Een klant van Leiden doodleuk naar Alkmaar verwijzen, puur vanwege administratieve redenen volgens de medewerkster, vind ik erg ver gaan. Voorzichtigheid is prima, maar om en-public (stond voor een loket, 2 mensen achter mij) hardop te twijfelen "uw handtekening is wel wat veranderd?" vind ik nogal genant.

Mijn spaarrekening stond inderdaad gekoppeld aan een betaalrekening van deze bank, welke op enig moment op hun initiatief is opgeheven ivm slapende status. Prima hoor, maar zorg dan wel voor een goede afwikkeling als ik mijn enige spaarrekening welke al 14 jaar een groeiend saldo heeft wil opheffen.

De rente werd op de spaarrekening gestort.

Ik heb nu een prive-pakket via internet aangevraagd. Kost me 8,25 euro, maar gebruik deze uitsluitend om de spaarrekening leeg te treken.Daarna hef ik de hele boel op.

Sowieso raar dat iedereen moet betalen voor een betaalrekening bij deze bank. :shock:

flounder
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2007 14:34

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door flounder »

@ Marco Polo:
Niet opgewonden, gewoon flink pissed off.
Als je niet inhoudelijk kunt reageren, mag je het ook laten hoor. :roll:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door kweenie »

Zoals Gerborgh ook aangeeft, bij veel banken kun je alleen een spaarrekening hebben in combinatie met een daaraan gekoppelde betaalrekening. Dat kan allerlei redenen hebben, onder andere vanwege veiligheid, dat het spaarsaldo niet per ongeluk naar een verkeerder tegenrekening wordt overgeschreven, of vanwege (fiscale)identificatie, die wellicht via de gekoppelde betaalrekening gebeurt, of gewoon preaktisch, dat 'het systeem' alleen geld naar de eigen bank kan overmaken. Wellicht is dit in het verleden al eens aan u meegedeeld, misschien ook wel toen de slapende rekening is opgezegd.

Maar ik zou er dan niet speciaal apart een rekening voor openen. Dan zou ik het gewoon contant opvragen, inclusief opgebouwde rente, en dat meteen bij de eigen bank gaan storten. Of eventueel kijken of je een kennis hebt die wel bij de AA zit, zodat je meteen het contant opgenomen geld op de rekening van je kennis kunt storten en dat die kennis het meteen weer naar jou overmaakt. Is natuurlijk wat omslachtig, maar lijkt mij minder veel gedoe dan er speciaal een rekening voor te gaan openen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door Noble »

Ik heb nu een prive-pakket via internet aangevraagd. Kost me 8,25 euro, maar gebruik deze uitsluitend om de spaarrekening leeg te treken.Daarna hef ik de hele boel op.
nou dít had ik dus ECHT nooit gedaan, laat ze d'r kontanten maar aanspreken, en zo klein mogelijk laten uitkeren....

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door Wim2007 »

nou dít had ik dus ECHT nooit gedaan, laat ze d'r kontanten maar aanspreken, en zo klein mogelijk laten uitkeren....
Uiteraard had de ABN Amro hier niet eens met het voorstel mogen komen om de klant te laten betalen voor een rekeningnummer. Vanuit de bank gezien is het ook een domme zet omdat de kans dat iemand die ooit klant was, weer als klant zal terugkomen door deze opstelling een stuk kleiner is geworden. Toch zullen de meeste klanten kiezen (en dat weten de medewerkers van ABN AMRO ook) voor een nieuwe betaalrekening. De reden hiervoor is dat de meeste klanten niet met grote bedragen contant over straat zullen willen. Ook ontstaat daarna het probleem dat ergens contant weer een storting of betaling zal moeten worden gedaan. In dat geval zal men ook al snel tegen de gevolgen van de Wet ter voorkoming van witwassen en de financiering van terrorisme (WWFT) aanlopen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je nog het opnamebewijs van de AA hebt (op jou naam), dan zul je weinig problemen met die wwft hebben, lijkt mij.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik vraag me wel af, als AA zijnde, óók als je het contant zou verstrekken aan de klant, hoe je een dergelijke klant echt kunt identificeren (als deze klant al héél lang geen handelingen heeft verricht met AA en AA over een zéér oude handtekening beschikt).

Een kans op een vervalsing van het paspoort is mogelijk. en als het om een bedrag van 4 nullen gaat dan moet je als AA toch heel zeker zijn dat je de juiste persoon tegenover je hebt staan. Ik kan me dus wel indenken dat je als bank zeer voorzichtig bent.

Ik vraag me wel weer af hoe makkelijk je als klant vervolgens weer een betaalpakket kunt aanvragen bij AA waarna je spaarrekening weer via dit pakket benaderbaar is (dan moeten ze je weer identificeren).

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door RobbieP »

Ik ben met stomheid geslagen door deze arrogante, onbeschofte behandeling van een trouwe klant.
een slapende betaalrekening die op initiatief van de bank beeindigd werd, een spaarrekening waarvan het saldo overgemaakt moet worden naar een andere bank, en dat in een tijd waarin deze bank de moeilijkste periode doormaakt in zijn bestaansduur. Waarschijnlijk begrijpt u niet wat het begrip "trouw" werkelijk inhoudt.

Hooks
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2008 22:45

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door Hooks »

Dat het "niet helemaal handig" is om aan de balie met meerdere wachtenden te gaan twijfelen over een handtekening, ben ik met u eens.
Wel vind ik dit een redelijk overtrokken reactie voor iemand die een bedrag op een rekening heeft staan met "4 nullen" en vervolgens een boel poeha maken om 25,-

Veel lawaai maken(aan de balie of op een forum of waar dan ook) betekend niet altijd dat u uw gelijk krijgt.

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door Frankko »

Dit is een vreemd verhaal en ligt meer aan de medewerker die je gesproken hebt dan aan ABN. Je kan alle rekeningen nl gewoon opheffen en dan een tegenrekening opgeven. Ongeacht of dit een spaar- of priverekening betreft.

Het is toch te gek voor woorden dat je eerst kosten moet maken alvorens je iets kan opzeggen. Hier hebben beide partijen niets aan omdat de klant geirriteerd is en moet betalen en ABN werk op de hals haalt terwijl het niets opleverd want de klant zegt tenslotte alles op.

ilatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mar 2006 14:32

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door ilatie »

Het saldo wil ik namelijk per 1 oktober overmaken, de rente. die een week later (!) volgt daarna.
De bonus-spaarrekening is een kwartaal-trouwrekening, dwz dat de rente binnen 7 dagen na afloop van het verstreken kwartaal op de betreffende rekening wordt gestort. In de practijk komt het er op neer dat u uiterlijk de 7e van de maand deze rente op uw rekening ziet verschijnen, maar dat de rentedag, de 1e van oktober zal zijn.
Zou de rente eerder dan 1 oktober op de rekening worden gestort door ABN Amro, dan zou dat betekenen dat u geen recht hebt op de toprente van het afgelopen kwartaal, maar dat er slechts een rente van 1% zal worden uitgekeerd, zoals ook vermeld in de voorwaarden.
Ik had volgens haar 2 opties: Het saldo contant opnemen, (we praten over een bedrag met 4 nullen) of een zogenoemde "loze rekening" openen a 25 euro (!) om het geld naartoe over te boeken. Direct overmaken naar een rekening buiten de ABN- Amro kon niet.
Door de rekening op te heffen zal het restsaldo worden overgeboekt naar een tegenrekening van uw keuze, dus ook buiten de bank. Als u dat per direct had gedaan, had het geld niet een kalenderkwartaal op de rekening gestaan en had u dus ook geen recht gehad op de top-rente, maar op de rente van 1% (zie ook bovenstaande uitleg)
Nee, in plaats van klantgericht te werk gaan begon mevrouw openlijk te twijfelen aan de handtekening in mijn paspoort.

Natuurlijk let een bankmedewerker heel goed op de handtekening die bij hen bekend is en die vermeld staat in het paspoort. Hoe zou u het vinden als er iemand geld van uw rekening zou kunnen opnemen terwijl de handtekeningen niet overeenkomen. Logisch dus dat de bankmedewerker u handtekening gaat controleren.

Sisimone
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008 14:47

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door Sisimone »

het is duidelijk dat je niet kunt overboeken van een spaarrekening.
Daarom is het ook een spaarrekening!!
Ik vond dat de dame bij de balie je voldoende keuzes gaf.
Je kunt het geld opnemen of een rek bij AAB openen om het daarnaar toe te boeken en dan naar een andere bank.
Een derde optie is dat je de rek kunt opheffen met een tegenrekening.
Houdt er dan wel rekening mee dat het 2 weken duurt voordat het op de tegenrekening staat.
Dit werk niet alleen zo bij AAB maar ook bij andere banken!
En veel banken hebben geeneens een kas waar je geld kunt opnemen.

Ik denk dat het ook ligt aan hoe je zelf bij die balie gaat staan?!?!

Nettie CS
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 11:07

Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ongelezen bericht door Nettie CS »

De service die je bij de ABN Amro krijgt is inderdaad slecht. Ze doen maar wat, openen en sluiten rekeningen wanneer het hen uitkomt zonder je daarover in te lichten (zoals slapende rekeningen). Bij mij hadden ze een betaalrekening geopend voor de hypotheek (terwijl we al heel veel betaalrekeningen daar hadden). Bij het oversluiten vanwege verhuizing naar een nieuwe vorm hypotheek hebben ze de aan de oude hypotheek gekoppelde betaalrekening gewoon laten staan en niet afgesloten. Ze durfden er zelfs per kwartaal kosten voor in rekening te brengen !!!

Zo heb ik nog legio voorbeelden van deze bank.

De ABN Amro (zie ook mijn bericht over betaaldepot) functioneert niet meer en is de grootste bankenboef van Nederland.

Ik ben vanaf mijn geboorte klant bij de bank, dus dat is 38 jaar geleden. Binnenkort wil er klant af zijn. Dus wie nog suggesties heeft voor een goed bank in deze tijd......

Gesloten