LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] moneyou!!!!!!!!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
tetje
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2006 10:00

moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door tetje »

Hallo, is iemand al bekend met de producten van moneyou!!?? De gewone spaarekening en 1 jaar vast rekening. Geven best hoge rente, jammer dat je daar eerst een rekeningnr. moet aanvragen , weer meer werk, maar ja.

Tetje

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Het is gewoon ABN Amro onder een ander label.

martijntje
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 sep 2008 19:29

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door martijntje »

Hoi.

Ik heb onlangs ook een spaarrekening geopend. Is erg eenvoudig en je hoeft geen papieren op te sturen. Je hoeft slechts een aanvraag te doen, een overboeking te doen en je krijgt een bevestiging. Een fluitje van een cent dus.
Wat belangrijk is om te weten is dat Moneyou onderdeel is van ABN-AMRO Hypothekengroep. Dit bedrijf heeft een aparte bankvergunning. ABN AMRO Bank heeft ook een aparte vergunning. Dit houdt dus in dat je geld volgens het depositogarantiestelsel zowel gedekts is bij Moneyou als bij ABN-AMRO zelf. Hierdoor kun je dus op dit moment maximaal € 100.000 parkeren bij ABN-AMRO en € 100.000 bij Moneyou.
Wat ook belangrijk is om te weten, is het feit dat ABN AMRO Bank geheel in staat voor de schulden van ABN AMRO Hypotheken groep en dus van Moneyou (Moneyou is slechts een merknaam, je geld staat bij de Hypotheken groep). Als ABN AMRO Hypothekengroep failliet gaat, staat ABN AMRO Bank dus in voor de schulden.
Voor de gewone spaarrekening krijg je op dit moment 5,1% effectieve rente. DIt komt ongeveer neer op 5,0% nominale rente met kwartaallijkse uitkering van de rente. Voor de 1- en 2-jaarsdepositio's geldt een wat lagere rente (5,0% voor één jaar, nominaal en effectief), als je je geldt voor het einde van de looptijd eraf haalt krijg je op dit moment toch nog 3,5% rente. Je kunt je geld dus altijd terughalen, ook al heb je het "vast" staan.
Ik heb goede ervaringen met de spaarrekening van Moneyou.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Volgens mij is het garantiestesel voor de gehele groep. Dus 2x 1 ton (AA Hypotheken en AA Bank) lijkt mij stug.

Dus de de overheidsbank AA geeft een dergelijke rente geeft aan de consument. Ik vraag me wel af of dit nu zo kan gelet op de mededingingswet (ten opzicht van de andere commerciele banken in Nederland). Bovendien kan een overheidsbank m.i. makkelijker aan funding komen op de geldmarkt (er is ook niet voor niets veel vraag naar Nederlandse Staatobligaties omdat Nederland altijd zo trouw is geweest in de aflossing).

N.B.: Als het aangetrokken spaargeld door AA groep keurig wordt gebruikt voor het overnemen van hypotheken van mensen met een "woeker" hypotheek (ELQ, wat m.i. nooit had moeten worden toegelaten door de overheid) of een schadevergoeding voor woekerpolissen (Fortis ABC spaarplan), dan hebben ze mijn zegen.

Verder verneem je maar weinig reclame van de Achmea spaarrekening. Waarom? Omdat natuurlijk Rabobank (aandeelhouder van Eureko waar Achmea ook onder hoort) tegen Achmea Bank heeft gezegd dat ze veel goedkoper geld kunnen verstrekken (als AAA bank) aan Achmea bank dan het op spaarmarkt halen bij Nederlandse spaarders. Dit heb ik van bronnen vernomen omdat ik niet snapte waarom Achmea met een spaarproduct kwam.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Garantiestelsel geldt niet voor een hele groep, maar per bankvergunninghouder. Als AA-bank en AA hypotheken/moneyou aparte bankvergunningen hebben, dan is dus 2 ton gegarandeerd. Net als bv. SNS en ASN aparte bankvergunningen hebben, en dat je daar dus 2 ton gegarandeerd kunt hebben.

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door simmetje »

AAHG is een 100% dochter van ABN AMRO. AAHG is eigenlijk het vroegere bouwfondshypotheken en dit is ook de reden dat er een aparte bankvergunning is.

Bouwfonds heet tegenwoordig Florius. MNF en MoneYou zijn daar bijgekomen. Samen met de hypotheekverwerking van ABN AMRO en hypotheekverwerker Stater vormt dit samen AAHG.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Volgens mij is het garantiestesel voor de gehele groep. Dus 2x 1 ton (AA Hypotheken en AA Bank) lijkt mij stug.
Het garantiestelsel is niet voor de hele groep. ABN Amro Bank en ABN Amro Hypotheken Groep hebben elk een eigen vergunning bij DNB. De spaarrekening van Moneyou is op dit moment een van de betere spaarproducten op de markt en het aanvragen van een spaarrekening is weing gecompliceerd. Het duurt meestal niet meer dan een paar uur voordat er gebruik van de rekening kan worden gemaakt.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ok, jullie hebben gelijk, 2 bankvergunningen.

Maar toch, waarom zou AAHG met MoneYou spaargeld uit de Nederlandse spaarmarkt willen halen? Je zou toch verwachten dat AA Bank (nu als staatsbank) goedkoper geld uit de interbancaire geldmarkt kan halen en dit geld binnen de gehele groep kan uitlenen aan AAHG (= interne funding). Zo niet, wat betekent dit dan?

Wellicht omdat men het groepsonderdeel AAHG eerder wil verkopen aan een geïnteresseerde partij en dus nu reeds geheel wil ontvlechten uit de gehele groep (incl. enige vorm van interne funding)?

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Wellicht omdat men het groepsonderdeel AAHG eerder wil verkopen aan een geïnteresseerde partij en dus nu reeds geheel wil ontvlechten uit de gehele groep (incl. enige vorm van interne funding)?
Wellicht omdat men een hogere rente kan bieden dan andere banken door een lagere kostenstructuur wellicht? Overigens zal de spaarder dat terecht weinig uitmaken. Die geniet gewoon van een mooie rentevergoeding.

martijntje
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 sep 2008 19:29

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door martijntje »

Ik denk dat er geen sprake is van ontvlechting.
ABN AMRO geeft zelf op een 1-jaarsdeposito 5,2%, dit is hoger dan Moneyou. Daarnaast wordt de ABN AMRO internethypotheek onder gebracht bij Moneyou. Ik kan me niet voorstellen dat ABN AMRO dit zou doen als het in de verkoop zou staan.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Wim,

dat het een spaarder niets uitmaakt dat is ook zo, zeker voor degene die alleen maar naar rente/prijs kijkt en zo snel mogelijk geld wil stallen. Daar hebben we het al vaker over gehad.

Waar ik gewoon benieuwd naar ben is de huidige sturing vanuit de gehele groep (AA bank, AAHG, ...), als dit momenteel al plaatsvindt:
- hoe is binnen de gehele groep de centrale funding (Treasury) geregeld?
- MoneYou is een ander label/internet verkoop kanaal, waarom een andere label (naam), waarom niet gebruik maken van het "oude" AA verkoopkanaal? Je kan zeggen "MoneYou een lagere kostenstructuur" maar het is wel een extra label/direct verkoop naast het bestaande van AA, dus extra kosten (opzetten, marketing, ...). Is AA niet in staat om het bestaande kanaal goed uit te nutten, valt het niet te verkopen aan bestaande AA klanten, is AA te log en MoneYou makkelijker/sneller op te zetten, pleegt MoneYou roofbouw op AA bank?

Kortom de losse onderdelen van AA kunnen het allemaal wel goed bedoelen maar of het geheel ten goede komt voor de gehele groep. Ja, ik mag me als belastingbetaler toch wel gaan afvragen of mijn belastingcenten effectief worden gebruikt.

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

AAHG heeft nu drie kanalen waar men uit kan kiezen:
- rechtstreeks bij ABN
- via intermediair bij Florius
- via internet bij Moneyou.

Hoe dichter bij de bron hoe duurder het geld. Echter, omdat internet rechtstreeks nog niet echt goed werkt, kan Moneyou nu ook via het intermediair.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn bij de meeste financiele instellingen verschillende labels voor verschillende verkoopkanalen: via bank, intermediair of direct writer. De kosten zijn bij die verschillende kanalen verschillend, zowel in hoogte van de kosten als in de structuur van de kosten. En ook in de 'toerekening' van kosten: als je bv. via een intermediair werkt, dan neemt die intermediair een deel van het werk uit handen, terwijl je voor direct writing activiteiten zelf meer contact met de klant moet hebben (helpdesk, administratie invoeren etc.).

Die verchillende producten kunnen dus ook voor de klant een andere prijs hebben. Als je dan zulke verschillende producten onder de zelfde naam verkoopt, dan denkt de klant al snel dat hij voor het zelfde product via het ene verkoopkanaal wordt benadeeld, omdat het wellicht duurder is. Maar vaak staat er tegen die wellicht hogere prijs dan ook iets tegenover, zoals extra service of een persoonlijke benadering.

Het zijn dus vaak geen identieke producten. Daarom krijgen ze een andere naam. Dat zie je ook bij bv. Delta Lloyd, die hun direct writer producten onde de naam Ohra verkopen. En tot op zekere hoogte ook bij ING: Nationale Nederlanden verzekeringen via intermediairs, Postbank voor bankzaken en verzekeringen om zelf te doen of via een bank, en ING bank voor bankzaken met iets meer persoonlijke benadering (al verwatert dat onderscheid wel (ook bewust)). En dat heb je dus ook met Abn Amro, Florius en Moneyou.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: moneyou!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Hoe dichter bij de bron hoe duurder het geld. Echter, omdat internet rechtstreeks nog niet echt goed werkt, kan Moneyou nu ook via het intermediair.
Aanvragen, openen en opnemen van de spaarrekening bij Moneyou verloopt probleemloos. Waar het bericht vandaan komt dat dit niet het geval is, is me een raadsel. Er is geen enkele reden om hiervoor een intermediair te benaderen.

Gesloten