LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is RKN nu Intermediar Nederland

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
petershgm
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2008 09:49

is RKN nu Intermediar Nederland

Ongelezen bericht door petershgm »

Ben benaderd door Intermediar Nederland uit Oss ( Dhr F.vd Broek).
Nu heb ik al nare ervaringen op gedaan en dus bedrogen geworden.
Daarom ben ik extra waakzaam.
Men vraagt een incasso van €500 te doen voor verder onderzoek voor een hypotheek. Vreemd want ze verdienen toch als ze een hypotheek afsluiten. Banken vragen nooit een bedrag vooraf.
Mijn gevoel geeft aan dat eea niet klopt.
Dus zoeken op Rader en kom verhalen tegen van RKN.
Mijn vraag is dan of dit dezelfde club is.
En of deze dan niet te vertrouwen zijn.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: is RKN nu Intermediar Nederland

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Niet doen. Geld kwijt en geen advies.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: is RKN nu Intermediar Nederland

Ongelezen bericht door __oi__ »

Ken de organisatie verder niet, maar op zich is de vergoeding die ze vragen niet vreemd,
Steeds meer tussenpersonen werken vandaag de dag niet meer op basis van provisie, maar op fee of uur basis. Over het algemeen betaal je dan geen provise meer, of wordt bij afsluiten van de hypotheek de eerder in rekening gebrachte kosten verrekend.
Dit laatste gebeurt niet vaak, tenzij op voorhand bekend is dat het een 'moeilijk' onder te brengen klant is.
In jouw geval staat dat al vast gezien je reacties bij het onderwerp kredietcrisis, waar je aangeeft momenteel een hypotheek bij Sparck te hebben, regelmatig te laat hebt betaald, en ook momenteel met een oplopende betalingsachterstand te maken hebt.

Kortom, niet meer dan normaal dat een TP eerst centen wil voordat ie zijn uurtjes aan jou gaat besteden.

Overigens kan ik je adviseren om niet in te gaan op het voorstel aangezien ik je met een aan zekerheid grensende waarschijnlijkheid kan meedelen dat er momenteel geen enkele geldverstrekker is die bereid is een hypotheek aan je te verstrekken.
Mocht die onverhoopt toch gevonden worden ( en neem van mij aan dat na het wegvallen van ELQ en Sparck dit echt onmogelijk is geworden), houdt dan rekening met een flinke boete voor het inlossen van de Sparck hypotheek.

Gesloten