LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Dozo63
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2008 14:24

afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door Dozo63 »

Ik beb een lijfrente polis bij ABN Amro verzekeringen. De premie voor deze polis heeft een negatief saldo veroozaakt op mijn Abn Amro betaalrekening. Aangezien ik in het buitenland woon heb ik hier onvoldoende zicht op kunnen houden.
Wat ik vreemd vind is dat mijn rekening geen debet faciliteit heeft, dus de rekening zou nooit in het rood mogen komen, echter voor hun eigen verzekeringstak hebben ze kennelijk een uitzondering gemaakt, als de verzekering bij ING was geweest hadden ze hem nooit afgeboekt durf ik te wedden. Nu hebben ze inmiddels een incassobureau op me af gestuurd, met alle kosten die daarbij komen.
Is die afboeking terecht en is hier geen ongeoorloofde belangenverstrengeling?

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door __oi__ »

Als premie niet was afgeboekt dan had je daar waarschijnlijk over geklaagd.
Je hebt geen polis bij de ING maar bij de ABN, en ze hebben vertrouwen in je als klant dat de debetstand eenmalig zal zijn, zodat je de premie voor je lijfrente gewoon kunt voldoen. Harstikke goed van de ABN.
Dat jij vervolgens 3 tot 6 maanden niets aanvult is jouw probleem. Voordat er een incassobureau volgt heb je voldoende brieven ontvangen.

Ongeoorloofde belangenverstrengeling? Wat een gezever weer dit.

Dozo63
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2008 14:24

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door Dozo63 »

Hoezo gezever?
De afspraak die ik met Abn amro heb is dat de rekening geen debet mogelijkheid heeft. Ze houden zich simpelweg niet aan hun afspraak.

De premiebetaling is een afspraak die IK heb met de abn amro verzekeringen niet met de bank. Bovendien hebben ze mij vorig jaar op het hart gedrukt dat deze 'koppelinge'van abn amro verzekeringen en DE bank niet meer zal gebeuren. Geen gezever dus.

Dozo63
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2008 14:24

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door Dozo63 »

O ja voordat ik het vergeet, ik ben in het buitenland dus zoveel zicht heb ik niet op de gang van zaken, temeer daar ze de rekening uit internet bankieren hebben gehaald.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door __oi__ »

blijft gezever. Niet zoveel zicht wat een onzin. Beetje zwanger bestaat ook niet.
Klagen om het klagen.

Dozo63
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2008 14:24

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door Dozo63 »

Volgens mij werk je voor DE bank.
Ze hebben zich niet aan een eerdere afspraak gehouden, zo simpel is het.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door __oi__ »

Nee, werk niet voor DE, of welke ander bank dan ook. Heb er zelfs geen rekening.
Je hoeft niet voor de ABN te werken om in te zien dat dit een onzin post is..... Sterker nog, zelf ben je het daar waarschijnlijk ook mee eens. Waar het omgaat is dat je deze lijfrente wil afkopen omdat je fiscaal geen voordeel meer hebt sinds je in Spanje woont, en dus maar niet meer betaalt, en vervolgens met drogredenering de ABN de zwarte Piet probeert toe te spelen.
Hoe ik dat weet? Omdat je meer post op het internet...
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=65233
Laatst gewijzigd door __oi__ op 04 nov 2008 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Dozo63
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2008 14:24

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door Dozo63 »

ik snap niet dat je dan hier uberhaupt de moeite voor neemt, zeker niks te doen?

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door __oi__ »

heb nog ff aanvullig gedaan op vorige post

Dozo63
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2008 14:24

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door Dozo63 »

goh slim hoor, ook google gestudeerd?
dat zijn 2 verschillende onderwerpen daarom staan ze in 2 verschillende forums.
Dat ik die lijfrente wil afkopen is vanwege het feit dat ik er fiscaal geen voordeel mer van heb en ik de ontstane situatie met abn amrro niet nog een keer wil volgend jaar, zo simpel is dat.
Verder is het een pricipe kwestie, de afspraak is geen debet stand. DAt hebben ze zelf aangegeven omdat ik geen inkomen meer heb in nl. Dat ik een premie moet voldoen is een andere kwestie, dan moet abn amro verzekeringen bij mij aan de deur kloppen als ze premie van me willen zien, indien ik niet voldoe rest er niks anders dan premievrij maken minus eventuele kosten fair enough.

Die polis gaat er toch aan en de debet stand wordt ook opgelost, het gaat mij om het principe.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door __oi__ »

maak ff een poll-tje aan om te zien wie dat nog meer een aannemelijk verhaal vindt...... :roll:

Dozo63
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2008 14:24

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door Dozo63 »

dan werk je voor een deurwaarder of incasso bureau, dan heb je vast te druk..

Woeno
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 sep 2008 22:42

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door Woeno »

In principe heb je gelijk. Als je een debetloze rekening hebt laat dan de bank de afschrijving terugdraaien, simpel toch. Wat betreft je lijfrente polis is het te gemakzuchtig om te denken dat je er van af bent als je geen premie meer betaald. Als je je polis premievrij wilt maken lijkt mij een briefje naar de verzekeringsmaatschappij een normalere aanpak. Ongetwijfeld vind je in de polisvoorwaarden hoe je dit kunt doen.

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door justme1 »

In principe heb je gelijk. Als je een debetloze rekening hebt laat dan de bank de afschrijving terugdraaien, simpel toch.
Nee dat is niet het geval. De Abn-amro laat incasso's inderdaad niet doorgaan als het saldo op de rekening niet voldoende is. Echter alle dwingende afboekingen zullen doorgaan ongeacht het limiet op de rekening. Een afboeking zoals dit is dus niet gelijk aan een normale incasso. De meeste banken werken hier mee. Over het algemeen zijn kosten die gemaakt moeten worden voor producten van de bank zelf, dwingend en worden dus gewoon afgeboekt.

Neem aan dat ze dit ook in de voorwaarden hebben staan.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Kijk eens in je polisvoorwaarden en dan specifiek de betalingswijze van je premie. Staat daar "incasso/incasseren" of staat daar "belast/ debiteren/afboeken".

Op zich is het een soort van koppelverkoop van AA maar om je daar nu zo druk over te maken. Premie van het verzekeringsproduct wordt alleen maar duurder als AA een achterstandsadministratie moet inregelen voor het verzekeringsproduct.
Per slot van rekening moet je toch gewoon je premie betalen.

Dan kan je voor het probleem naar KIFID gaan maar ik denk dat KIFID wel meer urgente zaken gaat behandelen dan deze. Tenzij je een oude zeurkous bent in Spanje en niets anders te doen hebt dan klagen.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Dozo, Volgens mij worden hier de zaken een beetje omgedraaid. In eerste instantie ben je verplicht om je lijfrente premie te betalen. Dus jij gaat als eerste de fout in door niet te zorgen dat je voldoende saldo hebt!

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: afboeking premie ABN Amro verz veroozaakt negatieve stand

Ongelezen bericht door Frankko »

Ik vind het ook gezeur. Je moet gewoon premie betalen en dat je geen inzicht in je bankzaken hebt omdat je in Spanje woont ligt toch echt aan jezelf. Je kunt gewoon internetbankieren, telefonisch bankieren en krijgt gewoon afschriften. Ik kan me niet voorstellen dat een bank out of the blue een rekening van internetbankieren gaat verwijderen.

Als de premie niet afgeschreven zou zijn en je een aanmaning had gekregen met 25.- opslag ivm administratiekosten had je waarschijnlijk ook geklaagd hier.

Inderdaad een geval van klagen om te klagen!

Gesloten