LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASN Bank krijgt betaalrekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Eindelijk krijgt ASN een betaalrekening. Kosten zijn 1,50 per maand en je krijgt 1% rente over je saldo. Lijkt mij gunstiger dan de tarieven van bv. ABN-Amro en je pecunia worden niet belegt in clusterbommen en andere onethische zaken. Ik denk dat deze jongedame gaat overstappen.

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Ik zit bij de Triodos Bank www.triodos.nl Ook een duurzame bank, misschien interessant vor jou als je niet in wapens etc wil participeren.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Eindelijk krijgt ASN een betaalrekening. Kosten zijn 1,50 per maand en je krijgt 1% rente over je saldo. Lijkt mij gunstiger dan de tarieven van bv. ABN-Amro en je pecunia worden niet belegt in clusterbommen en andere onethische zaken. Ik denk dat deze jongedame gaat overstappen.
De betaalrekening van ASN is duur. Wie 'ethisch' wil voor een betaalrekening is een stuk goedkoper uit bij Triodos (passen zijn goedkoper en het eerste jaar gratis). Daarnaast is de betaalrekening van ASN duurder dan het basispakket van de Postbank. Verder hoeven klanten helemaal geen geld af te dragen voor een betaalrekening bij Argenta en bij DSB Bank. Het komende aanbod van ASN Bank is een tegenvaller. Naar mijn idee had ASN Bank een gratis betaalrekening moeten introduceren om een concurrerend product in de markt te zetten.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Noble »

Sluit mij aan bij Wim2007,

dan kregen ze mij óók.... 8)

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Henk25 »

Krijg je ook afschriften?
Zo ja dan is het een alternatief en redelijk in prijs.
Als het een internet betaalrekening is dan is het idd duur.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door kweenie »

De ASN betaalrekening is volgens mij niet zozeer bedoeld als concurrent voor al die tientallen andere betaalrekeningen, om veel mensen bij de concurrent weg te kapen, maar vooral voor mensen die voor het gemak (en de 'verantwoordheid') graag alles bij één bank willen hebben. Dus met 'normale' kosten, en niet noodzakelijk een van de goedkoopsten van het land.

Trouwens, 1,50 per maand en 1% rente zijn beide volgens mij beter dan de voorwaarden van de broer SNS-bank.

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Eneco klant »

De betaalrekening van ASN is duur. Wie 'ethisch' wil voor een betaalrekening is een stuk goedkoper uit bij Triodos (passen zijn goedkoper en het eerste jaar gratis). Daarnaast is de betaalrekening van ASN duurder dan het basispakket van de Postbank.
Dat Wim geen ASN-fan is, is bekend. Dat ik het wel ben ook. Maar laten we ons wel bij de feiten houden. De ASN-rekening kost 1,50 euro per maand voor de 1e rekeninghouder en 1,- euro per maand voor de eventuele 2e rekeninghouder. Dat is inclusief wereldpas en digipas. Bij Triodos ben je inderdaad het 1e jaar een stuk goedkoper uit, want dan betaal je niets. Ik geef toe, gewoon dom dat ASN dat ook niet doet. Maar na dat jaar betaal je bij Triodos een jaarlijkse pasbijdrage van 13,75 euro per persoon. Dat is voor de 1e rekeninghouder dan ook nog goedkoper dan bij ASN, maar bij ASN krijg je wel 1% rente over je tegoed. Bij mij is dat ongeveer 10,- euro op jaarbasis. Trek je die eraf dan is ASN een stuk goedkoper dan Triodos en Postbank. Tegen de tarieven van DSB/Lenen.nl kan geen enkele bank in Nederland op, zeker geen duurzame.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door rvkeuken »

De rekening is niet duur, niet goedkoop, maar wel een serieus en duurzamer alternatief. Ik weet nog niet of ik overstap, ik denk wel dat ik m erbij neem en wie weet op de lange duur overstap.

Ik moet wel zeggen dat ik redelijk tevreden ben over het postbank internet systeem, een argument om niet over te stappen

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Consumentt »

Trouwens, 1,50 per maand en 1% rente zijn beide volgens mij beter dan de voorwaarden van de broer SNS-bank.
Er is nog steeds een bank met 0,00 per maand en 2,5% rente, dus zo geweldig is dat aanbod van ASN niet.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

ASN/SNS is gewoon een goed alternatief met voldoende betaal functionaliteit t.o.v. de andere grootbanken.

In ieder geval heeft SNS iDEAL, buitenlandse overboekingen, aankoop van valuta, ruime geldopname limieten op de eigen geldautomaat, de mogelijkheid om je bankpas te koppelen aan een spaarrekening, ...
Ik weet niet of ASN dit allemaal gaat bieden. Misschien is ASN daarom qua tarief dus lager (en een credit rente op de betaalrekening) tov SNS

Het voorgaande dus naast het duurzame karakter van ASN. Dat kan voor menigeen een reden zijn om ook over te stappen naar ASN.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door rvkeuken »

wat ons brengt op een oude discussie,
kortom, asn zet een duurzaam alternatief in de markt welke zeer compleet kan zijn, is ie dat dan is het een goed alternatief voor de grootbanken en een zeer goed alternatief voor mensen die meer duurzaamheid zoeken, ook in het bankieren.

michael76
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2008 00:25

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door michael76 »

ASN is duur hoor en je hebt niet overal SNS pin automaten. Ik heb de Triodos betaalrekening en die is goedkoper en je hebt meer pin mogelijkheden. Je kan namelijk met de Triodos Wereldpas gebruik maken van ALLE geldautomaten en heb je bij Rabobank automaten vaker toegang. Dus geen gastgebruik. :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat je met de nieuwe betaalrekening wel bij andere banken geld kunt opnemen. Het is nl. een ander soort pas dan de bestaande spaarbankpas.

michael76
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2008 00:25

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door michael76 »

Kan ook inderdaad het gaat om de ASN Wereldpas. Je kan dus eenmalig met de ASN Wereldpas pinnen bij een andere bank en bij de Automaten van SNS vaker.

Met de Triodos Wereldpas kan je eenmalig pinnen bij een andere bank en bij de automaten van de Rabobank vaker vanwege samenwerking.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Krijg je ook afschriften?
Zo ja dan is het een alternatief en redelijk in prijs.
Als het een internet betaalrekening is dan is het idd duur.
Het is een internetrekening zonder afschriften.

zie ook: http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=10046
Opmerkelijk is hier de volgende passage:
"Creditrente: 1% over het tegoed op de ASN Bankrekening (rentewijzigingen voorbehouden)"

Waarschijnlijk zal het dus snel zijn afgelopen met de vergoeding van 1% creditrente.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Henk25 »

Ik vind het goed dat de ASN hiermee komt. Alleen jammer dat je geen afschriften krijgt. Triodos zou ik niet zo gauw doen. Liever Aegon ( maar die heeft nog geen betaalrekening) of een andere bank.

michael76
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2008 00:25

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door michael76 »

Waarom Triodos niet als ik vragen mag. Het is een goede bank.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Henk25 »

Het is een kleine bank en ik weet niet genoeg van de antroposofie om te kunnen beoordelen of dat bij mij past en eigenlijk heb ik liever een bank die gewoon goed is ipv zo duidelijk groen (hoewel daar niets tegen is).

michael76
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2008 00:25

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door michael76 »

Om te beginnen is Triodos geen Sofische bank. Maar smaken verschillen. Ik vind de service van Triodos Bank heel goed.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: ASN Bank krijgt betaalrekening

Ongelezen bericht door Henk25 »


Gesloten