Pagina 1 van 1

Verkeerde betalingsopdracht uitgevoerd

Geplaatst: 27 jan 2009 15:37
door jaapenyvonnevanweelden
Heb in maart 2008 een overschrijving gedaan van giro naar bank waar een verkeerd rek.nr was ingevuld. De naam klopte niet met het rek.nr.
Toch werd dit bedrag afgeschreven naar inderdaad een voor mij onbekende naam. Bij het overschrijven heeft de postbank de 0 die aan het reknr vooraf ging zomaar weggelaten.Dit nr was nl een telefoonnr. Wat blijkt als je de 0 weglaat is er ook iemand met zo'n bankreknr.
Al mijn pogingen om dit geld terug gestort te krijgen (dus al vanaf april) hebben geen resultaat. Eindelijk van de postbank het adres van de desbetreffende persoon gekregen en in december een aangetekende brief de deur uit gedaan. Nog steeds zonder resultaat. Niet ik heb de fout gemaakt maar de Postbank heeft verzuimd na te gaan of het nr wel met de persoon in kwestie klopte. Wie weet hoe ik mijn geld terug gestort kan krijgen of wat ik voor stappen hiervoor moet ondernemen??
Een radeloze penningmeester.

Re: Verkeerde betalingsopdracht uitgevoerd

Geplaatst: 27 jan 2009 16:38
door NewDutchie
Niet ik heb de fout gemaakt
Heb in maart 2008 een overschrijving gedaan van giro naar bank waar een verkeerd rek.nr was ingevuld
U heeft wel degelijk de fout gemaakt. De Postbank is U ter wille geweest door uiteindelijk de privé gegevens te verstrekken van degene die het geld ontvangen heeft.
Of een advocaat inschakelen of verlies nemen (hoe zuur ook).
Dat de postbank de 0 weghaalt is heel logisch. Vaak wordt een gironummer van b.v. 8 cijfers voorafgegaan door een 0 om aan te vullen tot 9 posities. Er zijn nu eemaal geen betaalrekeningen in Nederland die met een 0 beginnen.