LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING: rentepunten vervallen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rdg1314
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 sep 2003 14:54

ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door rdg1314 »

Op enig moment besloot de Postbank klanten een oor aan te naaien door een renteverlaging en het verstrekken van zinloze rentepunten, waar je nodeloze producten mee kunt kopen.

Nu laat ING weten dat wanneer je langer dan drie jaar Rentepunten ontvangt en nog geen aankopen hebt gedaan, een deel van je rentepunten gaat vervallen vanaf maart 2010.

Is dit een voorbeeld van dubbel genaaid?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door Consumentt »

De renteprutpunten hadden toch altijd al een vervaldatum
Het was niks en het is niks gewoon gederfde rente die je kwijt bent

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door rvkeuken »

nee, die vervaldatum van 3 jaar bestaat sinds de invoering,
en over het nut zijn de meningen verdeeld,ik lees hier een tijdschrift halve prijs, anwb bonnen halve prijs etc. Ik vind ze dus wel nuttig, zeker icm een rente van 3,75%, gem. 2x per jaar een bon van 7,50 oid etc.

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door justme1 »

rentepunten hebben altijd al een geldigheidsduur gehad van 3 jaar. postbank is daar in 2007 mee begonnen en daarom vervallen die eerste punten in 2010

corne64
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mar 2009 18:42

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door corne64 »

Rentepunten hebben totaal geen toegevoegde waarde.
Je krijgt meestal 50 % korting op een veel te hoge aanschafprijs!
En 3,75% rente is ook een lachertje.
Een van de voorwaarde is dat je een hypotheek bij ING hebt :evil:

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door rvkeuken »

het is niet en en maar of of, iets heel anders, een van de voorwaarden is: hypotheek of salaris of 10.000 euro op de rekening.

Verder is de aanschafprijs de adviesprijs, per product is dit wisselend, er zitten hele interessante producten tussen (tijdschriften, fatboy, tassen, portemonnees etc.)

Het voordeel is dat ik binnen 2 tellen geld van mn betaal op mn spaarrekening heb staan en vica versa, waar bij mijn echte spaarbank (asn) er toch vaak een dag overheen gaat.

HSfanatic
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2008 15:29

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door HSfanatic »

10.000 euro
= 5.000

:D

justme1
Berichten: 105
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:01

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door justme1 »

Quote:
10.000 euro


= 5.000
= helemaal niet meer het geval.

De voorwaarden van het ontvangen van salaris, het hebben van een hypotheek of het minimale saldo van 5000,- zijn komen te vervallen

De Schel
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2009 16:10

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door De Schel »

Het zal niet meevallen om de rentepunten op te maken. Over het algemeen zijn die producten bij de ING/Postbank duurder.

Op de site postbank.toorn.org kon je kijken welke producten goedkoop waren. Deze site lijkt niet meer te werken.

Een andere site www.spellenhome.nl laat onder het kopje Rentepunten zien welke producten potentieel goedkoop zijn. Zo kan je een cadeaubon van de Anwb van 10 euro voor 5 euro krijgen (maar twee per klant).
Bij alle artikelen wel even zelf controleren of het echt goedkoop is. (Krantenabonnement bleek duurder bij de postbank dan bij de krant zelf)

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Het zal niet meevallen om de rentepunten op te maken.
Ik heb de stellige indruk dat de ING het (voormalige Postbank-)rentepuntensysteem aan het afbouwen is.
Het assortiment wordt met de dag kleiner en als je al in een categorie (bijv.koffers) geïnteresseerd bent, lees je niet anders dan "TIJDELIJK UITVERKOCHT".
En het begrip "tijdelijk" is bij deze bank zeer rekbaar!

onit
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 13:21

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door onit »

De rentepunten zijn alleen door de managers en de (fl)topman :oops: van ING in te wisselen voor kontanten.

Tijd om masaal op te stappen bij deze bank

HpHpHp
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2009 10:04

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door HpHpHp »

Ja die punten vervallen binnenkort.
Dus maar eens kijken wat ze in de "winkel" hebben.
Bijna alles is elders ongeveer even duur .
(Let op je moet 10% optellen bij de ING prijs voor "kosten")

Wat moet ik hier in godsnaam mee ????????
RENTEPUNTEN ZIJN EEN RIPOFF.

Mijn conclusie:
NOOIT MEER SPAREN BIJ ING!

jean-luukse
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2010 15:24

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door jean-luukse »

rvkeuken schreef:nee, die vervaldatum van 3 jaar bestaat sinds de invoering,
en over het nut zijn de meningen verdeeld,ik lees hier een tijdschrift halve prijs, anwb bonnen halve prijs etc. Ik vind ze dus wel nuttig, zeker icm een rente van 3,75%, gem. 2x per jaar een bon van 7,50 oid etc.
Wat een gel.. :mrgreen: zeg.Ik bestelde 4 bonnen van de anwb(kan maar 1 keer per 12 maanden)en wat scherst mijn verbazing?4x administratie kosten en 4 x keer een envelop met 1 bon?Vind je het gek dat die banken op hun bek gaan?Ze hadden moeten afrekenen met die punten die ze " gratis" weggeven.Ik heb contact gehad en het ligt altijd aan een ander.........Vuile dieven,ik heb er geen andere woorden voor en ik trap het af bij die oplichtersbende. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door SJZ »

verstrekken van zinloze rentepunten
OK, dus rentepunten zijn zinloos (dus niks waard).
Is dit een voorbeeld van dubbel genaaid?
Natuurlijk niet, waardeloze punten laten vervallen is toch geen nadeel?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door Consumentt »

Als ING je ipv rente van die prutpunten in je maag splitst waarmee je niks kunt of wilt dan ben je enkel genaaid.
Als ING die punten dan ook nog na een bepaalde tijd laat vervallen dan ben je dubbel genaaid, want misschien had je er nog wel een keer iets mee gedaan en die kans wordt je zo ontnomen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door SJZ »

Het is heel simpel:

1. OF die punten zijn nuttig en dan ben je genaaid als ze vervallen (niet als je ze krijgt)
2. OF ze zijn waardeloos en dan ben je wel genaaid als je ze krijgt, maar NIET als ze vervallen

Dus dubbel genaaid ... nee, niemand dus!

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door CB »

Ik heb freebees van BP en die vervallen nooit, ook niet als je ze niet gebruikt. Goed hè!!!

jean-luukse
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2010 15:24

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door jean-luukse »

CB schreef:Ik heb freebees van BP en die vervallen nooit, ook niet als je ze niet gebruikt. Goed hè!!!
We hebben het over rentepunten die vervallen,niet over freebees die nooit vervallen,wat fijn voor je......... :lol:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door JtC »

Doe eens een donatie aan giro 555?

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: ING: rentepunten vervallen

Ongelezen bericht door Mendoza »

Er zijn zoveel bedrijven die met spaarpunten werken. Daar al geprobeerd i.p.v. spaarpunten korting te krijgen? Je kunt dan face to face de discussie aangaan met medewerkers bij een; benzinepomp, supermarkt , kapper, drogisterij, takakswinkel, enz..

De rentepunten bij ING zijn helemaal niet zo gek dus. Gewoon een marketingtool waar half (tellsell) Nederland nu eenmaal intrapt. Als je hierdoor niet tevreden bent kun je 2 dingen doen;

1. Klagen op internet.
Dit haalt echter niks uit, maar je bent wel je ei kwijt.

en/of

2. Overstappen naar een andere spaarrekening met een hogere rente.
Je probleem is direct opgelost, geen rentepunten en die hogere rente die je zo graag wil!

Overigens zie ik soms een interessant product op de rentepuntenwinkel.

Gesloten