LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemd gedrag SNS medewerkers filiaal Stadskanaal

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
golfeen
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2009 12:51

Vreemd gedrag SNS medewerkers filiaal Stadskanaal

Ongelezen bericht door golfeen »

Tot voor een half jaar had ik bij de SNSbank een hypotheek en een aantal rekeningen. Omdat ik zakelijk al bij de Rabo bankierde, ben ik prive ook overgegaan. SNS hypotheek ingelost en dat verliep redelijk vlekkeloos. Nu heb ik nog 2 rekeningen lopen bij de SNS, een betaalrekening met saldo en een hyptheekrekening zonder. Aangezien er geen activiteiten meer met deze rekeningen worden ondernomen (behalve dat de SNS maandelijks een paar euro incasseerd), leek me het een goed idee de handel op te doeken. Gewapend met m'n paspoort ging ik naar het kantoor in Stadskanaal. Het was er niet druk, dus direct aan de beurt. Nadat de medewerkster m'n gegevens had opgezocht, werd er een mannelijke collega bijgeroepen en ik mocht hem volgen. Hij wees me een pc met internet aan en daar mocht ik op de SNSsite zelf m'n rekeningen opzeggen. Ik vroeg hem vriendelijk of hij dat niet direct wilde doen ipv via het net. Hij vond dat ik het zelf kan doen. Ik had de rekeningnummers niet bij me en vroeg of hij dat niet even op wilde zoeken. Dat kon niet, ik moest zelf aangeven om welke rekeningen het ging. Mijn antwoord was; alle rekeningen. Nee, dat was toch teveel gevraagd. Ik mocht het ook wel thuis doen zei hij. Ik legde hem nog eens uit dat ik hier speciaal met legitimatie naar toe was gekomen om deze bankzaken af te handelen. Het ging niet door.
Ik heb de man een hand gegegeven en hem vriendelijk bedankt voor zijn medewerking, graag gedaan zei hij ook nog.
Mijn bloeddruk is inmiddels weer tot een normaal niveau gezakt, maar verbaas me nog steeds over deze werkwijze.

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Vreemd gedrag SNS medewerkers filiaal Stadskanaal

Ongelezen bericht door Mk »

Blijkbaar het nieuwe beleid van SNS. Alles via internet en als je als domme klant toch naar het kantoor komt dan mag je het daar via internet doen.

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Vreemd gedrag SNS medewerkers filiaal Stadskanaal

Ongelezen bericht door mvw1975 »

@HSfanatic,

Wat is dat nu voor een rare reactie. Wanneer iemand met een geldig legitimatiebewijs een bank binnen loopt en hij/zij wil weten wat zijn/haar rekeningnummer is mag een bank deze verstrekken.

Het is natuurlijk wel gek als je de SNS bank belt en je wilt advies, dat ze met je geboortedatum en postcode wel al je gegevns kunnen zien en kunnen veranderen.

Jij weet dan natuurlijk ook al je polisnummers van je verzekering uit je hoofd, want dat heb je toch niet nodig als bv. je huis met haard en al is afgebrand.

golfeen
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2009 12:51

Re: Vreemd gedrag SNS medewerkers filiaal Stadskanaal

Ongelezen bericht door golfeen »

@HSfanatic;
Wellicht heb ik het niet goed opgeschreven, maar het niet bij me hebben van de rekeningnummers is niet de reden van het niet willen opzeggen door de bank. Voordat ik aangaf dat ik de nummers niet bij me had, was ik al gewezen op het feit dat ik het zelf moest doen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Vreemd gedrag SNS medewerkers filiaal Stadskanaal

Ongelezen bericht door Jan1 »

Als je het over een klantonvriendelijke bank hebt, dan staat de SNS op de eerste plaats, toch wel op de voet gevold door de voormalige Postbank.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Vreemd gedrag SNS medewerkers filiaal Stadskanaal

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Op zich werkt het dan via internet wel snel; 2 dagen geleden schriftelijk (wel postbusnummer :() rekening opgezegd en vandaag al afgehandeld.
Tegelijk nieuwe rekening geopend en gisteren al de overeenkomst in de bus.
Helaas onvolledig; wel dezelfde dag via de mail een antwoord gehad over de klacht hierover.
Gaat allemaal wel redelijk efficiënt maar misschien wat minder klantvriendelijk en duidelijk puur op internet gericht.

Gesloten