Pagina 1 van 1

Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 29 apr 2009 04:53
door Swiftmania
Onlangs ben ik bij Rabobank na 23 jaar weggegaan. De reden was onder andere dat ik geen zin meer had om 30 euro te betalen per jaar voor een bankrekening. Overgestapt nmaar Argenta en binnen een week was alles geregeld. Nu het mooie, toen ik bij de Rabobank aan de balie was 15 april 2009 jl.en gezegd heb of ik de restant van E7,50 terugkreeg van het nieuwe kwartaal, men zei dat dit niet kon. Immers werden er diensten verleend, welke diensteN? Ik heb nooit autom. incasso gebruikt, deed alles zelf via internet regelen, ook salaris is inmiddels via nieuwe rekening geregeld en andere instanties zelf allemaal al ingelicht. Ik heb tegen de tante aan de balie gezegd dat dit diefstal was. Haar reaktie was dat dit mijn mening was en dat was dat. Als ik bij een winkel iets achterover druk, ter waarde van 6, 25 krijg ik een boete van 220 euro. Als de Rabobank ditzelfde doet omdat er zogezegd een nieuwe termijn reeds was ingegaan van het kwartaal en ik dus noodgedwongen ben om langer bij de bank te blijven. Waar is dan vrijheid van keus en van diensten? Ook KPN en Ziggo hebben er handje van om je langer onder het mom van niet ontvangen opzegging vast te houden. Waardoor je vaak met dubbele kosten zit. Kan Radar daar eens geen onderzoek naar doen.

Wat Rabobank betreft ga ik een klacht indienen. ik vind dit niet kunnen, 6,25 is is 6,25 ik moet bezuinigen en het maar raar vinden dat mensen geen vertrouwen hebben in banken. ZOlang Banken zich arrogant blijven gedragen en als uitzuigers doorgaan; waar steeds minder service plaatsvindt ben ik niet bereid te betalen voor het hebben van een rekening. Als ik rood sta bij de bank wordt er geincasseerd, maar als ik terug moet krijgen kan het ineens niet meer. Voor mij is dit diefstal, en kom me aub niet aan dat het maar 6, 25 is! Stel je eens voor dit flikt de Rabobank bij 50.000 klanten xE 6,25 is makkelijk verdiend niet waar?Mijn afkeer was van banken al groot, zelfde geldt voor advocaten,nutsbedrijven en andere dienstverleners die onder het mom van vrije markt commercieel moesten worden, service=0 maar wel steeds hogere prijzen vragen en overstappen is een act van lange adem en veel stress..

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 29 apr 2009 09:04
door kweenie
Je betaalt voor de mogelijkheid om in een kwartaal van de diensten gebruik te kunnen maken. Of je dat ook werkelijk doet, is jou keuze. Als je dit kwartaal niet van de diensten gebruik had willen maken, dan had je voor het kwartaal moeten opzeggen. Maar je hebt dit kwartaal wel de mogelijkheid gehad om van de diensten gebruik te maken, dus je moet daarvoor betalen.

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 29 apr 2009 09:08
door Noble
Onlangs ben ik bij Rabobank na 23 jaar weggegaan. De reden was onder andere dat ik geen zin meer had om 30 euro te betalen per jaar voor een bankrekening
Ok, je bent dus uit principe overgestapt, welkom bij de groeiende groep die er net zo over denken...
Laten ze die miljoenen TOP-salarissen-bonussen maar ophalen bij de mensen die blijven zitten...

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 29 apr 2009 11:33
door Jan1
kweenie


Geplaatst op 29 Apr 2009 09:04 door Verstuur mail kweenie
Je betaalt voor de mogelijkheid om in een kwartaal van de diensten gebruik te kunnen maken. Of je dat ook werkelijk doet, is jou keuze. Als je dit kwartaal niet van de diensten gebruik had willen maken, dan had je voor het kwartaal moeten opzeggen. Maar je hebt dit kwartaal wel de mogelijkheid gehad om van de diensten gebruik te maken, dus je moet daarvoor betalen.
Hier ben ik het geheel mee eens.

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 29 apr 2009 11:37
door stofzuigertje
Als je op 31 maart weg was kunt U dit geld soms claimen, maar 1 april is geheel kwartaal.

Voor nagekomen betalingen blijven ze meestal nog enige tijd ( meestal 1 jaar) doorlopen.
U kon de rekening wel omzetten in gratis rekening zonder pasje en beperkte mogelijkheden.

Als iemand geld stort, (belastingdienst loopt ook vaak op achter met aanpassen) dan krijgt U alsnog geld op deze.

Ik heb een gratis rekening met pasje voor alleen hun eigen automaat, en rest van NL kan ik niets opnemen of betalen.

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 29 apr 2009 11:59
door Swiftmania
Het gaat hier om: eerst werden we gedwongen om geld giraal gestort te krijgen, toen moesten we aan de bankpas en pin, nu aan internetrekening. Dit alles onder het mom van dat het 'goedkoper'zou worden en efficiënter. Goedkoper voor wie?Voor de bank en zeker niet voor de consument. Deze laatste krijgt alles door de strot geduwd en heeft maar te slikken met steeds minder vrijheid en steeds meer plichten. Service stelt niks voor, wil je bijvoorbeeld aan de balie geld opnemen dan word je zowat buiten gekeken en word je met de nek aangekeken waar je het lef vandaan hebt om aan de balie te komen.Steeds meer diensten uitgekleed tegen hogere tarieven.

Dus het gaat om vrijheid dat ik weg kan bij een bedrijf als ik dat wil met inachtneming van redelijke termijn meestal 1 maand. Ik heb geen abonnement bij een bank, een bank mag dankbaar zijn dat je er een rekening bij hebt, immers ze verdienen geld met jouw geld dat erop wordt gestort. Nu hebben ze de crisis veroorzaakt door stomme investeringen te doen, onnodige risico's te nemen, waar ik niet om gevraagd heb . Voor de rente hoef je het niet te doen, want door inflatie is dat een lachertje als spaarder hou je niks over. Banken verdienen vaak door leningen te verstrekken tegen vrij hoge rente en veel financiële risiko's te nemen via allerlei gebakken lucht constructies waardoor de consument de dupe wordt. En dan nog als bank het lef hebben om bij de burger te schooien en geld te krijgen voor veroorzaakte rotzooi en verlies!!

Ik heb nu Argentabank, enige nadeel als je het zo kunt noemen is dat je een internetverbinding nodig hebt. Geld opnemen kan je in heel NL en de rest van de wereld als je dat al zou willen. Pasje is geheel gratis en ook de diensten.

Mijn punt is dat je ondanks de claim van de overheid etc dat je vrijheid van keuze hebt, maar die is er in werkelijkheid niet, want om kontrakt op te zeggen heb je stalen zenuwen nodig en word je onnodig langer vastgehouden bij een provider, bank, energiebedrijf enz zodat
je te laat bent met opzeggen en je zo aan een langer abonnement vastzit bij het bedrijf.

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 29 apr 2009 13:30
door Noble
@swiftmania

Ik kan mij vooral vinden in het éérste deel... :wink:
en tweede deel :wink: van jouw relaas.

deel 3, wel, tja dat heb je gewoon nodig voor internetbankieren.

deel 4. De overheid heeft inderdaad BOTER op zijn kop...veel gaat NIET zo makkelijk als dat ze zélf.... denken dat het gaat.... maar ach, ze wéten niet beter....

dat betekend wél dat je zelf.... veel in de gaten moet houden... en dat is bij jou dus in die "opzeggen" fase fout gegaan... :(

terwijl je wíst :wink: dat ze NIET te vertouwen zijn,
en zich uit allemacht zullen proberen te verzetten tegen jou opzegging
. . . . van de rekening-waar-ze-op-moeten-toeleggen... (volgens hún dan :twisted: )

Laat maar joh, check even EXTRA goed of je nu werkelijk van ze af bent.. gebruikte je de GRATIS overstap service??
dan kunnen er nl. geen "overwachte" schijnbewegingen op jouw "terziele-gegane" rekening plaatsvinden
waardoor ze wellicht (lees ZEKER) weer kosten gaan doorberekenen.

en ehhh, WELKOM bij de groeiende groep die het NIET langer PIKT
en die de banken een poepie laat ruiken... :P

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 20 jun 2009 13:52
door Toon Stiphout
Bij deze zenden wij u een kort overzicht van het doen en laten door enkele"hulpverleners",Velen handelden vervolgens vergelijkbaar!! Zo mogelijk graag uw hulp voor gerechtigheid?



Van: P. van Straaten / Vermogensmonitor
Datum: 17-6-2009 17:21:58
Aan: A. Stiphout
Onderwerp: Re: Doorst.: Re: Misdaad Rabo/Schretlen

HEt ligt toch een beetje anders; ik heb inmiddels 1000 mailtjes gehad over een zaak die diende toe ik nog student was! Vervolgens zie ik me naam te pas en te onpas voorbijkomen. later heb ik hulp geboden maar werd niet reageerd............Reactie,.jij weet wel beter heer v Straaten


Van: P. van Straaten / Vermogensmonitor
Datum: 17-6-2009 15:59:23
Aan: A. Stiphout
Onderwerp: Re: Doorst.: Re: Misdaad Rabo/Schretlen

Walt wil u nu? Hulp, aandacht of alleen mensen schofferen? Reactie: Hulp? Ja!!,Aandacht? Ja!! Schofferen? dat heeft de familie.S genoeg moeten ondergaan.

Van: P. van Straaten / Vermogensmonitor
Datum: 12-6-2009 10:31:35
Aan: A. Stiphout; boonstra; Burggraev; Comm; Hrm@schretlen; Huls; info@houbensteyn; Info@Manders; infoafm; inpolis; Jakker; janssen; linker; M W???; M.Kokde@; Maashorst; [email protected]; mevr houben; mwbank; [email protected]; parkstad; Pay; Velden; Vinkenvleugel; vinkenvleugel; vmw
Onderwerp: Re: Misdaad Rabo/Schretlen

Binnenkort ontvang ik het 1000-ste mailtje van deze familie.
Ongehoord!
Inmiddels heb ik het vonnis van de klachtencommissie in handen.
Ik zal het bij de 1000-ste e-mail aan alle geadresseerden sturen. Daarin staat oa. de toewijzing van 400.000 HFL in....

Opmerking:VREEMD,Zie onder, u schrijft, u had geen dossier

Bij deze nemen wij de vrijheid u bijgevoegd bericht te doen toekomen.U ontving eerder informatie over deze zaak.Vertrouwend op begrip en zo mogelijk uw hulp voor gerechtigheid?

RABO/SCHRETLEN misdadigers ruïneerden (bestolen) een gezin, binnen 4 maanden voor F.1.400.000.-getild.

Beursdag 26 oktober 1987 Schretlen-RABO???????
Uit berekeningen van posities geopend en gesloten op 26 oktober 1987 door RABO/Schretlen is het volgende gebleken.Totaal verlies over deze dag:F. 106.471.79!! Waarvan F. 7.293.77.provisie.!! Op deze dag werd zelfs een positie geopend, waarvan 40% dezelfde valutadag weer is gesloten.VERLIES: F. 17.474.60! op deze positie.
26-10 voorbeurs: F.1.193.000-! MARGINPLICHT.
26-10 voorbeurs: F.1.157.000-! ONDERDEKKING op de betaalrekening.
Noteer vooral de namen,J.H.S.Timmermans,(IJsselstein.U) W.T.G.Bens (Heesch) en M.M.V.Janssen. (Venray)


P.s. Een landelijk dagblad publiceerd op de voorpagina: Nederlandse bank onderzoekt sjoemelarij bij Schretlen & Co ( Volle dochter v

Van: P. van Straaten - Vermogensmonitor


Familie Stipthout,
wij werken thans aan een boek welke handelt over 20 jaar begeleiding van gedupeerde beleggers.
Eventueel kunnen we uw verhaal, zonder gebruik te maken van de werkelijke namen, ook meenemen in deze bundel.
Dit zou betekenen dat u uw verhaal in detail op papier moet zetten, of dat we u interviewen.

Het levert overigens niets op, behalve dan wellicht dat uw verhaal weer de aandacht krijgt....

Hoogachtend,
P. van Straaten


Heer v.Straaten

Gaarne dit verhaal zowel boven en als onder weergegeven letterlijk vermelden in uw boek?

Fam .Stiphout

.

Geachte familie Stiphout,
Op 29 mei jl zond ik u het onderstaande.
Wanneer u niet inhoudelijk reageert om mijn aanbod, ga ik ervanuit dat u geen belangstelling hebt in mijn diensten.
Ik verzoek u dan te stoppen met u mailtjes aan mijn adres.
Ik heb inmiddels meer dan 130 mailtjes van u ontvangen en beschouw dat als spam.
Ik verzoek u derhalve te stoppen met mailen.
Met vr.gr
Paul van Straaten

Geachte familie Stiphout,
samen met een gespecialiseerde advocate (Mr. Kaiser) ben ik bereid om uw dossier te bestuderen teneinde u van advies te kunnen voorzien.
Zijdelings ben ik reeds eerder bij de zaak betrokken geweest als schade-expert (in opdracht van Mr. Hooft Graafland).
Ik heb echter geen dossier meer van uw zaak.ZIE OPMERKING BOVEN D.D. 12-06-09 (HEB HET VONNIS IN HANDEN)
Voorwaarde is wel dat de onderzoekskosten worden betaald. Deze kan ik vooraf inschatten nadat uw het dossier aan mij hebt voorgelegd.
U bent welkom op ons kantoor in Den Haag.
Wanneer u vrijdag contact met mij opneemt (070 3624629) kunnen wij een afspraak maken.
Met vr.gr.
P. van Straaten



Paul van Straaten, directeur van het optieschade-expertisebureau Vacned, heeft de zaak van een van de gedupeerden bestudeerd en komt tot een vernietigende conclusie. "Het is het zoveelste geschil van beleggers met deze bank. De Rabo staat eenzaam bovenaan de lijst van optie-procedures. Als je in dit geval de transacties bestudeert, lijkt het me het topje van de ijsberg.

Onbegrijpelijk dat iemand dergelijke risicovolle transacties kan aanbevelen. " Volgens Van Straaten maakt de bewuste belegger grote kans om door de rechter een aanzienlijke schadevergoeding toegewezen te krijgen.


Van Straaten is de zaak RABO/Schretlen/Stiphout volledig bekend.Hij liet samen met Mr. Hooft Graafland na aanbieding van een schrikbarend hoge rekening het slachtoffer Stiphout aan zijn lot over, terwijl duidelijk was dat een gang naar de rechter succesvol zou verlopen, waarvoor Stiphout uw beiden benaderde.



In vervolg van het u eerder gezonden bericht doen wij u onder de ingekorte brief van Mr. Hooft Graafland (deskundige beleggingen)toekomen Het voornemen van H.G (overleg met Rabo) heeft om donkere redenen geen doorgang gevonden?! Hopelijk zien deskundigen de mogelijkheid deze o.i. niet al te moeilijke zaak te klaren.Verjaringstermijnen zijn steeds tijdig gestuit.Bij voorbaat dank voor uw aandacht.

Met vriendelijke groet.
Fam. Stiphout

De Directie van de Coöperatieve Rabobank.

Mijne heren.

Hierdoor deel ik u mede dat de heer A.J.T. Stiphout te Castenray zich tot mij heeft gewend.Hij deelde mij mede dat u een betalingsregeling wenst te treffen ad Fl. 400.000.Zoals u weet is deze schuld ontstaan door de affaire Schretlen.De heer Stiphout heeft zich met recht over het gedrag van Schretlen beklaagd,zoals uit de uitspraak van de klachtencommissie Optiebeurs blijkt
Hij heeft zich echter nooit beklaagd over de handelwijze van uw bank in de periode van voor 29 juli 1987.Ook in deze periode zijn er opties geschreven,zonder dat er aan de marginverplichtingen aandacht is geschonken,hetgeen ook uw bank schadeplichtig maakt.Daarnaast acht mijn cliënt u aansprakelijk voor het advies om naar Schretlen over te stappen.Hij vertrouwde uw bank volledig en heeft derhalve toen uw advies om zijn portefeuille naar Schretlen over te brengen zonder meer opgevolgd.Uit de uitspraak van de Klachtencommissie kunt u zien dat Schretlen op grove wijze wanprestatie jegens mijn cliënt heeft gepleegd.Had u hem niet naar Schretlen verwezen,dan was de schade aanzienlijk minder geweest.Op grond van het bovenstaande zou ik gaarne op niet al te lange termijn een gesprek met u hebben, terzake te bezien of een regeling in der minne tot de mogelijkheden behoort
In afwachting van uw berichten,verblijf ik.

Hoogachtend.



DOOR TOEDOEN VAN RABOBANK VENRAY BINNEN 4 MAANDEN VOOR RUIM F.1.400.000.=GETILD. HAD MEN TOCH DE ZWAARWEGENDE BANKPLICHTEN EN MARGINBEWAKING VERVULD!!!!!!







Geachte familie Stiphout,
ik zond u vertrouwenlijke informatie, die u nu rond stuurt naar derden.
Ik bood u zicht op wat belangstelling. Vervolgens schrijft u
Van Straaten is de zaak RABO/Schretlen/Stiphout volledig bekend.Hij liet samen met Mr. Hooft Graafland na aanbieding van een schrikbarend hoge rekening het slachtoffer Stiphout toch aan zijn lot over.
Schokkend, te meer ik destijds geen ervaring en expertise had om u te helpen. Ik had tot 2002 een rekencentrum die opdrachten van diverse advocaten verwerkte.
Als u zo blijft communiceren naar de buitenwereld, zal niemand u nog willen helpen of aanhoren......


Heer v.Straaten.

Waarom in 1992 (zie ook conclusie van H.G in zijn brief.)geen verdere actie's.?????????? Waarvoor Stiphout H.G.toch raadpleegde

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 21 jun 2009 00:58
door svdmeer
stiphout, stop met die flauwekul overal te spammen.


@topicstarter: Helaas houdt Argenta er mee op. Je moet dus weer overstappen.

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 21 jun 2009 10:12
door Toon Stiphout
svd Meer,

Nooit loslaten zulke misdaden, adviseren deskundigen.Vandaar......

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 21 jun 2009 12:21
door __oi__
Heel vestandig om te luisteren naar deskundigen Toon.
Heeft jou geen windeieren gelegd...

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 28 jun 2009 23:34
door halfje
Nog altijd bestaat kennelijk het misverstand dat banken er mee zitten als particuliere klanten overstappen.
Helaas, u als brave rekeninghouder die maandelijks zijn salaris gestort ziet op de rekening en vervolgens de vaste lasten er weer af ziet gaan, leveren de banken helemaal niets op. Sterker nog die kosten alleen geld.
Banken moeten het hebben van bedrijven en GROTE spaarders.

En dan gaat er ook nog iemand moeilijk doen over 6,25 (inderdaad : MAAR 6,25), waar de bank ongetwijfeld gewoon recht op heeft en die verwacht dan ook nog dat de bank hier serieus werk van gaat maken.

CONCLUSIE: U moet gewoon blij zijn dat banken uw geld willen beheren (lees: Hiertoe door de overheid verplicht worden).

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 29 jun 2009 16:47
door Noble
@ halfje

weet jij nog wat het woord "klant" betekend??

of was je toen nog niet geboren??

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 29 jun 2009 16:59
door GezondVerstand10
Helaas moet ik halfje gelijk geven. Banken interessen Zich niet voor Jan Modaal. Feit is dat "retail" klanten een of ander nummer mogen bellen met daarachter een call center miep die van toeten noch blazen weet. Pas als je private banking waardig bent of hoe ze het ook noemen krijg je een account manager (waar je vaak ook weinig aan hebt). Dat dit dom is van de banken is een andere zaak. Vele kleintjes maken een grote, maar individueel ben je minder dan de stront op de straat. Helaas.....

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 30 jun 2009 21:29
door VENCO dropje
Als "klein" klantje zeg ik dan...je kan je erbij neerleggen en roepen/ schrijven "helaas"....maar als vele kleintjes nu een goed alles op een rijtje zetten zoals:
- welke betaaldiensten wil ik n ueigenlijk,
- wat heb ik voor deze diensten over om te betalen of je bent principeel dat alles gratis moet + rente op je betaalrekening,
- is mijn bank duurzaam/maatschappelijk verantwoord bezig,
- ...

Maak dan een bewuste keuze en stap over. Doe iets, passief gedrag en maar klagen daar heb ik zo'n hekel aan.

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 01 jul 2009 00:18
door loesje 2
en hoezo maak je geen gebruik van hun diensten Swiftmania? Je had toch een rekening bij de RABO, dat is op zich al een dienst en dat kost gewoon geld.

Geen gebruik maken van de diensten van een bank betekent, je salaris aan het eind van de maand in een sok onder je matras bewaren!!

Re: Rabobank steelt van klanten

Geplaatst: 01 jul 2009 08:41
door GezondVerstand10
@vencodropje.
Ik klaag er niet over, ik constateer alleen en alle banken doen het dus vooor mij is het allemaal 1 pot nat. Of je nu doo de hond of de kat wordt gebeten, pijn doet het toch