LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Annoniem 2

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Annoniem 2 »

Anoniempje en DSB expert.

Jullie weten veel van de werkwijzen en de producten van dsb.
Kunnen jullie ook meer vertellen over de verzekeringsvoorwaarden.
Een paar vragen:
Hoe lang krijg je een uitkering voor een ww-dekking?
Hoe lang een uiterking voor een wao-dekking?
Wat wordt gedekt? Alleen de te betalen rente of ook de premies etc?
ETc

Graag een reactie :lol:

anoniem 2

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door anoniem 2 »

Je ziet aan de geanimeerde discussies dat de werkwijze, de onvolldige en vaak foute voorlichting en de strenge voorwaarden dat DSB per definitie fout bezig is. Er worden prima hints gegeven waar hetecies fout zit.
Er zijn wel heel veel mensen, tv-programmas en de consumentenbond die Dexia aanpakken.
Ik heb af en toe het idee dat de ramp bij DSB (en Gelink) een veelvoud hiervan is.
Heeft iemand zich wel eens anfgevraagd hoe de werkwijze van dsb is met de beleggingen, versus de problemen die nu bij Dexia zijn?

Waarom besteed een programma als tros radar hier geen aandacht aan. Zou dat door de geinvesteerde reclamegelden komen?

Ruud
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2003 12:22

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Ruud »

Heel goed (kloppend) verhaal DSB expert.

Helaas ben (ook) ik door schade en schande wijs geworden.
Het heeft me enige moeite gekost om onder een contract, rentekrediet met spaarpolis, met hun uit te komen, maar de aanhouder wint.

Wat mij erg bezig hield was dat ik een contract met een lage rente afsloot enige jaren geleden. Uiteraard stijgt de te betalen rente als de marktrente stijgt, daar is niets mis mee. Maar ik verwacht dat de te betalen net zo hard weer daalt als de marktrente dit doet. En daar wrong de schoen, de te betalen rente bleef op dat topniveau van rond de 12% steken. Verschillende pogingen om die rente naar beneden te krijgen zijn mislukt.

Maar ik ben van ze af.

Anoniempje

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Anoniempje »

Het is inderdaad zo dat de banken waar de DSB mee samen werkt de rente niet verlagen als de rente daalt
de reden daarvan is dat als mensen hierover bellen ze aangeraden word om het krediet over te sluiten naar een nieuw krediet vaak dan wel met lagere rente, maar zo onvangt de DSb natuurlijk weer provisie over het nieuwe krediet en natuurlijk de verzekeringen,

Anoniempje

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Anoniempje »

Anoniem 2 ik ga me hier even over uigen en dan al ik het hier neerzetten ik weet het helaas niet zo uit mijn hoofd..

Gast

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Gast »

Jullie weten veel van de werkwijzen en de producten van dsb.
Kunnen jullie ook meer vertellen over de verzekeringsvoorwaarden.
Een paar vragen:
Hoe lang krijg je een uitkering voor een ww-dekking?
Hoe lang een uiterking voor een wao-dekking?
Wat wordt gedekt? Alleen de te betalen rente of ook de premies etc?
ETc

Voor 99% heb je een Cardiff woonborg/woonlastenverzekering

Als je de polis erbij pakt dan staat er alles wat je moet weten.
WW dekking is waarschijnlijk (zeker weten) 1 jaar
WAO van 5 tot 30 jaar looptijd met een maximale uitkering van 20 jaar.

Maar nogmaals kijk op je polis.

anoniem 2

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door anoniem 2 »

Dat van die looptijd wist ik wist.
Ik was benieuwd.
Het heet in de verkoop namelijk een inkomensbeschermer.
Als het voor de ww bijvoorbeeld maar voor een jaardekt dan is de bescherming vrij beperkt. Vandaar de vragen.

Maar zeker bedankt voor de info
8)

Gast

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind de uitleg van de DSB-expert duidelijk, nu hopen dat een boel mensen die twijfelen het lezen.

Veel van de mensen die negatief praten over DSB, doen dat, omdat ze het niet snappen en omdat ze afgaan op verhalen van bijv de buurman die wat loopt te zwammen.

Mensen, laat je goed informeren. Doe je huiswerk voordat je iets ondertekent.

Tevens doet DSB echt niet aan koppelverkoop. Want als dat zou zijn, bestond DSB allang niet meer....

Math C

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Math C »

Anoniempje,

Ik zal wel eens uitzoeken of je werkelijk bij DSB werkt. Zegt je de naam van Vessem iets?

FA
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2003 19:29

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door FA »

Jan van Vessem.... kantoordirecteur geweest bij de Perelaer, werkt nu bij DSB Bank als ik het goed heb?!

linda37

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door linda37 »

Hallo ook ik had gereageerd een tijd geleden op het forum maar door een tijdelijke ziekenhuis opname vanwege bevalling heb ik nooit meer gereageerd op emails en op dit forum.
Maar nu to the point Ik werd net gebeld door lenen.nl Wij hebben een kredietlening van dsb ism direktbank Nu vertelde een vriendelijke mevr. mij dat de direktbank gaaat stoppen met die rentekrediet en dat ze nu 2% van het openstaande bedrag gaan invorderen en dat is voor mij zo'n 400 euro per maand :twisted: Ik kan dat echt niet betalen hoor nu bellen ze mij maandag terug en gaan ze uitzoeken of ze alles kunnen omzetten Nu vraag ik me af als de direktbank stopt met die verstrekking word dus de polis gewijzigd!kan ik dan helemaal van dat soepzooitje afkomen of kan dat ook niet???

ps.
dsb-expert sorry dat ik nooit meer gereageerd heb op je mail

ziekenhuisopname

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door ziekenhuisopname »

Beste..

Ik kan helaas je dossier niet zien, maar graag geef ik wat tips.

1. lees het contract van direktbank even goed door.
Daarin staat waarschijnlijk dat je na 5 jaren aflossingsvrij doorlopend krediet overgaat naar een krediet met een aflossing van 2% van de limiet. TENZIJ je aangeeft dat je aflossingsvrij krediet wilt behouden.
Dat beoordeelt men dan weer op grond van de huidige gegevens.
2. Bel de Direktbank rechtstreeks. www.direktbank.nl als je vragen hebt over je lening.
3. Heb grote argwaan bij oversluiten. Er is niets mis met de Diretbank. Vaak gaat oversluiten gepaard met nieuwe kostbare verzekeringen. Vandaar de aandrang.
4. Let er voor jezelf wel opdat je ooit gaat aflossen. Op latere leeftijd dien je de lening altijd af te lossen. Houdt daar rekening mee!!!. Zeer belangrijk.

linda37

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door linda37 »

hmmm maar door wie ben ik dan gebeld?Ze zeiden dsbbank en toen dat ze van lenen.nl waren,En is dat altijd zo dan dat je eerst 5 jaar aflossingsvrij betaald en dat je dan naar een andere aflossing gaat?
ikkrijg de bibbers in mijn benen en zoo'n spijt dat ik dit ooit ben aangegaan :cry:

groetjes linda

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Hollander »

lenen.nl is van de dsbbank.

Ga maar eens naar www.lenen.nl en klik op vacatures, en je wordt doorgeschakeld naar www. baanwissel.nl , dat is de site van vacatures bij de dsbbank.

Gast

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Gast »

In werkelijkheid hebben ze geen vacatures je wordt daar nooit aangenomen.

Gast

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat mij er ook niet om om mensen een tip te geven over vacatures. Ik ging in op de opmerking dat niet duidelijk was of dsb bank of lenen.nl nu belde. Ik wilde laten zien dat lenen.nl bij dsb hoort.

Overigens lijkt het me sterk dat dsb nooit vacatures heeft: het is een groot bedrijf, dat vast wel geregeld nieuwe mensen nodig heeft. Maar ik raad je niet aan daar te solliciteren.

linda37

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door linda37 »

oke bedankt gast voor je tip!!
af en toe weet ik niet meer wie wie is bij deze organisaties

greetzz :?

superuser

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door superuser »

tip 1
Bij bijna alle doorlopende kredieten mg de bank na 5 jaren de aflossing aanpassen. De meeste doen dit automatisch niet. De rest doe dit alleen als je niet aangeeft dat je aflossingsvrij wilt houden.
Bellen met de Direktbank te Amsterdam is de beste oplossing.
GEEN nieuwe verzekeringen sluiten!!!!! :cry:

Vacatures van dsb zie je over alle sies heen.
Liefst wil men jong publiek dat nog gekneed kan worden.
In redelijk korte tijd wordt je afgebrand en kun je gaan.
Praat eens met ex-medewerkers.

Posiief zal wel zijn: als je er gaat werken heb je een unieke ervaring

linda37

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door linda37 »

oke maar jullie hebben het over die 5 jaar maar ik heb nog maar net 2 jaar geleden dit krediet afgesloten gaan ze dan nu al bellen??? is het zo er gesteld met het zooitje daar!!!bah!ik wil er van af!!!!! :cry:
Die mevrouw zei tegen mij dat de direktbankl gaat stoppen met deze kredietvorm of is dat ook lulkoek!ze willen gewoon geld zien?door nieuwe verzekeringen aan te dringen?

linda37

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door linda37 »

Nog even ik heb contact gehad met de direktbank en die zeiden dat ik gewoon dit moet voortzetten want dat is de goedkoopste oplossing en ze zeiden ook dat ik dat grote bedrag gewoon kan aflossen dus dat ga ik maar doen en die mevr die zou terug bellen heeft niet gebeld dus ik wacht af

Gesloten