LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Complimentje DSB bank!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
stofzuigertje

Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast alle ellende ook een goed bericht!

Ik kreeg voor de Internet Topsparen bericht van rente verlaging.
Ik mag tot 30 september nu ondanks de nog steeds hoge rente toch zonder 1% kosten opnemen, dus ze kunnen het wel.
Tijdig een mail en ruim tijd om het reeds gespaarde op te nemen en eventueel elders onder te brengen.

Omdat ze hier in Nederland nog steeds vrij hoog betalen tegen redelijke voorwaarden, want in Rusland zou ik meer kunnen vangen met Valuta risico, dus ook na de verlaging ben en blijf ik tevreden!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door Piet »

Is zoiets als: de moordenaar geeft geld voor een goed doel en al zijn moorden zijn vergeven en vergeten.....
Helaas, wat DSB heeft gedaan in de afgelopen tien jaar onder namen als Frisia, Becam, Postkrediet, Lenen.nl en nog zo'n honderd namen zullen wij ze echt niet vergeven.
DSB zal zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en de gedupeerden moeten compenseren wegens het schromelijk schenden van de zorgplicht.
Als DSB het niet zelf doet dan zal de rechter het wel doen, maar DSB zal hier niet mee wegkomen.
DSB zit een een negatieve spiraal naar beneden en mensen die hun geld bij DSB hebben staan zouden kunnen overwegen om hun geld ergens anders weg te zetten waar het wel betrouwbaar is.
DSB ligt er uit, slechts een kleine groep mensen ziet het nog niet.

Groeten,
Piet

stofzuigertje

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Piet,

Ik weet hoe fout ze de producten verkochten maar er zitten er ook enkele tussen die wel goed zijn, maar dat heeft zolang je zelden rood sta niets met lenen te maken!

Maar ook elders werden wel eens foute producten verkocht die gelijkwaardig waren, maar de DSB bank had wel eens een goede er tussen.....
Dus de verhouding foute producten was verkeerd en ik weet van buren die hier werken in Wognum dat er nu betere leningen afgesloten worden zonder die foute dingen die ze zo graag erbij wilde verkopen....

Ze zijn op de goede weg, maar er nog lang niet!
Spaarders en mensen die gratis bankpas + rente willen en nooit rood staan zullen wel tevreden zijn met DSB.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door Piet »

Ze zijn op de goede weg
Dat is ook de moordenaar die berouw toont.
Dus moeten we die moorden die hij gepleegd heeft maar vergeten.....

Wordt eens wakker stofzuigertje, DSB is fout geweest en moet boeten voor de ellende die zij hebben veroorzaakt bij ontelbare gezinnen.
Daarbij komt dat het helemaal verwerpelijk is dat DSB alles blijft ontkennen en net doet alsof er niets gebeurd is.
DSB zal zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en de vele gedupeerden moeten compenseren.
Niet alleen met woorden, maar met daden.

Groeten,
Piet

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door SJZ »

Piet, volgens mij begrijp jij niet waar het over gaat. stofzuigertje SPAART bij dsb, leent niet bij die bank en staat er kennelijk niet rood.
mensen die hun geld bij DSB hebben staan zouden kunnen overwegen om hun geld ergens anders weg te zetten waar het wel betrouwbaar is.
volgens mij is DSB als spaarbank volstrekt betrouwbaar. Je hoort toch eigenlijk nooit iemand klachten daarover deponeren?
DSB ligt er uit, slechts een kleine groep mensen ziet het nog niet
Weet je wat een kleine groep mensen was? Die 15, 20 of 30 of zo die afgelopen vrijdag meededen aan de demonstratie bij het DSB-hoofdkantoor. Da's pas een klein groepje.

cartagena
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2009 22:20

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door cartagena »

Beste Piet van Platform Aaandelen Lease, Wat ben jij een demagoog, wat bedien jij je van gevaarlijke technieken. Hoezo je geld weghalen? Tot 100 duizend euro gegarandeerd door de staat. Mensen hoeven helemaal niet bang te zijn. Volgens mij draaide DSB in het eerste halfjaar nog winst, daar kunnen ING, SNS, ABN nog een een voorbeeld aan nemen. Jij probeert mensen bang te maken. Waar ben je mee bezig man? Ik denk dat je de consequenties van je handelen helemaal niet doorziet. Kom met eerlijke feiten. Ik heb net weer een leuk artikel van Agnes Geutjes gezien. Ze zat op 700 euro, maar zit nu op 1100 euro lasten. Logisch, ze heeft in 2006 de overstap gemaakt naar DSB en zal inhet begin bij DSB op misschein 500 euro hebben gezeten, maar we weten ook dat de rente is gestegen. Daar hebben alle banken last van gehad Piet. Mijn probleem met jou is dat je alle dossiers over een kam scheert en dat de rechtbank daar wel even gehakt van zal maken. Daar heb ik nou mijn twijfels over. Het geval Agens is gewoon een gevolg van rentestijgingen die weer een gevolg zijn van marktomstandigheden. Ik vind wel dat de mensen die met abnormale koopsomplissen zijn geconfronteerd gecompenseerd moeten worden. Maar volgens mij gebeurt dat nu al met een paar klanten (lees Brammer, Jongensmoeder).

cartagena
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2009 22:20

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door cartagena »

Oh ja stofzuigertje, Gelukkig zijn er ook nog verstandige mensen in dit land. Ik ben ook een tevreden klant van DSB. Ik ben al vijf jaar tot volle tevredenheid verbonden aan DSB. Geen enkel probleem. Prima spaarcondities en alle gemaakte afspraken worden altijd netjes nagekomen. Nu nog even kijken of we Piet over de streep kunnen trekken.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door Peter-O »

hallo piet

normaal blijf ik netjes in antwoorden maar piet je zit nu echt dom te lullen. sorry.
Helaas, wat DSB heeft gedaan in de afgelopen tien jaar onder namen als Frisia, Becam, Postkrediet, Lenen.nl en nog zo'n honderd namen zullen wij ze echt niet vergeven
dus je gaat niet meer naar een bank/verzekeraar die iets op zijn kerfstok heeft ?? en zelfs nog erger dan dsb ??

dus jij hebt je geld in een sok?? of zit je toch stiekem bij een van die moordenaars die in oorlogsmijnen belegd(e), en dan bedoel ik nu de echte moordenaars en niet de banken die gewoon hun geld terug willen hebben van mensen die niet met geld kunnen omgaan.
gelukkig voor jou(en de andere) geeft de AFM de banken weer toestemming om een TOP hypotheek te verstrekken, kan je nog wat dieper in de schulden piet..

en jij moet mensen gaan adviseren??

en nee ik werk niet voor de dsb

en ja ik ben een tevreden klant van dsb, zijn er toch meer dan je dacht he??

stofzuigertje

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hartelijk dank.

Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat niet alle producten van DSB slecht zijn.
Sparen en betalen is prima.

Maar ook moet je lezen voor je iets tekende, dus een hypotheek die stukken hoger is, en variabele lage rente die elke dag kan stijgen, daar kies je zelf voor.
Ik ben alleen maar boos omdat ik bij DSB de 30 jaar vast van 4.0% niet kon krijgen omdat ik de te dure verzekeringen en de nog duurdere aflos weigerde en de huidige mee wilde nemen!

Maar ik had dus graag een hypotheek daar ook gehad, 30 jaar vast voor 4% zoals het ooit enkele jaren terug werd aangeboden....
Alleen de rest wilde ik niet omdat ik op school leerde lezen en als je iets niet begreep vragen ging stellen.

Een tevreden klant mag voor D. Scheringa ook een Warme Douche aanvragen hoewel ik dan vele protesten verwacht.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door Consumentt »

Piet schreef:DSB ligt er uit, slechts een kleine groep mensen ziet het nog niet.
Slechts een kleine groep mensen heeft met oogkleppen een offerte getekend zul je bedoelen. Hebbe, hebbe, hebbe en nu zeuren en zanikken.

En financiele zaken met een moordenaar vergelijken. Walgelijk :evil:

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Als je goed leest is er ook niks met lenen van DSB.
Volgens mij is er een naam voor mensen die alle schuld op anderen schuiven maar nooit bij zich zelf kijken, echter ik ben het vergeten

jippiet
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door jippiet »

ik snap niet dat men denkt dat alles slecht is van DSB.
ik heb betaal en spaarrekening bij DSB ik denk dat er geen betere bank is voor deze zaken.
ik zat bij Postbank jarenlang altijd betalen voor je pasjes en renten is haast niets
ik zit nu 2 jaar bij DSB en vind de bank heel goed.
als je lening of andere zaken neemt bij welke bank dan ook,je tekend zelf ,dus zal je moeilijk anderen de schuld kan geven.
ook denk ik dat DSB daar ook schuldig aan is,maar andere banken doen dit ook
maar ik ben dik tevreden over deze bank.
dus iedereen zijn eigen mening,maar al dat negatieve ben ik het niet eens
een tevreden Klant van DSB

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door Noble »

pas maar op... straks wordt jij net als wij óók beschuldigd van een complot :shock: en dat je uit wognum komt. 8)

Weetje wat eigenlijk het sterkste is??
DSB is procentueel gezien eigenlijk maar een fractie van de andere grootbanken tesamen....

Maar kijk je naar het percentage hier op dit forum dat tevreden is over hun bank,
dan zie je dat dit DSB tevreden percentage MIJLEN voorop loopt t.o.v dat grootbanken percentage.

stofzuigertje

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste allemaal,

Hoewel de foute leningen er iets te veel zijn....
Ze lenen ook vaak geld aan mensen die het nodig hebben voor dagelijkse dingen als koelkast of wasmachine en die elders geweigerd werden.
Dus ook dit verhoogde risico en het slechte lezen voor je tekende moet je altijd meenemen, en alle banken dus ook DSB hebben mooiere kantoren dan de meeste bedrijven.

Ik heb dit gestart omdat ook de Dubieuze Schurken Bank zoals ze vaak in Wognum en omgeving zeggen ook een goede kant heeft en als tegen geluid tegen de TV uitzendingen en de reacties op de overige forum berichten.

Naast de zwakke consumenten moeten we soms ook bedrijven in bescherming nemen want helaas hebben de meeste geen tijd voor dit soort forums helaas.

Een tevreden DSB klant ondanks de 50% die in moest inleveren omdat de rente op betaalrekening van 1½ naar 1% daalde!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door Piet »

De leugens van DSB gaan door
In de Radar uitzending van 7 september zei bestuurslid van Goor van DSB dat de akte van cessie door meerdere banken veelvuldig wordt gehanteerd, op grote schaal…
Radar heeft dit uitgezocht en in het programma van 14 september kon het telefoonteam melden dat de NVVK aangaf dat op een uitzondering na alle aktes van cessie bij DSB vandaan komen.
De leugen regeert nog steeds bij DSB en dit soort praktijken zal DSB echt geen nieuwe klanten opleveren, want wie wil er nu klant worden van een bank die zijn klanten voorliegt?

En hoe was het ook al weer?
DSB wilde de grootste consumentenbank van Nederland worden.
Nou, daar is meer voor nodig als de 4 fans die zich roeren op het forum.
Resultaat: in een onderzoek naar het vertrouwen in de bank bleek dat het vertrouwen weer terug kwam.
Behalve bij DSB……
In een artikel uit de Telegraaf van 15 september staat hierover:
HIGHValue heeft deze keer ook DSB Bank en Friesland Bank ’meegenomen’ in de enquête. „Ze staan niet in de index, maar we wilden toch graag weten hoe het publiek over deze banken denkt. DSB bungelt op alle punten helemaal onderaan en Friesland Bank daar even boven. De (hypotheek)affaires en de bestuurswisselingen hebben DSB bepaald geen goed gedaan.
Las ik dit nu wel goed:
DSB bungelt op alle punten helemaal onderaan
Ja, toch wel.
Niet echt goed nieuws voor de DSB fanclub, maar wel een goede indicatie voor consumenten die overwegen zaken te gaan doen of te blijven doen met DSB.
Wees verstandig en zoek een echte bank en niet DSB.

Groeten,
Piet

stofzuigertje

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door de RADAR anti reclame zullen vele de DSB onderaan zetten tot ze doorkrijgen dat deze enkele tevreden klanten ook gelezen worden.

DSB is betrouwbaarder als RABO bank want die had Triple AAA status volgens De Nederlandse Bank dus gelijk aan Icesafe......

Ik weet dus dat informatie zelfs van onze eigen Nederlandse bank niet betrouwbaar meer is.
Ook de foute hypotheken zijn mijn bekend maar er zijn ook vele tevreden met de DSB hypotheek die wel normale voorwaarden hadden en vaak 20 of 30 jaar vast tegen zeer lage rente en daar is niets mis mee!

Deze tevreden groep is groter maar je hoorde ze nooit, en die foute brullen wegens moeten verkopen van hun droomhuis of financieel ellende juist extra hard.
Ze weten nu plotseling wat er fout was en toen ze tekende hadden ze geen zin om te lezen, sukkels!

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: Complimentje DSB bank!

Ongelezen bericht door mvans »

stofzuigertje schreef:Door de RADAR anti reclame zullen vele de DSB onderaan zetten tot ze doorkrijgen dat deze enkele tevreden klanten ook gelezen worden.

DSB is betrouwbaarder als RABO bank want die had Triple AAA status volgens De Nederlandse Bank dus gelijk aan Icesafe......

Ik weet dus dat informatie zelfs van onze eigen Nederlandse bank niet betrouwbaar meer is.
Ook de foute hypotheken zijn mijn bekend maar er zijn ook vele tevreden met de DSB hypotheek die wel normale voorwaarden hadden en vaak 20 of 30 jaar vast tegen zeer lage rente en daar is niets mis mee!

Deze tevreden groep is groter maar je hoorde ze nooit, en die foute brullen wegens moeten verkopen van hun droomhuis of financieel ellende juist extra hard.
Ze weten nu plotseling wat er fout was en toen ze tekende hadden ze geen zin om te lezen, sukkels!
De grootste sukkel ben je zelf. Get a life ipv. overal die onzin van je neerplempen. Heb je dan echt niets beters te doen dan je overal mee te bemoeien. Het is nu wel duidelijk wat je mening is. Respecteer ook andermans mening eens. Ben noch een klant noch een slachtoffer van de DSB maar ik wordt echt kotsmisselijk van dat commentaar van jou. Of je het braafste jongetje van de klas bent. Wat wil je nu?? Van iedereen een schouderklopje? Dat je het zo geweldig gedaan hebt?
1 Ding heb je in ieder geval en dat is tijd teveel om hier op alles wat los en vast zit te reageren of geen leven.

Gesloten