LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ing wiegert hypotheek ivm wao

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
update
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mei 2007 22:11

Re: ing wiegert hypotheek ivm wao

Ongelezen bericht door update »

seagoing racer2 schreef:Beste,

In relatie tot de waarde van het huis is het misschien een kleine hypotheek, maar absoluut gezien is het een behoorlijke.

Is nog altijd 800-1000 euro bruto per maand
juist daarom is het zo jammer ,ik betaal nu aflossingsvrij 600 pm bruto
en de woz waardes zijn 315.000 tov 370.000 ,hoe u aan 400.000 komt weet ik niet
en even voor uw informatie een plafond schilderen vanuit een rolstoel is nogal moeilijk,ik kan het nieuwe huis beter laten aanpassen voor mijn handicap mede daarom een verhuizing,jammer van uw reactie

@peter-O
ik denk dat men in de goeie tijd de banken wel kon uitspelen maar nu willen ze geen enkel risico meer nemen

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: ing wiegert hypotheek ivm wao

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Was het uberhaupt niet handiger geweest om de mogelijkheden voor een hypotheek op de andere woning op een rijtje te hebben voor je een woning koopt en je eigen woning verkoopt.

Een bekend spreekwoord komt in mijn gedachten: iets met een beer en de huid verkopen.

Een hypotheek meeverhuizen betekent dat je de voorwaarden qua rente en rentevastperiode mee kunt nemen, wel wordt opnieuw beoordeeld of de hypotheek qua inkomen en waarde woning past. Door de kredietcrisis en het strak toepassen van de voorwaarden gaat het nu niet lukken.

update
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mei 2007 22:11

Re: ing wiegert hypotheek ivm wao

Ongelezen bericht door update »

Erkend Adviseur schreef:Was het uberhaupt niet handiger geweest om de mogelijkheden voor een hypotheek op de andere woning op een rijtje te hebben voor je een woning koopt en je eigen woning verkoopt.

Een bekend spreekwoord komt in mijn gedachten: iets met een beer en de huid verkopen.

Een hypotheek meeverhuizen betekent dat je de voorwaarden qua rente en rentevastperiode mee kunt nemen, wel wordt opnieuw beoordeeld of de hypotheek qua inkomen en waarde woning past. Door de kredietcrisis en het strak toepassen van de voorwaarden gaat het nu niet lukken.
juist gedacht!
ik heb info gevraagd bij mijn hypotheker en bij de makelaar
beide verwachte dat ik de hypotheek gewoon kon meeverhuizen,leek me ook logisch en was me in het verleden ook verteld
nu blijkt dat de wao het struikelblok is,niet eens de hoogte van ons inkomen want dat hadden we al uitgerekend en was voldoende om de 202 te hypotheken

gr gijs

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ing wiegert hypotheek ivm wao

Ongelezen bericht door kweenie »

De 'verwachting' dat je een hypotheek kunt overnemen is niet zo'n heel sterk advies. En zeker een makelaar kan helemaal niet inschatten of je de hypotheek zou kunnen meenemen, omdat hij totaal ander werk doen.

Jammer dat je 'adviseur' (of jijzelf) niet even contact heeft opgenomen met de geldverstrekker om na te gaan wat mogelijk is. Dat lijkt mij namelijk zeker in geval van arbeidsongeschiktheid een logische actie.

vanedehw
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2006 19:31

Re: ing wiegert hypotheek ivm wao

Ongelezen bericht door vanedehw »

Beste mensen,
Een hypotheek meeverhuizen BESTAAT niet, de hypotheek op de oude woning wordt doorgehaald, en er wordt een NIEUWE verstrekt en ingeschreven op de nieuwe woning. Je kunt alleen (indien deze gunstiger zijn) wat oude condities meenemen naar je nieuwe woning, daarbij gaat het dus meestal vooral om de rente.

Om die reden wordt het door een geldverstrekker gezien als een nieuwe hypotheek, en hebben ze gewoon het acceptatierecht.
Natuurlijk, in deze situatie verdiend het geen schoonheidsprijs, maar deze werkwijze geldt ook voor iedere bank en niet alleen voor de ING.

Maar in plaats van dan lekker met elkaar heen en weer mailen en klagen kan je ook een OPLOSSING zoeken en die IS er ook: er zijn nog steeds (goede) geldverstrekkers die tot bijv. 75% executiewaarde een hypotheek willen verstrekken zonder het daarbij op het inkomen te beoordelen. Het zijn er een stuk minder geworden en de procedures zijn wat lastiger geworden, maar het KAN nog.

Dus beste WOA-er: gewoon even naar een onafhankelijk hypotheekadviseur, die weet hierin de weg.

Ja daar hoor ik ook bij maar ik mail nu niet om reclame voor mezelf (of bepaalde geldverstrekkers) te maken. Zoek een goede bemiddelaar en wellicht kan je probleem dan opgelost worden.
Harry

update
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mei 2007 22:11

Re: ing wiegert hypotheek ivm wao

Ongelezen bericht door update »

even een update !
zlf gebeld met de Intermediair com. Medewerker Hypothekendesk Rotterdam (het beestje moet een naam hebben :wink: ),onze tussen persoon was het ook even zat
uitgelegd dat we wederom de uwv gebeld hebben en dat die wederom bevestigd hebben dat ze nooit en te nimmer zulke verklaringen afgeven,je krijgt immers ook nooit geen briefje van je baas dat je nooit ontslagen zal worden was mede het antwoord
de Intermediair Com. Medewerker Hypothekendesk Rotterdam hield voet bij stuk dat hij een brief moest hebben :shock: en begon uiteindelijk over de hoogte van de hypotheek te bazelen :roll:
heb nu meerdere malen de hypotheek scan gedaan op de ing site202.000, en wij hoeven ons in de toekomst geen zorgen te maken :mrgreen: alleen een nieuwe hypotheek van 173 met alleen een ander adres krijgen we niet

uiteindelijk belt er iemand van de klachtendesk,ja echt waar
deze snapt alles ,ook onze onvrede en zegt dat er een account manager is die er wel wat mee moet kunnen doen maar mag zelf geen toezeggingen doen .er werd wel bijgezegd dat wij zelf niet konden bellen met deze account manager
Onze tussen persoon weer gebeld dat deze toch maar weer moet gaan bellen met zijn accountmanager ,
blijkt de Intermediair Com. Medewerker Hypothekendesk Rotterdam te zijn waarschijnlijk antwoord huh klachtendesk? huh meneer .... van de klachtendesk? ken ik niet,nee ik moet brief hebben van de uwv tutututut
wij weer klachtendesk weer terug gebeld huh nee die is er niet,kan die even terugbellen dan? uuuh ja ik stuur hem een mail oke?
ik hoop dat hij vandaag terugbelt gisteren is dat nml niet gebeurt

gr gijs


vr gr

update
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mei 2007 22:11

Re: ing wiegert hypotheek ivm wao

Ongelezen bericht door update »

vanedehw schreef:Beste mensen,
Een hypotheek meeverhuizen BESTAAT niet, de hypotheek op de oude woning wordt doorgehaald, en er wordt een NIEUWE verstrekt en ingeschreven op de nieuwe woning. Je kunt alleen (indien deze gunstiger zijn) wat oude condities meenemen naar je nieuwe woning, daarbij gaat het dus meestal vooral om de rente.

Om die reden wordt het door een geldverstrekker gezien als een nieuwe hypotheek, en hebben ze gewoon het acceptatierecht.
Natuurlijk, in deze situatie verdiend het geen schoonheidsprijs, maar deze werkwijze geldt ook voor iedere bank en niet alleen voor de ING.

Maar in plaats van dan lekker met elkaar heen en weer mailen en klagen kan je ook een OPLOSSING zoeken en die IS er ook: er zijn nog steeds (goede) geldverstrekkers die tot bijv. 75% executiewaarde een hypotheek willen verstrekken zonder het daarbij op het inkomen te beoordelen. Het zijn er een stuk minder geworden en de procedures zijn wat lastiger geworden, maar het KAN nog.

Dus beste WOA-er: gewoon even naar een onafhankelijk hypotheekadviseur, die weet hierin de weg.

Ja daar hoor ik ook bij maar ik mail nu niet om reclame voor mezelf (of bepaalde geldverstrekkers) te maken. Zoek een goede bemiddelaar en wellicht kan je probleem dan opgelost worden.
Harry
beste harry
bedankt voor je advies
gelukkig is mijn hypotheek shop zo slim geweest
waarschijnlijk krijgt hij het wel rond bij een andere bank
maar die rekent weer hogere (actuele ?) rente,mijn maandlasten zullen aanzienlijk stijgen,op zich nog geen probleem maar na alle beloftes van de ing wel een bittere pil

vr gr gijs

update
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mei 2007 22:11

Re: ing wiegert hypotheek ivm wao

Ongelezen bericht door update »

nu de ing aangeschreven dat ik all rekeningen en verzekeringen opzeg bij hun en nu eens duidelijk antwoord wil op mijn klacht

gearomatiseerd mailtje terug gekregen formulier voor opzeggen is onderweg en het antwoord laat even op zich wachten :(

terug bellen vanuit de klachtenprocedure hebben ze nog steeds niet gedaan,moe word ik ervan

huis is inmiddels getaxeerd op 315 duizend,ter info (een hypotheek daarop van 177 lijkt mij wel ingedekt toch?)

gr gijs

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ing wiegert hypotheek ivm wao

Ongelezen bericht door Noble »

welke andere bank heeft nu jou aandacht??

update
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mei 2007 22:11

Re: ing wiegert hypotheek ivm wao

Ongelezen bericht door update »

dat word waarschijnlijk de BLG

Gesloten