LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onrechtmatige machtiging

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Monique34
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2009 21:44

Onrechtmatige machtiging

Ongelezen bericht door Monique34 »

Vandaag belde ik mijn moeder met de mededeling hoe het kwam dat er 2 afschrijvingen waren gedaan via een machtiging terwijl zij nooit een machtiging heeft gegeven. Het was voor een fitness studio. Vind ik nogal raar voor iemand van 66 met heupproblemen die nog nooit een fitness studio van binnen heeft gezien. Controleren banken niet of de naam met rekeningnummers of handtekening kloppen?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Onrechtmatige machtiging

Ongelezen bericht door SJZ »

Banken controleren helemaal niks van incasso's. Je voert gewoon bedrag en rekeningnummer in in een bankpakket en verstuurt dat naar de bank (moet je natuurlijk wel eerst een incassocontract voor afsluiten) en het wordt geïnd. Naam/nummercontrole wordt niet gedaan (behalve bij voormalige postbankrekeningen, maar ook dat is eenvoudig uit te zetten) en of er een handtekening is moet het bedrijf zelf controleren, dat doet de bank niet.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Onrechtmatige machtiging

Ongelezen bericht door sterkearm »

Monique34


Schakel voor navraag van ontbrekende gegevens de desbetreffende bank in.
Indien misbruik blijkt, is uw moeder bevoegd hiervan aangifte te doen bij de politie.

succes
sterkearm

Gesloten