LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De nieuwe greencard slechter en duurder

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bob23
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2007 11:46

De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Bob23 »

Al jaren maak ik gebruik van een laser greencard. Hierover ben ik erg tevreden. Nu heb ik recent bericht gekregen dat er een nieuwe greencard komt die veel beter zou zijn. Helaas wantrouw ik de boel een beetje.

Het begint al met een achterlijke mailing waar als voornaamste verbeterpunt (5sterren nieuwe card tegenover 0 sterren huidige kaart) het kunnen meestemmen op het kaart ontwerp wordt gegeven. Een andere 5 sterren verbetering is: "vergelijk c02 uitstoot met die van anderen"!!!

Nouja tot daar aantoe allemaal nog leuk. Wat ik echter niet vindt kloppen is dat men aangeeft dat de huidige kaart 9,95 e zou kosten. Dit is niet waar.Ik heb voor de kaart eenmalig een bedrag, meen 75 euro betaald, waarna hij gratis zou zijn. Als ik nu plots 15 euro per jaar moet betalen is dat niet correct.

http://www.nieuwegreencard.nl/pages/mogelijkheden.jsp
Dat stukje staat dus vol met leugens.
Men suggereert ook dat de huidige kaart onveilig zou zijn, wat kant en klare onzin is.

Kort samengevat ben ik erg teleurgesteld in greencard. Ik ben ook erg benieuwd hoe een en ander afloopt. Iedergeval als men de kaart dusdanig veel duurder maakt en leugens verkoopt ben ik geen tevreden klant meer ondanks dat het concept wel goed bedoeld lijkt.

Wat is jullie mening?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien dat de eerste versie tegen eenmalige betaling was, en de versie daarna voor 9,95 per jaar? Ik neem aan dat je met de kaart tegen eenmalige betaling niet ineens een jaarlijkse bijdrage zult moeten betalen, maar dat de mensen die de kaart tegen een jaarlijkse bijdrage hebben dat wel moeten?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bob23 schreef:Kort samengevat ben ik erg teleurgesteld in greencard. Ik ben ook erg benieuwd hoe een en ander afloopt. Iedergeval als men de kaart dusdanig veel duurder maakt en leugens verkoopt ben ik geen tevreden klant meer ondanks dat het concept wel goed bedoeld lijkt.

Wat is jullie mening?
Je hebt de Greencard toch gekozen vanwege de CO2 compensatie? Dat mag toch wel wat kosten?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je de keuze hebt tussen een kaart voor een hoog eenmalig hoog bedrag, met daarna geen jaarlijkse bijdrage meer, of een kaart met een jaarlijkse bijdrage, dan moeten ze niet ineens een paar jaar later voor die kaart tegen een eenmalig bedrag óóg een jaarlijkse bijdrage gaan vragen.

Tommie75
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:42

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Tommie75 »

Ook ik ben t.n.t. niet tevreden over de gang van zaken rondom de nieuwe Greencard. De oude had ik juist genomen vanwege het feit dat je hier slechts eenmalig een bijdrage van € 75 hoefde te doen en de rest van je leven een CC had. Dat er ook C02 compensatie aan vast zat, was alleen maar mooi meegenomen.

Nu doen ze dus een voorstel waarbij je nog 2 jaar een gratis kaart hebt en daarna € 15 per jaar moet gaan betalen. Helaas vind ik dat niet vergelijkbaar met een eenmalige bijdrage en levenslang een 'gratis' CC.

Helaas vang ik t.n.t. overal bot; LaserCards (de oude uitgever van de kaart) had zoveel kleine lettertjes in haar contract staan, dat dit juridisch onbegonnen werk is. De organisatie die inhoudelijk achter de (nieuwe en oude) Greencard zit, RePay geeft ook nog niet thuis.

Vraag me echt af waar je hiermee terecht kunt.

Erik Wannee
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2009 15:20

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Erik Wannee »

Ook ik vind dit op z'n minst niet netjes.
In oktober 2007 schafte ik voor het éénmalige bedrag van €75 een GreenCard aan voor levenslang (onder de voorwaarde dat je hem elk jaar tenminste éénmaal zou gebruiken, want anders zou je €60 per jaar moeten betalen).
Toen ging ik er ten onrechte van uit dat dat 'levenslang' op mijn leven zou slaan en niet op het leven van de creditcardmaatschappij.
Dat kostte me dus een dure €37,50 per jaar.

Dat groene verhaal van de credit card bracht me wel tot de card, maar ik geloof niet in dat CO2 compensatieverhaal. Althans niet als het gaat om het planten van bomen. Dan zouden ze er bomen voor moeten planten en als die bomen dood gaan moeten ze die voor eeuwig onder de grond stoppen. JaJa, geloof maar niet dat ze dat zullen doen.

Verder bevreemdt het me dat men kostenloos voor mij investeert in CO2-compensatie. Met welk geld investeert men dan als het mij niets kost?
Ik denk dat in het gunstigste geval een deel van mijn €75 daarheen gegaan is.

Het zou mooi zijn als Tros Radar de financiële handel & wandel van deze club eens langs zou lopen.

In elk geval heb ik het aanbod om met deze club verder te gaan, bij het oud papier gegooid.
En de credit card in de plastic-recycling. Dat was mijn bijdrage aan het milieu voor vandaag.

Tommie75
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:42

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Tommie75 »

Ik heb in ieder geval een klachtenbrief naar Laser en RePay gestuurd, met verzoek tot compensatie voor de € 75 kaart bijdrage.

Ik ga echter wel in op aanbod PaySquare (de nieuwe aanbieder), omdat ik dan in ieder geval nog 2 jaar een gratis card heb. Maakt de € 75 in ieder geval een beetje goed. Na die 2 jaar zal ik echter direct opzeggen! Aan mij verdienen ze dan gene cent meer.

Mijn advies zou zijn om toch op het aanbod in te gaan en tegelijkertijd andere actie te ondernemen om de € 75 terug te krijgen.

PaySquare lijkt me aan de voorwaarden te zien wel een iets netter bedrijf dan Laser. Laser is toche en beetje de DSB onder creditcardmaatschappijen......

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Consumentt »

Dat achteraf de voorwaarden veranderen, lees verslechteren, is natuurlijk nooit prettig. Maar je kunt je troosten met de gedachte dat je nog steeds een goedkope creditcard hebt.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Ik heb zodra ik van de opheffing las al het eea aan correspondentie met repay-international.com gehad. Immers antwoord op vragen over verrekening van de eenmalig bijdrage kreeg ik niet en er stonden ook geen antwoorden die richting uit bij de FAQ. Terwijl dat natuurlijk het eerste is wat in je opkomt: wat over de betaalde 75 euro.

Dat er nu een opgekalefaterde kaart door de strot wordt gedrukt voor een jaarbijdrage, plus weer het acceptatiecircus door met formulieren en kopieën loonstroken is natuurlijk waardeloos voor de Greencard gebruikers. Ik ga ook wel de nieuwe card twee jaar gratis nemen en bekijk tzt wel het aanbod.

Verder heb ik een klacht bij Visa zelf neergelegd. Uiteindelijk gebeurt eea onder hun label.

ChantalK
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2009 22:03

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door ChantalK »

Ik ben ook zeer verbolgen over deze actie. Ik heb de kaart slechts een jaar in mijn bezit, door deze "wisseling van de wacht" en bijbehorende voorwaarden kost deze kaart me nu veel meer dan beloofd. Als ik op internet rondstruin kom ik tegen :"Op dit moment maken ongeveer 35.000 mensen gebruik van de groene creditcard. " Dat betekent dat al deze mensen gedupeerd worden: leuk onderwerp voor een RADAR-uitzending. Ook lees ik dat " zowel Lasercards als Repay in Den Bosch zijn geregistreerd. Als je zoekt op de Kamer van Koophandel (kvk.nl), zie je al gauw dat zowel bij Lasercards en Repay dezelfde methode wordt toegepast. Ze hebben weer een of meerdere BVs op dezelfde adressen, waar al talloze bedrijven failliet zijn gegaan." Als dit waar is, wordt het meer een onderwerp voor "TROS Opgelicht"...

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

35.000 gebruikers x 75 euro is een leuk sommetje. Plus dat er bij de FAQ nieuwe Greencard staat dat niet iedereen per se geaccepteerd hoeft te worden voor de nieuwe card (stel je hebt nu geen vaste baan meer, WW etc).
Dus die mensen die niet geaccepteerd worden zijn helemaal hun 75 euro kwijt.

Aangezien de uitgevers niet failliet zijn oid vraag ik me af of ze zomaar die kaarten kunnen cancelen en het geld houden...

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Consumentt »

Altijd wat anders schreef:dat niet iedereen per se geaccepteerd hoeft te worden voor de nieuwe card (stel je hebt nu geen vaste baan meer, WW etc)
Kun je je ook niet in de schulden steken. Lijkt me niet echt een nadeel als je geen werk meer hebt.

baltar
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2009 12:06

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door baltar »

Voor mijn geld id hetzelfde: 1 jaar heb ik de card en 50 euro betaald (75 - 25 euro korting). De jaarbijdrage was 10 euro.

Ik heb helemaal geen zin meer om die nieuwe kaart te nemen.

Juridisch gezien hebben we volgens recht op teruggave van een deel van het geld bv het betaalde bedrag - de jaren dat de kaart in gebruik is geweest x 10 euro. In mijn geval dus 50 - 10 = 40 euro.

Eenzijdig worden nl. de voorwaarden ingrijpend gewijzigd en dat is een reden om het contract te ontbinden.

Dan zal men tot een afrekening moeten komen. Ik ga het in ieder geval melden aan de forum redactie.

Kumari
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2009 20:00

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Kumari »

Ik heb ook zo'n kaart. Deze is onlangs vervangen en nu moet ik wederom een nieuwe kaart?
Er is mij levenslang gratis gebruik van die kaart toegezegd, tegen vergoeding van die rente als ik m gebruik en nu dit!

het feit dat ik nu 3 pagina's met allerlei vragen moet doorwandelen vind ik echt heel irritant, ze hebben mijn gegevens, ik ben geen wanbetaler, ze weten van alles van mij en nu dit????!!!!!!!!!

Tommie75
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:42

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Tommie75 »

Ook ik had de rekensom qua vergoeding die ik minimaal verwacht zelf al gemaakt: 75 eenmalig betaald, 1 jaar gebruikt (tegen de kaartbijdrage van 9,95 die later werd ingevoerd door Laser), 2 jaar nu gratis door PaySquare (tegen een kaartbetaling van 14,95 p.j.) = 75 - 39,85 = minimaal 35,15 retour.

En dan 'mats' ik ze nog. Want feitelijk is levenslang natuurlijk niet de rekensom die ik hierboven maak! Eerlijkste zou zijn; 75 retour (minus evt. beperkte bijdrage voor gebruik t.n.t.).

Vraag me overigens sterk af waar ze die € 75 voor gebruikt hebben. Daar zal ik nog eens even contact over zoeken. Is dit in de (diepe) zakken van Laser of RePay verdwenen of hebben ze er iets goed (Co2 reductie) mee gedaan?

Feit dat PaySquare nu alle gegevens opnieuw wil hebben, vind ik niet zo vreemd. Lase rn PaySquare zijn twee (concurrende) bedrijven. Vermoedelijk mag Laser vanuit privacywetgeving niet eens dit soort gegevens over dragen. Adresbestand is wsl. de uitzondering geweest.

Wel opvallend overigens, dat je van Laser zelf geen aanbod hebt gehad voor een nieuwe kaart. Gezien de wijze waarop ze nromaal hun kaarten aan de man brengen, had ik dat wel verwacht. Maar zal wsl. afspraak met RePay/PaySquare zijn geweest.

Zou me niks verbazen als we over paar weken/maanden toch bestookt worden met reclame vanuit Laser.

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Iemand nog nieuws hierover?

Ik ben in ieder geval niet van plan nog een Greencard bij een van die vage bedrijfjes te nemen, ik laat me niet ringeloren voor die 2 jaar gratis kaart, wie weet wat ze in die 2 jaar weer verzinnen.

www.nieuwegreencard.nl en www.visagreencard.nl zijn al dagenlang offline: Service Temporarily Unavailable The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later..

Geeft weinig vertrouwen, ik geloof het verder wel.

Ik neem een standaard Visa via de ANWB. Tot eerste gebruik geen kosten en daarna 11,50 per jaar. Geen gedoe met vage tussenbedrijfjes.

Tommie75
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:42

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Tommie75 »

Heb 2 klachtenbrieven gestuurd (Laser en RePay). Laser hing na één dag al aan de lijn; 'U moet toch echt bij RePay zijn'. Van RePay nog niks gehoord. Zal wel een typisch geval van 'kastje naar de muur' gaan worden....

baltar
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2009 12:06

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door baltar »

Daar was ik inderdaad al bang voor ja dat 'kastje naar de muur'. Mijn mail richting de redactie van Radar heeft ook niets opgeleverd. Wellicht dat er meer gedupeerden een mailtje naar de redactie moeten sturen. Dit is nl. echt zo'n geval waar je als consument niet verder komt. Radar kan zulke bedrijven breken.

Ik heb met er maar bij neergelegd maar het zint me allerminst. Wat een klotebedrijven zijn het toch Repay, Lasercards , Paysquare en ga zo maar door.

Ik heb ondertussen een Raborekening geopend en ik neem daar een creditcard.

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Ik ga een brief naar Visa Europe Customer Support schrijven, nmm kom je daar verder mee dan met die afzetters van Laser.
Emailadres is [email protected]

RonaldvL
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2009 23:22

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door RonaldvL »

Ik heb inmiddels met zowel Laser Cards als Repay twee keer contact gehad.
Zoals al vaker op dit forum vermeld: ze sturen je van het kastje naar de muur!
Allebei geven ze aan dat de 75 Euro voor een zogenaamde "levenslange creditkaart" door de ander is geïncasseerd of aan de ander is doorbetaald! En deze dan ook verantwoordelijk is. Ja dat kun je dus als klant niet nachecken!!!

De twee jaar gratis kaart als compensatie van Repay is ook gewoon een lachertje. Bij elke credit kaart krijg je al 1 jaar gratis!

Het is te belachelijk voor woorden dat deze maatschappijen dit contract zo maar kunnen opheffen zonder dat er ook maar iemand iets aan doet!
Ze zijn niet failliet, maar hebben we een manier gevonden om mensen geld uit hun zak te kloppen. In mijn ogen zijn het nu gewoon oplichters!!!!! :evil:
Ik ga proberen mijn rechtbijstandsverzekering in te schakelen.

Het zou goed zijn als Radar aandacht aan deze zaak gaat besteden. Tenslotte zijn er heel veel gedupeerden!!! Ook verdienen beide credit kaart maatschappijen een koude douche! Met beide ga ik ook nooit meer in zee als er geen regeling getroffen wordt.
Ik hoop dat veel mensen dit ook zullen doen.

Gesloten