LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
blijdorp
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:32

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door blijdorp »

Ach geld maakt niet gelukkig en provisie ook niet moet je maar denken, als dat op zo'n manier tot stand moet komen.

bobvanederveen
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:25

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door bobvanederveen »

HEBZUCHT van DSB MAAR OOK van de klanten met achtergesteld deposito (vreselijk lijkt me dat nu) en van klanten met te hoge leningen....in combi met onwetendheid...dat speelde een grote rol.

DNB en AFM hebben weer grondig gefaald, het toezicht stelt niets voor.

Er worden smerige spelletjes gespeeld in de nacht inderdaad en nu blijkt er ook nog een lening te zijn die DSB woensdag moest terugbetalen.

Vertrouw geen enkele financiele aanbieder en blijf onder de 100.000 zet je betaalrekening bij een systeembank is mijn devies.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

http://www.lakemanleed.nl/
als die site het doet tenminste, want het schijnt er erg druk te zijn.

Lakeman heeft al meer slachtoffers gemaakt dan menigeen weet.
Ik weet nog van het aandelen lease schandaal waarbij hij zich toen min of meer aan de zijde van dexia schaarde. Hij is daar financieel niet slechter van geworden.

Coby Pors
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2009 19:08
Locatie: Amersfoort

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Coby Pors »

Naar het zich laat aanzien gaan de heren Zalm en Wellink "de volgende gemeenteraadsverkiezingen niet halen" en niet de heer Lakeman. De man heeft gewoon gelijk gehad. Zijn opstelling vind ik het enige "leuke" in deze hele affaire. Hoe hij trefzeker zijn pijlen afschiet op deze Brave New World.
Coby

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door four-eyes »

Wat is dit voor waardeloos gescheld? Er is een vraag gesteld. Geef dan een behoorlijk antwoord of hou je mond. Altijd zijn er figuren die een heel forum claimen. Treurig word je ervan!

verliezer
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2009 18:24

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door verliezer »

@ bobvanderveen:

Ik ben één van die "hebzuchtige" klanten van DSB met een achtergesteld deposito.
Mijn verlies bedraagt € 40.000!!.

Ik ben een hardwerkende, zelfstandig ondernemer, en dat bedrag was gereserveerd als mijn toekomstig pensioen. Het leek mij een veilige belegging tegen een fraaie rente.
Wegezet voor vele jaren , middels een achtergesteld deposito, maar de DSB was een solide Nederlandse bank.

Ik heb er bewust voor gekozen om niet te beleggen, maar om mijn pensioen via een zekere manier van sparen op te bouwen.

De hetze van Lakeman en de zijnen tegen de DSB hebben de surceance, en uiteindelijk het faillisement teweeg gebracht.
Met collaterol damage van de achtergestelde depositohouders tot gevolg.

Dus Lakeman en consorten bedankt!
Of Lakeman hier persoonlijk voor aansprakelijk is te stellen; ik betwijfel het.
Lakeman zal zich waarschijnlijk goed hebben ingedekt.

Voor het verlies van € 40.000 moet ik heel, heel lang werken.
Maar aangezien ik binnenkort wegens mijn handicap niet langer meer kan werken zal dat waarschijnlijk niet meer lukken.
(zou Pieter Lakeman zich ook maar een heel klein beetje kunnen voorstellen hoed dat is?)

Het is maar geld. Maar voor mij wel héél, héél veel geld.

Lakeman, bedankt!
Drink er nog maar een glaasje champange op!

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Verliezer niet janken. Wij erken allemaal hard en betalen heel veel belasting. Overigens vinden heel veel zich ondernemer, terwijl hun productie effectief niet oplevert voor de maatcshappij als zodanig.
Velen van ons hebben tegoeden bij Scheringa en Co. Maar als ik genaaid wordt, dan met zijn allen, incl. Scheringa.
Risico van het vak!!!!!

Coby Pors
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2009 19:08
Locatie: Amersfoort

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Coby Pors »

four-eyes schreef:Wat is dit voor waardeloos gescheld? Er is een vraag gesteld. Geef dan een behoorlijk antwoord of hou je mond. Altijd zijn er figuren die een heel forum claimen. Treurig word je ervan!
Beste four-eyes,

Als je opmerking voor mij (Coby Pors, en dit is geen schuilnaam) bedoeld is, het volgende: Ik vind het zo jammer dat hier het bekende principe van de zondebok (Lakeman) dreigt te worden toegepast. Iedereen wil graag bloed zien omdat dat de gemoederen kennelijk kalmeert, dus wordt er iemand (meestal een onschuldige) geslachtofferd, terwijl de ware schuldigen min of meer buiten schot blijven. Ik erger me nogal aan dat "Geef-het-volk-brood-en-spelen-spel" omdat dat afleidt van de kern van de zaak. Wie heeft/hebben zich hier nou sans rancune verrijkt over de ruggen van in de regel gewone, meer of minder hardwerkende, mensen?
Overigens ben ik zelf een gedupeerde voor iets meer dan forumlid met schuilnaam "verliezer" en ben ik ook een kleine zelfstandige (ZZP-er in de zieken-, bejaarden- en gehandicaptenzorg). Verder kan ik geen "gescheld" in mijn voorgaande bericht ontdekken, dus ga ik er maar vanuit dat je reactie niet voor mij was bedoeld.
De ogen en onderzoeken moeten scherp gericht blijven c.q. worden op de Fausten van de financiële wereld.

Coby Pors

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

En dan mensen die hun zielige gezondheids situatie uitbuiten om lakeman de schuld te geven. Hoe kunnen we zorgen dat deze mensen hun geld niet krijgen, daar ze indirect hebben bijgedragen dat Scheringa zo lang met mensen hun levens kon spelen????? Spaarders, doe eerst je huiswerk!!!! Scheringa heeft meer dan Euro 125 miljoen geleend van jullie geld om zijn speeltjes te betalen. Hij deed zich voor als simpele boerenjongen, maar wat deed hij dan met allerlei 2e (vakantie) huizen, prive vliegtuigen.
Sporters met Credit cards van de zaak, en op de loonlijst bij de DSB. Te gek voor woorden!!!!

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Peter-O »

Als "straks" de/vele mensen verplicht hun huis uit moeten zal de echte schade steeds zichtbaarder worden. Dat is ook het moment dat de lakeman volgelingen gaan merken dat lakeman het niet bij het juiste eind-je had.
Heeft lakeman op dat moment dan behoorlijk bestuur laten zien, met zijn advies laat maar klappen, dan heb je meer??
Niet dus, waarmee zijn behoorlijk bestuur naar mijn idee komt te vervallen. En laat ik nu ergens gelezen hebben dat je dan aangesproken kan worden op je prive vermogen, en wie hebben dan een gulukkiejj ?? diegene die lakeman aanpakken en niet zijn volgelingen. En zo zitten zijn volgelingen dan tweemaal naast de boot.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Peter-O > zie bericht

Scheringa heeft vanaf 2006 minimaal 128 miljoen euro onttrokken aan DSB Bank en de verzekeringsdochters DSB Schade en DSB Leven. Dat geld had hij vermoedelijk nodig voor zijn liefhebberijen: voetbalclub AZ, zijn museum voor moderne kunst, een landhuis in Friesland en een privévliegtuig.

Uit de jaarverslagen van 2006, 2007 en 2008 blijkt dat DSB Bank elk jaar tientallen miljoenen euro’s overmaakte aan moedermaatschappij DSB Beheer. Dat gebeurde in de vorm van (achtergestelde) leningen, dividenden of door eigen aandelen in te kopen. Scheringa is volledig eigenaar van DSB Beheer, dus in feite ging het om leningen en betalingen aan zichzelf.

AZ, huizen en vliegtuigen
Maar het stelselmatig onttrekken van geld heeft het eigen vermogen en de winst van DSB Bank aangetast en de bank dus verzwakt. Scheringa is daardoor op zijn minst deels verantwoordelijk voor de ondergang van de bank en de ellende die schuldeisers daarvan ondervinden.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Peter-O »

hallo aa, waar haakt dit in op mijn bericht?? dat lakemans volgelingen de hardste klappen gaan krijgen??

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Peter-O > Sorry, bedoel te zeggen laten we het halen waar het is, het geld.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Janny »

Het spreekt uit veel berichten, Men gunt het Scheringa dat zijn levenswerk ten onder ging/gaat, echter is het correct om die wens de boventoon te laten voeren over het financieel debacle wat weer de onfortuinlijke mens treft? Mensen die al of niet door eigen onvoorzichtigheid het drama voelen. Is het dan echt dat dat de wens van sommigen onder wie dhr lakeman het recht hebben om die ondergang te bespoedigen. Waardoor een besprekeing van Dhr Hendrix op wel heel beroerde wijze onderuit of ingehaald word.>
Daarop is mijn antwoordt:
nee!!! dat recht hebben we niet. Wij mogen niet beslissen over de ondergang van zoveel kleinverdieners om de grote te straffen.
Wees blij dat jezelf zoveel inzicht had om geen connectie te hebben met de DSB. Maar wees dan ook rechtvaardig naar hen die dat inzicht of handigheid misten.
Mijn meeleven gaat uit naar die gedupeerden, die hun geld zagen verdampen door de oproep van De Heer Lakeman, al zat het er misschien aan te komen. er waren onderhandelingen gaande , en die zijn verstoord. en dat is zacht gezegd belazerd.
Erken dat tenminste, dat er wel degelijk twee kanten aan deze zaak zitten,
Janny
Laatst gewijzigd door Janny op 14 okt 2009 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Peter-O »

wel, amsterdam-atlanta ( mag ik u voortaan AA noemen??) als ik uw stukje goed gelezen en begrepen heb, dus niet meer bij scheerringa, maar wel bij lakeman die zijn provisie nog steeds aan het tellen is.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Peter-O: Als Lakeman het heeft en het is mogelijk. Denk dat het de gedupeerden niet zoveel uitmaakt waar het vandaan komt.

En als slot een beetje humor in deze donkere dagen. Mijn inziens zijn alle gedupeerden nu ook een beetje aandeelhouder van AZ en het DSB stadion, dus recht op een seizoen kaart.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Peter-O »

lol, ja dat is een leuk idee

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Kan die AA niet naar Atlanta :?:

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

LoL, gaan we het samen vieren.

agter
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:16

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door agter »

Welke wet heeft Lakeman precies overtreden dan?
Mij is het niet duidelijk...

Gesloten