LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

De wet van openheid en transparantie. Zie bericht telegraaf van vandaag.

De Grave schrok zich een ongeluk door Emile Bode
AMSTERDAM - Oud-minister Frank de Grave, die medio mei vertrok als financiële topman van de DSB Bank, blijkt in werkelijkheid door eigenaar Dirk Scheringa te zijn ontslagen.
Indertijd werd meegedeeld dat het ontslag een gevolg was van een 'onvoldoende match in de persoonlijke verhoudingen'. In goed Nederlands: ze konden elkaar niet luchten of zien. Een reconstructie van deze krant leert dat De Grave, gepokt en gemazeld in de financiële wereld, zich een ongeluk schrok toen hij als topbestuurder de boekhouding van DSB zag en constateerde dat tientallen miljoenen euro's van de bank werden overgeheveld naar de hobby's van Scheringa, zoals het subsidiëren van sport en kunst. De Grave stelde lastige vragen in de raad van bestuur en dat leidde tot grote zenuwachtigheid bij de top van DSB.

Nadat De Grave volledige inzage wilde in de kasstromen van DSB en de liefhebberijen van 'godfather' Scheringa was voor laatstgenoemde de maat vol. Gewend omringd te zijn door jaknikkers, zegde hij De Grave de wacht aan. In het persbericht werd toen gesproken van het cryptische 'onvoldoende match in de persoonlijke verhoudingen'.

Na zijn vertrek heeft De Grave uitgebreid gesproken met De Nederlandsche Bank (DNB) en de geldinstelling verteld welke onvolkomenheden hij in het hoofdkwartier in Wognum aantrof. De rol van De Grave als 'klokkenluider' heeft een belangrijke rol gespeeld bij de ontmanteling van de bank. In deze affaire blijft de rol van De Graves opvolger Robin Linschoten bij DSB opmerkelijk. Linschoten is een huisvriend van De Grave en wist als lid van de raad van commissarissen van de wantoestanden van de bank. Naar nu blijkt, heeft De Nederlandsche Bank juist gestimuleerd dat Linschoten de baan bij DSB accepteerde zodat hij misschien kon redden wat er nog te redden viel. De reden dat De Grave nu en een aantal maanden geleden nooit iets over zijn vertrek wilde zeggen, ligt voor de hand. Als hij in mei had gezegd wat er bij deze bank allemaal aan de hand was, hadden de klanten van DSB in 24 uur tijd al hun spaartegoeden van de bank gehaald. Dit had geleid tot een financiële catastrofe. Een rampspoed die maanden later door Lakeman wel in gang werd gezet.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Noble »

van AA
Een reconstructie van deze krant leert dat De Grave, gepokt en gemazeld in de financiële wereld, zich een ongeluk schrok toen hij als topbestuurder de boekhouding van DSB zag en constateerde dat tientallen miljoenen euro's van de bank werden overgeheveld naar de hobby's van Scheringa, zoals het subsidiëren van sport en kunst.
Wat is beter AA, geld onttrekken uit een bedrijf dat:
1) van jezélf is
2) een stevige kas positie heeft
en gebruiken om medemensen in hun sport/ontspanning te ondersteunen.

of... en nu opletten.....

* geld ontrekken uit een bank die NIET van jezelf is
* geld ontrekken (veelvouden van Scheringa zijn eigen geld..)door middel van stevige bonnussen
* de kosten voor ALLE klanten iederjaar stevig te verhogen
* de staat MILJARDEN te laten storten om de kas weer te vullen
*IEDERE inwoner van Nederland dit tekort (10.000-en PER PERSOON!!
weer te laten bloeden....

wat is erger??
.........1.500 mensen van de DSB (tuurlijk is óók niet goed..) gemiddelde €2.000?
of
15.000.000 inwoners van Nederland...........................................enkele €10.000-en??

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Amsterdam_Atlanta schreef:De wet van openheid en transparantie. Zie bericht telegraaf van vandaag.

<knip>
De reden dat De Grave nu en een aantal maanden geleden nooit iets over zijn vertrek wilde zeggen, ligt voor de hand. Als hij in mei had gezegd wat er bij deze bank allemaal aan de hand was, hadden de klanten van DSB in 24 uur tijd al hun spaartegoeden van de bank gehaald. Dit had geleid tot een financiële catastrofe.
Als ik dreigde geld te verliezen door ongedekt krediet aan DSB dan zou ik de NL staat, DNB en Bos aanklagen. DSB heeft tot vorige week een enorme vracht achtergestelde deposito's uitgezet terwijl DNB, Bos, de VVD en de hemel weet wie meer dit allemaal wisten.
Die mensen zijn nu hun geld kwijt, dat wordt gebruikt om de boedel op te vullen!

Dit is werkelijk ongehoord.
Laatst gewijzigd door Altijd wat anders op 15 okt 2009 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Noble en gelijkdenkenden. Ik ben het helemaal eens, de finacieel-politieke maffia is diepgeworteld. Zie ook het verschil niet met de corruptie van de Antillen. ING, ABNAMRO, Fortis, SNS, ongelooflijk dat ze geholpen zijn. Die mensen hebben ook zoveel leed aangebracht. Toen Fortis hun hachje probeerden te redden, hebben ze versneld mensen gedwongen hun huis laten verkopen. Wat mij betreft kunnen ze allemaal op straat.
Bij DSB blijvend, jammer dat die voor allemaal de prijs betaald. Maar heb geen schrijntje medelijden met ze. Ken je de praktijken van Inspectrum/Van Vessen/Zomeren. Gelegaliseerde crimenelen.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door peewee »

De wet van openheid en transparantie
???????????

Welke wet is dat ? Zelfverzonnen misschien ? Op wetten.nl is de wet ook niet bekend. Ook de wet van de communicerende vaten staat daar trouwens niet bij :lol:

De enige rechtsinbreuk door Lakeman die ik mij kan voorstellen is een zg. onrechtmatige daad. In casu :
1 Een doen ( d.w.z. zijn gedane oproep) in strijd met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, meer concreet: een onjuiste afweging van belangen.

Persoonlijk vind ik dat Lakeman een te zwaar middel heeft ingezet om DSB op de knieen te krijgen. Hij had ook consumenten en burgers in Nederland kunnen oproepen om geen nieuwe producten meer bij de DSB Bank af te sluiten. Dan had de DSB ook een probleem gehad, maar had dit vermoedelijk niet op korte termijn tot de ondergang van DSB geleid. Een consumentenboycot lijkt mij een effectief middel, alleen nog nooit door bijvoorbeeld de Consumentenbond toegepast. Zo'n consumentenboycot zou m.i. ook tegen AEGON gebruikt moeten worden, dat is namelijk de grootste aandelenlease- en woekerpolisboef in Nederland. Maar dit even terzijde.

Ik vermoed dat de actie van Lakeman mede het gevolg is van de omstandigheid dat de alternatieve weg van schadeclaims door middel van rechtszaken tegen DSB (en tegen banken in zijn algemeenheid) niet echt (op korte termijn) effectief zijn, omdat:
1) Deze rechtszaken tenminste tien jaar duren (zoals ook in de aandelenlease-affaire is gebleken, waar nog steeds geen echte oplossing is);
2) Rechters in Nederland zelfs bij klip-en-klare misleiding en schending van de wettelijke zorgplicht door banken geen knopen kunnen en willen doorhakken en steeds weer met slappe enerzijds/anderzijds vonnissen komen;
3) Rechters vooral hun eigen belangen dienen door met vonnissen te komen waarmee zo weinig mogelijk gedupeerden schade kunnen claimen (zodat het aantal rechtszaken vanzelf wordt ingedamd).

Coby Pors
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2009 19:08
Locatie: Amersfoort

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Coby Pors »

Beste forumleden,

Ondergetekende overweegt serieus een manier voor haar betalingsverkeer te vinden waarbij ik van geen enkele bank meer gebruik zal hoeven maken. Dit zal niet eenvoudig zijn. Mijn cliënten zullen mij dan contant moeten betalen. Voor mijn eigen rekeningen geldt hetzelfde. Het zal me meer tijd gaan kosten om aan mijn betalingsverplichtingen te voldoen, maar dat heb ik er wel voor over. Mijn vertrouwen in de gehele financiële (en helaas onvermijdelijk ook de politieke) wereld is dusdanig geschokt dat ik er zo min als maar mogelijk is te maken mee wil hebben.

Coby Pors

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Lukt nooit. Energiebedrijf bijv alleen al accepteert geen cash. Open gewoon een rekening bij de Triodos bank, duurzame bank en de enige onafhankelijke bank in NL.
www.triodos.nl

Zit er zelf al jaren, bevalt goed.

jbrunier
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:11

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door jbrunier »

Dat is voor later, nu eerst de DSBbank helpen.
[Bericht aangepast door Moderator (bericht dubbel geplaatst op meerdere topics)]

agter
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:16

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door agter »

Helpen? De DSB-bank helpen?
Wat wil je daarmee opschieten dan? Dat ze nog meer schade aan kunnen richten?

jbrunier
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:11

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door jbrunier »

agter schreef:Helpen? De DSB-bank helpen?
Wat wil je daarmee opschieten dan? Dat ze nog meer schade aan kunnen richten?
Bij Nova is men het toch aan het proberen "Plan B voor de redding DSB"
http://www.novatv.nl/page/detailreacties/uitzendingen
De mensen zijn hun geld toch al kwijt bij verkoop aan de Amerikaanse bank hebben ze zeker niets.
Dus Wouter Bos zal in zijn hemd staan als het lukt, en vloeit er veel geld van de grote 5 zoals ING en ABN-AMRObank naar de DSBbank. De klant is koning, dat zullen ze weten als het lukt.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=1,1

"Schuldeisers, spaarders met meer dan 100.000 euro en klanten met een achtergestelde deposito worden opgeroepen om hun geld om te zetten in aandelen en die in een coöperatieve vereniging te stoppen.'

Dan wordt DSB schuldenvrij, Dirk gaat verder met zijn duistere praktijken, terwijl die mensen met aandelen het volledig risico lopen en hun rechten kwijt zijn?
Plus hoezo je aandelen in een coöperatieve vereniging stoppen, waarom niet gewoon de mensen hun aandelen geven maar het vrije handelen willen beheren/belemmeren?
Ik voel weer een dubieuze DSB-constructie opkomen :?

Je zou wel gek zijn als je hier aan meewerkt.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Nederland lijkt wel een soap land. En niemand die de echte schuldige pakt. Hoe kunnen we Scheringa en zijn Gestapo aanklagen voor geleden schade?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik zei het wel: gefrustreerd.
Dan worden er altijd de nazi's bijgehaald en dat slaat zoals gewoonlijk nergens op.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Nee hoor niet gefrustreerd, maar ongelooflijk dat jij de waarheid probeert te verdoezelen met je gepraat.
PS: Heb je al aandelen volgens plan B?

Coby Pors
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2009 19:08
Locatie: Amersfoort

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Coby Pors »

Wees nou verstandig mensen. Met onderling gehakketak speel je in de regel alleen maar de "vijand" in de kaart.
"Verdeel en heers", weten jullie nog wel ?
Op deze manier maak je je eigen zaak niet sterker.

Coby

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Coby volledig mee eens. De gedupeerden en de stichtingen moeten zich verenigen.
Tegenstrijdige belangen moeten worden overwonnen en ego's een stap naar achter.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Noble »

A_A je wisselt nog steeds van spoor....
En niemand die de echte schuldige pakt. Hoe kunnen we Scheringa en zijn Gestapo aanklagen voor geleden schade?
het ene moment roep je dat het fout zit in de gehele financieële systeem,
het vogende moment is het alleen de DSB.

Ik dacht toch echt van o.a. jou te begrijpen dat DSB slechts één
van de banken is die lekker gebruik maakte van deze polissen.

en dus zou je kreet moeten zijn:

En niemand die de echte schuldige pakt. Hoe kunnen we DNB (De Nederlandse Bank)
en de Politieke-Gestapo aanklagen voor geleden schade?


ik begin langzaam aan te vermoeden dat ook JIJ geleden schade hebt
van de DSB ondergang, hoewel je roept van niet.....

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Noble Dank. Ben het in deze volledig met je eens. De strijd tegen de politie-financiele Cosa Nostra heb ik vorig jaar proberen te voeren. Maar enigszins opgegeven. DNB, Kifid, AFM alles is via politieke lijnen met elkaar verbonden.
De grootste streek is door Fortis uitgehaald. Onze (financiele) media is een soort dorpsgek, of ze snappen het niet of ze eten uit dezelfde pot. Wat dat betreft is DSB inderdaad een kleine jongen.
Neemt niet weg dat DSB er praktijken op heeft kunnen nahouden, die ze zelf konden hebben voorkomen, maar zeker DNB en AFM.

Coby Pors
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2009 19:08
Locatie: Amersfoort

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Coby Pors »

Beste forumleden,

Dit is mijn voorlopig laatste bericht (en wellicht ook tip).
Om "de vijand te verslaan" moet je hem goed kennen.
Ik ga daarom het zojuist op tv besproken boek "Adel
van de geest" van Rob Riemen lezen, met behulp
waarvan ik meer zicht hoop te krijgen op wie de ware
schuldige is/zijn van deze misstand. Ik houd van te voren
wel mijn hart een beetje vast, want misschien ontdek ik
wel dat ik zelf ten diepste medeschuldig ben aan dit leed.

Coby

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Weet er iemand een psycholoog die vandaag spreekuur heeft voor die AA?
Spoort echt niet. Wat een paranoia praat komt daar de hele tijd vandaan.

Gesloten