LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door Piet »

Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij.

Wat zijn nog de mogelijkheden voor de gedupeerden die een (te hoge) hypotheek of lening hebben of hadden en ook nog eens te hoge en onnodige polissen.
DSB Bank is geen rechtspersoon meer.
Alle rechtszaken en klachtenbehandelingen worden in principe geschorst omdat DSB eigenlijk geen partij meer is.
Juridisch gezien zou je kunnen doorgaan, maar, ook al zou de rechter na een bepaalde tijd een vordering toewijzen dan nog heb je hier niets meer aan omdat DSB niet meer bestaat. Dus die weg volgen is m.i. bijna kansloos.
Bijna, omdat er nog een mogelijkheid is die op het ogenblik wordt onderzocht.
Namelijk dat, als de rechter of Kifid, de vordering geheel of gedeeltelijk toewijst, deze vordering kan worden verrekend met de openstaande hypotheek of lening.
Maar nogmaals, deze mogelijkheid wordt op het ogenblik nog onderzocht en is nog onzeker.
Daarnaast is er nog de mogelijkheid dat, voordat de diverse onderdelen worden verkocht, er nog een verrekening plaatsvindt conform de Aanbeveling van Wabeke.
In deze Aanbeveling wordt alleen gesproken over mensen met een lopende hypotheek bij DSB en die het ook nog eens niet kunnen betalen.
Of er sprake zal zijn van een stukje compensatie zal hopelijk snel bekend worden gemaakt

Het is belangrijk na te gaan of er een vordering of claim ligt bij DSB namens jou.
Zo niet dan zal dit alsnog moeten gebeuren.
Heb je geen claim tegen DSB dan ben je ook geen schuldeiser.
De curator zal alle schuldeisers oproepen zich te melden.
Meld je dan ook als schuldeiser en denk niet, ik heb al een vordering of claim ingediend, dus nu hoeft het niet meer.
Vervolgens zal de curator bekijken of de vordering onderbouwd en terecht is.
Dit is een probleem voor de DSB gedupeerden.
Wat is je (juridische) onderbouwing van je vordering?
Door het getreuzel van diverse stichtingen en advocaten ligt er geen jurisprudentie die je voor jouw vordering kunt gebruiken.
Dat maakt de kans dat de vordering wordt toegewezen klein.
Als de vordering wel geheel of gedeeltelijk wordt toegewezen dan ben je nummer zoveel op de lijst van schuldeisers en is ook die kans om nog iets terug te zien van je geld erg klein.

Wat is er dan nog wel mogelijk?
DSB bank is nu geen rechtspersoon meer, maar de (voormalige) bestuurders wel.
Net zoals DNB (De Nederlandsche Bank) en de AFM (Autoriteit Financiële Markten).
Dat betekent dat je dus deze mensen en instellingen verantwoordelijk kunt stellen voor jouw geleden schade.
Consumentenclaim heeft hier slim op ingesprongen door aan te kondigen dit te gaan doen.

Wat gebeurt er met mijn hypotheek of lening?
Deze zal door een andere partij worden overgenomen.
Het is niet zo dat deze partij kan zeggen dat jouw hypotheek of lening te hoog is en dat je hier een gedeelte van moet aflossen.
De volledige hypotheek of lening met de daarbij behorende betalingsverplichting wordt één op één overgenomen door de andere partij.
Voor diegenen die de maandelijkse kosten niet of nauwelijks kunnen ophoesten is dit een groot probleem.
Je kunt deze nieuwe partij vervolgens niet aansprakelijk stellen voor de geleden schade bij DSB.
Dat moet je dus doen via een claim bij DSB bank c.q. curator en/of via het aansprakelijk stellen van anderen, zoals hierboven vermeld.

Mijn constatering is dat de positie van de DSB gedupeerde na het faillissement van DSB bank zeer verslechterd is.

Groeten,
Piet

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door Consumentt »

Piet schreef:Mijn constatering is dat de positie van de DSB gedupeerde na het faillissement van DSB bank zeer verslechterd is.

Groeten,
Piet
Dat hadden anderen al iets eerder door.
Toen hoopte jij nog eigenwijs op het faillisement.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door Noble »

goh, piet, had je dit niet eerder kunnen opsommen voordát je begon te schreeuwen dat de DSB naar de kelder moest??
Dat was toch de beste oplossing??


En nu ??? wat hebben de mensen aan jou gehad??
Ik denk dat er héél wat mensen zijn die je bloed nu kunnen drinken.
Je hebt hier heel wat steentjes bijgedragen aan de ellendige kerst die vele nu tegemoet gaan.
Maar daar ben je natuurlijk trots op.
JIJ hebt je doel bereikt, en de andere zien maar.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Is dit dan een posting van Lakeman?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door Consumentt »

Kan ik in de herfstvakantie nog naar het museum of gaat dat nu ook dicht?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Piet van de stichting consumentenclaim heeft zijn zin,
in inmiddels, door hem zelf, verwijderde posts wilde hij dsb kapot hebben.
Nu dsb kapot is, is dat eigenlijk niet zo handig geweest, maar tegen betaling, wil deze aasgier je wel helpen, alleen en exclusief jou en niet die anderen die zonder betaling aan hem willen meeliften.

Ik zou hier nu graag een hoop van die kotsende gezichtjes neerzetten....
Niks consumentenbelang, eigenbelang, zoveel mogelijk geld eruit slepen

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door gtp »

de ware schuldigen aan de ondergang van DSB zijn de medewerkers en raad van bestuur zelf en NIEMAND anders ook de DNB had nooit een bankvergunning af mogen geven AFM is al jaren op de hoogte van misstanden ook de mee gewerkte notarissen en taxateurs hebben schuld Dirk heeft zichzelf kapot gemaakt (onkunde) onverantwoordelijk handelen.Alle wel kunnende rekenende partijen hebben geen kans gezien om deze hopeloze bank te steunen.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Hoor net dat de contracten die consumenten met de DSB hebben gesloten weleens niet rechtsgeldig zouden kunnen zijn.
Ga me er even in verdiepen.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door gtp »

Dit gaat over koppelverkoop wat al jaren geleden is verboden dit is ook een van de redenen dat zowel de DNB als de AFM hadden moeten ingrijpen,dit is Niet gebeurd ,was dit wel gedaan dan was DSB al in 2007 failliet verklaard, want sinds 2007 draaide de bank verlies maar door de verkoop van de koopsompolissen zijn ze blijven bestaan.(helaas)

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door Noble »

gtp schreef:Dit gaat over koppelverkoop wat al jaren geleden is verboden dit is ook een van de redenen dat zowel de DNB als de AFM hadden moeten ingrijpen,dit is Niet gebeurd ,.....
je hehé, áls ze de DSB hiervoor voor de rechter gesleept hadden...
dan had de DSB een claim gekregen van een paar ton..
(relatief kleine speler, weinig gevallen t.o.v. de gehele markt.)

en AL die andere GROOTBANKEN die dit deden/doen hadden claims gezien van miljarden..


snappie??

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door gtp »

ook jij snap het nog steeds niet noble.Volgens de voorschriften van AFM is het intermediar verplicht volgens de zorgplicht zorg te dragen dat de consument aan zijn verplichtingen kan voldoen bij het aangaan van leningen en/of hypotheken, dit betekend ook bij arbeidsongeschiktheid/werkloosheid dus er MOET gekeken worden of dit het geval is, is dit niet zo dan moet er over een voorziening gesproken worden (doe je dit niet volgt er boete).Wat werd er door DSB gedaan? er werden leningen en koopsommen gestapeld en echt niet gekeken of het allemaal haalbaar was.Waren er al de eerder genoemde voorzieningen getroffen dan moesten er toch nog enkele bijkomen en er werd niet gekeken of het wel betaalbaar was. Want geen koopsom geen lening (alleen dan werd er verdiend)Deze voorzieningen zijn ook tegen premie betaling te verkrijgen(wat ook veel verstandiger is) maar levert niet zoveel provisie op,dus niet intressant.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Noble denkt net als Scheringa dat het een kindercreche is. 'Heb de snoepjes opgegeten', wat ik dacht dat het mocht.
Zelfs op het laatste moment heeft de DSB nog geprobeerd de rechter te misleiden, door onwaarheden als toezeggingen te formuleren.
En SCheringa clan nou echte facts. Zelfs Linschoten snapt dat jullie liegen.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door Consumentt »

Tjonge jonge jonge. Het "one way wind" kamp wordt groter.
Het heeft geen zin meer om te trappen, hij ligt al op de grond.
Of zijn jullie van die laffe na-trappertjes :twisted:

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Wie trapt nou na. En zouden we dan bang van jou moeten zijn.

Porto
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 feb 2007 03:51

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door Porto »

<zucht>...


:oops:
Laatst gewijzigd door Porto op 19 okt 2009 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door gtp »

hij vraagt nu steun en huilt krokodille tranen en staat nog steeds te liegen deze man is narcisties een notare leugennaar ik heb hem nog nooit iets toe vertrouwd en natrapen nee hoor al jaren tegen hem bezig.

wolf59
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2007 06:28

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door wolf59 »

Ik zit nu met de vraag waar moet ik de betalingen voor mijn hypotheek naar overmaken. In de media werd gezegd dat alle rekeningen van de DSB zijn geblokkeerd. Ik denk dat je wel gewoon moet blijven betalen. Ook om een regeling over de koopsompolis mogelijk te maken. Heeft iemand al informatie hierover? Ik heb naar de Nederlandse bank ook een mail gestuurd maar die hebben het blijkbaar te druk.

gijssie2
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2007 14:22

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door gijssie2 »

Ik heb een lening bij DSB en ben er sinds kort achtergekomen dat het e.e.a. niet klopt aan deze lening.Kan ik hier nu nog iets mee,en blijft mijn betalingsverpilichting nu bestaan?? Wie kan het e.e.a. nog evernemen nu er een faillisement is uitgesproken? Ik heb geen idee wat ik nu moet doen?

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door gtp »

net diverse persconverenties geweest o.a.van de curatoren deze worden geregeld herhaald op rtl 7. credo gewoon de rente /aflossing blijven betalen

student538

Re: Wat betekent het faillissement van DSB bank voor mij

Ongelezen bericht door student538 »

U kunt mogelijk een incassobureau laten afsturen op de DSB bank!

http://www.inspectrum.info/

Gesloten