LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door A.Storm »

Ik ben uiternate ontevreden over de 'service' van de SNS bank.

Wilde geld storten bij de SNS bank in Epe.
ten eerste hanteren ze een middagsluiting, dus kun je niet terecht tussen 12 en 1.
Goed, boerndorp zullen we maar zeggen.
ten tweede krijg ik een folder in mijn handen geduwd onder vermelding; wij zijn een kasloze bank.
maw, je kunt geen geld afstorten.
helemaal niet meer!
bij geen enkele SNS! In verband met de internetontwikkelingen.. yuk!

Wat te denken van kinderen die hun spaarpot willen legen, oudere mensen die geen internet beschikken...

Heb een klacht ingestuurd maar uiteraard helpt mijn klacht niet... dat snap ik ook wel, ik ben gewoon een particuliere persoon en het zal ze echt niet uitmaken of ik blijf ja of nee.

Ben er bijna 25 jaar klant geweest.

Ik lees ergens dat je bij de Rabo nog wel storten mag, 6 x per jaar.. okay, dat is voor mij voldoende maar bij ING is het gratis.
het gaat me niet om het storten, het gaat me om de service die ik krijg bij een bank.

Welke bank vinden jullie nou de beste service hebben?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Ik weet niet welke bank goed is en niet. Ik ben tevreden over ing, zou voor het duurzame aspect eventueel naar asn gaan, alleen daar kan je ook niet storten.

Het is maar net wat je van je bank verwacht voor diensten. Dat dus eerst op een rijtje zetten, daarna kan je dus kiezen welke bank het wordt.

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Triodos bank. Ik zit er zelf ook. Werkt samen met RABO voor grote opnamen uit de automaat. Of je bij RABO kunt storten geen idee, zou je moeten informeren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien een bank die ook bij je lokaal zit voor persoonlijk advies en de kleine dingen (zoals storten, betaalrekening, maar ook msischien voor als de kinderen de spaarpot willen legen) en een internet-bank voor het 'grote werk'. Dus bijvoorbeeld je lokale rabo plus asn?

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

ING; maar let op, grote bedragen pinnen (bijv. aankoop auto) kan niet.

hyperion_99
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2009 20:23

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door hyperion_99 »

Om dezelfde redenen zijn wij deze week ook overgestapt van de SNS bank naar de Rabobank.

Het niet kunnen storten van contant geld (en in mindere mate) het niet kunnen afhalen van contant geld was hiervoor ook de reden.

Vroeger leerde een bank kinderen hoe ze moesten sparen, maar het beleid van de SNS lijkt er nu op gericht te zijn dat ze kinderen leren rood te staan.

Bij de Rabobank hebben ze in het filiaal een kleingeld stortmachine staan, waarbij men gratis het kleingeld kan storten op de lopende rekening.

Ben meer dan 35 jaar klant geweest van de Bondspaarbank (later dus SNS-bank), maar vindt het service niveau nu beneden peil vandaar onze overstap.

Hyperion

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door Consumentt »

Fiesiekus schreef:ING; maar let op, grote bedragen pinnen (bijv. aankoop auto) kan niet.
De prijsklasse van mijn auto is nergens te pinnen :mrgreen:

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

:lol: :lol: effe bijkomen jongens.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ja je zou maar eens een aanbetaling doen voor een auto of vooraf alles betalen aan een autodealer en ze gaat failliet. Sta je achteraan in de rij.

Als ik nu een auto zou moeten kopen dan bij voorkeur via PIN. Bij SNS kan je de limiet tijdelijk verhogen tot 25000 euro. Heb ik destijds gedaan (niet voor een auto maar een duur meubelstuk) maar was op dat moment wel handig, gewoon automatisch aangepast met behulp van internet. Tja dan heb je natuurlijk nog mensen die voor een groter bedrag een auto willen kopen. Ach die mensen kunnen wel wat missen als de autodealer failliet gaat 8)

stofzuigertje

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via elke internet bank rekening kan ik direct geld over maken en als ze meekijken en zien dat op de PC ernaast het binnen is gekomen heb ik niet eens een pin nodig om €65.000,- te betalen....

Dus online bankieren kan meestal ook voor betalen...
Voor geld storten word het moeilijker...
Gewoon meer pinnen of geef klein geld aan collecte...
Spaarpotten zijn ouderwets en bij jaarlijks legen loop je dus 1 jaar op achter...

Ook is op internet rekeningen de rente hoger dan die oude boekjes dus voor je overstapt, alle banken bekijken op online voorwaarden...

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Hoi stofzuigertje,

hoe snel moet het geld bij de (auto)dealer te zien zijn op zijn PC? Direct tijdens afhalen van de auto....dan heb wordt het toch echt een spoedbetaling en dat kost ook geld.

Je kan ook nog iDEAL doen..is direct te zien voor de winkelier en is niet meer te herroepen door een consument (net als een PIN betaling)

Tja, we leven in een digitale en steeds meer duurzame wereld. Verminderen papier, duurzame auto's, etc...

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door svdmeer »

Eens met de topicstarter, SNS biedt totaal geen service. SNS is geen geschikte partij voor een betaalrekening.
Helaas zitten andere banken ook niet meer te wachten op particulieren die geld komen storten. Hoewel het hier en daar nog gratis kan, gaat het vermoedelijk de kant uit van SNS. Overigens is ASN ook SNS, daar zul je precies dezelfde problemen tegenkomen.

SNS is ook geheel gestopt met papieren afschriften. Voor een betaalrekening gebruik je meestal toch internetbankieren, maar ik vind het ronduit slecht dat men ook geen afschriften meer verstrekt bij de lijfrente spaarrekening. 1 storting per jaar, belangrijke rekening voor later, maar niets op papier. Slechte ontwikkeling.

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door A.Storm »

hyperion_99 schreef:Om dezelfde redenen zijn wij deze week ook overgestapt van de SNS bank naar de Rabobank.

Het niet kunnen storten van contant geld (en in mindere mate) het niet kunnen afhalen van contant geld was hiervoor ook de reden.

Vroeger leerde een bank kinderen hoe ze moesten sparen, maar het beleid van de SNS lijkt er nu op gericht te zijn dat ze kinderen leren rood te staan.

Bij de Rabobank hebben ze in het filiaal een kleingeld stortmachine staan, waarbij men gratis het kleingeld kan storten op de lopende rekening.

Ben meer dan 35 jaar klant geweest van de Bondspaarbank (later dus SNS-bank), maar vindt het service niveau nu beneden peil vandaar onze overstap.

Hyperion
mij was de nonservice van de SNSbank al eerder opgevallen bij een kantoor in Apeldoorn (inmiddels opgeheven en ik begrijp waarom); een oudere man wilde graag geld opnemen aan de kas. Niet mogelijk en die meneer kreeg geen medewerking.
Een andere klant wilde graag een kopietje. Niet mogelijk meneer, deze service verlenen we niet.
Wat voor kleine moeite is het nu een kopietje te maken voor je klant?
Ik begrijp dat je geen copieshop bent, maar allemachtig, stuur geen man van 80 weg die een kopietje wil!

Stuur je klanten gewoon weg joh!
Mij, hyperion, mijn moeder heeft om dezelfde reden haar sns-bankrekening opgezegd...
Ik vind het jammer hoor, echt jammer. Het was een goede bank, ik voelde me er goed bij maar het is nu echt tijd om een andere bank te gaan zoeken, deze gaat een weg in die ik niet leuk vind, ik dacht nl. dat ik klant was. Maar dat ben ik niet.
Ik moet me aanpassen aan de tijd, prima, dat wil ik, dat kan ik, maar als bedrijf denk ik dat je wel aan je klandizie denken moet, wat wil je klant.
Ik denk dat een bedrijf zich aan de klant moet aanpassen, niet andersom.

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door A.Storm »

svdmeer schreef:Eens met de topicstarter, SNS biedt totaal geen service. SNS is geen geschikte partij voor een betaalrekening.
Helaas zitten andere banken ook niet meer te wachten op particulieren die geld komen storten. Hoewel het hier en daar nog gratis kan, gaat het vermoedelijk de kant uit van SNS. Overigens is ASN ook SNS, daar zul je precies dezelfde problemen tegenkomen.

SNS is ook geheel gestopt met papieren afschriften. Voor een betaalrekening gebruik je meestal toch internetbankieren, maar ik vind het ronduit slecht dat men ook geen afschriften meer verstrekt bij de lijfrente spaarrekening. 1 storting per jaar, belangrijke rekening voor later, maar niets op papier. Slechte ontwikkeling.
ik heb geen ervaring met lijfrente spaarrekeningen (helaas :mrgreen: ), ik heb wel een koopsompolis meen ik bij Zwitserleven, via een tussenpersoon, maar daar krijg ik ook nooit afschriften van (niet eens 1x per jaar!).

Weetje, ik hoef echt niet met open armen ontvangen te worden als ik es naar de bank ga. Maar die ene keer dat ik wat storten wil, wens ik NIET afgescheept te worden met een foldertje waarin staat hoe ik iets kan downloaden. Dan wil ik gewoon van mijn geld af! Dáárom ga ik naar de bank! Ten eerste neem ik de moeite om langs te komen (dat ze dan sluitingstijd hebben, okay), ten tweede, ik ben daar toch klant?
Ik voelde me echt afgezeken.
(en het meiske daar kon er niets aan doen, die voert gewoon uit wat ze opgedragen krijgt, ik vraag me alleen af waarom ze überhaupt dat kantoor nog open hebben? wat doen die mensen daar dan de hele dag??)

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kan je de Rabo aanbevelen.

Ik zat bij de Postbank, maar aangezien het ING werd en ik nog altijd zelf uitmaak waar ik bankier, en niet de directie van de ING, wilde ik overstappen naar de SNS.

Wat een puinhoop heeft het SNS kantoor in Haarlem er van gemaakt. Op het hoofdkantoor in Arnhem zelfs spraken ze er schande van wat er daar gebeurd. (een aantal dingen van mijn verhaal waren namelijk bijzonder goed na te trekken). Zelfs een week zonder geld gezeten (nee meneer, uw geld is blijkbaar nog niet binnen) terwijl de bank verzuimd had mijn pas te activeren. Dat wisten ze op het hoofdkantoor in Arnhem dus te vertellen. Dus kon inmiddels voor de derde keer 11 kilometer naar Haarlem fietsen. En toen mijn pasje eenmaal geactiveerd was kon ik in eerste instantie pas de volgende dag bij mijn geld. Beetje kwaad geworden, en toen was het na één telefoontje binnen twee minuten geregeld.

Verplicht internetbankieren, terwijl ik op dat moment helemaal geen internet had en ook helemaal niet wil internetbankieren omdat ik internet gewoon niet vertrouw. Op het kantoor in Haarlem vonden ze het de normaalste zaak dat ik dan maar even 11 kilometer van huis naar hun kantoor fiets om op hun computer mijn bankzaken te regelen. (Auto is geen optie, want in het centrum kun je de auto niet kwijt, en de trein is ook geen optie, het station is 20 minuten lopen vanaf de bank. Treinkosten nog niet eens meegerekend) In Arnhem wisten ze niet hoe ze kijken moesten toen ze dat hoorden.

En zo was er wel wat meer loos bij de SNS. :evil:

Nu zit ik bij de Rabobank, en dat bevalt uitstekend. Twee keer per maand een rekeningafschrift, goede service, medewerkers nemen echt alle tijd voor me terwijl ik alleen maar een betaalrekening heb met een klein WAO-tje, dus er valt weinig te verdienen. De kosten zijn per maand iets hoger dan bij de SNS en de ING, maar daar staat tegenover dat ik bij de SNS alles per post op moest sturen (kost postzegels) en bij de Rabo kan ik de acceptgiro's in hun eigen bus doen.

Maar voor een vele malen betere service wil ik best wel wat extra betalen. :D

De opzegging bij de SNS heb ik trouwens maar in Leiden geregeld, en dat ging nu eens wél goed. Hulde! :mrgreen:

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik heb de Rabo bank genomen, hier eigenlijk het zelfde verhaal met kleingeld willen storten. Speciaal naar Valkenburg gegaan, want in ons dorp zitten ze niet meer, nee kleine man, hij was net tien jaar geworden, daar doen we niet aan, Download het formulier maar en ga maar naar het postkantoor, kost je wel € 7.50! Wat blief?
Bij de Rabo kan hij gewoon gratis storten en kan hij gewoon kopen waar hij voor gespaard heeft met zijn heitjes voor karwijtjes!
Ik ben nog midden in de overstap, maar ze zijn heel vriendelijk en beleefd, heb ik bij de sns wel anders mee gemaakt!

diquydiq
Berichten: 145
Lid geworden op: 16 sep 2005 17:43

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door diquydiq »

Ik meen te weten dat bedragen boven de 1500 euro niet te pinnen zijn.
Ook vind ik het storend dat je bij geldautomaten van een 'vreemde' bank per dag slechts 250 euro mag opnemen. Heeft men bijvoorbeeld 10 euro opgenomen, dan mag diezelfde dag geen cent meer worden opgenomen.

Dit is niets anders dan het in gijzeling nemen van jouw eigen banktegoeden! Het mogen jouw centen zijn, maar de banken laten de klanten, tekens op een zeer pijnlijk wijze, weten dat slechts zij de baas over jouw tegoeden zijn en niemand anders!!! :twisted:

Zelf heb ik een zeer nare ervaring moeten zien te ondergaan omdat zo'n bank mijn betaalrekeningovereenkomst was kwijtgeraakt: betaalrekening wordt doodleuk geblokkeerd en alles zonder waarschuwing vooraf, pas bij een geldopname/pinnen ondekt men de grap - zelfs met positief saldo - en jij moet maar zien hoe je aan jouw, onmiddellijke, geldelijke verplichtingen ziet te voldoen! Al komt men om van de honger en wordt men op straat gezet; jij mag aan geen cent op jouw betaalrekening komen, zolang jij de bankiers niet knielend hun 'ass' hebt 'gekust'.
Dit noem ik pas macht hebben over slaven der bankiers!!! :evil:

Noa75
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door Noa75 »

Wij hebben hetzelfde probleem....we zijn erg ontevreden en overwegen ook over te stappen naar een andere bank.
Eerst hadden we de ergernis dat we geen geld meer konden storten bij de bank zelf. Nu zag ik tot mijn grote verbazing dat de geldautomaat verdwenen is.
Er stond met een folder aangeplakt: " U kunt nu gebruik maken van de geldautomaat in het filiaal van de Hema"
Ik dacht dat ik ontplofte. :evil:
Om toch geld van mijn spaarrekening af te kunnen halen, (kan niet bij een gastbank) ben ik de Hema ingegaan. Vreselijk vond ik het, iedereen loopt achter je door en je hebt helemaal geen privacy meer. Ook kun je alleen nog maar pinnen tijdens de openingstijden van de Hema.
Alles moet via internet en alles is onklantvriendelijk.
We denken aan overstappen naar de Rabobank.

Dit moest ik even kwijt.

Succes met het maken van je keuze.

jjrandeweg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2009 13:11

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door jjrandeweg »

Zo zie je maar dat je met het girale geld verkeer je geen baas meer bent over je eigen geld :?: :?: de banken bepalen hoe en wat je MOET doen :x

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ik ga weg bij de SNS, welke bank....

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik overweeg ook weg te gaan bij een bank waar ze geen balie hebben om geld te storten of geen geldautomaat bij hun kantoor hebben waar je geld kunt opnemen.

Je gaat toch niet naar de AH, EMTÉ, C1000 of HEMA om daar geld op te nemen (dat is echt niet veilig want er lopen daar mensen)... wil daar wel contant betalen (zien die mensen in mijn beurs tenminste die mooie flapjes) want betalen met een pinpas is al helemaal niet te vertrouwen.

Sterker nog...ik overweeg al mijn geld contant op te nemen, te migreren naar Mozambique, daar een vakantiehuis te kopen en daar op m'n geld te gaan zitten of het geld te storten bij een bank in Mozambique. Doe ik aan ontwikkelingswerk (aankoop van producten daar in de locale supermarkt) en werkgelegenheid (om m'n huis te onderhouden en milities met wapens om op m'n geld te passen).

Gesloten