LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
student538

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door student538 »

Van de DNB:

Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen.
Het is tot op heden niet gelukt u telefonisch te bereiken, daarom hierbij het bericht dat wij u een formulier zullen toesturen waarmee u een schriftelijke aanvraag kunt indienen.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u bellen met de Nederlandsche Bank.
De informatiedesk is geopend op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur. Het telefoonnummer is 0800 020 10 68 (gratis).

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Bij de e-mail geen bijlage. Via de Digid en SMS code kon ik géén aanvraag indienen omdat dit een foutmelding gaf. Zelfs nu de DSB failliet is zijn ze nog steeds lastig. Als de DSB van de klant geld moet hebben dan verloopt dat super snel. Maar andersom? Zo werkt dat!

Stuur
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 dec 2009 18:41

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Stuur »

Wij hadden digiD met sms functie, daar lag het niet aan. Het is bij ons echt vertraagd omdat er 1 rekening rood stond. Ze konden dus niet simpel het tegoed en de roodstand met elkaar verekenen.

Hermanicus
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2009 09:28

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Hermanicus »

Ik heb net contact gehad met DNB, uitbetaling van tegoeden gebeurt niet automatisch als 1 van de rekeningen (ik had er 3) rood stond. Dit wordt handmatig verwerkt en kan pas verwacht worden in januari.

Lekker dan, logisch dat ik rood stond op mn betaalrekening, het was pakken wat je pakken kon als je niet compleet van familie afhankelijk wilde zijn voor je boodschappen.

Heeft iemand enig idee waar ik mijn misgelopen rente over de positieve gelden kan claimen?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Hermanicus schreef:Heeft iemand enig idee waar ik mijn misgelopen rente over de positieve gelden kan claimen?
Ja, ik: nergens!

Stuur
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 dec 2009 18:41

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Stuur »

Ja, zo dacht ik er ook over Hermanicus. Ik wilde ook niet afhankelijk zijn van anderen of een voorschot op mijn werk vragen. Helaas maakt dat het verhaal voor de DNB blijkbaar ingewikkeld. Je zou zeggen dat ze het negatieve saldo van de ene rekening simpel kunnen aftrekken van het positieve saldo van de andere rekening(en) maar zo eenvoudig is het blijkbaar niet. Voor ons dus geen geld terug in december. Ik hoop dan maar dat het inderdaad in januari komt.

Hermanicus
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2009 09:28

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Hermanicus »

heel triest geregeld allemaal, ik loop behoorlijk wat rente mis op deze manier.

wat voor saldo zal ik moeten opgegeven aan de belastingdienst op 31-12-2009?

stofzuigertje

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als geen opgave en ook geen uitbetaling is het voorlopig €0,00 dus moeten zij over het geld wat zij beheren maar zelf belasting betalen, je geef op wat je hebt en je hebt nog niets....

Dus mensen zonder opgave mogen dan gewoon €0,00 invullen...

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Hermanicus schreef:ik loop behoorlijk wat rente mis op deze manier.
Had je er zoveel geld staan dan? En de rente is zo hoog niet meer hoor :mrgreen:
Hermanicus schreef:wat voor saldo zal ik moeten opgegeven aan de belastingdienst op 31-12-2009?
Er komt heus nog wel een jaaropgave. En je hebt tot 1-4-2010 de tijd om je belastingaangifte in te dienen. Dus voorlopig nog geen reden tot paniek.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Het geld was al binnen, nu ook een mail met pdf bestand

Onderwerp: DGS DSB Besluit op aanvraag


Geachte heer, mevrouw,

U heeft een aanvraag ingediend om in aanmerking te komen voor een uitkering uit het Depositogarantiestelsel voor de DSB Bank N.V.
Bijgaand treft u het besluit van de Nederlandsche Bank aan. Voor een andere toelichting verwijzen wij naar dit besluit.

Met vriendelijke groet,

De Nederlandsche Bank

browneyes
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2005 09:26

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door browneyes »

Op 8 december aanvraag gedaan via digid met sms funtie en nog steeds geen geld binnen. Op 31 december gebeld naar de dnb en die vertelde dat men het een en ander nog moet uitzoeken. Het was eerst de bedoeling dat men het spaargeld ging verrekenen met de hypotheek maar nu wordt dat waarschijnlijk toch uitbetaald. Hoe lang dit ging duren kon de heer aan de telefoon niet zeggen.
Het moet eerst nog goedgekeurd worden door de curatoren.

Ik vond dit een beetje een flut antwoord aangezien mijn ouders er ook hun spaargeld hebben staan en geen hypotheek of schulden bij de dsb. En ook hun aanvraag is nog steeds in behandenling.

Je kunt via de digid inlog wel je status opvragen.
Hopelijk heb ik aan het eind van deze maand mijn spaargeld terug, ook al had ik het voor de kerst verwacht.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Update 08-01-2010: Vandaag nogmaals DNB gesproken. Volgens de zoveelste opgave volgt de uitbetaling nu uiterlijk aan het einde van deze maand.

Het kan verkeren...

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Donna schreef:En je moet het bij de belastingaangifte wel als vermogen opgeven, ook als het geld nog bij de DNB staat.
De fiscus heeft nu eenmaal de meest zelfzuchtige regels die je kunt bedenken.
Fictief rendement staat al jaren op 4%. En als je vorig jaar voor 4% ging dan wordt je hier al als risiconemer afgeschilderd. Nu is de hoogst haalbare rente ver onder de 3%.
Belastingvrije km vergoeding 19ct ook als de brandstofprijzen skyhigh gaan.
Doorvoeren accijnsverhoging in economisch dal.
Linksom, rechtsom, de fiscus zal (je) vangen.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door testcase »

De belastingdruk daalt nog steeds in Nederland

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Update 18-01-2010: Vandaag dan eindelijk m'n geld retour gekregen. Triest dat het allemaal zoooooo lang heeft moeten duren. Dit heeft wat mij betreft absoluut niet de schoonheidsprijs verdiend...

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door testcase »

Update 18-01-2010: Vandaag dan eindelijk m'n geld retour gekregen. Triest dat het allemaal zoooooo lang heeft moeten duren. Dit heeft wat mij betreft absoluut niet de schoonheidsprijs verdiend...
Dankbaarheid is meer op zijn plaats.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Dankbaarheid voor wat? Voor het uitvoeren van een wettelijk vastgelegde regeling? De wereld op z'n kop als je daar ook nog dankbaar voor moet zijn...

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik las in de krant dat heel veel mensen hun geld helemaal niet terugvragen. Bij Icesave is dat ook al gebeurd. Daar snap ik helemaal niets van.
Ik heb nog € 0,21 op mijn rekening staan. Om dat terug te krijgen moet ik een hele procedure afwikkelen .... wat denk je dat ik ga doen?

Gesloten