LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Decapolis - world of credit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lovelyjo23
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2009 21:29

Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door Lovelyjo23 »

Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar wat meer informatie over dit bedrijf. Zijn er mensen die ervaringen hebben op het gebied van leningen, hypotheken of service van dit bedrijf? Het is gevestigigd in Enschede.

Het enige dat ik weet is dat de eigenaar vroeger in dienst was bij Gelink Adviesgroep, die uiteraard bekend stonden als oplichters. Ik vraag me nu af of Decapolis dit ook zijn?

Wie o wie kan me helpen?

Gok
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2009 01:55

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door Gok »

Als ze je adviesfee laten betalen dan word je opgelicht. deze bedragen lopen soms wel op tot 4000 euro. Waar ik me aan irriteer dat ze dan zogenaamd opkomen voor de belangen van de klant en zichzelf onafhankelijk prijzen. Het zou een zegen voor de land zijn als AFM deze bende aanpakt. Er zijn onafhankelijke verstrekkers die zonder zogenaamde adviesfee (verrichtingskosten)werken. Zoek gewoon even verder. Laat je zeker ook geen verzekeringen aansmeren. Deze zijn 9 van de 10 keer te duur. Gewoon zelf zoeken en vergelijken op het net. Independer bijv.

Groetjes

Lovelyjo23
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2009 21:29

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door Lovelyjo23 »

Bedankt voor je advies. Het gaat mij echter niet om het zelf afsluiten van een krediet of hypotheek. Er is mij een baan aangeboden bij dit bedrijf en ik wil graag op voorhand weten waar ik mee in zee ga. Jullie snappen vast dat ik niet veel zin heb om te gaan werken bij een bedrijf wat andere mensen of oplicht, verkeerd voorlicht of foutief handelt. Op het internet las ik dat Decapolis inmiddels ook al beboet is door het AFM. Dat beloofd dus niet veel goeds.

nachtelf85
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2008 18:06

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door nachtelf85 »

ik kreeg vorige week een offerte van 14000 euro en ongevraagd een rekening van 3600. toen ik belde zeiden hun dat dit voor hun advies was. was helemaal verbaasd want ik wil alleen maar lenen en geen advies. daarna belden ze vaak en hingen ze meteen op met onbekend nummer.. stom! vertrouw ze niet! en ga daar cker niet werken. :oops:

Liesveld1
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2010 16:18

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door Liesveld1 »

Wegblijven bij dit bedrijf! Firma zit bij mij om de hoek en ik weet niet beter dat het snelle jongens snelle handel is. Ze hebben daar allemaal een dure auto in de lease. In het verleden deden ze aan koopsommen maar nu werken ze met een afsluitprovisie. Op een hypotheek is dit gebruikelijk maar op een krediet niet. Is gewoon een andere manier om snel mensen op te lichten. Hoogste tijd dat de AFM hier eens een kijkje gaat nemen maar zal wel weer jaren gaan duren voordat ze eens aangepakt worden.

Als je het adres googled komen er allerlei firma's naar voren met hoogstwaarschijnlijk dezelfde eigenaar. Decapolis, Mr Credit, Word of Credit en Defis BV.

noshitsherlock
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2009 00:06

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door noshitsherlock »

Yep, lijkt me een AFAB wannabee bedrijf, pas maar op! Directeur heeft heel toepasselijk (net als Dhr. Schouten van AFAB) een dikke massarati voor de deur staan.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

voor het enkel sluiten van een lening is het ongebruikelijk een adviesfee te rekenen. De tussenpersoon krijgt al provisie van de geldverstrekker.
De adviesfee komt om de hoek kijken als je er een verzekering bijneemt.

Pas goed op met de verzekeringen. Zeker met woonlastenbeschermers. Deze komen bijna altijd van de Cardiff en een andere aanbieder met een moeilijke naam die ik me nu even niet herinner.

De enige verzekering die vaak echt nuttig en nodig is, is de overlijdensrisicoverzekering omdat bijna altijd kwijtschelding bij overlijden niet aan de orde is.Sluit deze gewoon af op internet of via je bank. Je gaat daar toch geen "adviesfee"voor betalen :shock:

Wil je die premie niet betalen raad dan altijd je toekomstige erven aan om de erfenis benificiar te aanvaarden. Uiteraard een rot optie als je een gezin hebt, dan zou ik toch echt de overlijdensrisicoverzekering nemen

jkpieters
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:37

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door jkpieters »

Ik heb vandaag ook contact gehad met World of Credit. De persoon was zeer vriendelijk en behulpzaam. wilde op korte termijn ene afspraak in persoon maken. dat kon ik voorkomen en kregg zo alle documenten voor een lening in de email. Ik had gevraagd voor 15000 euri maar d eofferte werd voor 30000 euri omdat dat het beste rentepercentage gaf. Ok dat kan. Ik de documenten door nemen en dat ziet er tot een zeker punt goed uit. Dan komt het stukje wat zij adviseren noemen. Echter zij hebben mij niet geadviseerd, maar het zo me 2700 eurie kosten. Ze rekenen standaard €150 per uur (dat vond ik wel erg veel) en per advies rekenen ze 3 uur. dus ik terug gemaild dat ze die kosten moesten schrappen (vanwwege geen advies geven en de hoogte van het uurtarief) of de offerte zou de prullenbak in mogen. u raadt het al hij ging de prullenbak in.
Dus ga nimmer met deze tent in zee. Ze hebben echt niet ons welzijn op het oog.

Groet,

Jan

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2010 10:27

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door [email protected] »

Decapolis is echt verschrikkelijk ben zelf bij hen in zo'n lening gevallen en mij was verteld door de financieel adviseur van Decapolis, dat het echt een top product was! betaal steeds hogere rente los niets af en kom bijna in de financiële problemen moest vooraf een kleine 5000,- betalen aan een overleidensrisico verzekering.
Echt superslecht en a-sociaal zijn ze bij Decapolis voorheen werd ik platgebeld nu willen ze me niet meer spreken. Met het invullen van de persoonlijke pagina werd er door [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] letter voor letter gespeld wat ik moest invullen. Ik ben i.d.d. heel stom geweest om hierin te trappen maar zij zijn echt super slecht met het uitvoeren van dit soort praktijken!! DUS PAS OP VOOR DECAPOLIS DOE DAAR NIETS MEE!!!!!!!

dutchya
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2005 11:04

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door dutchya »

defis is dezelfde laken enpak en ook die telefoonterreur van consumenten en adviescentrum ik wil dat het stopt maar wat doe je eraa???

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Hieraan hoef je weinig meer te doen. Zie onderstaande bericht.

Wilt u zich echter na Gelink en Decapolis in het volgende ongeluk storten? Klop dan vooral aan bij het nieuwe bedrijf van de in het artikel genoemde bedrijf van 'de voormalig Gelink-bestuurder': Nova Pecunia. Vraag me alleen af voor wie het nieuw geld is... Ik denk dat u het antwoord wel kunt raden.


"De rechtbank in Almelo heeft World of Credit failliet verklaard. Deze in Enschede gevestigde kredietbemiddelaar, tevens handelend onder de namen Decapolis en Mr. Credit, was tot voor kort eigendom van voormalig Gelink-bestuurder Frederic Wattebled. Per 16 mei is er echter een nieuwe bestuurder, een Sri Lankaan "met een onuitsprekelijke naam die mogelijk als stroman fungeert", zegt curator Laurens Bezoen.

"Een gebruikelijke constructie als de grond mensen te heet onder de voeten wordt", aldus Bezoen. Het faillissement is nu aangevraagd door een drietal enkele medewerkers van World of Credit die nog loon te vorderen hebben. "Dat verrast mij" , zegt oud-eigenaar Wattebled die benadrukt niets meer met World of Credit te maken te hebben. "Ik heb het bedrijf eind maart verkocht aan Elco Donkervoort van Amalu Beheer en toen waren er nog vijftien medewerkers. De kredietportefeuille die voornamelijk uit particulieren bestaat is, volgens Wattebled, begin dit jaar verkocht aan Geldshop. Vorig jaar november was al een ander deel van het bedrijf dat opereerde onder de naam A+ verkocht aan Glen Krommenhoek

World of Credit kwam vorig jaar in opspraak door boetes die werden opgelegd door de AFM, onder meer vanwege het onvoldoende inwinnen van informatie bij het sluiten van beleggingsverzekeringen. Decapolis/World of Credit ging in 2006 zeer ambitieus van start en zou jaarlijks portefeuilles met daarin € 200 mln aan uitstaand krediet gaan overnemen, zo kondigde Wattebled destijds aan."

willem1769
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2011 16:35

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door willem1769 »

Wij hebben in 2009 een WOZ krediet afgesloten bij deze intermediair.
Nu blijkt dat zij ons een vergoeding hebben laten betalen van €2900,=, op een krediet van €25000,=.
Ik heb inmiddels begrepen dat dit bedrijf niet meer bestaat, maar graag zou ik toch een mogelijkheid willen weten om eventueel deze kosten op welke manier dan ook te kunnen verhalen. Alles is destijds telefonisch en per mail gegaan, en dan een vergoeding van € 2900,= in rekening brengen.....SCHANDALIG GEWOON!!!!! Maar ik heb alle bewijsstukken hiervan dat ik daadwerkelijk €2900,= betaald heb.
Heb inmiddels ook de AFM hierover ingelicht, maar daar heb ik nog geen reactie van gehad.
Is hier nog iets mee te doen, zo ja dan hoor ik dat natuurlijk heel graag???
Een stelletje CRIMINELEN van de bovenste plank zijn het. Ik denk dat wij alleen de zoveelste wachtenden in de rij zijn die dit meegemaakt hebben bij dit bedrijf.....

Jilster
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2011 15:36

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door Jilster »

Hallo,

Ik heb ook slechte ervaringen met dit bedrijf Decapolis/Mr. Credit. Heel ingewikkeld en heel sluw is er een hypotheek overgesloten waarbij de gedragscode en zorgplicht ernstig is geschaadt.

Misschien is het een idee om de krachten te bundelen???

Gr.

Jill

wim1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2012 20:48

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door wim1960 »

wij heben in 2010 een lening laten oversluiten door mister credit,
hebben hiervoor een rekening betaald van 3600 euro,
we zijn gewoon dom geweest en hadden elke letter van de papieren die we moesten tekenen goed moeten lezen,

John1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2012 20:18

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door John1971 »

Pas op allen! Na het faillisement van world of credit nova pecunia etc. Allerlei vehicles van glen krommenhoek, is er opeens weer een bedrijf uit zijn as herrezen.
Namelijk kapitaalvisie. Adres en postadres in Enschede ( toeval?) en telefoonnummer beginnend met 076- ( apart).
Ik heb nog geen bewijzen, maar het toeval is te groot. Teveel de gebruikelijke werkwijze van krommenhoek en consorten.
Kapitaalvisie is in 2009 failliet verklaard, destijds opererend vanuit Hengelo. Overigens stond deze winkel slecht bekend destijds.
Ondertussen gemeld bij de AFM.
Misschien zie ik spoken, maar in ieder geval reden om waakzaam te zijn. Wellicht is deze onderneming ter goede trouw.

HermanE
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 nov 2009 20:23

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door HermanE »

John1971 schreef:Pas op allen! Na het faillisement van world of credit nova pecunia etc. Allerlei vehicles van glen krommenhoek, is er opeens weer een bedrijf uit zijn as herrezen.
Namelijk kapitaalvisie. Adres en postadres in Enschede ( toeval?) en telefoonnummer beginnend met 076- ( apart).
Ik heb nog geen bewijzen, maar het toeval is te groot. Teveel de gebruikelijke werkwijze van krommenhoek en consorten.
Kapitaalvisie is in 2009 failliet verklaard, destijds opererend vanuit Hengelo. Overigens stond deze winkel slecht bekend destijds.
Ondertussen gemeld bij de AFM.
Misschien zie ik spoken, maar in ieder geval reden om waakzaam te zijn. Wellicht is deze onderneming ter goede trouw.
Nee hoor je ziet geen spoken, kapitaalvisie is inderdaad weer het nieuwe speeltje van de ex-Gelink heren uit Enschede. World of Credit, Defis, Decapolis, Mr. Credit, Nova Pecunia, Consumenten Advies Centrum, Leenkamer, NCIC enz waren allemaal van Frederic Wattebled/Clenn Krommenhoek/Elco Donkervoort. Alleen staan de AFM vergunningen van kapitaalvisie op naam van ene "M. Vente" uit Etten-Leur. Slim, zo kun je de afm toch in ieder geval weer even buiten de deur houden. Maar voor de klant maakt het niks uit, die blijft nog steeds misleid worden en duizenden euro's aan bemiddelingskosten moeten betalen voor een consumptief kredietje.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Decapolis - world of credit

Ongelezen bericht door ruud_a »

banken zijn slecht, maar ik zou nooit krediet proberen te krijgen dan iets anders dan een normale bank die ook gewoon spaarrekeningen en hypotheken heeft
dat is pas echt vragen om moeilijkheden

Gesloten