LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten bankieren abn/amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
daveydog
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2010 18:33

Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door daveydog »

vanmorgen viel mij op dat er per rekening een ``bijdrage abn/amro ``wordt afgeschreven van 1.50 euro per maand.Na enig zoeken bleek dit eerst 3.75 euro per kwartaal te zijn geweest.Een verhoging dus van 20% Te gek voor woorden,geen rente op de rekening en ook nog bijbetalen.Wellicht een item voor de uitzending

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Mijn god zeg waar kunnen mensen zich druk om maken
Als je ergens een abb op neemt betaal je ook gewoon kosten.

Dus 1.50 per maand moet toch ook wel op te brengen zijn?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

wat is dat nou voor reactie... :shock:
dat er kosten aan verbonden zijn weet je maar dat wil niet zeggen dat ze het zo maar moeten verhogen.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door Rema »

En daarvoor betaalde je de bankkosten per jaar, toen werd het zo heel stiekumpjes eens per kwartaal met gelijk een forse verhoging, en nu dus eens per maand. Dit is pure diefstal, en daar worden natuurlijk die forse bonussen van betaald. Er was een tijd dat de bank blij was dat hij met jouw geld mocht spelen, en toen betaalde je niets, maar kreeg een fatsoenlijke rente.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Vroeger was het voor banken ook beter:
- Toen had je nog rasechte bankiers aan de top (die snapte wat risico's waren)
- Toen kon een bank nog valuteren (dus verdienen op rente ipv tarieven voor het hebben van een betaalrekening).
- Toen ging een consument ook minder shoppen
- Toen waren banken ook nog meer "maatschappelijke" ondernemingen die samenwerkte en daardoor een efficient betalingsverkeer systeem opzetten voor zowel de consument als zakelijke klanten
- Toen werkte je tot je leven voor een bank

Totdat....het Angelsaksische systeem op kwam zetten...
- naar de beurs, korte termijn denken, snel winsten maken en vooral individualistisch denken;
- ambtenaren zonodig één Europa wilde met zeer veel regeltjes / wetjes. Vrije handel en één muntsoort, dat is nog goed voor iedereen. Maar toen waren er te veel ambtenaren en begonnen ze allerlei regeltjes te verzinnen voor een zgn. open standaard systeem, vrije marktwerking...TE VEEL KOSTEN dus.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door witte angora »

daveydog schreef:vanmorgen viel mij op dat er per rekening een ``bijdrage abn/amro ``wordt afgeschreven van 1.50 euro per maand.Na enig zoeken bleek dit eerst 3.75 euro per kwartaal te zijn geweest.Een verhoging dus van 20% Te gek voor woorden,geen rente op de rekening en ook nog bijbetalen.Wellicht een item voor de uitzending
Ik wil geen zout, nog Zalmiak in de wond wrijven, maar dan zoek je toch gewoon een andere bank?

De Rabo doet iets van 7,50 per kwartaal of zoiets, zeer betrouwbare bank, geen geZalm...

En laten we wel wezen, de ABN heeft naar de staat toe nogal wat goed te maken, geloof ik.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door Consumentt »

Het gaat elk jaar weer flink omhoog bij de AA.
Misschien niet vanwege de absolute verhoging maar wel vanwege de procentuele verhoging is dit afkeurenswaardig.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door Noble »

Tja, moet ik nog wat zeggen over die verhogingen??

Of begint het nu éindelijk ook bij ándere mensen te dagen...

+ 20% bankier kosten... (lees graai uit JOUW kas..)
:lol:

dit is nog maar het beginnetje....

Vroeger was een bank een gebouw waar je geld VEILIG was...
NIEMAND kwam aan JOUW geld...

zet er nu maar eens wat geld op, en kijk een paar maandjes later...
foetsiiiiiii.. lekker graaien ....

welterusten allemaal...

gewoon wachten totdat je als "klant" (lees kippetje)
niks meer te plukken hebt...

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door tufima »

witte angora schreef:
De Rabo doet iets van 7,50 per kwartaal of zoiets, zeer betrouwbare bank, geen geZalm...
Euhm overstappen naar de Rabobank, Lekker advies:

7,50 per kwartaal is 30 per jaar (Rabobank)
1,50 per maand is 18 per jaar (ABN Bank)

Verder is dit appels met peren vergelijken.

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door Frankko »

Dat eeuwige gezeur over kosten voor je bankrekening. Ik vind het allemaal nog wel meevallen.

Ik betaal bij abn voor 3 priverekeningen, 1 wereldpas, internetbankieren en een creditcard een bijdrage van 2,75 p/m. Dan krijg ik ook nog eens maandelijks een bankafschrift thuis en 1 x per jaar een overzicht voor de belasting dienst.

Is toch gewoon niet veel of ligt dit aan mij?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door Janny »

vanmorgen viel mij op dat er per rekening een ``bijdrage abn/amro ``wordt afgeschreven van 1.50 euro per maand.Na enig zoeken bleek dit eerst 3.75 euro per kwartaal te zijn geweest.Een verhoging dus van 20% Te gek voor woorden,geen rente op de rekening en ook nog bijbetalen.Wellicht een item voor de uitzending
als je goed je spullen naleest kun je het lezen wanneer het voor de eerste keer wordt afgeschreven.bij mij op Meer info voor hen die er onbekent mee zijn: http://www.abnamro.nl/tarieven
tevens wordt er op de afschrift gemeld dat de effectieve rente op over het debetsaldi 15,00% op jaarbasis, is.
en 3 x 2,75 € 8,25 is hetzelfde bedrag (dus geen 20%verhoging)als het voorheen was voor drie maanden.
ze willen het dus sneller binnen hebben. en tevens voor ons een kleiner bedrag per keer.Lijkt me allesins aanvaardbaar als je eerst zelf voor deze vorm van bankieren hebt gekozen.
Franco , juist weergegeven.Je kunt zoveel rekeningen hebben als voor je persoonlijk nuttig is. Bovendien kan als dat gewenst is /naar keuze,ook je partner/echtgenoot rekeningen onderbrengen.
janny

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door witte angora »

Euhm overstappen naar de Rabobank, Lekker advies:

7,50 per kwartaal is 30 per jaar (Rabobank)
1,50 per maand is 18 per jaar (ABN Bank)

Verder is dit appels met peren vergelijken.
Héhé er werd er zowaar eentje wakker. :mrgreen:

Ik vind het allemaal wel meevallen, die paar centen, als je ziet wat de bank er allemaal voor moet doen. De bank is geen filantropische instelling namelijk, en degenen die achter de balie zitten, de afschriften verwerken, het computersysteem op orde houden en weet ik veel wat nog meer doen dat toch echt niet zonder enige vergoeding op vrijwillige basis dacht ik zo.

De centen moeten ergens vandaan komen, en als je ziet wat je ervoor terugkrijgt... De Rabobank verliest dik aan mij, neem dat maar van mij aan.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door Jan1 »

@ witte angora


En zo is het witte angora, leven en laten leven, niet klaplopen en een ander laten betalen voor de diensten die jij afneemt. Die paar euro's zijn goed besteedt, als je naar de verleende diensten kijkt.

daveydog
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2010 18:33

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door daveydog »

Voor sommige mensen was mijn opmerking erg dom.Toch hierover vandaag commentaar van de hoofdredacteur van het A.D.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door Noble »

@ janny,

je maakt een rekenfout janny....

was: 4! x 3,75= 15,00
nu : 12 x 1,50= 18,00

en is dus ECHT + 20%

Ik snap best dat het even schrikken voor je was,
en je de kluts (eventjes) kwijt was...

ps:

Goed bericht voor de mensen die GEEN klaploper willen zijn:
U GAAT NOG VEEL MEER BETALEN....

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door Janny »

Noble,
Ik maak geen rekenfout.

ik betaal 2,75 per maand. is per kwartaal 3x 2,75 = 8,25 €
Ik betaalde 8.25 per kwartaal.voor een Privé pakket.

Privé Pakket
Openingskosten geen
Privérekening gratis
Wereldpas gratis
Financieel Jaaroverzicht gratis
Maandkosten (inclusief creditcard) € 2,75
bron:http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/ ... talen.html
Ik kan er echt niets anders van maken. ik heb de afschrift voor me leggen.
Ik zie dat je vermoedelijk een ander soort contract hebt!!
Janny

stofzuigertje

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De oplossing;

Stap over op een Bonusvrije bank die slechter voor hun eigen Directie is.

ASN bank kost ook €1,50 per maand (€18,- jr.) maar met 1% rente over positief saldo verdien je dat voor een deel weer terug!

Dat het ook milieu vriendelijke bank is die weigerde in Wapens en Chemie te investeren is dus ook leuk meegenomen, en via overstap service gaat dat ook prima.

Dus verlaag de Zalm norm en gun Gerrit geen gouden handdruk als hij wegens DSB verleden weggestuurd gaat worden!

www.asn.nl

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat er een kleine communicatiestoring is tussen Janny en Noble.

Janny betaald 2,75 per maand voor haar pakket, Noble betaalde éérst 3,75 per kwartaal, nu dus 1,50 per maand. De maandbedragen verschillen, dus jullie zullen allebei een ander pakket hebben.

Waarbij Noble met zijn pakket een verhoging van 20% voor de kiezen kreeg, en Janny met haar pakket (nog) niet.

Of dit een vorm van discriminatie inzake art. 1 van de Grondwet weet ik niet zeker. Je zou immers denken dat alle pakketten met hetzelfde percentage verhoogd moeten worden.
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

De eerste zinsnede van het artikel geeft weer dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden. Essentieel is dus om te bepalen of het in een betreffend geval gaat om gelijke of ongelijke gevallen. De gelijkheid of ongelijkheid van gevallen wordt niet vastgesteld door alle aspecten van de gevallen met elkaar te vergelijken, maar door slechts die aspecten in aanmerking te nemen die in die gegeven situatie relevant zijn .

Bron: http://www.art1.nl/artikel/1198-Artikel ... e_Grondwet

(vet en onderstreping door W+A)
Je zou het kunnen uitleggen als zijnde discriminatie op grond van pakket, en dat mag dan niet. :P

Nogmaals, ik weet het niet zeker. Wellicht dat Noble een advocaat kan inschakelen om dit even uit te zoeken? :wink: Zet je het resultaat, ongeacht wat het is, hier ook even neer dan?

stofzuigertje

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.triodos.nl is ook duurder geworden van vorig jaar €13,75 naar €15,- nu!

Dus naast www.asn.nl zijn er meerdere mogelijk.

www.ing.nl zou voor alleen pas en internjet banklieren (wegens vaak offline..) maar €12,40 kosten.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kosten bankieren abn/amro

Ongelezen bericht door witte angora »

@ stofzuigertje

Hoe zei je dat?
internjet banklieren
Njet is Russisch voor Niet, dus geen internet, en dan meteen er achter aan bank klieren?

Jij hebt écht geen vertrouwen in de ING, WOW. :lol: :lol:

Gesloten