LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door Ron58 »

Voor onze Postbank hypotheek werden we destijds verplicht een Postbank betaalrekening te openen, gebruik van deze rekening en (destijds nog) "Mijn Postbank" was gratis. Een betaalpas was hierbij niet nodig en deze heb ik dan ook niet.
Stom genoeg speel ik het klaar bij het inloggen na drie foute pogingen de toegang tot "Mijn ING" te blokkeren (wachtwoord nota bene op verzoek van ING gewijzigd), niets aan de hand, denk je dan, even een nieuwe code aanvragen.
Daar wringt hem nu de schoen, deze wordt naar een ING filiaal of postkantoor verzonden en zowel voor aanvragen als ophalen is..... een betaalpas nodig. Deze pas kost ca. 12 euro per jaar.
Ik wil nog steeds geen pas, "Mijn ING" gebruik ik alleen maar om te controleren of voorlopige teruggave, hypotheekrente en bijbehorende verzekeringspremie correct verwerkt zijn.

Wil ik dit kunnen blijven doen, dan verplicht ING mij eerst een pas aan te vragen die ik nooit zal gebruiken en die 12 euro per jaar kost.
Had ik geen foutje gemaakt dan was toegang kosteloos, alleen een nieuw wachtwoord gaat 12 euro per jaar kosten.

Ik begrijp best dat ING e.e.a. optimaal wil beveiligen, maar online bankieren gewoon een paar dagen blokkeren waarna je ook nog eens naar een filiaal moet om je nieuwe code op te halen is natuurlijk niet klantvriendelijk, je zal maar op reis zijn !
In mijn geval zijn die paar dagen geen probleem, maar ik heb wel grote moeite met de belachelijke verplichting om alleen voor een nieuw wachtwoord tegen 12 euro per jaar een betaalpas te moeten aanvragen die je vervolgens nooit meer gebruikt en maar weer ergens veilig moet zien te verbergen.

Klachtenbrief is onderweg, maar eerlijk gezegd verwacht ik er weinig van, opzeggen kan helaas niet zolang ik die hypotheek heb en die loopt nog 26 jaar, een tikfoutje van 312 euro dus.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door JtC »

Zoals u het vertelt is dat natuurlijk rare handelswijze van de ING. Toch is het niet de enige bank met dit soort fratsen, laat staan als we praten over de zakelijke wereld in het algemeen. Wel vind ik dat je met 12 Euro per jaar aan kosten niet echt kan lijden. Ga een keer naar de Mc Donalds of gooi 7,5 liter benzine in je tank en die 12 Euro is op. Ik snap het principe wel, maar in de praktijk is een principe helaas vaak niet in stand te houden.

miffy53
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:50

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door miffy53 »

Ik vind dat je een beetje probeert om de schuld van je eigen stommiteit bij de ING neer te leggen. Dat ze Mijn ING toegang blokkeren na 3 foute pogingen en je de nieuwe code bij een kantoor moet komen ophalen is alleen maar uit veiligheidsoverwegingen. Jij vindt het misschien niet handig, maar stel dat iemand fraude wil plegen dan moet je juist blij zijn dat ze dit soort voorzorgsmaatregelen nemen.

Is het niet mogelijk om die pas weer op te zeggen zodra je de nieuwe inlogcode hebt aangevraagd en opgehaald zodat je maar een jaar die 12 euro betaalt?
Laatst gewijzigd door miffy53 op 02 apr 2010 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik vind dat je een beetje probeert om de schuld van je eigen stommiteit bij de ING neer te leggen.
Het blokkeren is mijn eigen schuld, dat leg ik niet bij de ING neer, ik vind alleen de gevolgen die het heeft vervelend, zoals ik al zei, in mijn geval is een paar dagen geen enkel probleem, maar iemand die dagelijks online met ING bankiert heeft wel een probleem.
Is het niet mogelijk om die pas weer op te zeggen zodra je de nieuwe inlogcode hebt aangevraagd en opgehaald zodat je maar een jaar die 12 euro betaalt?
Dat is misschien een idee, ik wacht eerst even de reactie van ING af, en zal dan eens daarnaar informeren.
Wel vind ik dat je met 12 Euro per jaar aan kosten niet echt kan lijden
Ben ik niet met je eens, het gaat om het principe.
Misschien kun je, zoals hierboven gesuggereerd wordt, de pas na een jaar weer opzeggen, maar anders kost dit tikfoutje me toch echt 26 maal 12 euro, een hoge "boete" omdat ik (vermoedelijk) 1 leesteken verkeerd heb genoteerd na een door hen gevraagde wijziging van wachtwoord.

Het is wel een beetje krom dat ze een product in huis hebben wat toegang tot online bankieren biedt, waarbij een pas niet verplicht is omdat je er verder niet mee betaalt dan alleen je hypotheeklasten, maar je toegang niet weer kan deblokkeren zonder die pas??
Daarbij heb ik helemaal niet om die extra rekening met al die rompslomp gevraagd, die wordt je door koppelverkoop gewoon opgedrongen bij een hypotheek.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door JtC »

Ok, het is nu eenmaal een feit. Wat gaat u eraan doen? Wat kunt u eraan doen? 1 ding: weggaan naar een andere bank, die vrijheid heeft u. Maar of het wat gaat uitmaken? :wink:

Om terug te komen op het "principe": houdt u zich aan het principe, dan is de enige oplossing naar een ander gaan. U kunt natuurlijk ook uw principes laten varen en voor de kosten te gaan. U wordt wat armer maar u kunt weer terecht op Mijn ING. Wat kiest u? Dat bedoel ik te zeggen met "een principe is in de praktijk helaas vaak niet in stand te houden". Door bepaalde principes kun je het jezelf soms erg moeilijk maken. En dan moet je leren relativeren. :wink:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door Ron58 »

1 ding: weggaan naar een andere bank, die vrijheid heeft u.
Helaas niet, die rekening is gekoppeld aan de hypotheek, zolang ik daar een hypotheek heb kan ik niet weg.
Of u moet bedoelen dat ik met de hele hypotheek naar een andere bank ga?
Dat kost iets meer :)

Nee, ik vrees dat ze me inde tang hebben, het is slikken of stikken, en daar kan ik slecht tegen, vooral als ik de redelijkheid ervan niet inzie.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door JtC »

Ow ok, ja dat is een lastige. Ze hebben u inderdaad in de tang. M.a.w. het lijkt erop dat u geen enkele keuze heeft :(

stofzuigertje

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Koppelverkoop is verboden!

Daarom mag je een andere bank nemen.
www.asn.nl of www.triodos.nl en gebruik de overstap service.
Dan krijgen ze bericht dat de hypotheek ook van dit nieuwe nummer af moet,
en kunt U de ing rekening opzeggen.

Als er een lege rekening is waar geen Hypotheek af kan en elders wel moeten ze wel meewerken.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door JtC »

Zou het onder koppelverkoop vallen? Ben er niet zo zeker van.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door malaga »

Ron58 schreef:Ik wil nog steeds geen pas, "Mijn ING" gebruik ik alleen maar om te controleren of voorlopige teruggave, hypotheekrente en bijbehorende verzekeringspremie correct verwerkt zijn.

Ik begrijp best dat ING e.e.a. optimaal wil beveiligen, maar online bankieren gewoon een paar dagen blokkeren waarna je ook nog eens naar een filiaal moet om je nieuwe code op te halen is natuurlijk niet klantvriendelijk, je zal maar op reis zijn !
In mijn geval zijn die paar dagen geen probleem, maar ik heb wel grote moeite met de belachelijke verplichting om alleen voor een nieuw wachtwoord tegen 12 euro per jaar een betaalpas te moeten aanvragen die je vervolgens nooit meer gebruikt en maar weer ergens veilig moet zien te verbergen.
Volgens mij heb je toch een verkeerde instelling.
Zoals reeds miffy 53 heeft geschreven, dat dit voorzorgsmaatregels zijn en dat is goed zo.
Ook mij is het overkomen, dat ik mijn passwoord heb vergeten, maar dan moet je in de zure appel bijjten.
Ook ik heb hetzelfde van Postbank/ING, maar ik, en dat zou je ook krijgen 1 keer per maand gratis afschriften, daar kan je zien wat er is gebeurd met jou rekening.
Trouwens kan je zonder pasje bij vele banken (ABN-SNS enz.)helemaal niet internet bankieren.
Ik zou mij eens informieren voor de calculator, of je daarvoor een pasje nodig hebt.
suc6

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door Noble »

JtC schreef:Zou het onder koppelverkoop vallen? Ben er niet zo zeker van.
Natuurlijk is dat koppel verkoop...

is algeheel "normaal" in de bankenwereld,

en de politiek heeft belangrijker dingen te doen, zoals leuke dingen kopen van hun riante wachtgeld regeling

stofzuigertje

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De gratis rekening is voor oude klanten zonder pasje.
Door de verplichte geldig pas nummer invullen hopen ze de gratis klanten
te laten betalen of stoppen.
Uw andere bank kost ook geld dus die weg doen zullen zij adviseren.

U was verplicht een Postbank rekening te openen, nu deze niet meer bestaat en ING heet is overstappen met overstap service niet verboden.
In Uw Hypotheek staat Postbank.
Dit is er niet meer dus hoef je de nog gratis ING ook niet te houden!

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door CB »

en de politiek heeft belangrijker dingen te doen
Denk niet dat dat de reden is. Voor de mensen in de politiek is het belangrijk om vrindjes te blijven met dergelijke instellingen. Waarom? Kijk maar naar Kok, Nijpels, Zalm, de Grave etc. Waar zijn deze lieden na de politiek terecht gekomen. Ook onze vertegenwoordigers in Den Haag worden geregeerd door het kapitaal.

Noble sterkte in de strijd. Knap dat je er nog in geloofd. Over een jaar of 10 heb je het ook wel door, hoop ik of heb je nog langer nodig. Het kapitaal zal altijd winnen. Hoe hard je ook loopt te schreeuwen. Zinloos helaas.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door Noble »

@ CB
Noble sterkte in de strijd. Knap dat je er nog in geloofd
:lol: nou dacht ik toch écht dat het het sarcasme er van af liet druipen...

maar goed, even om jouw verwarring weg te nemen.
VAN DE POLITIEK MOET JE NIETS VERWACHTEN, om wát voor rede dan ook, allemaal eigenbelang

(duidelijk??) :P :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor het periodiek controleren van de mutaties kun je ook gebruik maken van het papieren rekeningafschrift, dat je maandelijks kunt ontvangen. Het electronisch bankieren is dus niet nodig in jou situatie en je hoeft dus in principe ook die paskosten niet te maken. Aan die 'verplichte' girorekening hoeven in jou geval dus geen kosten te zitten.

Bovendien weet je (neem ik aan...) precies wat je maandelijks kwijt bent aan je hypotheek, en wanneer dat wordt afgeschreven. Je zou dus per automatische afschrijving maandelijks op tijd dat bedrag naar de girorekening kunnen overschrijven en in theorie zou je dan bijna niet meer hoeven te kijken wat er op die rekening gebeurt.

Tenzij je natuurlijk toch meer dingen wilt doen met de girorekening en je de rekening ook echt als bankrekening gebruikt in plaats van als noodzakelijke bijkomstigheid van je hypotheek.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door malaga »

kweenie schreef:Voor het periodiek controleren van de mutaties kun je ook gebruik maken van het papieren rekeningafschrift, dat je maandelijks kunt ontvangen. Het electronisch bankieren is dus niet nodig in jou situatie en je hoeft dus in principe ook die paskosten niet te maken. Aan die 'verplichte' girorekening hoeven in jou geval dus geen kosten te zitten.

Bovendien weet je (neem ik aan...) precies wat je maandelijks kwijt bent aan je hypotheek, en wanneer dat wordt afgeschreven. Je zou dus per automatische afschrijving maandelijks op tijd dat bedrag naar de girorekening kunnen overschrijven en in theorie zou je dan bijna niet meer hoeven te kijken wat er op die rekening gebeurt.

Tenzij je natuurlijk toch meer dingen wilt doen met de girorekening en je de rekening ook echt als bankrekening gebruikt in plaats van als noodzakelijke bijkomstigheid van je hypotheek.

Heel goed opgelet, maar slecht gelezen!
bayer113 schreef:
Ron58 schreef:Ik wil nog steeds geen pas, "Mijn ING" gebruik ik alleen maar om te controleren of voorlopige teruggave, hypotheekrente en bijbehorende verzekeringspremie correct verwerkt zijn.

Ik begrijp best dat ING e.e.a. optimaal wil beveiligen, maar online bankieren gewoon een paar dagen blokkeren waarna je ook nog eens naar een filiaal moet om je nieuwe code op te halen is natuurlijk niet klantvriendelijk, je zal maar op reis zijn !
In mijn geval zijn die paar dagen geen probleem, maar ik heb wel grote moeite met de belachelijke verplichting om alleen voor een nieuw wachtwoord tegen 12 euro per jaar een betaalpas te moeten aanvragen die je vervolgens nooit meer gebruikt en maar weer ergens veilig moet zien te verbergen.

Ook ik heb hetzelfde van Postbank/ING, maar ik, en dat zou je ook krijgen 1 keer per maand gratis afschriften, daar kan je zien wat er is gebeurd met jou rekening.Trouwens kan je zonder pasje bij vele banken (ABN-SNS enz.)helemaal niet internet bankieren.
Ik zou mij eens informieren voor de calculator, of je daarvoor een pasje nodig hebt.
suc6

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door CB »

(duidelijk??)
Ja hoor Noble, het is me helemaal duidelijk. Je hebt mijn boodschap dus niet helemaal begrepen. Wat jij er van begrepen hebt is ongeveer 30%, dus heb je die 10 jaar waarschijnlijk niet nodig en red je het wel in 7 jaar. Bravo. :P :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door kweenie »

bayer113 schreef:Heel goed opgelet, maar slecht gelezen!
bayer113 schreef:
Ook ik heb hetzelfde van Postbank/ING, maar ik, en dat zou je ook krijgen 1 keer per maand gratis afschriften, daar kan je zien wat er is gebeurd met jou rekening.Trouwens kan je zonder pasje bij vele banken (ABN-SNS enz.)helemaal niet internet bankieren.
Ik zou mij eens informieren voor de calculator, of je daarvoor een pasje nodig hebt.
suc6
Sorry, maar ik begrijp niet wat je met die zin befoelt. Het is nou niet echt helder Nederlands.

Volgens mij is het bij de Postbank zo dat je kunt kiezen voor gratis eens per maand afschriften. Daar heb je dus geen pas voor nodig. Ook heb je bij de Postbank voor electronisch bankieren geen calculator o.i.d. (waar een pasje voor nodig is), maar een tan-lijst ,waar dus geen pas voor nodig is. Maar ook die heb je niet nodig, omdat je de girorekening toch alleen maar gebruikt voor het betalen van de hypotheeklasten.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door malaga »

quote="bayer113"]
Ook ik heb hetzelfde van Postbank/ING, maar ik, en dat zou je ook krijgen, 1 keer per maand gratis afschriften, daar kan je zien wat er is gebeurd met jou rekening.Trouwens kan je zonder pasje bij vele banken (ABN-SNS enz.)helemaal niet internet bankieren.
Ik zou mij eens informieren voor de calculator, of je daarvoor een pasje nodig hebt.
suc6[/quote][/quote]
Sorry, maar ik begrijp niet wat je met die zin befoelt. Het is nou niet echt helder Nederlands.

Volgens mij is het bij de Postbank zo dat je kunt kiezen voor gratis eens per maand afschriften. Daar heb je dus geen pas voor nodig. Ook heb je bij de Postbank voor electronisch bankieren geen calculator o.i.d. (waar een pasje voor nodig is), maar een tan-lijst ,waar dus geen pas voor nodig is. Maar ook die heb je niet nodig, omdat je de girorekening toch alleen maar gebruikt voor het betalen van de hypotheeklasten.[/quote]


Ik had toch geschreven, dat TS 1 keer per maand gratis afschriften kan krijgen.
Voor dat heb je natuurlijk geen pas nodig.
Voor het electronisch bankieren, heb je ook geen TAN lijst nodig, deze is alleen voor het overboeken.
Intussen heeft ook de Postbank, welke al een tijdje ING is, ook de keuze voor een calculator.
In alle gevallen heeft de TS er niets aan. Zolang hij geen nieuw password kan krijgen, wordt dit lastig.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Tikfoutje wordt duur betaald bij ING

Ongelezen bericht door CB »

Intussen heeft ook de Postbank, welke al een tijdje ING is, ook de keuze voor een calculator
Nee hoor, de keuze voor een calculator is er niet. Dit is nog voor een restant oud ING Bank klanten. Zodra deze klanten geconverteerd zijn (gebeurd binnen een paar maanden) naar het nieuwe systeem, komt het gebruik van de calculator te vervallen.

Gesloten