LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door pongo »

Misschien een domme vraag :oops: maar kon niet echt wat vinden op internet maar het gaat om het volgende;
Mijn vriendin heeft dinsdagavond rond 19.00 een bedrag overgemaakt van haar bank naar mijn giro(ING)wat nog steeds niet binnen is.

Vanochtend heeft ze voor de zekerheid het nog een keer overgemaakt, nu begrijp ik dat dat nog niet binnen kan zijn.

Bij haar is zowiezo het eerste bedrag wel afgeschreven.

Ik wil morgenmiddag, als het er nog niet is de ING bellen maar misschien hebben jullie antwoord op mijn vraag :wink:

Overigens hebben we 3 keer het rekeningnummer nagekeken en dat klopt gewoon.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door JtC »

Geduld is een schone zaak. Van de ene bank naar een andere bank is het meestal toch wel een dag. Is het van ING naar ING, dan is het per direkt. Volgens mij kan een overschrijving zelfs langer dan een dag duren, maar volgens mij is dat echt per bank verschillend.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door pongo »

Ik wacht ook met geduld af, maar het bedrag van dinsdag is er nog niet, heb het wel nodig het weekend maar goed, morgen afwachten, hoop dat het er dan is :wink:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door JtC »

Dinsdag overgemaakt en op donderdag nog niet ontvangen? Da's inderdaad wel een beetje vreemd. Ik verkoop nogal wat spullen via Marktplaats, maar betalingen van kopers komen toch wel vlot binnen (meestal max. 2 dagen).

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door pongo »

Zij heeft vorig jaar ook geld overgemaakt, toen stond het dezelfde middag al op mijn rekening.
Maar goed, kijk morgen en anders bel ik even naar de ING hoe het zit.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door JtC »

Weet je zeker dat je het goed hebt gedaan met het rekeningnummer? Een Postbank nummer is namelijk 7-cijferig en daarom moet je bij een bankreknr. altijd (zover ik weet) voorloopnullen gebruiken? Niet dat je die nullen achter het daadwerkelijk rek. nr hebt gezet?

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door Sjors_B »

JtC schreef:Weet je zeker dat je het goed hebt gedaan met het rekeningnummer? Een Postbank nummer is namelijk 7-cijferig en daarom moet je bij een bankreknr. altijd (zover ik weet) voorloopnullen gebruiken? Niet dat je die nullen achter het daadwerkelijk rek. nr hebt gezet?
niet altijd 7
de mijne is 5 cijferig net als die van mijn ouders.
Ook zijn er grootinstellingen die drie cijferige nummers hebben bv giro 555

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door WilWil »

JtC schreef:Weet je zeker dat je het goed hebt gedaan met het rekeningnummer? Een Postbank nummer is namelijk 7-cijferig en daarom moet je bij een bankreknr. altijd (zover ik weet) voorloopnullen gebruiken? Niet dat je die nullen achter het daadwerkelijk rek. nr hebt gezet?

Dit is inmiddels ver achterhaald.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door pongo »

Nou, de eerste storting staat inmiddels om mijn rekening, afwachten wanneer de wanneer de tweede storting erop staat.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door gtp »

Pongo, als je hier op het forum een vraag stelt (en dat geld voor meer personen) wees dan duidelijk en kompleet met het onderwerp.Vertel van welke rekening geld overgeschreven is (naar giro weten we wel).

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door pongo »

Ik heb in de eerste post vertelt dat het geld van een bank is overgeschreven naar mijn giro en ik ga niet de gegevens van mijn vriendin hier neer zetten.

Ik begrijp jou vraag wel hoor maar ik hoop dat je ook begrijpt dat ik van mijn vriendin geen gegevens wil neerzetten.
En daarbij is het eerste bedrag al binnen dus in die zin is dat opgelost, het is nu wachten op het tweede bedrag.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door JtC »

Gaat het nu over een overschrijving of een storting? Dat zijn 2 verschillende dingen.. :?:

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door pongo »

Het gaat om een overschrijving via internetbankieren

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door gtp »

Als je zegt van de ABN/AMRO of RABO of ING dan verklap je niets wat prive is, maar daar kan wel een gericht antwoord op gegeven worden.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanf ING naar ING duurt tegenwoordig ook een eeuwigheid. Als ik geld van mijn betaalrekening stort op de rekening van mijn doorlopend krediet (extra aflossing dus) mag ik er vanuit gaan dat dat minimaal 5 werkdagen gaat duren. Terwijl het bij de voormalige Postbank 1 à 2 dagen was.

Ben dus niet zo enthousiast over de ING.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door tennis »

pongo schreef:Ik heb in de eerste post vertelt dat het geld van een bank is overgeschreven naar mijn giro en ik ga niet de gegevens van mijn vriendin hier neer zetten.

Ik begrijp jou vraag wel hoor maar ik hoop dat je ook begrijpt dat ik van mijn vriendin geen gegevens wil neerzetten.
En daarbij is het eerste bedrag al binnen dus in die zin is dat opgelost, het is nu wachten op het tweede bedrag.
Het is goed als het is opgelost, en het tweede bedrag komt er ook nog !

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door JtC »

Ja, en? :wink:
WilWil schreef:
JtC schreef:Weet je zeker dat je het goed hebt gedaan met het rekeningnummer? Een Postbank nummer is namelijk 7-cijferig en daarom moet je bij een bankreknr. altijd (zover ik weet) voorloopnullen gebruiken? Niet dat je die nullen achter het daadwerkelijk rek. nr hebt gezet?

Dit is inmiddels ver achterhaald.

Arnold2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2012 22:59

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door Arnold2 »

We zijn nu een paar jaar verder en nog steeds dezelfde ellende.
En of het nu van ING naar ABN of omgekeerd gaat zal me worst wezen.
Vanmiddag maakt mn vrouw mij wat geld over omdat zij wederom via ING geen IBAN naar buitenland kan overmaken,
jaar geleden hetzelfde.
Ze maakt een bedrag over naar mijn ABN rekening, is bij haar in 1 seconde afgeschreven, maar hangt nu ergens in subspace, na bijna 10 uur nog steeds niet ontvangen !
We weten allemaal waarom dit zo is, immers onze banken verdienen daar groot geld mee, lees rente inkomsten, waar je als consument geen zak van terug ziet. En dat gaat dan niet over 1 consumentje, dit betreft miljoenen transacties per dag, reken uit de winst.
Aangezien het verkiezingstijd is zou ik ook wel eens willen welke politieke partij hier ook iets over te melden heeft, maar daar zal men de handen vast niet aan gaan branden.

Feit blijft echter dat wij in casu als consument worden belazerd en niemand die daar iets aan doet danwel daar van wakker ligt. Wel, nooit geschoten is altijd mis, wellicht dat sommigen onder ons hier eens over nadenken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door bprosman »

We weten allemaal waarom dit zo is, immers onze banken verdienen daar groot geld mee, lees rente inkomsten
"Das war einmal", allereerst is de zogenaamde "valutering" wettelijk niet meer toegestaan. Bovendien is de rentestand op dit moment zo laag dat banken onderling zelfs op "negatieve rente" zitten. Zoek het meer in de "Antieke" IT-Infrastructuur van ING , ABN is iets moderner maar heeft ook net iets te vaak gereorganiseerd om eea soepeltjes te laten verlopen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hoelang duurt een overschrijving van bank naar giro?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

is idd zo ing naar abn kan een dag duren!
ik heb wel een keer gehad pas,iemand die zat hier en maakte naar mij geld over rond 3 uur en na 6 uur stond het erop!
maar kan ook een dag duren ...

en nu helemaal ,u vrouw heeft het vandaag dus overgemaakt heb je kans dat het pas maandag middag erop staat.
morgen niet,althans bij mij is er nog nooit geld op zondag binnen gekomen..

ik verkoop wel eens wat via marktplaats en dat komt vaak via ing..en ik weet gewoon duurt een dag...
rabo,iemand had vrijdag morgen geld overgemaakt en 2 uur later was het er...

ze trekken er gewoon lekker rente van! dat is altijd al geweest,nu mogen we nog niet klagen,dat zeg ik in het algemeen we...bedoel alle mensen...vroeger stond er 10 dagen voor een overboeking was het nog veel erger...

is te absurd voor woorden

Gesloten