LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankmedewerker ing heeft gestort naar vodafone , maar.....

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jarnoburger

Bankmedewerker ing heeft gestort naar vodafone , maar.....

Ongelezen bericht door jarnoburger »

Ik moest met spoed vodafone 190 euro betalen , mijn telefoon was al een dag afgesloten.
Dus ik ging maandag naar de ing bank met het birefpapiertje , van de bankbetaling die gedaan moest worden.
De bankmedewerker vond het banknummer van vodafone onhandig , dus hij ging zelf even op zijn pc de goede zoeken. Dit zou volgens hem ook goed zijn.
Dus ik heb ,toen ik thuis was, direct een scan van de betalings bon gestuurd naar vodafone.
Vodafone mailt me terug dinsdag dat ze niet dat bankrekeningnummer hebben.
Ik de ing telefoon service bellen , blijkt dat er een soort twee letter code moet staan op de bon , om de betaling terug te draaien of ik die op kan halen bij de bank.
Ik dus terug naar de bank.
Medewerker was er niet , maar ze konden wel de methode uitdoktoren van die meneer , en ze kwamen er toen achter dat zijn methode fout was , maar dat er wel betaald is naar het bedrijf vodafone.
Maar dat hun niks bekend is van een tweelettercode. De bank heeft daarna een fax gestuurd naar vodafone , dat vodafone even intern moet regelen dat het geld overgeheveld moet worden.
Maar vodafone zegt weer als antwoord daarop , dat ze het banknummer niet kennen dus ook niks kunnen checken.
Ik moest volgens hun weer terugbellen naar ing.
Dus ik weer bellen , maar bij de ing zeggen ze dat ze wel erg weinig informatie hebben zonder die twee letter code op de betaling, die ik weer niet heb gehad.
Nu zegt de telefoonmederwerker dat de ing een geschilprocedure start.
Mijn dat de kans klein is dat mijn geld binnen korte tijd terugkomt.
Maar in de tussentijd krijg ik een deurwaarder als ik niet snel vodafone betaal.
!!! HELP HELP HELP HELP HELP !!!

Ing beweert dat het geld bij vodafone is beland , en dat ze het intern even moeten regelen.
En vodafone beweert dat het geld niet bij vodafone is beland , en dat ik nog altijd in het dreigcircuit zit. En ik heb niet zomaar nog eens 190 euro om met spoed te betalen.

Het is nu vijf uur in de ochtend , en ik kan er niet van slapen...

vakkiel

Re: Bankmedewerker ing heeft gestort naar vodafone , maar.....

Ongelezen bericht door vakkiel »

vervelend voor je, zeker als door een fout van de ING het bedrag niet bij vodafone is gekomen. Vraagje: Waarom heb je het allemaal zo lang laten liggen ?

gerland

Re: Bankmedewerker ing heeft gestort naar vodafone , maar.....

Ongelezen bericht door gerland »

@vakkiel,

Nou ja foutje van de ING? TS is volgens mij akkoord gegaan met het voorstel van de bankmedewerker om het naar een ander nummer over te boeken. Het blijft daarmee de verantwoordelijkheid van jarnoburger. Als je schuldeiser zegt: "overboeken op nummer x", is het niet verstandig om, onder invloed waarvan dan ook, eigenmachtig te besluiten om naar "nummer y" over te boeken.

Kennelijk wordt het geld nu teruggehaald, maar dat duurt even.

@jarnoburger,

Hoeveel geld kunt u wel betalen? Wellicht kunt u het restant lenen bij een goede bekende en alsnog naar het juiste nummer overboeken. Alternatief is proberen of ING alsnog direct de correcte gewenste overboeking wil doen, waarbij dan het geld dat nu wordt opgespoord en teruggehaald wordt voor ING zal zijn. Misschien wil men daaraan meewerken omdat men toch een zekere medeverantwoordelijkheid voelt. Dan moet u hen natuurlijk wel vertellen dat u niet nog een keer 190 euro kunt betalen op dit moment, en dat u daarom dit voorstel doet.

Gesloten