LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem een andere bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Neem een andere bank

Ongelezen bericht door rvkeuken »

de staat heeft 30 miljard in abnamro/fortis/asr verzekeringen gestoken.
Misschien dat een verkoop dat niet oplevert, maar de staat betaald 2-4% rente over dat bedrag, als de totale winst daarboven ligt levert het dus alsnog geld op.

Misschien moet de staat de bank wel houden als investering? Lijkt mij nog niet eens zo'n slechte oplossing.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Neem een andere bank

Ongelezen bericht door elmo43 »

Misschien moet de staat de bank wel houden als investering? Lijkt mij nog niet eens zo'n slechte oplossing
Dan moeten ze als eerste eens die bonussen niet meer toelaten. Want daardoor en door het niet meer terug betalen van de schuld worden wij burgers dubbelop belast.

Jean Doedel

Re: Neem een andere bank

Ongelezen bericht door Jean Doedel »

Wie zegt dat de bank de schuld niet terugbetaalt :mrgreen:

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Neem een andere bank

Ongelezen bericht door elmo43 »

Zeker geen kranten gelezen??

Jean Doedel

Re: Neem een andere bank

Ongelezen bericht door Jean Doedel »

Goedemorgen Elmo,

Het geld hoeft niet meteen worden betaald door de banken. Ik ben geen Telegraaflezer wel lees ik het Financieele Dagblad.

Groetjes.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Neem een andere bank

Ongelezen bericht door elmo43 »

Maar daarom moeten wij burgers met zijn allen wel 30 miljard bezuinigen. Om dat de ABN geld 30 miljard van de staat heeft gehad, en die kunnen wij dus nu op gaan hoesten.

En waarom mogen ze dan wel bonussen uitdelen, omdat ze dat nu eenmaal gewend zijn ofzo. Nou sorry wij burgers moeten bezuinigen, ook de mensen die bonussen krijgen moeten maar eens bezuinigen, en zich niet alleen maar druk maken dat ze minder bonussen krijgen of het uitje weekendje weg met het werk niet doorgaat.

Hoor regelmatig mensen op straat praten over het feit dat het uitje met het werk niet doorgaat vanwege de bezuinigen, en dat vinden ze maar raar dat dat niet meer kan.
Zulke mensen moeten eens beter nadenken voor ze lopen te klagen, er zijn duizenden nederlanders die nooit op vakantie gaan of een weekendje weg.
Ik vind dat de ergste klagers die er zijn, die hun bonus of weekendje weg niet meer krijgen.

Jean Doedel

Re: Neem een andere bank

Ongelezen bericht door Jean Doedel »

De krediet crisis treft ons allemaal de één geeft iets meer geld uit dan de ander, kortom geld wat je niet hebt kun je niet uitgeven. Helaas zijn er genoeg die boven hun stand leven en hoge leningen of hypotheken hebben.

Gesloten