LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hobbycaravan
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2010 00:51

2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door hobbycaravan »

Het is bijna niet te geloven. :shock:

Twee week geleden geld gestort via een automaat bij de rabobank.
Om het verhaal kort te houden is er 2000 euro niet geteld.
We zijn nu twee week verder en zijn op de hoogte gesteld dat er geen kasverschil is en dat de automaat onderzocht is op achtergebleven geld.

Ze hebben bij de rabobank hier geen verklaring voor, geen kasverschil betekend einde verhaal voor hun.

:? :?

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door puck15 »

hobbycaravan schreef:Het is bijna niet te geloven. :shock:

Ze hebben bij de rabobank hier geen verklaring voor, geen kasverschil betekend einde verhaal voor hun.
Kennelijk kun je niet aantonen dat er geld gestort is middels een stortingsbon, dit is voor jouw bewijs

Heb je geen bewijs kan iedereen wel binnenlopen en roepen, heb geld gestort.......

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door tennis »

hobbycaravan schreef:Het is bijna niet te geloven. :shock:

Twee week geleden geld gestort via een automaat bij de rabobank.
Om het verhaal kort te houden is er 2000 euro niet geteld.
We zijn nu twee week verder en zijn op de hoogte gesteld dat er geen kasverschil is en dat de automaat onderzocht is op achtergebleven geld.

Ze hebben bij de rabobank hier geen verklaring voor, geen kasverschil betekend einde verhaal voor hun.

:? :?

Klopt, dit is ook niet te geloven !
Als je geld stort, krijg je als het geld voor de eerste keer geteld is, op het scherm het gestorte bedrag te zien.
Verder de vraag, wil je nog meer storten.
Als hier het bedrag niet klopte, had ik de transactie afgebroken en mijn geld teruggepakt, of een medewerker van de bank geroepen!

Dus verhaal???

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door witte angora »

Het verhaal van Tennis klopt, er zijn voldoende mogelijkheden om ter plekke te controleren of het goed gaat.

Verhaal van TS is op zijn minst twijfelachtig.

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Ook mee eens

Maak het (werk zelf bij bank) regelmatig mee dat mensen dat bij hoog en bij laag beweren dat ze meer hadden gestort. Dan blijkt bijna altijd dat ze verkeerd geteld hadden of dat ze er voor het storten iets vanaf gehaald hebben om bijv de boodschappen te doen.

Wel bij ons vervelend dat je niet het storten af kan breken helaas.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door tennis »

verkeersleider schreef:Ook mee eens

Maak het (werk zelf bij bank) regelmatig mee dat mensen dat bij hoog en bij laag beweren dat ze meer hadden gestort. Dan blijkt bijna altijd dat ze verkeerd geteld hadden of dat ze er voor het storten iets vanaf gehaald hebben om bijv de boodschappen te doen.

Wel bij ons vervelend dat je niet het storten af kan breken helaas.
Vertel dan ook de bank, dan weten wij, waar dit niet kan!

hobbycaravan
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2010 00:51

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door hobbycaravan »

witte angora schreef:Het verhaal van Tennis klopt, er zijn voldoende mogelijkheden om ter plekke te controleren of het goed gaat.

Verhaal van TS is op zijn minst twijfelachtig.

Op die dag hebben wij onze camper verkocht , deze is contant betaald en dit geld is gestort bij de bank.
Door de drukte niet op het scherm gekeken, het leek erop dat alles geteld was en de onderste klep ging niet open voor geld wat niet geteld was.
Dus op ok gedrukt en een bon gevraagt, de rest is bekend.

Hoe betrouwbaar is een bank als het om storingen gaat.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door tennis »

hobbycaravan schreef:
witte angora schreef:Het verhaal van Tennis klopt, er zijn voldoende mogelijkheden om ter plekke te controleren of het goed gaat.

Verhaal van TS is op zijn minst twijfelachtig.

Op die dag hebben wij onze camper verkocht , deze is contant betaald en dit geld is gestort bij de bank.
Door de drukte niet op het scherm gekeken, het leek erop dat alles geteld was en de onderste klep ging niet open voor geld wat niet geteld was.
Dus op ok gedrukt en een bon gevraagt, de rest is bekend.

Hoe betrouwbaar is een bank als het om storingen gaat.

Helaas moet je als consument ook zelf meedenken/kijken.
Als je niet op het scherm kijkt, wat je hebt gestort, dan is het toch jou fout en niet de van de bank!

hobbycaravan
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2010 00:51

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door hobbycaravan »

Mijn fout als er 2000 euro niet geteld word. :shock:
En waarom gaat die klote klep niet open voor geld wat niet geteld is.
De dag daarvoor hadden ze ook al storringen volgens een medewerker.
En dan te horen krijgen dat er geen kasverschil is na bijna twee week.

De rabobank kan lekker lullen en beweren dat hun boekhouding klopt.

De volgende stap word aangifte doen van diefstal.

:x

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door brieziet »

En op de bon die je blijkbaar wel hebt meegenomen staat neem ik aan ook het gestorte bedrag? Daarop zal die 2000 euro ook niet staan, anders deed de bank niet zo moeilijk, wat wil je dan bij de politie doen?

Je kunt moeilijk van de bank 2000 meer eisen omdat jij zegt dat je ze gestort hebt, zonder dat je daarvan enig bewijs hebt.

Er vanuit gaande dat je verder ter goeder trouw bent, is het wel heel vervelend natuurlijk, maar zonder bewijs dat je die 2000euro gestort hebt kom je nergens lijkt me.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door tennis »

hobbycaravan schreef:Mijn fout als er 2000 euro niet geteld word. :shock:
En waarom gaat die ***** klep niet open voor geld wat niet geteld is.
De dag daarvoor hadden ze ook al storringen volgens een medewerker.
En dan te horen krijgen dat er geen kasverschil is na bijna twee week.

De rabobank kan lekker lullen en beweren dat hun boekhouding klopt.

De volgende stap word aangifte doen van diefstal.

:x

Nog eens op een rij:
Als je geld stort, wordt het geteld.
Er verschijnt op het beeldscherm het totaalbedrag wat je hebt ingestopt.
Als dit niet klopt, breek je de transactie af, of ik roep heel hard door de bank naar een medewerker, dan heb je een getuige, dat hier iets niet klopt.
Aangifte bij de politie, doe maar, denk je je maakt een kans?

hobbycaravan
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2010 00:51

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door hobbycaravan »

Het was die dag heel druk en ik was van mening dat alles geteld was dus op ok gedruk en de bon gekregen, en natuurlijk gelijk een medewerkster erbij gehaald.
Gebeurde wel vaker dat het geld niet goed geteld word en na een kasverschil word het geld bij u op de rekening bijgeschreven volgens de medewerkster.

Hebben ook in goed vertrouwen twee week gewacht maar helaas geen kasverschil volgens de bank.

Kan er ook niet meer van maken.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door tennis »

hobbycaravan schreef: Gebeurde wel vaker dat het geld niet goed geteld word en na een kasverschil word het geld bij u op de rekening bijgeschreven volgens de medewerkster.
Ik stort er zeker twee keer per maand geld in de automaat, maar mijn geld is er tot nu altijd keurig geteld en er was nog nooit verschil!

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door brieziet »

Heel vervelend, maar de politie kan hier ook niks mee ben ik bang.
Kan me wel voorstellen dat je boos bent, zou ik ook zijn als je 100% zeker weet dat je meer gestort hebt. Je hebt meteen iemand er bij gehaald zeg je, hadden ze dan niet meteen of iig dezelfde dag iets kunnen doen om de inhoud van die automaat te tellen?
Nu er geen kasverschil blijkt te zijn ben bang dat je je geld echt kwijt bent.

Domme vraag misschien (ik probeer ook maar even mee te denken), maar heb je zelf het geld uitgeteld om het bedrag te verifieren? Heeft niet degene aan wie je de camper verkocht heeft op slinkse wijze dat geld verduisterd?

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door brieziet »

tennis schreef: Ik stort er zeker twee keer per maand geld in de automaat, maar mijn geld is er tot nu altijd keurig geteld en er was nog nooit verschil!
Fijn voor je!

Ik denk ook dat het 9999 van de 10000x (en waarschijnlijk nog wel vaker) gewoon goed gaat, maar dat wil toch niet zeggen dat het nooit fout gaat?

hobbycaravan
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2010 00:51

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door hobbycaravan »

brieziet schreef:Heel vervelend, maar de politie kan hier ook niks mee ben ik bang.
Kan me wel voorstellen dat je boos bent, zou ik ook zijn als je 100% zeker weet dat je meer gestort hebt. Je hebt meteen iemand er bij gehaald zeg je, hadden ze dan niet meteen of iig dezelfde dag iets kunnen doen om de inhoud van die automaat te tellen?
Nu er geen kasverschil blijkt te zijn ben bang dat je je geld echt kwijt bent.

Domme vraag misschien (ik probeer ook maar even mee te denken), maar heb je zelf het geld uitgeteld om het bedrag te verifieren? Heeft niet degene aan wie je de camper verkocht heeft op slinkse wijze dat geld verduisterd?

De optie van diefstal houden wij nu ook rekening mee, hopelijk zijn de kopers van de camper bekenden van de politie.
Aan de andere kant was het een hoop geld wat in de automaat ging en 2000 euro minder was mij ook wel opgevallen.

Zonde net voor de vakantie geld weg.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door tennis »

hobbycaravan schreef: De optie van diefstal houden wij nu ook rekening mee, hopelijk zijn de kopers van de camper bekenden van de politie.
Aan de andere kant was het een hoop geld wat in de automaat ging en 2000 euro minder was mij ook wel opgevallen.

Zonde net voor de vakantie geld weg.
Het beeld wordt er duidelijker.
Zoals je nu schrijft, ben je helemaal niet zeker, of je ook het hele bedrag van de koper hebt gekregen.
Het geld niet zelf geteld in bijzijn van de koper!
Dus ook hier niet opgelet!
Maar klagen!

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Tja lijkt er wel op
Eerst hoog van de toren blazen dat de bank het fout heeft en dan toch beetje twijfel.

Geloof me een bank zal echt niet zo snel stelen (op die manier dan he)
Die automaat heeft een rol waarop alles bijgehouden wordt en als er iets mankeert moeten twee collega's (vier ogen principe) het nakijken en wordt het ook nog door de geldcentrale afgehandeld.

Succes

Wel raar dat je geld niet natelt trouwens.

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door Toxopeus »

hobbycaravan schreef:hopelijk zijn de kopers van de camper bekenden van de politie.
Dan nog kun je er niks mee, er is geen enkel bewijs.
Een handje contantje verkoop dan tel je het geld toch minimaal 2x na en dan nog een keer voordat je het afgeeft aan de stortautomaat. :roll:
Was er wat mis met de stortautomaat dan waren er meerdere klachten geweest.

hobbycaravan
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2010 00:51

Re: 2000 euro zoek na storten geld via automaat

Ongelezen bericht door hobbycaravan »

tennis schreef:
hobbycaravan schreef: De optie van diefstal houden wij nu ook rekening mee, hopelijk zijn de kopers van de camper bekenden van de politie.
Aan de andere kant was het een hoop geld wat in de automaat ging en 2000 euro minder was mij ook wel opgevallen.

Zonde net voor de vakantie geld weg.
Het beeld wordt er duidelijker.
Zoals je nu schrijft, ben je helemaal niet zeker, of je ook het hele bedrag van de koper hebt gekregen.
Het geld niet zelf geteld in bijzijn van de koper!
Dus ook hier niet opgelet!
Maar klagen!

Ben niet achtelijk en natuurlijk heb ik het nageteld.
Bedrag klopte .
Daarna niet weer geteld voor storten.

Geld heeft even in de la gelegen en mischien is er toen gejat.

Gesloten