LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gehackte ING rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
richbren
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2010 08:50

Gehackte ING rekening

Ongelezen bericht door richbren »

Gisteren is onze rekening door een professionele bende gehackt. Helaas zijn al onze rekeningen leeg gehaald.
Wij ontvinden een mail van de ING, naar nu blijkt was dit niet afkomstig van de ING maar van deze bewuste bende.
Hoe stom ook, hebben wij deze link aangeklikt met als gevolg dat nu alles weg is.

Zijn er mensen bij wie dit ook is overkomen en heeft u het geld van de bank terug gekregen?
Het gaat er hier immers ook om dat de ING haar site ook niet goed beveiligd heeft.

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Gehackte ING rekening

Ongelezen bericht door tsja.. »

beste,

zo te lezen bent u slachtoffer van phishing..heel vervelend, echter ING niet aan te rekenen. zij kunnen er niets aan doen dat een bende zich voordoet als ING en u uw rekening en inloggegevens op een valse site invult.

Melden bij ING, bij mijn weten wordt u volledig schadeloos gesteld.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Gehackte ING rekening

Ongelezen bericht door tennis »

Op alle websites van de banken staat er, dat op het ogenblik bendes actief zijn.
Dit staat bij de ING:
Valse e-mails (Phishing)

Er zijn diverse frauduleuze e-mails in omloop waarin u wordt gevraagd om via de opgenomen link in te loggen op Mijn ING. Deze e-mails zijn niet afkomstig van de ING. De ING zal u nooit een e-mail sturen met daarin een link naar de inlogpagina van Mijn ING met het verzoek om via de link in te loggen. Controleer bij inloggen op Mijn ING of het adres https://mijn.ing.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet is.

Indien u zelf een email heeft ontvangen die u niet vertrouwt, controleer dan of de door u ontvangen e-mail overeenkomt met een van de voorbeelden hieronder (bekijk ook andere nieuwsberichten). Komt de door u ontvangen e-mail niet overeen maar vindt u de e-mail wel verdacht, stuur de originele e-mail dan door naar: [email protected]

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Gehackte ING rekening

Ongelezen bericht door Willy.T »

Momenteel krijg ik ook elke keer een melding dat er bendes actief zijn (van de bank zelf) en dat er opgelet moet worden. Ik vind dat een prima service en inmiddels is
het toch wel redelijk bekend hoe de bendes te werk gaan.
Het spijt me voor u dat het zo is gelopen, omdat ik vind dat men gewoon moet
kunnen bankieren zonder op zijn hoede te moeten zijn. Helaas leven we in een tijd dat steeds meer mensen het nodig vinden om oneerlijk aan geld te komen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gehackte ING rekening

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoe stom ook, hebben wij deze link aangeklikt met als gevolg dat nu alles weg is.
Dus alleen maar een link aangeklikt? En verder geen gebruikersnaam of wachtwoord afgegeven? Dan is er volgens mij toch echt iets niet in orde met de beveiliging van ING.

kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: Gehackte ING rekening

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Heeft hij dan ook zijn Tancodes afgegeven en of ingelogd met calculator ? De beveiliging van ING is anders slecht wat ik me niet kan voorstellen.

kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: Gehackte ING rekening

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Dan heeft hij die toch ook afgegeven dus als je daar nog intrapt dan kun je beter stoppen met internetbankieren :roll:

breed

Re: Gehackte ING rekening

Ongelezen bericht door breed »

.
Laatst gewijzigd door breed op 14 aug 2010 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Redje
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 mar 2006 09:18

Re: Gehackte ING rekening

Ongelezen bericht door Redje »

De TS probeert in zijn bewoordingen alle schuld naar de bank te schuiven, terwijl hij natuurlijk zelf super naief is geweest. Door alleen de link aan te klikken wordt je rekening niet leeggehaald hoor. Juist hierna is het fout gegaan door de inlognaam af te geven én de tancodes. Je geeft toch ook niet zomaar de sleutel van je woning aan een wildvreemde??

Zelfs al had je alleen 'ingelogd' op de nep site dan nog was er niet zo veel aan de hand geweest, maar bij de vraag of je even een rijtje tan codes wil invullen moet toch echt alle alarmbellen doen rinkelen.

Overigens hoop ik natuurlijk wel dat de bank je schadeloos stelt, maar als je de vergelijking doortrekt naar het voorbeeld met de sleutel van je huis, dan zal geen enkele verzekeringsmaatschappij je schade uitkeren.

Verder nog de tip om over te schakelen op tan codes via je mobiel, m.i. een stuk veiliger.

Gesloten