LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Muskie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2010 10:47

ING Bank

Ongelezen bericht door Muskie »

De ING Bank voorheen de Postbank stuurt naar haar klanten belangrijke informatie over beleggingen. Voor beleggers komt er nieuw systeem met nieuwe functionaliteiten. Als beleggingsklant krijg je een nieuwe beleggingsrekening met een nieuw nummer en die wordt automatisch en gratis(!) voor je geopend. De nieuwe rekening bestaat uit 2 delen: een gelddeel en een portefeuilledeel. Om nu aandelen te kopen moet je eerst geld overmaken van je betaalrekening naar het gelddeel van je nieuwe beleggingsrekening en dan kun je vanuit dat gelddeel aandelen kopen. In de huidige situatie is alles gekoppeld aan je betaalrekening en kun je dit met één handeling af via Mijn ING. Hoezo verbetering dienstverlening?
Daarnaast is het nu zo dat je de keuze had om Zelf te beleggen, Samen of Laten beleggen. Voor Zelf en Samen werden geen kosten berekend. Nu heet Samen "Advies"en krijg je "professioneel" advies. En alweer een verbetering worden er kosten berekend(!) 0,3% over het belegde vermogen. Als gewenningspremie hoef je deze kosten tot eind 2010 niet te betalen.
Ik zie de voordelen niet en krijg steeds meer de indruk dat de banken onder het mom van verbeterde dienstverlening meer provisieinkomsten willen genereren. Het oude vertrouwde gemak van de oude vertrouwde Postbank wordt hieraan opgeofferd.

sattools
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2010 10:57

Re: ING Bank

Ongelezen bericht door sattools »

En nog mooier, vandaag is die verandering in gegaan, en nu kan ik helemaal niet meer bij mijn beleggingsrekening. Ik zie hem niet meer in mijn rekeningen-overzicht, ga ik naar beleggen dan kan ik alleen een nieuwe beleggingsrekening openen. Gebeld met ING, ja we weten dat een 'aantal' klanten niet is overgezet. We kunnen ook niet zeggen wanneer dat wel gaat gebeuren, probeert u het de >komende dagen< af en toe nog eens. Het is toch van de zotte! Hoop niet dat er ergens weer iets gebeurd in de wereld, kan je mooi fluiten naar je centen.

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: ING Bank

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

@Sattools

Zou je via een privé bericht je rekening gegevens kunnen sturen? Dan kijk ik wat ik vanuit het ING Webcare Team voor je kan betekenen.

Jazeker!DeHypotheker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2010 12:42

Re: ING Bank

Ongelezen bericht door Jazeker!DeHypotheker »

Ik heb precies hetzelfde probleem als sattools. En het is inmiddels woensdag!!

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: ING Bank

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

@Jazeker!DeHypotheker

Zou je ook via een privé bericht jouw rekening gegevens kunnen sturen?

Jazeker!DeHypotheker
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2010 12:42

Re: ING Bank

Ongelezen bericht door Jazeker!DeHypotheker »

Het is inmiddels opgelost!

Gesloten