LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht geld van de rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Onterecht geld van de rekening

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou binnen 4 dagen een al een rechtszaak, vind ik op zich al een knap staaltje werk.

Waar ik een beetje onpasselijk van wordt en ik denk menig met mij, dat jij het op de spits drijft, ik heb een belastingschuld en ik neem op? Je verdere verhaaltje zal ik maar niet geloven, er ligt een bank beslag van nu € 200.00 in de maand, er ligt een beslag en als je nu nog wil schikken ben je mooi te laat en in sprookjes geloof ik niet meer!

Bank fout, bd fout, maar jij niet?

ach.

Aan een derde beslag kan jij en niemand iets doen, ligt een beslag, punt klaar uit, maar droom lekker verder.

mp3catcher
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2010 01:03

Re: Onterecht geld van de rekening

Ongelezen bericht door mp3catcher »

kaarsje69 schreef:Nou binnen 4 dagen een al een rechtszaak, vind ik op zich al een knap staaltje werk.

Waar ik een beetje onpasselijk van wordt en ik denk menig met mij, dat jij het op de spits drijft, ik heb een belastingschuld en ik neem op? Je verdere verhaaltje zal ik maar niet geloven, er ligt een bank beslag van nu € 200.00 in de maand, er ligt een beslag en als je nu nog wil schikken ben je mooi te laat en in sprookjes geloof ik niet meer!

Bank fout, bd fout, maar jij niet?

ach.

Aan een derde beslag kan jij en niemand iets doen, ligt een beslag, punt klaar uit, maar droom lekker verder.
Lees nu eens een keer het hele verhaal!!!!!!!!!

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Onterecht geld van de rekening

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

heb ik gedaan, helaas!

Je hebt willens en wetens € 2900 van je rekening gehaald, terwijl ik niet denk dat je blond bent en dat je niet wist dat het beslag er aan kwam!

Wist je dus wel en heb jij het geld veilig gesteld, wat ik persoonlijk niet zo heel heel erg gek vind, want een mens moet ook nog leven.

Echter, het is niet de bank zijn schuld dat er beslag gelegd is, dat de rechter nu even met je mee gaat, betalen moet je toch en dat had je prima kunnen doen met een betalingsregeling bij de bd. Nu ben je aan het schuiven van rekening naar rekening, dus is er ene buiten schot.

Als er beslag op je rekening word gelegd, geld dat niet alleen maar voor dat moment, maar voor alles wat er binnen 8 dagen binnen komt.

Jij hebt en schuld en zij willen innen. Jij hebt met je geld er van af te halen, eigenlijk fraude gepleegd en dat weet jij en een ieder die dit leest!

Nu wil je na de rechtsgang een afspraak maken om het af te gaan betalen,ben je rijkelijk laat mee!

Ik ga maar dromen over sprookjes en ga net doen, alsof ik niet weet hoe het werkt, truste allemaal.

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Onterecht geld van de rekening

Ongelezen bericht door Winster »

Topicstarter stelt de handelingswijze van ING ter discussie.

Die discussie is ook voor overige (potentiele) ING klanten van belang. Daar zou in de reacties de essentie moeten liggen. Daar fundeert dit forum, of beter gezegd heel Radar, haar bestaansrecht op. De relevantie om de handelingswijze van topicstarter ter discussie te stellen ontgaat mij dan ook volledig, ongeacht je mening daarover.

Daarbij laat de handelingswijze van topicstarter jegens de Belastingdienst de handelingsbevoegdheid van de ING onverlet.

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: Onterecht geld van de rekening

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Grappig verhaal toch

Draai het eens om. Als jij geld van de BD zou moeten krijgen en ze weigeren keer op keer geld naar je te storten dan zou ook de wereld te klein zijn geloof ik.

Nu moet jij betalen en dan moeten ze maar regeling treffen. Iedereen moet maar mee werken met jou idee. Beetje vreemd. Ok ING had niet volgens de regels gehandeld, maar je bent gewoon (net als iedereen in NL) verplicht belasting te betalen.

Maar ja zal dan uiteindelijk wel op loonbeslag of beslag op goederen uitdraaiien. Succes verder en zou toch heel trots zijn op mezelf.

aavanputten
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:47

Re: Onterecht geld van de rekening

Ongelezen bericht door aavanputten »

mp3catcher schreef:
aavanputten schreef:Feitelijk krijgt u nu dus een lening bij de bank door de beslagegging en dat kan volgens mij niet. Beslag op kredietruimte is in Nederland (in tegenstelling tot bv Duitsland) niet mogelijk. De bank had de rekening kunnen leeghalen tot 0 en voor de rest niet. U kunt dit aanvechten maar wat schiet u ermee op? Betalen moet u toch, inclusief de rente. Bij de Belastingdienst is het heffingsrente en bij de bank de roodstand. Mogelijk nog het verschil in rentestand uitonderhandelen met de bank, maar Eur 200 per maand lijkt me een redelijke afbetaling. Een andere optie voor de Belastingdienst was beslag op het loon, dat levert weer moeilijke gezichten op bij de baas. Ik zou dus maar gewoon even door de zure appel heenbijten. Leuker kunnen ze het niet maken. En volgende keer eerde reageren bij de Belastingdienst; zij willen ook meestal wel een betalingsregeling treffen.
Dit is niet waar lees de site van de belasting dienst zelf even er kan geen geld vanaf worden genomen als er niets op staat in de periode van bevriezing. Behalve als je rood mag staan kan de bank overmaken wat je rood mag staan. Het verhaal van mij is 3 maal bekrachtigt en dit is niet mogelijk ook niet door de Bd. Nu kom jij met wat wel en niet kan de bank kan dit dus niet doen ook al is het de Bdienst, kom net bij de rechtbank vandaan en in het gelijk gesteld. Ha Ha
Eh, precies wat ik al zei: wat de bank doet mag niet. Blijkbaar geeft de Rechtbank u nu gelijk. Slechte zaak, gelukkig is er rechtspraak Neemt niet weg dat u de Belastingdienst nog steeds moet betalen. Succes ermee.

mp3catcher
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 sep 2010 01:03

Re: Onterecht geld van de rekening

Ongelezen bericht door mp3catcher »

Precies en dat is inmiddels ook gedaan ik heb 3000€ betaald en de Ing moet maar zien dat zij hun geld terug krijgen.

aavanputten
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:47

Re: Onterecht geld van de rekening

Ongelezen bericht door aavanputten »

Goed om te horen dat het recht heeft zegegevierd. Wel altijd jammer dat je daar als burger zoveel tijd en energie in moet steken. Ik denk dat heel veel geld verloren gaat omdat veel mensen niet de kennis of kunde hebben om zich hiertegen te verweren en maar betalen. Het is een schande, maar zo zit de wereld dezer dagen blijkbaar in elkaar.

Gesloten