LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Na 3 weken vakantie ben ik het wachtwoord van mijn ing-rekening vergeten. Met al die wachtwoorden tegenwoordig kan dat gebeuren. Om een nieuw wachtwoord te krijgen moet ik een internetformulier invullen en dan zal na 5!!! dagen een afhaalbericht per post worden verzonden. Daarmee kan ik op het postkantoor een nieuw wachtwoord afhalen. Als het bericht tenminste niet bij de post zoek raakt of verkeerd bezorgd wordt, want de postbezorging is ook niet optimaal tegenwoordig.
Bellen met de "klantenservice" levert alleen maar meer frustratie op. Na 20 minuten wachten, dat kost al 2 euro, wordt er gezegd dat ik maar moet afwachten. Dat ik in die tijd geen betalingen kan doen, dat ik geen onterechte overboekingen kan laten terugstorten, het is voor ing van geen belang. De medewerkster vindt kennelijk dat ze hiermee voor vandaag al genoeg heeft gezegd en smijt de hoorn erop. Klanten ter wille zijn is bij ing niet van belang, alleen het geld dat op de klantenrekeningen rente voor de bank oplevert, dat is van belang voor ing. :twisted: :twisted: :twisted:

Zelfs mijn rekening opzeggen kan ik op dit moment niet.

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Veiligheid voor alles, zeker als het om je bankrekening gaat.
Ontvang je tan codes voortaan op je mobiel dan kun je meteen een tijdelijk wachtwoord krijgen.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door Remster »

Om een nieuw wachtwoord te krijgen moet ik een internetformulier invullen en dan zal na 5!!! dagen een afhaalbericht per post worden verzonden
Dit is toch het (duidelijke) antwoord op je vraag?
De klantenservice gaat telefonisch natuurlijk geen wachtwoorden verstrekken.

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Er staat wel op de website dat je een wachtwoord per sms kunt krijgen, maar dat is niet zo. Er komt bij doorklikken alleen een formulier en na invullen van de gegevens wordt gemeld dat het wachtwoord per post komt. Ook de "klantenservice" of wat daarvoor doorgaat, geeft deze informatie.

Verder is de post helemaal niet zo veilig, het gaat nogal eens fout met de bezorging.

En wat is er mis met het zenden van een wachtwoord per e-mail, dat is zeker zo veilig als per post, zeker als het een wachtwoord is dat maar beperkte tijd geldig is.

Nee, ing heeft gewoon geen zin in service voor klanten.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door Remster »

In feite zeg je dat als ik naar de ING bel, en zeg dat ik janwillem1 heet en vraag of ze m'n tijdelijke wachtwoord even willen mailen naar janwillem32@hotmail, dat ze dat dan gewoon moeten doen?

nee, da's lekker veilig :idea:

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Nee, dat zeg ik helemaal niet. Er zijn voldoende mogelijkheden om te controleren of ik inderdaad deze rekening heb en het hoeft niet telefonisch, het kan per mail, of per sms, zoals op de site staat, alleen gebeurt dat niet.
Als ik vragen heb over mijn rekening worden deze wel per telefoon beantwoord, als ik een onterecht afgeschreven bedrag wil laten storneren kan ik dat ook telefonisch regelen, dat komt toch op hetzelfde neer.

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door willywalter »

l.s.,

De ING moet gewoon duidelijk op haar site uitleggen wat er moet gebeuren, als iemand zijn/haar wachtwoord kwijt is.
Vervolgens moet de ING een klant die de procedure volgt gewoon zsm van dienst zijn.
Ik ben nog bij de ING. Ik heb echter nooit kunnen vermoeden dat een bank zo chaotisch en onfatsoenlijk met klanten zou kunnen omgaan zoals de ING gewend is te doen.
Als er 1 soort bedrijf betrouwbaar zou moeten zijn, dan toch wel een bank.
Helaas heb ik de ING leren kennen als het meest onbetrouwbare bedrijf waarmee ik ooit te maken heb gehad!
Overal hoor je verhalen van mensen die soortgelijke dingen met de ING meemaken. Hoe is het mogelijk dat een bank zo ver kan zinken!
Als ING alsmaar doorgaat met klanten te minachten, dan zullen er op den duur niet veel klanten overblijven.


Groet WillyWalter

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door Remster »

De ING moet gewoon duidelijk op haar site uitleggen wat er moet gebeuren, als iemand zijn/haar wachtwoord kwijt is.
Vervolgens moet de ING een klant die de procedure volgt gewoon zsm van dienst zijn.
Om een nieuw wachtwoord te krijgen moet ik een internetformulier invullen en dan zal na 5 dagen een afhaalbericht per post worden verzonden
Hoe duidelijk wil je het hebben? Ik snap het probleem niet.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door rvkeuken »

http://www.ing.nl/particulier/klantense ... index.aspx

heel veel duidelijker kan het volgens mij niet en die 5 dagen kunnen ook nog wel bij die 3 weken vakantie...
Acceptgiro's worden gewoon verwerkt btw.

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door willywalter »

L.S.,


Waar het om gaat is, dat de ING niet dartgene doet/faciliteert wat zij op de eigen site zegt dat zou moeten kunnen; dat is wat ik begrijp van janwillem1:
het kan per mail, of per sms, zoals op de site staat, alleen gebeurt dat niet.
RVkeuken en Remster reageren precies zoals de ING altijd doet. Afleiden, bagatelliseren ....

Groet WillyWalter

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door rvkeuken »

en wat ik begrijp van de ing site is dat je een wachtwoord kan aanvragen per post of sms. Per sms alleen als je je tancodes per sms ontvangt, per post als je je tancodes nog op papier ontvangt. Vervolgens belt TS naar ING en als ze de voorwaarden niet aanpassen aan wat hij wilt, dan is het de schuld van ing?

De link die ik bij mijn bericht heb gezet is redelijk duidelijk, dat is niet afleiden of bagatelliseren. Je kan de ing veel verwijten maken, maar dit is er niet een van.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door rvkeuken »

omdat dat zo op de site staat? Ik weet niet waarom er 5 dagen nodig zijn, maakt mij ook niet uit. Toen ik mijn wachtwoord van ing vergeten was (2 of 3 jaar terug) duurde het een paar dagen terwijl er 5 stond. Daar gaat het ook niet om. Er is een duidelijk verhaal hoe te handelen als je je wachtwoord vergeten bent. En daar houdt ing zich dus aan.

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Het verhaal over tancodes en sms staat wel op de website, maar er staat ook dat je ergens moet klikken en dan per sms een wachtwoord krijgt en daar staat niet dat het alleen kan als de tancodes per sms worden verstuurd, het klopt dus niet en is geen duidelijk verhaal. En 5 dagen werd ook door de "klantenservice" gezegd, plus inderdaad dat het werkdagen zijn, intussen zijn er al 4 dagen voorbij. En na drie weken moet ik dringend zaken regelen, maar dat kan niet want ik kan zelfs niet zien wat het saldo is. Afschriften heb je volgens ing maar een keer per maand nodig.
Ik baal er enorm van dat dit zolang moet duren, als ing het al vertikt om het op een andere manier dan per post te doen dan zou dat veel sneller moeten en kunnen.
Nee, voor mij blijft het arrogantie en klantonvriendelijkheid.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

janwillem1 schreef:Het verhaal over tancodes en sms staat wel op de website, maar er staat ook dat je ergens moet klikken en dan per sms een wachtwoord krijgt en daar staat niet dat het alleen kan als de tancodes per sms worden verstuurd, het klopt dus niet en is geen duidelijk verhaal. En 5 dagen werd ook door de "klantenservice" gezegd, plus inderdaad dat het werkdagen zijn, intussen zijn er al 4 dagen voorbij. En na drie weken moet ik dringend zaken regelen, maar dat kan niet want ik kan zelfs niet zien wat het saldo is. Afschriften heb je volgens ing maar een keer per maand nodig.
Ik baal er enorm van dat dit zolang moet duren, als ing het al vertikt om het op een andere manier dan per post te doen dan zou dat veel sneller moeten en kunnen.
Nee, voor mij blijft het arrogantie en klantonvriendelijkheid.
Wat is nou eigenlijk jouw probleem? Dat jij je wachtwoord vergeet is niet het probleem van ING. ING probeert alleen maar zo snel mogelijk de klant te helpen in zo'n geval, maar zorgt er wel voor dat de hele procedure zo veilig mogelijk is. Je zou een punt hebben als ze niet doen wat ze zeggen dat ze doen, maar vooralsnog blijkt nergens uit dat dat nu het geval is.

Bovendien zit je altijd nog binnen de 30 dagen betalingstermijn als je de 3 weken vakantie + 5 dagen wachten op nieuw wachtwoord optelt. Dus ook dat is geen probleem.

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Mijn probleem is dat ik vrijdag de codes heb aangevraagd, dat zaterdag en zondag niet meetellen, dat dus maandag de eerste dag is en vrijdag de vijfde en als het pas vrijdag verstuurd wordt komt het op zaterdag aan en dan is hier het postkantoor gesloten. Dus al heb ik het afhaalbericht, ik kan het pas op maandag gaan halen. Tel dan maar op, dat is de 10e dag en dat duurt veel te lang. En 5 dagen is onnodig lang, dat bedoel ik, het kan veel sneller, maar daar hebben ze geen zin in.

Maar jij vergeet waarschijnlijk nooit iets, dan kun je minder perfecte mensen natuurlijk niet begrijpen.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door Remster »

maar daar hebben ze geen zin in
Dat is een aanname.

Ik vind het niet reëel om de ING een slechte service te verwijten als ze niet afwijken van datgene wat je al wist voordat je belde, namelijk dat je 5 werkdagen moet wachten.

Vervelend inderdaad dat het voor jou even niet zo goed uitkomt omdat je op vakantie bent geweest. Maar het is blijkbaar niet anders. Jammer dan.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Kwartaaltarieven 2010 2011
BasisPakket € 3,45 € 3,75
BetaalPakket € 7,80 € 8,25
RoyaalPakket € 13,80 € 15,00



Afschriften 2010 2011
Maandelijks Gratis Gratis
Tweewekelijks* € 1,00 € 1,25
Wekelijks € 1,50 € 2,00
Dagelijks € 6,80 € 8,75


ING heeft een beter dan verwachte winst geboekt over de eerste drie maanden van dit jaar; 1,33 miljard euro. Met name een sterk presterende bankdivisie bracht ING Groep een winst die op het niveau van vóór de crisis licht, tegenover een verlies van 793 miljoen euro over dezelfde periode in 2009.


kijk het grote graaien gaat gewoon door bv de basispakket eventjes dik 8% ERBIJ!!

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Terug van vakantie lees ik nog even de kranten door, dit stond er op 18 oktober:

Postbode plukt rekeningen

.............. In Amsterdam lijkt een uitzendkracht die post bezorgde voor TNT de spil in een fraudezaak. Daarbij verdwenen vele duizenden euro's van rekeningen van bewoners in zijn wijk. Eind vorige maand ontdekten twee klanten van ING Bank in de Amsterdamse Watergraafsmeer dat er grote bedragen waren verdwenen van hun rekeningen. Bij navraag bleek dit geld opgenomen met nieuwe bankpassen en pincodes die ze nooit hadden aangevraagd. Volgens veiligheidsdeskundige Rob Schut is het waarschijnlijk dat fraudeurs hun bankafschriften hebben onderschept en de gegevens op de afschriften hebben gebruikt om nieuwe passen en pincodes aan te vragen. Door deze per post opgestuurde passen en pincodes te onderscheppen, kregen ze vrij toegang tot de rekeningen van de bankklanten.

Dat bedoel ik dus met onveilig versturen. ING weet dat het per post niet veilig is, maar houdt toch vast aan deze verzendmethode.

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door willywalter »

L.S.,

Inderdaad Jan Willem 1;
Het argument veiligheid wordt in heel veel sectoren misbruikt om het eigen falen te verdoezelen, of om eigen belangen te dienen. Dat gebeurde ook na de Schiphol-brand. Die brand is zeker ook ontstaan door slechte werk-organisatie en slecht personeelsbeleid. Maar de aandacht werd door de verantwoordelijken afgeleid naar het item gebouwen-brandveiligheid.
Op kosten van de belastingbetaler zijn er toen honderden miljoenen uitgegeven om justitiele gebouwen te upgraden met (veelal onnodige) brandwerende voorzieningen.

Zo is het ook met de ING. Hun organisatie is gewoon chaotisch. Als redelijke klantenwensen daardoor niet kunnen worden ingewilligd, dan komt het argument veiligheid op de proppen. De klant is de dupe.

Trouwens: als de ING veiligheid werkelijk zo belangrijk vindt: laten ze dan stoppen met die gigantische rentepunten-winkelhandel via hun internetsite. Dat legt namelijk een groot beslag op het ING-internetverkeer; door alle extra linken en surf-routes wordt de kans op criminele inbraak in de bankrekeningen van klanten natuurlijk sterk vergroot.

Leuk, dat de ING zijn klanten vraagt om naar filmpjes te kijken hoe hackers en phishers te werk gaan; maar laten ze eerst zelf maar eens hun uiterste best doen om hun internetbankieren-systeem zo veilig mogelijk te maken.

Groet WillyWalter

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Vandaag is de 5e werkdag na mijn aanvraag van nieuwe codes. Maar heb ik wat ontvangen? Nee, hoor, helemaal niets. ING houdt vol dat maandag een brief verstuurd is met de gebruikersnaam en dinsdag een afhaalbericht voor het wachtwoord. Als je op maandag wat op de post doet moet het volgens TNT-regels dinsdag bezorgd worden. Het kan een dagje later zijn, maar als het er op vrijdag nog niet is, is het waarschijnlijk verkeerd bezorgd.

Maar ING zegt: wacht u nog even, het zal morgen wel komen. En anders maandag.

En intussen heeft een ander mijn gebruikersnaam en als je een beetje verstand hebt van internet kun je gemakkelijk een wachtwoord achterhalen. Zelfs het Pentagon is al gehacked.

Iedereen schijnt het te snappen, behalve ING. Of ze begrijpen het wel, maar het interesseert ze niet.

Gesloten