LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS participatie-certificaten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
heip
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2011 09:07

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door heip »

27 juni 2011

Op het scherm van de SNS bank, daar waar de waarde van participatie-certificaten staan: als je "ga naar" aanklikt kun je kiezen: "ruilen".
Bv ruilen voor ASN aandelen.
Je denkt: ze bieden een oplossing voor ons en hun probleem.
Blijkt dus een "foutje" van SNS te zijn, je kunt ze helemaal niet ruilen!
Worst voorhouden en je vervolgens gewoon laten stikken.
De zoveelste teleurstelling van SNS bank.

jacquot
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2011 10:28

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door jacquot »

Heb me net aangemeld bij lotgenoten. Ik vraag iedereen die met SNS participatiecertificaten opgescheept zit dit ook te doen. Samen kunnen we dan misschien een vuist maken richting SNS.

guyp
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2011 09:01

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door guyp »

Kan jij aangeven bij welke groep wij ons moeten opgeven? Ik heb gezocht op SNS part Certificaten echter niets gevonden. Dus geef even aan hoe we ons moeten opgeven bij Lotgenoten.
Alvast dank

jacquot
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2011 10:28

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door jacquot »

Je moet kijken op deze site onder lotgenoten.

guyp
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2011 09:01

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door guyp »

Ik heb onder lotgenoten het SNS part Cert 3 gevonden. Ik denk dat je het beter algemeen kunt houden aangezien de andere certificaten 1 en 2 ook dezelfde problemen hebben. Ik heb nl SNS Part Cert 1 en die zijn ook niet verkoopbaar. Kortom het is niet een specifiek probleem voor de certificaten 3.

ftl1998
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 apr 2011 20:26

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door ftl1998 »

Heeft er iemand nog wat kunnen verkopen op 1 augustus?
Ik heb een intensief gesprek gehad met de SNS Bank over de participaties, het is mij geheel duidelijk geworden want de stand van zaken is op dit moment.

rinimonique
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door rinimonique »

Ook wij hebben participatiecertificaten 1 van de SNS , destijds aanbevolen door tussenpersoon en verkocht aan ons als zijnde staatsobligaties.
Na 10 jaar zouden we deze in onze hypotheek kunnen stoppen om onze maandlasten te verlagen of contant op te nemen. Nu willen wij de participatie certificaten in onze hypotheek stoppen die bij de SNS loopt maar nu is er helemaal niemand die ons ook maar even te woord wil staan.
Ronduit een zeer associaal gedrag van de SNS naar hun klanten toe.
Wij hebben al diverse telefoontjes met de SNS gepleegd maar er is niemand die kan zeggen wat er met die certificaten gebeurd.
Het mag toch niet mogelijk zijn dat de heren van de SNS beslissen wat er met ons geld, waar wij zeer hard voor gewerkt hebben, gebeurd en dat zij beslissen wanneer ze ons gaan uitbetalen.
De SNS gaat 2 weken voor dat de certificaten de 10 jaar gepasseerd zijn de nieuwe rentetarieven vaststellen. Deze zullen zijn tussen de 3 en 4% wij zullen nooit meer gebruik kunnen maken van ons geld want ze zijn niet van plan om wie van ons dan ook terug te betalen.
Ook zetten ze deze certificaten niet te koop.Dit is PURE OPLICHTING

Monique

rinimonique
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door rinimonique »

Ik vraag alle mensen die gedupeerd zijn door de SNS om een team te vormen om deze bureaucratie en het vals voor te lichten van hun clienten in de media zoveel mogelijk kenbaar te maken.

Tevens maak ik een site om andere mensen te waarschuwen voor de handelswijze van de SNS bank
Laatst gewijzigd door rinimonique op 17 sep 2011 08:35, 3 keer totaal gewijzigd.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door CSM »

rinimonique schreef:IK WIL ....
Da's prima, maar ik kan mensen die alles in hoofdletters schrijven echt niet serieus nemen.

rinimonique
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door rinimonique »

De hoofdletters zijn er alleen om duidelijk te maken dat er iets moet gebeuren. Dit kunnen we toch niet toestaan.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

TEVENS GA IK EEN INTERNETSIDE OPENEN
Is dat bij het water ofzo?

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door CSM »

rinimonique schreef:De hoofdletters zijn er alleen om duidelijk te maken dat ....
..... internet-fora nog een beetje nieuw voor u zijn.

rinimonique
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door rinimonique »

We zijn hier toch niet om elkaar af te vallen , we willen elkaar toch helpen of niet dan?.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door CSM »

rinimonique schreef:We zijn hier toch niet om elkaar af te vallen , we willen elkaar toch helpen of niet dan?.
Tja, ik zit er persoonlijk een beetje dubbel in. Ik heb laatst voor een habbekrats aandelen SNS kunnen kopen op de beurs. Maar als uw internetside een succes wordt (en dat zit er natuurlijk dik in), ... dan is SNS straks failliet en dan kan ik met die aandelen mijn muur behangen.

Dus euuhm ..... nee, liever niet.
Laatst gewijzigd door CSM op 16 sep 2011 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

rinimonique
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door rinimonique »

Wat bent u aan het doen ?, erg kinderachtig hoor.

8gesloten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2011 17:49

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door 8gesloten »

Ik heb mijn certificaten 1 en 2 al een jaar in de verkoop, zonder succes. In 2008 heb ik cert.3 nog kunnen verkopen.
Heb een klacht ingediend bij SNS, ook geen positieve reactie.
Het is triest, je hebt geld en je kunt er niet aankomen.
Ik zie het somber in met de aankomende handelsdag 1 november.
Wat kunnen we doen met elkaar als lotgenoten, er moet actie worden ondernomen.

J.Hendrix
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 okt 2011 21:39

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door J.Hendrix »

Ook ik heb participaties SNS. Op het moment dat de certificaten door de adviseur van sns werden aanbevolen werd een heel andere voorstelling van zaken gegeven. De participaties konden eens per kwartaal worden verkocht. Toen ik 3 jaar geleden het geld opvroeg werden ze niet verkocht. Elke kwartaal geef ik een verkooporder echter er is geen handel in. De manier waarop dit product op de markt is gebracht is totaal misleidend. Ik ben van mening dat alle beleggers in dit product samen een front moeten vormen. Op dit forum zie ik telkens teleurgestelde klanten vertellen over hun participaties. Op deze manier kun je nooit en te nimmer over je geld beschikken. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn geweest. Graag ontvang ik reacties op het bovenstaande.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Hallo,
wij hebben ook participatiecertificaten SNS, serie 1. Ons is destijds niets verteld over het in principe oneindige karakter van de stukken, we verkeerden in de veronderstelling dat er na 10 jaar zou worden afgelost, zo is het ook telefonisch tegen ons gezegd. Pas in 2008 (de crisis) zagen wij het prospectus op het internet, dat is ons bij aankoop nooit ter hand gesteld.
SNS had natuurlijk ook nooit kunnen voorzien dat de beperkte verhandelbaarheid totaal stil zou komen liggen. Navraag bij onze adviseur in november 2010 leerde ons dat "de participatiecertificaten voor 95% zeker" op de afloopdag eind juni 2012 zullen worden afgelost, serie 1.
We hebben het later nog eens nagevraagd, "hij verwachtte aflossing wel" maar kon niets met zekerheid zeggen en zou ons z.s.m. berichten zodra hij meer zekerheid kon geven. Ondertussen heb ik hem een link gestuurd van dit forum met daarop al die ontevreden mensen.
Groet, harmieke

tvestjens
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2010 15:32

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door tvestjens »

Er zijn blijkbaar erg veel mensen die problemen hebben met de handelswijzen die gehanteerd worden inzake deze participaties.
Blijkbaar wil ierdereen er van af !!
Laten we samen uits ondernemen.
Suggesties ??

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Hallo,
we kunnen niets doen, alleen maar afwachten. althans, zo denken wij. Ik weet nog, toen wij de perticipatie-certificaten kochten, dat de mensen ervoor in de rij stonden. Later wilden we er nog meer aanschaffen maar er was niet aan te komen. Er moesten eerst mensen zijn die verkochten, dan kwamen wij weer aan de beurt. De marktomstandigheden zijn ongelooflijk veranderd ten opzichte van 2002. Als je eerlijk bent, SNS had ook niet kunnen voorzien dat de handel in deze certificaten helemaal stil is komen te liggen. Eind juni 2012 weten we wat er met serie 1 gebeurt. Aanvankelijk is tegen ons gezegd (dat was november 2010) dat deze zullen worden afgelost. Nu is de verwachting er nog wel bij onze beleggingsadviseur bij SNS, maar hij klinkt niet zo heel erg zeker meer. Hij weet het gewoon ook niet, dat wordt bij Reaal beslist.
M.vr.gr. Harmieke

Gesloten