LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS participatie-certificaten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Norb_S
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2012 17:24

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Norb_S »

Dit klinkt wel erg gemakkelijk allemaal, maar ik vrees dat een bank
niet zomaar leningen tegen 1% van de ECB krijgt als ze daar om vragen.
Dat willen ze allemaal wel.

viktim
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2011 14:09

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door viktim »

De huizenbezitters doen de laatste maanden op grote schaal extra aflossingen op hun hypotheekschuld. Honderden miljoenen euro's per week worden extra afgelost, volgens topman Bert Bruggink van de Rabobank.
Ik mag aannemen dat dit ook bij de SNS Bank het geval is, dan hebben ze zo die 300 miljoen binnen die ze tekort komen.

hor
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2012 11:21

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door hor »

Het forum lezende begrijp ik dat participaties niet meetellen voor de kredietwaardigheid voor SNS. Je zou dan denken dat SNS een voorstel gaat doen om de participaties na looptijd bv om te zetten naar deposito's. Sns een hogere kredietwaardigheid en tevreden klanten en geen verdere negatieve publiciteit

sape
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 nov 2011 18:06

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door sape »

Beste mensen,

Indien u een verkooporder in heeft gelegd mbt de certificaten, wordt de verkoopprijs bepaald door de SNS bank. De handelskoers die zij bepalen + de gerijpte rente is het bedrag dat u per certificaat ontvangt. Met andere woorden u hoeft niet bang te zijn dat er gehandeld wordt onder de koers die de SNS bepaald. U kunt alleen onderhands eventueel tegen een lagere koers handelen als u dit zou willen en hier iemand voor zou kunnen vinden. Ik heb dit alles nogmaals gecheckt bij de SNS en kreeg weer te horen dat men er inderdaad graag van af wil omdat men absoluut niet zit te wachten op alle negatieve publiciteit die e.e.a met zich meebrengt indien men per eerstvolgende call-datum niet zou aflossen.

snotversnui
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 nov 2011 22:32

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door snotversnui »

@ hor
Slim plan. Ik denk dat ik op een dergelijk voorstel (mits allicht aantrekkelijk in vergelijking met andere banken) zou ingaan.
Een andere overweging voor SNS zou kunnen zijn om de participanten een aantrekkelijke spaarrente aan te bieden na aflossing van de participaties. Je zou kunnen denken aan 0,1 % hoger dan de hoogste in de markt. SNS heeft hiermee een mogelijkheid om een aanzienlijk spaardeel uit de markt tot zich te nemen.

Helaas moet ik constateren dat het lerend vermogen van SNS niet groot is. Dit weekend kwam mij een recente reactie van SNS onder ogen (in dit geval Regiobank) waarin een mede-gedupeerde te horen kreeg dat sprake zou zijn van een execution only-situatie. Hoewel het Kifid met deze stellingname korte metten heeft gemaakt (zie 4.3 en 4.8 in de uitspraak) brengt men dit argument toch weer naar voren.

strating
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 feb 2012 10:48

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door strating »

Ben het helemaal met snotversnui en haarlemmerolie eens. Voor SNS 'laag hangend fruit'. Kondig nu aan dat je wil aflossen met als voorbehoud goedkeuring van DNB. Dan stopt alle acties en negatieve publiciteit richting SNS meteen (incl. Radar, KiFiD etc).Dat SNS dit niet doet verontrust mij.

Het omzetten van de PC's naar een deposito spaarrekening (voorstel hor)met een boete bij vervroegde opname, heb ik SNS vorig jaar al per brief gesuggereerd. Nooit enige reactie op gehad.

Tot nu toe veel gezucht bij SNS en (vertrouwelijke) suggesties dat zij van de PC's af willen maar geen concrete actie.

strating
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 feb 2012 10:48

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door strating »

Noodzaak blijft masaal te reageren bij SNS, DNB, KiFiD, Tros Radar etc etc.

strating
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 feb 2012 10:48

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door strating »

Regeer ook opde nieuwe DNB site: www.jouwgeldvraag.nl
Heb dit vorige week gedaan zojuist een bevestigings email ontvangen.

Tandwiel
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2011 22:07

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Tandwiel »

Op maandagavond wordt TROS RADAR uitgezonden. Vorige week werd op het laatst van de uitzending een oproep gedaan door mevrouw Hertsenberg.
Gevraagd werd, iedereen die in het bezit is van SNS participatiecertificaten, om je dan te melden via www.trosradar.nl Wanneer u wat naar beneden scrollt ziet u OPROEP: SNS participatie-certificaten. U kunt daar gebruik maken van het contactformulier.

Ik ben benieuwd of vanavond hier een vervolg op komt.
Heeft u trouwens SNS participatiecertificaten dan is het ook goed om u aan te melden bij: [email protected] of kijk op www.snsparticipaties.nl

Deze groep blijft gestaag groeien. Als groep wisselen we zo veel mogelijk gegevens uit en we staan elkaar met raad en daad bij onder het motto:
Samen staan we sterk.

H&M2002
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2011 20:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door H&M2002 »

@ hor & @ snotversnui:
Participaties na looptijd omzetten naar 1- of 3-jaars deposito of naar een aantrekkelijke spaarrekening is een acceptabel plan, mits het ingelegde bedrag het maximum bedrag van het deposito-garantiestelsel niet overschrijdt! Bij hogere inleg loopt de klant nog steeds het risico zijn geld kwijt te raken bij faillissement van de bank.

@ snotversnui:
Jouw relaas over de medegedupeerde die te horen kreeg dat er sprake zou zijn van een ‘execution only’-situatie is precies de reden waarom wij zo fel gekant zijn tegen de doorgedrukte beleggingsrekening van SNS. Die is nl. ook op ‘execution-only’ basis.

Verder sluiten we ons graag aan bij strating: laat SNS aankondigen dat ze wil aflossen, dan stoppen alle acties en negatieve publiciteit direct!

Vanavond in ieder geval Tros Radar kijken...

SunnyD
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2012 18:54

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door SunnyD »

Hier een link naar een artikeltje in de DFT van 22 december 2011.

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... 5____.html

Op 29 februari a.s. vindt er weer een nieuwe veiling voor ECB leningen plaats. Ben benieuwd of SNS nog een keer in de rij gaat staan...

viktim
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2011 14:09

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door viktim »

Vorig jaar heb ik een verzoek ingediend om de Certificaten om te zetten in een depositorekening. Volgens de SNS was dat helaas geen mogelijkheid.
De reden hiervan is vanwegwe de productkenmerken van het SNS Participatie Certificaat. Het is de SNS niet toegestaan de certificaten zelf terug te kopen. De SNS heeft voor aflossing danwel omzetting van het Participatie Certifcaat nadrukkelijk toestemming van DNB nodig.

H&M2002
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2011 20:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door H&M2002 »

"Het is de SNS niet toegestaan de certificaten zelf terug te kopen. De SNS heeft voor aflossing danwel omzetting van het Participatie Certifcaat nadrukkelijk toestemming van DNB nodig."

Zou SNS middels een evt. nieuw op te richten BV, die buiten de SNS Reaal Groep staat, de Participatie Certificaten wel terug kunnen kopen?
Wie weet hoe en of dit zou kunnen werken?

Norb_S
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2012 17:24

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Norb_S »

In de brochure voor PC2 staat letterlijk "SNS bank mag aflossen na tien jaar"
Daaronder staat: "pas vanaf het elfde jaar mag de lening door SNS bank worden afgelost"

Dus omzetten in een deposito-rekening was vorig jaar inderdaad niet mogelijk. Maar na
december 2012 (voor PC2) ontstaat er een nieuwe situatie.

Als er dan nog "nadrukkelijk toestemming van DNB" nodig is, is bovenstaande zin uit
de brochure nadrukkelijk onjuist.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

NorB_ S: heeft misschien iets met de staatssteun van doen die ze nog hebben..

Norb_S
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2012 17:24

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Norb_S »

Harmieke: Nee, het heeft niet direct met de staatssteun te maken, want in het prospectus uit 2002, dus
voor de staatssteun, staat het wel goed:

"Daarna kan de call-optie slechts worden uitgeoefend met toestemming van De Nederlandsche Bank N.V. (’DNB’)."

Mijn punt is dat er in de brochure zinnen staan die pertinent onjuist zijn. En het prospectus hebben de meeste
mensen nooit in handen gehad.

Die staatssteun kan er natuurlijk wel toe leiden dat DNB die toestemming niet geeft.

viktim
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2011 14:09

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door viktim »

SNS Reaal komt donderdag met jaarcijfers.

8gesloten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2011 17:49

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door 8gesloten »

Inmiddels kopieën van klacht en beroepszaken verzonden naar KIFID, DNM en AMF.

H&M2002
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2011 20:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door H&M2002 »

Vandaag brief ontvangen van SNS in reactie op ons beroep.
Zeer teleurstellende inhoud wederom.
In feite zegt SNS tegen ons: "Het is je eigen schuld dat je in deze situatie zit. Je had je huiswerk beter moeten doen." En ook nog: "We hebben geen enkele reden aan te nemen dat de SNS adviseur u destijds onvoldoende heeft geinformeerd."
Daar zakt je broek toch wel weer van af hoor!!
Op naar het Kifid!

kanweljanken
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2012 18:50

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kanweljanken »

Wel toevallig dat blijkbaar ieder van ons dan slecht huiswerk heeft gemaakt, en hetzelfde misleidende advies van de adviseur heeft gehad! Als ik het forum doorlees is het steeds hetzelfde verkoop praatje geweest; geen of nauwelijks risico (enkel bij faillissement van de bank) en uitbetaling na 10 jaar. Ik zou bijna denken dat ik seniel ben aan het worden, was het niet dat iedereen toevallig hetzelfde verhaal heeft. Daar kan de SNS toch niet omheen!!

Gesloten