LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS participatie-certificaten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Strating: De uitspraak van Tros Radar klopte inderdaad niet. Sorry. Ik zie het ook op de website van het Kifid:

"Ook de betrokken financiële dienstverlener kan in beroep tegen de beslissing van de Geschillencommissie. Er moet dan wel meer dan € 25.000 in het geding zijn of het belang voor de betrokken bedrijfstak bedraagt minstens € 5 miljoen."

In dossier nr.2011-263 gaat het over € 25.400,==

rbal
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2012 16:06

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door rbal »

Het is misselijkmakend en bedroevend om te zien hoe in het verleden bankproducten aan de man zijn gebracht. Men was kennelijk alleen uit op korte termijn resultaat en prachtige winstcijfers. En dat weer omdat daar voor de bestuurders een mooie bonus mee te verdienen was. Ik schreef in 2009 onderstaande limerick. Helaas is deze in 2012 nog steeds actueel. En de politici?
"Die drinken een glas en doen een plas en alles blijft zoals het was."

Een bankier die zijn bonus verdedigde
En niet begreep dat hij z’n clientèle beledigde
Zei, “Ik denk dat het is gekomen,
Omdat in mijn vroegere natte dromen,
Het graaien mij zo heerlijk bevredigde.”

strating
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 feb 2012 10:48

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door strating »

Kim62, ik weet niet waar het bedag van € 25.000 vandaan komt. Heb het al eerder voorbij zien komen. In de KiFiD reglementen van de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep is uitsluitend sprake van € 250.000 voor een Aangeslotene en € 100.000 voor een niet aangeslotene m.b.t. het bindend zijn van een uitspraak. Tegen een 'bindend' advies kan Aangeslotene in beroep gaan bij de Commissie van Beroep of bij de burgerrechter als het belang van de uitspraak voor Aangeslotene groter is dan € 5 miljoen.

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste forumleden,

Vanavond besteedt TROS Radar aandacht aan de participatiecertificaten van SNS Bank. De directievoorzitter van SNS Bank, Ernst-Jan Boers, is hier aanwezig om toelichting te geven. De uitzending start om 20.30 uur op Nederland 1.

Met vriendelijke groet,
SNS Bank

rinimonique
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door rinimonique »

Ik ben benieuwd vanavond wat het antwoord van de SNS zal zijn, zal wel weer een antwoord in hun voordeel zijn, kan haast niet anders.
Banken doen zich voor of ze er voor jou zijn, maar helaas het tegendeel wordt keer op keer weer bewezen.
Mensen duperen dat is de allergrootste taak die ze op dit moment uitvoeren, en de hoge heren met een flinke bonus naar huis, maar wel van ons geld.
Beseffen ze eigenlijk wel wat ze mensen aan doen, door hun het spaargeld waar
ze hard voor gewerkt hebben, op deze voor hun legale maffia praktijken te ontnemen.

Monique

schuilingc
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2009 21:33

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door schuilingc »

Met stomme verbazing net naar Tros radar gekeken. Wij hebben ook SNS participaties en verwachten dat die in juni 2012 uitgekeerd worden. Was niet op de hoogte van van deze zaak.

hor
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2012 11:21

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door hor »

De eeuwigdurende obligaties van SNS
In het maartnummer van Quote leest u hoe de vastgoedpoot SNS Reaal in ernstige problemen heeft geholpen, en houdt. Maar er zijn nóg een aantal hoofdpijndossiers voor bestuursvoorzitter Ronald Latenstein en de zijnen. Waaronder is de eeuwigdurende obligatie die de bank in 2002 heeft uitgegeven, vermoedelijk vooral aan particuliere beleggers.


Nu wil het geval dat die obligaties indertijd - volgens een recente uitspraak van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening - zonder afdoende voorlichting zijn verkocht. Veel kopers dachten dat de obligatie na tien jaar afliep. SNS moet de participant die het geschil aanhangig maakte voor het eind van dit jaar een schadevergoeding van ter grootte van de hoofdsom van €25.000 terugbetalen. De uitspraak van de commissie houdt echter veel meer in dan die schamele €25.000.
‘Want op de markt is er vrijwel geen vraag naar SNS obligaties, de houders van deze obligatie zijn verkeerd voorgelicht en zitten er nu mee. Samen vertegenwoordigen we €298 miljoen,’ zegt Jan Hendrix (53), woordvoerder namens de obligatiehouders. ‘Ik wil geen bankrun veroorzaken, dus we proberen er samen met SNS uit te komen. Maar dat we dat geld op korte termijn terug willen is zeker.’
Want wat is er nu eigenlijk gebeurd? Hendrix: ‘Die obligaties werden indertijd verkocht als een heel zekere belegging, met 6,6% rente, waarvan je na tien jaar tijd de complete inleg terug zou krijgen. Daarom hebben veel mensen die het geld voor later wilden bewaren die obligaties gekocht. Daartussen zitten veel mensen op leeftijd, die het geld voor hun oude dag hebben weggezet. Daar zitten echt schrijnende gevallen tussen van ouderen die waarschijnlijk niet lang meer hebben maar intussen niet aan hun geld kunnen komen.'
'Ze hebben de mensen er indertijd moedwillig ingeluisd. Zelf heb ik een zeer aanzienlijk bedrag weggezet zodat ik eerder kon stoppen met werken, maar daar is voorlopig dus geen sprake van. In de prospectus zou hebben gestaan dat deze obligaties helemaal niet na tien jaar zouden aflopen, maar die prospectus is nooit verstrekt. Dat bestrijdt SNS ook niet.’ In totaal hebben zeven- tot achtduizend mensen deze obligatie aangeschaft, Hendrix vertegenwoordigt een groep van ongeveer honderd mensen en heeft inmiddels een website opgezet om er meer lotgenoten te verzamelen.
Overigens is er wel sprake van een dialoog tussen de groep Hendrix en SNS: ‘Ik heb onlangs een gesprek gehad met Ernst-Jan Boers, de nieuwe directeur van SNS Bank. SNS wil wel betalen, maar ze mag niet omdat het staatsteun heeft ontvangen. Daarvoor heeft het toestemming nodig van De Nederlandsche Bank. Het geld van die obligaties is voor de bank ook nog maar van beperkt belang, omdat het volgens de Basel III-akkoorden niet meer tot het Core Tier I kernkapitaal van de bank mag worden gerekend. Eigenlijk zijn er in deze zaak geen winnaars, alleen maar verliezers.’
Bij het afsluiten van de obligaties beloofde de bank ook een markt in stand te houden, de stukken zouden om de drie maanden verhandelbaar moeten zijn. ‘Gisteren [eerder deze maand, red.] was ook weer een handelsdag,’ vertelt Hendrix. ‘Maar er gebeurt dan helemaal niets. Want er is veel aanbod, maar weinig tot geen kopers. De koers van de stukken staat ook al jaren boven de 100%, terwijl de intrinsieke waarde natuurlijk lager moet zijn omdat het niet goed gaat met SNS. Zo ontstaat er natuurlijk ook geen vraag. En blijven wij met de obligaties zitten.’
Wat nu? Met de uitspraak van de geschillencommissie is de kans dat een eventuele rechtsgang van deze obligatiehouders succesvol wordt reëel. Maar eerst volgt het beroep dat SNS bij de Geschillencomissie heeft aangetekend, de uitspraak daarvan is in april. De bank zelf blijft voorlopig in het vage rond de obligatie-affaire: ‘SNS Bank heeft het recht, niet de plicht, om na 10 jaar het gehele bedrag in één keer af te lossen.,’ vertelt woordvoerder Roland Kroes van SNS. ‘De eerste tranche heeft een vervaldatum van juni 2012. Voor die tijd doen wij geen uitspraken of SNS Bank al dan niet tot aflossing overgaat.’
En De Nederlandsche Bank? 'Wij kunnen niet ingaan op individuele gevallen.

bep nijenhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2012 21:36

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door bep nijenhuis »

U en ik weten al dat het verkopen van de certificaten bijna onmogelijk is. Na tien jaar worden ze ook echt niet door de bank ingenomen.
Toen kwam ik met de vraag: en als ik overlijd?
Dan bent u alles kwijt meneer want u hebt het contract afgesloten en getekend en niet uw nabestaanden.

Ik naïef? Nee, bedonderd!

hermandekruif
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2012 09:47

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door hermandekruif »

Ook ik zit in het schip voor € 20.000,-- SNS participatie-certificaten. :mrgreen:

arthur2000

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door arthur2000 »

De oplossing :!:
Applaus niet nodig! Kijk en zie!

http://www.regiobank.nl/particulier/hom ... icaat.html

Kan ik ook zelf mijn Participatie Certificaten verkopen?

Als u een koper heeft voor uw Participatie Certificaten kunt u door een ‘onderhandse’ verkoop uw stukken verkopen. U maakt buiten de handelsdagen om samen een prijsafspraak. Heeft u een koper gevonden, dan kunt u uw certificaten overdragen en verkopen door een schriftelijk verzoek aan SNS Beleggen te sturen. Bel voor meer informatie met 0900 – 18 30 (lokaal tarief).
[EINDE LINK]

U kunt dus gewoon uw centificaten op marktplaats/ebay aanbieden, deal sluiten en verkopen! In een markt komt dan altijd een prijs tot stand.
Gefeliciteerd! Uw probleem is hierbij opgelost! :P :D :wink:

arthur2000

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Uiteraard is een flexibele opstelling wel noodzakelijk. Als u net als huizenbezitters fundamentalistisch zegt 'ik verkoop niet met verlies' :roll: , soi! Dat blijft u eeuwig ermee zitten :cry: . Maar als u een certificaat van €20000 echt niet voor bijvoorbeeld €17000 in het handje wil verkopen, helaas. Dan afwachten of SNS wil aflossen. Dat heet marktwerking.

Aloysius007
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2012 11:29

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Aloysius007 »

Ik ben jaren gelden gepakt door de SNS met AEFIN vermogensplan 5, wie moet ik benaderen om mijn ingelegde gelden retour te krijgen? Heeft iemand goede tips...

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Begin maar eens met een Interne Klachten Procedure op te starten bij SNS.
Zie website. Als je niet afdoende geholpen wordt, wordt je automatisch doorverwezen naar het Kifid en dan kun je de kwestie voorleggen aan de Ombudsman daar. Als er nog meer mensen zijn die je kent met dezelfde problematiek, dan kunnen jullie je ook verenigen op den duur.

janssen.rgm
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2012 11:56

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door janssen.rgm »

Met verbazing net naar Tros radar gekeken. Was niet van het probleem op de hoogte. Mijn ouders hebben indertijd ook SNS participaties gekocht en waren er van overtuigd dat deze in juni 2012 uitgekeerd zouden worden, zoals hun door de verkoper van de SNS bank verteld is. Ook zouden zij altijd tussentijds de participaties kunnen verkopen, mochten ze het geld nodig hebben. Mijn vader bewaarde echt alles maar een prospectus kunnen we niet vinden.

strating
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 feb 2012 10:48

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door strating »

Nijenhuis, dit klopt niet. Na overlijden gaan de certificaten over naar de erfgenamen.


rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door rugzak »

Tros Radar gezien en mijn aandacht werd getrokken door de SNS certificaten.

Op aanraden van mijn tussenpersoon heb ik ook deze afgesloten.
In 2002 een en in 2003 een.
Afgesloten bij mijn tussenpersson.

Gezien de ontwikkelingen wacht ik het een en ander af, maar zal mijn tussenpersoon wel even in gebreke stellen.
Zodat een of andere claim tzt niet zal verjaren.

arthur2000

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door arthur2000 »

De 4 belangen van een tussenpersoon:
1. Het eigenbelang
2. Het eigenbelang
3. Het belang van zijn werkgever: de bank/verzekeraar.
4. Het eigenbelang.

arthur2000

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door arthur2000 »

U vraagt aan uw tussenpersoon: waar is mijn belang?
Het belang van de KLANT
de KLANT :shock:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

hkr47
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2012 16:00

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door hkr47 »

Wanneer de heer Kroes zijn woorden waar kan maken, moeten we in juni 2013 ons geld krijgen, volgens mij. Of heb ik het verkeerd begrepen????

Gesloten