LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS participatie-certificaten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Velox
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 nov 2011 16:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Velox »

Zoals ik het begrepen heb moet Heer Kroes nog wat stappen doorlopen. Waarschijnlijk een "gevecht" aangaan met DNB. Pas als die toestemming geven mag SNS uitbetalen.
M.a.w. zekerheid hebben we nog lang niet.
Ik wacht ook met spanning af en hoop op een positieve uitslag eind maart.
Zou het ook zo zijn dat de uitspraken eind maart ook gelden voor participaties 2 en 3?

hkr47
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2012 16:00

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door hkr47 »

Wij hebben participaties uit de 3e reeks. Wij gaan sowieso de klachtenprocedure bij SNS in en ev. daarna naaf Kifid e.v.

viktim
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2011 14:09

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door viktim »

De SNS Participatie Certificaten hebben een 'gezicht' gekregen. De SNS kan zijn 'borst' natmaken. Radar had maandgavond 27/2, 2.013.000 kijkers !!

eugene1
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 apr 2011 19:15

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door eugene1 »

Beste hkr47 De heer Kroes heeft slechts gezegd dat hij nog een hele procedurele weg te gaan heeft alvorens met een concreet voorstel te komen. Dus afwachten tot einde maart.

Toon Ebbers
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2012 16:41

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Toon Ebbers »

Sns participatie certificaten 1.
ik heb 2008 hier geld voor opzij gezet omdat mij werd verteld dat ik in 2012 uitbetaald zou krijgen. gaat om een flink bedrag maar wil in 2012 over kunnen beschikken. met verkoopopdrachten doet de bank niets. met gesprekken dat je er vanaf wil omdat je nattigheid voelt doet men niets. je moet je maar er bij neerleggen wordt je verteld . de medewerkers weten niets ik wil dat geld terughebben in juni 2012. we hebben het nodig. ik voel bedondert door deze bank.

kampenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2006 13:02

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kampenaar »

Ook wij hebben SNS participatie-certificaten gekocht in 2002 en merken nu dat de SNS-bank ons geld heeft gestolen zoals wij uit diverse reacties hebben gelezen. Helaas komt steeds vaker uit de slogan: ER ZIJN MAAR 2 DIEVEN OP DE WERELD, BANKEN EN VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJEN!
Fam. van Kampen.

viktim
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2011 14:09

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door viktim »

Voor de lotgenoten die nog geen klacht hebben ingediend. Bedelf de SNS-DNB en het AFM met jullie klacht. Dus niet afwachten tot eind maart, maar hoeveel meer klachten hoe groter de druk op de SNS en DNB om tot de enige juiste beslissing te komen: AFLOSSEN. Zodat het vertrouwen in de bank weer enigzins hersteld kan worden. Maar tot heden heb ik alleen nog maar stank (afwijzing op mijn klachten) voor dank (voor het vertrouwen in de bank) gekregen.

kanweljanken
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2012 18:50

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kanweljanken »

Ik vraag me nog steeds af of we in de tussentijd moeten accepteren dat er nieuwe (beleggings)rekeningen zogenaamd in onze opdracht worden geopend. Heb wel al 2x een klacht hierover ingestuurd, zonder antwoord voorlopig. Ondertussen wordt in maart toch alles overgezet naar 'basisbeleggen'. Wat gebeurt er met ons geld dan? :?: :?: :?:

snotversnui
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 nov 2011 22:32

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door snotversnui »

Aan alle nieuwkomers: meldt u zich vooral aan bij J. Hendrix.

Opvallend dat SNS gisteren, kort voor de uitzending, een bericht op fit Forum plaatste. Na de uitzending trof ik de volgende berichten aan op de eigen SNS-site.

Aan onze klanten met een SNS Participatie Certificaat27-02-12

SNS Bank was vanavond te gast bij TROS Radar. Tijdens deze uitzending was directievoorzitter Ernst-Jan Boers aanwezig om namens SNS Bank een toelichting te geven. SNS Bank krijgt de laatste tijd veel vragen over de SNS Participatie Certificaten. Een veel gehoorde vraag is of SNS Bank de eerste serie certificaten in juni 2012 gaat aflossen. SNS Bank doet haar uiterste best je hier zo snel mogelijk duidelijkheid over te geven.

--------------------------------------------------------------------------------

Aflossen van de certificaten
De eerste mogelijkheid voor SNS Bank om de eerste serie SNS Participatiecertificaten af te lossen is op 28 juni 2012. Normaal gesproken zou SNS Bank twee weken voor die datum bekendmaken of zij gaat aflossen. Omdat we het erg vervelend vinden dat onze klanten zich zorgen maken, hebben we de besluitvorming nu al in gang gezet. We verwachten je eind maart 2012 te kunnen vertellen of SNS Bank de eerste serie certificaten gaat aflossen. We hopen dat de uitkomst van dit traject je weer geruststelt en vertrouwen geeft.

Duidelijk, SNS vindt het vervelend dat haar klantien zich zorgen maken. Vervelend?? Ik zou eerdere gekozen hebben voor meer mededogen. Het zij zo.

NU SNS dan eindelijk ietsje meer gaat communiceren en ook blijk heeft gegeven van meelezen op dit Forum roep ik SNS op te melden welke procedurele stappen aan de orde zijn (je weet maar nooit of iemand ergens behulpzaam kan zijn om invloed aan te wenden). Ook ben ik razend benieuwd waarom de burgerlijke rechter met zijn uitspraak wél tot een generieke aanpak kan komen, en het Kifid niet.

arthur2000

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Een politiek/economisch filosoof heeft ooit gezegd:
Veel beloven en weinig geven, doet een gek in vreugde leven :!: :wink: :mrgreen:

eugene1
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 apr 2011 19:15

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door eugene1 »

Nieuws over SNS Bank(14 uur geleden). "Van de grote Nederlandse banken klopt alleen SNS Bank aan bij de ECB voor een speciale crisislening" Zie verder internet.

viktim
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2011 14:09

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door viktim »

Van de SNS is al lange tijd bekend dat de positie niet al te sterk is op de kapitaalmarkt. Naar verwachting leent de SNS Reaal tussen de 3 en 5 miljard EURO om de problemen bij Property Finance te verlichten. bij de vorige LTRO haalde SNS 1.5 miljard EUR op. (Bericht rtlz.nl)

snsklant
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:12

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door snsklant »

Naar nu blijkt heeft de SNS vandaag 1,5 miljard bij de ECB opgehaald.
Het is "goedkoop" geld voor de SNS dat ze pas over drie jaar hoeven terug te betalen. Heel wat goedkoper dan PC's. Dus ...

viktim
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2011 14:09

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door viktim »

Vanmiddag een mail gekregen van DNB i.v.m. mijn klachten tegen de SNS over de Participatie Certificaten en de door de bank doorgedrukte beleggingsrekening.
.........Uw melding is wel belangrijk voor DNB, want deze kan belangrijke informatie bevatten die gebruikt kan worden bij het toezicht op de betrokken financiële instelling. De mate waarin over een instelling door klanten wordt geklaagd en de aard van de klachten zijn voor DNB een belangrijke aanwijzing voor de wijze waarop een instelling haar bedrijf in Nederland uitoefend. De inhoud van klachten kan voor DNB een reden zijn voor het stellen van regels en voorschriften. Het is tegen deze achtergrond dat beoordeling van een klacht plaats zal vinden.

In verband met onze geheimhoudingsplicht kunnen wij u geen informatie verstrekken over, of en wat voor actie er door ons is ondernomen.

Velox
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 nov 2011 16:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Velox »

Hallo Viktim
Een gelijksoortig bericht heb ik vorige week ook ban de NB ontvangen. Dit ook naar aanleiding van doorgestuurde kopieen van mijn klachten naar SNS en Kifid

8gesloten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2011 17:49

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door 8gesloten »

Ik heb dezelfde brief gekregen van de DNB nav kopie klacht die ik had verstuurd. Ook antwoord van KIFID gekregen dat mijn klacht op ontvankelijkheid zal worden beoordeeld, waarover ik nader bericht zal krijgen.
Vandaag antwoord gekregen van AMF met verwijzing naar Tros Radar over de uitzending van 27 februari en verwijzing naar het KIFID. Hier wordt je dus niet veel wijzer van!

strating
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 feb 2012 10:48

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door strating »

Iedereen krigt van SNS, KiFiD, DNB en AFM hetzelfde standaard antwoord. Laat je daardoor niet ontmoedigen, blijf klachten indienen en diegene die dat nog niet gedaan hebben, doe het zo snel mogelijk.

Met de Tros Radar uitzending van afgelopen maandag hebben wij waarschijnlijk een doorbraak bereikt, maar we moeten alert blijven en de druk hoog houden.

arthur2000

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Er is gewoon een markt voor die certificaten te maken. U krijgt alleen geen 105% maar 70%! Da's marktwerking :!: VVD, weet u wel waar u allen zo gulzig op stemde.

http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/fra ... nas__.html
Volgens mij zijn ze in het meest gunstige geval 73,25%, 69,75% en 64% waard, oftewel 10,45% rendement.
Ik zou zeggen: ik start met €14000 voor uw €20000 participatie!
Wie biedt?

We maken hier gewoon een mooie marktplaats van: RadarPlaats!

eugene1
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 apr 2011 19:15

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door eugene1 »

De magalomane ambities van het SNS management hebben er uiteindelijk toe geleid dat SNS Reaal nu een BBB rating heeeft gekregen. Waarvan akte!

huism922
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:42

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door huism922 »

Òok wij hebben 2 Participatie fondsen 1 en 2 van elk 8000.00 Euro ons is ook voor gehouden dat deze na 10 jaar zouden worden ingelost.Het is toch duidelijk als wij hadden geweten dat deze eewigdurend zouden zijn wij daar nooit aan begonnen waren.Ben Blij dat Tros Radar daar tijd aan heeft besteed om dit eens onder de aandacht te brengen mogelijk een doorbraak om tot een oplossing te komen.Ook wij hebben dat geld hard nodig als een aanvulling op onze AOW uitkering.

Gesloten