LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekrente SNS BANK

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
karinuitv
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 nov 2010 21:30

Hypotheekrente SNS BANK

Ongelezen bericht door karinuitv »

Onze hypotheek loopt bij de SNS Bank.Onze rentevastperiode loopt volgend jaar, 1 november 2011 af.Nu hebben wij een rente van 4%.
Begin november 2010, kregen wij een brief van de SNS Bank dat wij als trouwe klant een aanbod kregen.
Als wij de rente per 1 december 2010 omzetten krijgen wij de rente:
3 jaar vast voor 4.1 % of 5 jaar vast voor 4.6 %
Dat houdt dus in, dat wij volgend jaar al meer moeten gaan betalen.Want het gaat dan wel per 1 december 2010 in.(terwijl ik dus nog 1 jaar de rente voor 4% heb)
Wij hebben nu de keuze gemaakt, om het te laten zoals het is.
En dan zien we wel in november 2011, hoe dan de rente er voor staat.
Ze zetten je natuurlijk wél voor "het blok".
Want niemand weet precies wat de rente gaat doen.
Ze zijn natuurlijk ook bang, dat ze ons als klant gaan verliezen.
Want we kunnen natuurlijk ook op zoek gaan naar een andere geldverstrekker.
En de SNS Bank maar denken, dat ze ons een MEGA goedkoop voorstel doen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hypotheekrente SNS BANK

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het op zich wel logisch dat je een jaar voordat de rentevaste periode afloopt al wat gaat rondkijken hoe de rente staat. En als je denkt dat de rente over een jaar hoger zal staan dan nu, dan kan het voordelig zijn om nu al over te sluiten. Daarom is het handig dat SNS je nu al een verlengvoorstel doet.

Dat lijkt mij prettiger dan wat bij andere banken nog wel eens gebeurt, dat je pas op het laatste moment een voorstel krijgt. Als je dan nog niet van tevoren hebt rondgekeken wat je mogelijkheden zijn, dan heb je haast geen tijd meer om eventueel een andere bank te kiezen, zodat je in feite vast zit aan je oude bank.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Hypotheekrente SNS BANK

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Volgens mij zetten ze je niet voor het blok, maar doen ze je een voorstel. Dat voorstel doen ze omdat zij nu weten dat je rentevaste periode over een jaar afloopt en concurrenten niet. Als je het voorstel aanneemt dan hebben zij de zekerheid van een klant voor de komende 3/5 jaar en jij de zekerheid van een vaste, lage rente voor diezelfde periode. Zo'n voorstel is gebaseerd op verwachtingen van de bank en op een opslag bovenop de euribor (oid). Dat zijn de tarieven nu, en die zijn laag, misschien worden ze hoger, misschien lager, maar dat is dus aan jou, je zou bijvoorbeeld naar de bank toe kunnen stappen en ze een tegenvoorstel doen (4% voor drie jaar bijvoorbeeld), dan blijf je hetzelfde betalen, maar dan nog 3 jaar langer..

karinuitv
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 nov 2010 21:30

Re: Hypotheekrente SNS BANK

Ongelezen bericht door karinuitv »

De SNS is op dit moment alle klanten, waarvan de rentelooptijd volgend jaar verloopt, brieven aan 't sturen.
Ze zullen het wel bekijken van geval tot geval.
De één moet meer gaan betalen, en andere betalen dezelfde rente.(heb ik al vernomen)
Maar het zal wel zo zijn.......dat ze er zelf beter van worden.
Gisteren de afl.van Radar gezien.
En dat zegt alweer genoeg.In die gevallen werd er ook alweer gesjoemeld.
Dat nieuwe klanten goedkoper uit zijn, als bestaande klanten, is óók belachelijk.

Gesloten