Buitenland betaling komt niet aan
Geplaatst: 05 mar 2011 19:10
Begin februari heb ik een buitenlandbetaling gedaan vanuit ING naar een Engelse bank (JpMorgan in Londen). Normaal duurt dit zo'n 4 dagen, ik doe deze transactie maandelijks. Maar de begunstigde heeft het geld niet ontvangen. Van ING heb ik een MT103 bericht ontvangen waar de door mij ingevoerde bankdetails ingevuld staan. Deze zijn in overeenstemming met vorige transacties, de gegevens zijn juist.
1 ding is echter erg vreemd. Er staat een veld "Destination" op vermeld met de waarde "Commonwealth Bank Australia". Dit heb ik niet ingevuld maar omdat de klant een rekening in Australische Dollars heeft zal het bedrag waarschijnlijk door JPMorgan daarheen gestuurd zijn ten einde het bedrag te converteren van Euro naar Austr. dollar.
ING zegt onderzoek te doen maar dit kan weken zo niet maanden duren want ze zijn afhandelijk van de reactie buitenlandse banken. Ik heb deze levering nodig voor zakelijke doeleinden. Ik durf het bedrag niet nog een keer over te maken omdat de gegevens die ik heb ingevuld juist zijn.
Zowel JPMorgan als Commonwealth Bank willen mij hierover niet te woord staan omdat de bank van de verzender, ING bank, dit moet uitzoeken.
Ik wil gewoon mijn geld terug of beter, het geld op de rekening van de begunstigde zodat ik de levering ontvang. Hoe is het mogelijk dat niemand (zowel ING als JPMorgan) weet waar dit geld is.
Wat kan ik doen om dit proces te versnellen ? En kan ik de bank, in dit geval JPMorgan aansprakelijk stellen voor de levering die ik dus niet ontvangen heb. Ik heb er niet om gevraagd om het geld naar het andere einde van de wereld te sturen. Nogmaals, de bankdetails zijn goed ingevuld in internetbankieren.
Dank.
1 ding is echter erg vreemd. Er staat een veld "Destination" op vermeld met de waarde "Commonwealth Bank Australia". Dit heb ik niet ingevuld maar omdat de klant een rekening in Australische Dollars heeft zal het bedrag waarschijnlijk door JPMorgan daarheen gestuurd zijn ten einde het bedrag te converteren van Euro naar Austr. dollar.
ING zegt onderzoek te doen maar dit kan weken zo niet maanden duren want ze zijn afhandelijk van de reactie buitenlandse banken. Ik heb deze levering nodig voor zakelijke doeleinden. Ik durf het bedrag niet nog een keer over te maken omdat de gegevens die ik heb ingevuld juist zijn.
Zowel JPMorgan als Commonwealth Bank willen mij hierover niet te woord staan omdat de bank van de verzender, ING bank, dit moet uitzoeken.
Ik wil gewoon mijn geld terug of beter, het geld op de rekening van de begunstigde zodat ik de levering ontvang. Hoe is het mogelijk dat niemand (zowel ING als JPMorgan) weet waar dit geld is.
Wat kan ik doen om dit proces te versnellen ? En kan ik de bank, in dit geval JPMorgan aansprakelijk stellen voor de levering die ik dus niet ontvangen heb. Ik heb er niet om gevraagd om het geld naar het andere einde van de wereld te sturen. Nogmaals, de bankdetails zijn goed ingevuld in internetbankieren.
Dank.