LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
pjfmeijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:36

Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door pjfmeijer »

Hierbij mijn erg negatieve ervaringen met het PAYPAL internetbetalingsysteem:
- afgelopen maand januari heb ik via internet een hotelreservering op Bali gemaakt (vanuit Thailand) gebruik makende van mijn notebook
- betaling kon alleen via PAYPAL, dus hiertoe opdracht gegeven
- gevolg was een mailtje van PAYPAL dat mijn rekening geblokkeerd werd omdat mijn betaling niet vertrouwd werd
- verzoek van PAYPAL om mijn toegangscodes en wachtwoord te vernieuwen om daarmee mijn opdracht her te bevestigen. Hieraan gehoor gegeven.
- tevens werd verzocht om nieuwe creditcard gegevens. Daar mijn account geblokkeerd was konden deze gegevens echter niet worden ingevoerd.
- op mijn email verzoek aan te geven hoe hier mee om te gaan volgde geen reactie.
- daar er geen geld van mijn bankrekening was afgeschreven door PAYPAL besloten om betaling op andere wijze te regelen.
- naar later bleek heeft PAYPAL (pas na mijn aankomstdatum in hotel) alsnog het geld van mijn bankrekening geïncasseerd en naar Bali gestuurd.
- hotelagentschap heeft de betaling per omgaande gerestitueerd aan PAYPAL
MAAR NU:
- PAYPALrekening nog steeds geblokkeerd en restitutie van geincasseerde geld niet gebeurd
- telefonisch kontakt gehad met klantenservice waar ik te horen kreeg dat geld niet zomaar werd gerestitueerd: het stond op mijn PAYPALrekening. Klaar, telefoongesprek werd beëindigd.
- zelf geld terugboeken naar mijn RABObankrekening is niet mogelijk wegens blokkering rekening
- Email van PAYPAL ontvangen: blokkering opheffen alleen mogelijk door paspoort- of rijbewijsidentificatie, aan te leveren via de website van PAYPAL
- helaas ontbreekt op de PAYPALwebsite de mogelijkheid om deze gegevens aan te leveren
- via email klacht ingediend die onmiddellijk werd afgewezen met daarbij de mededeling dat mijn geld voor 180 dagen geblokkeerd staat en dat daarna de rekening wordt opgeheven. Informatie op de PAYPALvoorwaarden: na opheffing rekening worden tegoeden vastgezet op een Luxemburgse bankrekening.
WEES DUS GEWAARSCHUWD: PAYPAL IS EEN MALAFIDE ORGANISATIE !

Doortje21
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2008 16:01

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door Doortje21 »

pjfmeijer schreef:- via email klacht ingediend die onmiddellijk werd afgewezen met daarbij de mededeling dat mijn geld voor 180 dagen geblokkeerd staat en dat daarna de rekening wordt opgeheven. Informatie op de PAYPALvoorwaarden: na opheffing rekening worden tegoeden vastgezet op een Luxemburgse bankrekening.
En wat gebeurt er als uw tegoed vaststaat op die Luxemburgse bankrekening? Kunt u er dan nog steeds niet aankomen? En zo nee, bent u uw geld dan gewoon kwijt?

Dit is echt een horrorverhaal en een nuttige waarschuwing. Ik heb gelukkig nog nooit gebruik gemaakt van Paypal, maar zal het dus ook nooit gaan doen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door crazyme »

pjfmeijer schreef: - Email van PAYPAL ontvangen: blokkering opheffen alleen mogelijk door paspoort- of rijbewijsidentificatie, aan te leveren via de website van PAYPAL
- helaas ontbreekt op de PAYPALwebsite de mogelijkheid om deze gegevens aan te leveren
Hoe kan ik de gevraagde informatie toesturen?
Als wij u vragen ons te voorzien van aanvullende informatie, dan kunt u dit naar ons faxen of uploaden.

Faxen: Het kan tot 4 werkdagen duren voordat wij uw documenten hebben ontvangen. Print het faxvoorblad uit en fax de documenten naar het nummer dat op het faxvoorblad staat aangegeven. Volg onderstaande stappen om het faxvoorblad uit te printen:

Ga naar Klachtencentrum > Actie van uw kant nodig > Doorgaan naar faxvoorblad > Voer de gegevens in > Pagina afdrukken

Uploaden: Wij ontvangen de documenten direct. Volg onderstaande stappen om uw documenten te uploaden:

Ga naar Klachtencentrum > Actie van uw kant nodig > Bestanden uploaden > Volg de online instructies

Bron : https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/helps ... scalateTab

pjfmeijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:36

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door pjfmeijer »

crazyme schreef:
pjfmeijer schreef: - Email van PAYPAL ontvangen: blokkering opheffen alleen mogelijk door paspoort- of rijbewijsidentificatie, aan te leveren via de website van PAYPAL
- helaas ontbreekt op de PAYPALwebsite de mogelijkheid om deze gegevens aan te leveren
Hoe kan ik de gevraagde informatie toesturen?
Als wij u vragen ons te voorzien van aanvullende informatie, dan kunt u dit naar ons faxen of uploaden.

Faxen: Het kan tot 4 werkdagen duren voordat wij uw documenten hebben ontvangen. Print het faxvoorblad uit en fax de documenten naar het nummer dat op het faxvoorblad staat aangegeven. Volg onderstaande stappen om het faxvoorblad uit te printen:

Ga naar Klachtencentrum > Actie van uw kant nodig > Doorgaan naar faxvoorblad > Voer de gegevens in > Pagina afdrukken

Uploaden: Wij ontvangen de documenten direct. Volg onderstaande stappen om uw documenten te uploaden:

Ga naar Klachtencentrum > Actie van uw kant nodig > Bestanden uploaden > Volg de online instructies

Bron : https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/helps ... scalateTab

REACTIE:
Dit is exact dezelfde reactie van PAYPAL als ik reeds eerder per email mocht ontvangen. Helaas komt men kennelijk niet verder dan standaard antwoorden.

Nogmaals:
Een weergave van de website Klachtencentrum PAYPAL:

Datum beperking Vereiste reactie Status Actie
14 jan 2011 Bevestig uw creditcard Oplossen
14 jan 2011 Wachtwoord wijzigen Voltooid
14 jan 2011 Beveiligingsvragen bijwerken Voltooid

- via de website vraagt men mij dus UITSLUITEND om creditcard gegevens met de knop "oplossen". Hier op reageren is onmogelijk door blokkering van PAYPAL rekening.

Onderstaande regel komt op de site niet voor en dus is reactie niet mogelijk:
"" Ga naar Klachtencentrum > Actie van uw kant nodig > Bestanden uploaden > Volg de online instructies ""

- zolang PAYPAL niet de vraag aanpast om gegevens te "uploaden" in het klachtencentrum kan ik als afhankelijk gebruiker NIETS ondernemen of reageren.

Grappig overigens dat PAYPAL via deze TROSradar site reageert......

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door tennis »

Grappig overigens dat PAYPAL via deze TROSradar site reageert......
Heb ik iets over de kop gezien?
Waar is de bijdrage van PayPal?

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door schoepioen »

Omdat ik zo nu en dan wel eens iets van Ebay.com of Ebay.de koop, betaal ik in die gevallen via Paypal. Nog nooit problemen mee ondervonden gelukkig.

Dit lijkt echter een klassieke 'loop' (lees: loep). Oftewel een kringetje. Je moet iets doen om iets op te lossen, maar dat iets wat je moet doen kan niet wegens een blokkering o.i.d. Vervolgens blijft de instelling vasthouden aan de procedure, want die heeft men nu eenmaal zo opgesteld en daar moet iedereen van die instelling zich aan houden. Echter, als er blijkt dat er een manco in de procedure zit, waardoor je in zo'n loop kunt raken (en waar je dus niet uitkomt als er bij die instelling niemand zelf gaat nadenken en actief gaat helpen), ben je mooi in de aap gelogeerd.

Misschien kun je terecht bij de ombudsman o.i.d. en Google'en op meer problemen met Paypal. Wellicht dat je ergens iets vindt op uit de loop te komen en het probleem op te lossen.

Sterkte...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door crazyme »

tennis schreef:
Grappig overigens dat PAYPAL via deze TROSradar site reageert......
Heb ik iets over de kop gezien?
Waar is de bijdrage van PayPal?
:mrgreen:

Wat mij overigens wel opvalt : op de site van Paypal is nergens (op een normale manier) een postadres of bezoekadres te vinden.

Je zou dan een aangetekend schrijven kunnen sturen met jouw vordering en uitleggen dat het zonder hun medewerking onmogelijk is om JOUW geld terug te ontvangen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door tennis »

crazyme schreef:
Wat mij overigens wel opvalt : op de site van Paypal is nergens (op een normale manier) een postadres of bezoekadres te vinden.


Mediacontact:

0317-410483 Whizpr BV Binnenhaven 1 6709PD Wageningen

E-mail:
[email protected]

Bellen naar het nummer van de klantenservice op onze website:

Klantcontact

Klantenservice PayPal

Tel:
0900 265 89 50 (kosten vanaf een vaste lijn: 0,10 EUR/minuut)

8:00 uur tot 16:30 uur (van maandag tot en met vrijdag)

of schrijven naar:

PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A., 5th Floor, 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg.[/quote]

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat heb je vast niet op een normale manier gevonden.... :oops:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door tennis »

crazyme schreef:Dat heb je vast niet op een normale manier gevonden.... :oops:
Ik weet niet, wat voor jou een normale en een abnormale manier is, maar op de website van PayPal gevonden! :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door crazyme »

tennis schreef:
crazyme schreef:Dat heb je vast niet op een normale manier gevonden.... :oops:
Ik weet niet, wat voor jou een normale en een abnormale manier is, maar op de website van PayPal gevonden! :lol:
Normaal : via contact info link

Echter, via contact link is het uitsluitend mogelijk om te bellen of te mailen. Documenten versturen kan alleen na inloggen.

Mijn gevoel zegt dat ze bewust hun adresgegevens verbergen.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door jlthkoch »

tennis schreef:
Grappig overigens dat PAYPAL via deze TROSradar site reageert......
Heb ik iets over de kop gezien?
Waar is de bijdrage van PayPal?
Ja, Crazyme werkt bij PayPal :D

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door tennis »

crazyme schreef:
tennis schreef:
crazyme schreef:Dat heb je vast niet op een normale manier gevonden.... :oops:
Ik weet niet, wat voor jou een normale en een abnormale manier is, maar op de website van PayPal gevonden! :lol:
Normaal : via contact info link

Echter, via contact link is het uitsluitend mogelijk om te bellen of te mailen. Documenten versturen kan alleen na inloggen.

Mijn gevoel zegt dat ze bewust hun adresgegevens verbergen.
Of het bij contact moet staan, weet ik niet, maar je kan het wel normaal vinden.
Adres staat op de website, dus niets verborgen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inderdaad: Paypal deugt niet. Vara's Kassa heeft er minstens een kwartier aan besteed. Zie vanaf circa 5:40

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... g/speel/1/

Ik hoop van harte dat Tros Radar Paypal ook stevig op de korrel gaat nemen. Dat is hard nodig. Dit bedrijf (onderdeel van eBay) heeft namelijk maling aan consumentenrechten.

Tot nu toe heeft de journalistiek in Nederland Paypal en haar praktijken ongemoeid gelaten. Daar is nu dus verandering in gekomen. Mijn waardering voor de redactie van Vara's Kassa en presentatrice Brecht van Hulten.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door tennis »

Bob Schurkjens schreef: Tot nu toe heeft de journalistiek in Nederland Paypal en haar praktijken ongemoeid gelaten. Daar is nu dus verandering in gekomen. Mijn waardering voor de redactie van Vara's Kassa en presentatrice Brecht van Hulten.
Nou Bob heb het filmpje bekeken, en moet zeggen, dat ik er geen waardering aan kan geven.
Mevr. van Hulten, heeft wederom de gesprekspartner niet eens laten uitspreken.
Als dit de toekomst van journalistiek in Nederland wordt, dan jammer.
Het voorbeeld van de nepmail waar mensen welke PayPal gebruiken intrappen, gebeurd dagelijks bij de Nederlandse banken, ofwel er op de website voor gewaarschuwd wordt.
Gesprekspartner met computeronderdeel heeft geen track &Trace, dus koper wil zijn geld terug, dit is bij iedere onlineverkoop zo, en niet alleen met PayPal betalingen.
Kijk niet alleen naar het filmpje, maar ook naar de reacties van de mensen, op deze uitzending!
Dit is een van de redenen, dat ik zulke uitzendingen niet meer kijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op zich vind ik dat je in principe gelijk hebt Tennis, als het gaat om laten uitspreken. Maar het is ook de taak van de interviewer om bij "verbale diarree" in te grijpen. De geïnterviewde moet to the point komen om zijn of haar zaak te bepleiten. De directeur van Paypal faalde daarin jammerlijk. Ik kon geen touw vastknopen aan zijn verhaal. Hij werd dus afgekapt. Zielig? Nee, zeker niet. Derk Wagelaar liet zijn kans om te bepleiten dat Paypal veilig en betrouwbaar is voorbijgaan. Begrijpelijk, want Paypal is niet veilig. Je kan dan met "verbale diarree" proberen je hier uit te praten. Maar daar kreeg hij vind ik terecht de kans niet toe.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door tennis »

Ook je hebt gelijk, dat de directeur faalde om uit te leggen, of PayPal veilig is, maar om de reeds aangegeven redenen, dat hij niet mocht uitspreken.
Ik vond het geen dialoog, maar gewoon iemand aan de schandpaal te nagelen.
De voorbeelden welke zijn gebruikt, gebeuren dagelijks bij andere banken.
Voorbeeld: De bankrekening is gekoppeld aan de PayPal rekening, en PayPal kan gewoon geld van je rekening overboeken.
Als ik een sparrekening bij een bank (Welke maakt niet uit) heb, is aan deze een tegenrekening gekoppeld, en ook hier kan de bank geld overboeken.
Dus wat is er dan voor een verschil.
Het aanhoudende geklaag van de presentatrice dat bij het inloggen geen waarschuwing verschijnt, is hetzelfde verhaal.
Kijk hier op het forum, hoeveel mensen in een phishing mail van een bank intrappen, ofwel overal gewaarschuwd wordt.
En zo kan ik nog doorgaan, het was een slechte vertoning, maar blijkbaar niet alleen mijn mening, als ik zo de reactie op de uitzending lees.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Heeft Paypal niet ook een kantoor in Nederland?
Dan zou je nog aangifte kunnen overwegen (verduistering).

Zowiezo zou ik paypal niet gebruiken voor serieuze betalingen - er is teveel gerotzooi met dat systeem - plus men is extreem arrogant in behandeling van geschillen (als je betaald voor een download, en de download lukt niet omdat deze niet bestaat - cancelt paypal je claim omdat het om 'virtuele goederen' zou gaan - gevolg: geld kwijt, en geen download).

De contactgegevens zijn wel te vinden - het telefoonnummer in elk geval wel - maar je met meerdere pagina`s doorklikken.
https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/websc ... dbee0ede69

(weet niet of de link nog werkt straks - kan zijn dat deze sessiegebonden is)
www.paypal.nl - contact (https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/helps ... scalateTab) - Bel Ons - Klantenservice van Paypal bellen - Doorgaan.

Niet echt op een logische plaats - je zou bijna denken aan een ontmoedigingsbeleid (bel ons vooral niet)

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door DJM »

Ik heb mijn rekening bij Pay-Pal meteen opgedoekt na het zien van de uitzending van Kassa.
Ik schrok namelijk van het feit dat men bij online bankieren een identifier nodig heeft en bij Pay-Pal niet.
Aangezien mijn bankrekening gekoppeld is aan die van Pay-Pal is het nogal fraudegevoelig.
En als je dan ziet dat de woordvoerder van Pay-Pal bij Kassa niet veel verder komt dan dat ze wereldwijd een hele grote organisatie zijn dan heb ik daar geen vertrouwen in.
Ik ben in ieder geval blij dat Kassa hier aandacht aan wilde besteden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pas op voor PAYPAL : MALAFIDE organisatie!

Ongelezen bericht door crazyme »

Bob Schurkjens schreef:Inderdaad: Paypal deugt niet. Vara's Kassa heeft er minstens een kwartier aan besteed. Zie vanaf circa 5:40

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... g/speel/1/

Ik hoop van harte dat Tros Radar Paypal ook stevig op de korrel gaat nemen. Dat is hard nodig. Dit bedrijf (onderdeel van eBay) heeft namelijk maling aan consumentenrechten.

Tot nu toe heeft de journalistiek in Nederland Paypal en haar praktijken ongemoeid gelaten. Daar is nu dus verandering in gekomen. Mijn waardering voor de redactie van Vara's Kassa en presentatrice Brecht van Hulten.
Bob, Of Paypal deugt kan ik niet zeggen, dat de journalistieke waarde en presentatie voor geen meter deugt kan ik wel zeggen.

Ik heb nog nooit zo'n trieste (tenenkrommende volgens sommigen) vertoning gezien.

Eenvoudig gezegd : Vara verwijt bedrijf X dat er mensen zijn die anderen proberen op te lichten met een brief met het logo van bedrijf X. Een totaal krankzinnige beschuldiging welke het bedrijf in kwestie niet eens kon weerleggen omdat de "kleuter" presentatrice helemaal verguld was met haar eigen mening en geen enkel weerwoord duldde.

Schaamteloos !

Gesloten