LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Noble »

Even weg en wat zie ik bij thuiskomst: (bron DowJonesCompany)
- - - - - - - - - - - -
Portugal krijgt 78 MILJARD

-premier Jose Socrates: deal "goed voor het land"
en minder draconisch dan de pakketten voor Griekenland en Ierland.

Details, zoals de hoogte van de rentevergoeding die Portugal moet betalen,
zijn niet vrijgegeven, (waarom verbaasd ons dat niet meer...)

Verder benadrukte de demissionair premier dat geen maatregelen geeist worden als:
verlaging van het minimumloon of gedwongen ontslagen in het overheidsapparaat.
Ierland en Griekenland werden hier wel toe gedwongen.

-- - - - - - - - - - - - - - -
En RADAR net nog op tv laten zien dat mensen die dure medicijnen gebruiken,
deze ZELF moeten gaan betalen....
tja, Nederlanders gaan wel wat méér bezuinigen..

Het gaat GOED met de nederlandse ministers... die gekozen zijn...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door kweenie »

De term krijgen is hier wat vreemd gekozen. Portugal leent 78 miljard. Dat is heel wat anders dan krijgen. Net als dat ING geen miljarden van de staat heeft gekregen, maar dat ING dit gewoon terug moet betalen, met een (fikse) rentevergoeding.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Noble »

Hallo Kweenie,

Ja, ik heb hier bewust gekozen voor "krijgen".
Zoals je in mijn voorgaande reacties hebt kunnnen lezen wordt er al een ballonnentje opgelaten
door regeringen/ECB om "eventueel" (hum hum)
de "leningen" te gaan herstructueren. (en je weet nu wat dat gaat inhouden...)

En als die lening dan zo'n mooie rente gaat opleveren...
waarom dan die mooie rente niet vermelden?? maar stilhouden??


Voor wat de "lening "aan ING (en andere ) betreft.
De luis in de pels van de banken is om zeep geholpen (DSB)
In plaats van hetzelde te doen als bij de grootbanken
,toezichthouders/direktie leden, toevoegen en miljarden er in,
gewoon de stekker er uit, op verzoek van de andere banken.
Gevolg had ik al eerder voor gewaarschuwd, de hypotheekrente kunnen de banken nu EXTRA opvoeren.

Hierover is kort geleden al een noodklok geluid door RADAR of KASSA, dat weet ik niet zeker meer.
Er gaan straks HARDERE klappen vallen dan toen met DSB.. wacht maar af.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Noble »

Quote van: Gary Jenkins van Evolution Securities (Financiëel platform)

"De markt geeft aan dat de Griekse schuld op een gegeven moment geherstructureerd moet worden", ....




Wat klinkt dat deftig hé... maar gelukking weten de lezers van dit topic nu
wat het betekend, en wat de gevolgen zullen zijn.

En wat doet onze politiek alvast???
Hebben jullie al iemand NEE!! daar doen wij NIET aan MEE.. horen roepen??

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door SJZ »

Voor wie het niet weet (noble bijvoorbeeld), "herstructurering" kan verschillende dingen betekenen:

1. (gedeeltelijke) kwijtschelding van schulden
2. aanpassing van de rentevoet
3. verlenging van de looptijd

Volgens mij is optie 3 al gebruikt voor Griekenland. In geval dat de geldverstrekker minder rente betaalt dan deze krijgt van de geldlener (zoals bijvoorbeeld bij de lening van Nederland aan Griekenland het geval is) dan kan dat betekenen dat de winst voor de geldverstrekker alleen maar meer wordt.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Noble »

Voor wie érg naief is (SJZ bijvoorbeeld),

rente verlaging, (even als voorbeeld o.o% nemen??) WIE gaat dit geld KOSTEN ??




quote: (gedeeltelijke) kwijtschelding van schulden

vertel eens SJZ.. waar denk jij met jouw ervaring waar het op uit gaat draaien??

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ik denk Noble dat heel veel mensen zo denken maar hoe krijg je al deze mensen bij elkaar.

Het punt is alleen denk ik dat als Nederlanders gaan "klagen" ze weer zoet gehouden worden met allerlei mooie woorden en mensen [belediging verwijderd door de moderator] zijn dan weer tevreden

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door manondoris »

Arjan 1971 schreef:Noble heeft zeker een heel belangrijk punt. De verkwisting van gelden van de nederlandse burger. En ja, dat gaat zeker naar de tekomst toe een groot probleem geven. Ik deel de verbazing dat het gewoon is geworden dat men een 13 de maand ontvangt en een bonus, zo ook overheidsinstellingen en semi-overheidsinstellingen. Waarvoor? Omdat mensen hun werk naar behoren doen. Dat moeten ze toch al?

Mijn stelling 13-, 14-de maand en bonussen afschaffen. En beste heer of dame wil je dit niet? Dan ga je toch lekker ergens anders werken? Dan is kennelijk de financiele prikkel de enige impuls waar je voldoening uit haalt.
ik geloof niet dat noble dit bedoeld. voor een 13de maand/bonus/winstuitkering word over het algemeen keihard gewerkt!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door seconds-out »

Rema schreef:Hoezo langer werken?
Langer aanwezig zijn op het werk misschien, maar met werken stop ik op de dag dat ik 57 jaar wordt, net als veel 50 plussers in mijn kennissenkring.
Ik zet het nu al op een laag pitje, loop niet meer zo hard, en zolang ik nog legio mensen zie die helemaal niet werken, voel ik me ook niet aangesproken om langer door te werken.
He goed idee, dan stop ik met 55. :lol:
De sociale dienst zal dat vast wel begrijpen..
Mocht ik voor die tijd ook legio mensen zien die niet werken, dan stop ik natuurlijk nog eerder.

Alle gekheid op een stokje..Stratenmakers van 67...zie je het al voor je??
Nee heh, die zijn versleten en zitten allang thuis, anderen daarentegen met goedbetaalde luizebaantjes kunnen en willen WEL doorgaan.

Die hele discussie dat de senioren moeten doorwerken omdat het anders niet betaalbaar zou zijn is zo n hypocriete onzin en alleen bedoeld als een verkrampte bezuinigingsmaatregel...zo n stratenmaker bijvoorbeeld krijgt nu twee jaar extra WAO.(of twee jaar langer bijstand/ziektewet.)
Anderen daarentegen halen fluitend de 80 met hun werk. wat dan ook vaak goed betaald werk is..

Wat ik ermee wil zeggen> de nadruk leggen om de pensioensleeftijden te verhogen, -want kostenbesparend- is niet zo relevant.

Beter is het om te investeren in de opleiding/school van jongeren want juist ook daar is er veel werkeloosheid.... omdat ze bijvoorbeeld niet of nauwelijks geschoold zijn.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door SJZ »

rente verlaging, (even als voorbeeld o.o% nemen??) WIE gaat dit geld KOSTEN ??
Kun je dat zelf niet bedenken? Een renteverlaging betekent minder inkomsten voor de geldverstrekker en minder kosten voor de lener.

Die 0,0% rente die jij noemt lijkt mij niet realistisch, maar als jij mij geld wilt lenen tegen 0,0% ben je welkom.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door koeloejoek »

manondoris schreef:voor een 13de maand/bonus/winstuitkering word over het algemeen keihard gewerkt!
Dat is inderdaad zo maar als je hoort dat een bankmedewerker een jaarsalaris plus een bonus en daarnaast nog wat aandelen ter waarde van laten we zeggen nog eens 1 jaarsalaris extra krijgt, dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die echt psstff raken, dit heet zelfverrijking.

Noble heeft hier een punt.
Maar we slapen rustig verder toch?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door manondoris »

koeloejoek schreef:
manondoris schreef:voor een 13de maand/bonus/winstuitkering word over het algemeen keihard gewerkt!
Dat is inderdaad zo maar als je hoort dat een bankmedewerker een jaarsalaris plus een bonus en daarnaast nog wat aandelen ter waarde van laten we zeggen nog eens 1 jaarsalaris extra krijgt, dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die echt psstff raken, dit heet zelfverrijking.

Noble heeft hier een punt.
Maar we slapen rustig verder toch?
oke als je het zo bekijkt wel maar dat kon ik er niet uithalen! maar ik had het over jan met de pet. en zekers slapen zullen we :lol:

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door koeloejoek »

:lol: Ja we slapen met z'n alle gewoon rustig verder en dat doen we met heel veel dingen maar daar zijn weer andere topics voor :shock:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door seconds-out »

koeloejoek schreef:
manondoris schreef:voor een 13de maand/bonus/winstuitkering word over het algemeen keihard gewerkt!
Dat is inderdaad zo maar als je hoort dat een bankmedewerker een jaarsalaris plus een bonus en daarnaast nog wat aandelen ter waarde van laten we zeggen nog eens 1 jaarsalaris extra krijgt, dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die echt psstff raken, dit heet zelfverrijking.

Noble heeft hier een punt.
Maar we slapen rustig verder toch?
Alsof mensen zonder een dertiende maand/bonus/winstuitkering niet hard zouden werken...

De bonussen van de banken zijn een graadmeter voor de economie> als de bonussen weer eens sterk verhoogd worden, weet je zeker dat ons weer een economische recessie staat te wachten..

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Nee ik zeg niet dat mensen die geen 13de maand hebben niet hard werken, maar jezelf verrijken, maw jezelf een bonus toekennen die buiten proporties is en exorbitant
Het is de handelswijze van bv bankiers die de wenkbrauwen doen fronzen.
Laatst gewijzigd door koeloejoek op 09 mei 2011 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door manondoris »

seconds dat heb ik ook nergens gezegd en zal ik ook nooit doen !

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door seconds-out »

manondoris schreef:seconds dat heb ik ook nergens gezegd en zal ik ook nooit doen !
Dat is waar.

Iedereen die werkt verdient een bonus/winsstuitkering/13 e maand toch?
Behalve bankiers dan, zij betalen hun bonussen met ons spaargeld... :lol:

Spaargeld wat bedoeld is voor later omdat er voor diegene die spaart geen bonussen zijn...die moet ie zelf opsparen...Spaargeld dus waar je minder rente op krijgt omdat die vette bonussen toch ergens van betaald moeten worden!?

Daarom mogen bankiers geen bonussen krijgen...

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door manondoris »

seconds-out schreef:
manondoris schreef:seconds dat heb ik ook nergens gezegd en zal ik ook nooit doen !
Dat is waar.

Iedereen die werkt verdient een bonus/winsstuitkering/13 e maand toch?
Behalve bankiers dan, zij betalen hun bonussen met ons spaargeld... :lol:

Spaargeld wat bedoeld is voor later omdat er voor diegene die spaart geen bonussen zijn...die moet ie zelf opsparen...Spaargeld dus waar je minder rente op krijgt omdat die vette bonussen toch ergens van betaald moeten worden!?

Daarom mogen bankiers geen bonussen krijgen...
ja vind ik ook . :P

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door koeloejoek »

seconds-out schreef:Spaargeld wat bedoeld is voor later omdat er voor diegene die spaart geen bonussen zijn...die moet ie zelf opsparen...Spaargeld dus waar je minder rente op krijgt omdat die vette bonussen toch ergens van betaald moeten worden!?
Wat een vies woord eigenlijk hè sparen

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door flits75 »

(@Noble) Ik ben het met je eens hoor, voel me als iemand van het klootjes volk goed genaaid en uitgekleed worden. Dit opdat landen. ook Nederland, zich financiele miskleunen en fiasco's zich kunnen permiteren die miljoenen, zoniet miljarden kosten. Het hele systeem is gewoon harstikke verrrot, word er een mikado stokje uitgehaald en het hele systeem stort met donderend geweld in. Het geld wat wij uitlenen, een veelvoud wat wij als Nederland zelf te kort komen moet er mede voor zorgen dat het systeem, hoe verrot ook, blijft bestaan. als iemand van het klootjes volk moet je het 'groter geheel dienen'. Wat betreft die dertiende maand, daar ben ik erg blij mee, het geeft even wat lucht en ruimte. het gaat dan om nog geen 1000 euro. iemand met een échte dertiende maand neemt ter kennisgeving aan dat er weer 2.3 miljoen is bijgeschreven op zijn rekening. :mrgreen:

Gesloten