LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Inderdaad Noble, de meeste Nederlanders slapen en blijven ook slapen. Stemmen de volgende keer toch gewoon weer op de partijen die ons en de Grieken de euro ingerommeld hebben. Die de incompetente bonusgraaiers bij banken en pensioenfondsen de hand boven het hoofd blijven houden. Ook al weten ze donders goed dat het anders kan en ook anders moet. Maar de onvrede groeit, want de Nederlanders worden nu pas echt in de eigen portemonnee geraakt. Dus wie weet schrikken er toch een paar (klaar) wakker...

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Noble »

EERST... blijft onze minister De Jager er omheendraaien..

we gaan NIET "her-strucktueren"

nu....zojuist binnen gekomen ...

HERSTRUCTUEREN.... is een óptie......áls... de schuld ONHOUDBAAR is......

wel minister... zelfs kinderen uit groep 4 weten al dat het NIET houdbaar meer is....

dus wie loop je nu te belazeren???


valt me tegen van je...

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door SJZ »

Stemmen de volgende keer toch gewoon weer op de partijen die ons en de Grieken de euro ingerommeld hebben.
Je bedoelt Geert Wilders? Die heeft VOOR toetreding van Griekenland tot de euro-zone gestemd.

(en bijvoorbeeld: het CDA was tegen. Ook met de vervalste cijfers voldeed Griekenland nog steeds niet aan de euro-normen destijds.)

Dus je bedoelt dat mensen de volgende keer gewoon weer op Geert Wilders gaan stemmen terwijl jij vindt dat ze CDA moeten stemmen?

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Eneco klant »

@SJZ: nee hoor dat bedoel ik helemaal niet. Ik bedoel dat mensen beter op de principiële partij kunnen stemmen waarvan Geert Wilders alleen voor wat extra stemmen volkomen principeloos wat populaire standpunten heeft overgenomen. Je bent een tomaat als je niet snapt welke partij ik bedoel :wink:

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door comeyer »

we hebben niks te zeggen qua burgers en er word voor de burgers beslist

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Noble »

Noble schreef: En hoeveel MILJARDJES volgend jaar 2012??
en in 2013??

en de jaren daarna??

WELKE minister durft te beweren dat we NIETS meer gaan betalen de komende jaaaaaren??
Tja, voor mij niet echt onverwacht, ik hoorde

30 !! MILJARD voorbijkomen voor 2012
30 !! MILJARD voorbijkomen voor 2013

En ministers.. HOEVEEL gaan we over díe begroting straks heen?
want zeg eens eerlijk, dit zijn "slechts" start bedragen hé ??
(ps: Nederlamd zit er "in" voor ca 5.5% )

Ok, wáár gaan we nog méér op bezuinigen
WIE gaan er straks hun banen kwijtraken, dankzij deze "politiek"


of... gaan we gewoon nét als de grieken, zominmogelijk (lees: geen) belasting afdragen

Unbawebabull
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:45

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Unbawebabull »

"I'm just a banker doing God's work." Lloyd Blankfein (CEO Goldman Sachs)

Met enige verbazing lees ik dit draadje. Waar maakt u zich toch zo druk over? Over het feit dan Nederlanders liggen te slapen, of te veel naar Paul de Leeuw en roddelprogramma’s op de RTL’s kijken? Of dat Jan Kees de Jager miljarden euro’s “verspilt”en dit links en rechts “weggeeft”?

Met dat weggeven valt het wel mee, een paar miljard aan garanties is nauwelijks erger dan een paar miljard aan overbodige straaljagers. En komen we een paar miljard te kort, nou dan schrappen de heren politici gewoon op luxe sociale programma’s, die toch al veel te duur werden, financiele crisis of niet.

Waar u zich echter helemaal niet om kommert is bijvoorbeeld hoe de Europese Centrale Bank 700 miljard uit het niets tovert. En die 700 is nog maar het begin. Deze vorm van Quantitative Easing (QE) is de sneltse manier om de Euro om zeep te helpen door gegarandeerde hoge inflatie, zoniet hyperinflatie. De Duitsers zijn daar als de dood voor, niet zonder reden, en proberen door pappen en nat houden (met hulp van strebertjes zoals Jan kees de Jager) het onvermijdlijke uit te stellen.

Immers, de banken en centrale banken hebben een merkwaardige (door God zelf gegeven, schijnbaar) legale manier gevonden om zomaar geld te printen, uit het niets, door respectievelijk fractioneel bankieren en het bepalen van de hoogte van de rente of het ‘opkopen’ van de nodige finciele onverkoopbare, onaflosbare staatsobligaties en giftige OTC derivaten van investeringsbanken. Ga der maar naast staan...
Als u en ik wat biljetten gingen bijprinten in onze garage’s op een zondagmiddag, zaten we in de bak voor we het wisten! Maar de commerciele banken komen er mee weg, elke keer als er een lening wordt uitgeschreven. De ECB komt er mee weg, omdat... het zo hoort? Ze gekozen zijn? Ze mandaten hebben? Ze gesteund of gestuurd worden door die o-zo ‘democratische’ EU?

Al dat geld uit het niets geschapen is in principe de oorzaak van de financiele crisis. En wat doen de heren politici, bankiers en de Willinks van deze wereld? Er nog meer bijprinten om de schulden veroorzaakt door politici, bankiers en de Willinks van deze wereld schadeloos te stellen. Uiteraard gaat dit over de ruggen van de burgers, en daar zou iedereen zich verschrikkelijk druk over moeten maken. Helaas hebben de burgers daar geen grip op, welke Tomaten Partij je ook kiest. Het is een illusie te denken dat een politicus de hand zou bijten die hem voedt.

Het hele systeem van geldcreatie moet op de schop, en voordat dat gebeurt, zal er bloed door de straten van elke Europese hoofdstad moeten vloeien, totdat er ergens een leider opstaat, die niet een psychopaat is, de bankiers uit hun luxe bankgebouwen schopt, de politici de laan uit wijst, en zijn heldere verstand gebruikt. De IJslanders hebben dit door, de Griekse burgers beginnen het door te krijgen.

Echter, voor Nederland? ik houd mijn adem niet in...

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Noble »

WAT... een keigaaf stuk, :)

Waren er maar meer mensen die zo wakker zijn,

wanneer kan ik op je gaan stemmen??

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door SJZ »

een paar miljard aan garanties is nauwelijks erger dan een paar miljard aan overbodige straaljagers.
Dat is wel een rare vergelijking. Garanties kosten soms bijna niks, soms bijna alles. En de aanschaf van straaljagers kost 6 miljard, maar dan 1 x in de 40 jaar of zo (de vorige keer dat we in Nederland straaljagers massaal gingen vervangen was met de F16 in 1979 die we nu gaan vervangen). Als je het uitrekent kost de aanschaf van de JSF ongeveer 80 cent per Nederland per maand.

Maar goed, laten we dat maar even laten rusten. De geldcreatie, dat is een veel groter probleem. De (beurs)crisis van 1987 is bestreden door de FED met een ruim-geldpolitiek. Alhoewel dat tot onstuimige groei heeft geleid in de jaren negentig hoorde je vanaf begin deze eeuw dat het wel een goed medicijn is geweest, maar inmiddels zoveel is toegepast dat de patient na aanvankelijk opknappen toch behoorlijk kapot is gegaan van zoveel medicijnen.

Maar hoe lossen we sinds 2008 de problemen op? Door het medicijn dat inmiddels het probleem is geworden nog meer toe te dienen aan de patient (lees: de wereldeconomie). Je hoeft geen arts (lees: econoom) te zijn om te begrijpen dat dat zelfs als het iets lijkt op te lossen dat je toch ergens een nieuw probleem moet creëren .... komen we vanzelf wel achter ....

Unbawebabull
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:45

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Unbawebabull »

Dat is wel een rare vergelijking. Garanties kosten soms bijna niks, soms bijna alles. En de aanschaf van straaljagers kost 6 miljard, maar dan 1 x in de 40 jaar of zo (de vorige keer dat we in Nederland straaljagers massaal gingen vervangen was met de F16 in 1979 die we nu gaan vervangen). Als je het uitrekent kost de aanschaf van de JSF ongeveer 80 cent per Nederland per maand.
Je hebt gelijk, de vergelijking was niet erg doordacht. Maar ik denk dat ik wel iets anders zou kunnen verzinnen....
Maar hoe lossen we sinds 2008 de problemen op?
Dat is de juiste vraag. Moeten we dit aan de politici overlaten of aan de bankiers? Mijn antwoord, denk het niet, geen van beide. Er moet in Nederland een ideeen-tank komen buiten de gebruikelijke kanalen om. In Belgie is een geweldig initiatief ontwikkeld (G-1000), dat als voorbeeld kan dienen.

Het
.... komen we vanzelf wel achter ....
lijkt met toch iets te passief :(



Ik heb wel een lijst van voorstellen, maar ben wat terughoudend om die hier zomaar te publiceren. Meestal zijn dit soort fora niet al te serieus en ik betwijfel, of ze door de juiste mensen worden gelezen, danwel of de goede ideeen verder worden gedragen (evt. naar de politiek, maar in dit geval is dat futiel). Ik hoop dat ik het mis heb.

Oproep dus hier aan iedereen, kom eens met een (serieus) idee, dat de financiele krisis kan oplossen, danwel beter kan maken! Hier is mijn eerste punt (van zo'n 12 ideeen):

1. Nationaliseer alle banken en splits ze op. De reden: het moet afgelopen zijn, dat banken met spaargeld van burgers en werkgeld van bedrijven de "man" uit gaan hangen op de internationale gokpaleizen (de Beurzen). Hiermee miljarden winst maken (die niet met ons gedeeld worden) of miljarden verlies, die wel door de burgers via extra belastingen en bezuinigingen moeten worden terugbetaald. Splits de banken op in lokale nutsbedrijven en internationale handelsbanken. Wie wil gokken op de beurzen, gaat zijn gang maar, met dit verschil, dat verliezen niet verhaald kunnen worden op lokale banken of de belastingbetaler en dat lokale banken daardoor niet het risico hoeven te lopen om te vallen. De lokale banken houden zich alleen met sparen en geld lenen bezig. De handelsbanken mogen gokken tot ze een ons wegen, maar de regels moeten duidelijk zijn: al de winsten en verliezen zijn alleen voor de deelnemers (investeerders) en evt. verliezen kunnen nergens anders verhaald worden!

Volgende....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je zo graag wil dat de banken in handen van 'het volk' komen, dan kun je ook als burgers, eventueel collectief, aandelen in die banken kopen. Als iedereen een klein deel van de aandelen van de banken zou kopen, dan kom je al een heel eind. Je kunt als aandeelhouder invloed uitoefenen op het beleid en je deelt bovendien in de winst.

Unbawebabull
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:45

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Unbawebabull »

Met het nationaliseren bedoel ik niet dat banken in handen van het volk komen.
Ik probeer ermee te bereiken, dat na overname door de staat, de banken worden gesplitst en weer zelfstandig verder gaan. Wel met streng toezicht en naleving van nieuwe regels.

Aandelen nemen in (alle) banken is praktisch onmogelijk. Het is m.i. ook een illusie dat je dan invloed zou hebben. Kijk maar naar de bonuscultuur, dat nog steeds een doorn in het oog is van iedereen, inclusief een aantal aandeelhouders.

OK, dan is hier

2. Stop onmiddellijk met de handel in obligaties, CDO en CDS, en alle derivaten. Behoeft dit enige uitleg? Met alleen al de handel in staatsobligaties hebben de heren speculanten ongelooflijk veel schade aangericht. Ook vandaag stegen de 'spreads' weer, wat alleen maar meer onrust veroorzaakt. Waarom is dit nodig? Waarom moet op elke obligatie meerdere Credit Default Swaps verkocht worden? Denkt men werkelijk meervoudig uitbetaald te krijgen als een Griekse, Italiaanse of zelfs Nederlandse obligatie faalt of door de helft gaat? Zoveel geld is er niet eens in de wereld! Door niet of nauwelijks toezicht en het loslaten van allerlei regels is het duidelijk uit de hand gelopen. Stop daarom met de handel door speculateurs en laat alleen (zoals het voorheen het geval was) de pensioenfondsen en particulieren obligaties kopen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door sacredfour »

Unbawebabull, Je hebt helemaal gelijk!
Kijk ook eens op deze site.
http://www.gewoon-nieuws.nl/2011/11/sch ... kencrisis/

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Noble »

Yep, het is zoals ik al eerder aangaf...

Als banken veel geld maken met gokken,
graaien ze lekker in de gevulde pot.


Gaat het FOUT?? géén probleem ,
je liegt de politiek voor dat het geld op tafel moet komen
anders komt de duivel je halen..
(was dat ook al niet het feit in de middeleeuwen??)
vervolgens haalt staat het het geld voor die banken uit de zakken van het volk

want de politiek is DOM genoeg om eigen LOGISCH verstand te gebruiken,
dus die gaat op nul,nul.

maarrrr, dat doet de politiek natuurlijk niet voor niets,

een mooie functie in het vooruit is gegarandeerd,
kijk gerust eens naar de loopbanen van onze vorige "ministers van financiën"

éérst hebben ze geen benul wat te doen,
vervolgens een mooie functie zodra ze uit de politiek zijn...
nog steeds geen benul, maar wél dikke salarissen...
en natuurlijk bij behorende bonussen.

wat ging u dit keer WEER stemmen??

De Belgen laten zien dat ze het spel beter doorhebben dan de Nederlanders...
we kunnen nog wat LEREN van de Belgen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door CB »

Noble schreef:Yep, het is zoals ik al eerder aangaf...

Als banken veel geld maken met gokken,
graaien ze lekker in de gevulde pot.


Gaat het FOUT?? géén probleem ,
je liegt de politiek voor dat het geld op tafel moet komen
anders komt de duivel je halen..
(was dat ook al niet het feit in de middeleeuwen??)
vervolgens haalt staat het het geld voor die banken uit de zakken van het volk

want de politiek is DOM genoeg om eigen LOGISCH verstand te gebruiken,
dus die gaat op nul,nul.

maarrrr, dat doet de politiek natuurlijk niet voor niets,

een mooie functie in het vooruit is gegarandeerd,
kijk gerust eens naar de loopbanen van onze vorige "ministers van financiën"

éérst hebben ze geen benul wat te doen,
vervolgens een mooie functie zodra ze uit de politiek zijn...
nog steeds geen benul, maar wél dikke salarissen...
en natuurlijk bij behorende bonussen.

wat ging u dit keer WEER stemmen??

De Belgen laten zien dat ze het spel beter doorhebben dan de Nederlanders...
we kunnen nog wat LEREN van de Belgen.
Wat doen de Belgen dan wat wij nog niet hebben gedaan? Was het maar zo simpel als jij doet voorkomen. Maar ook van jou heb ik nog geen zinnige oplossing gehoord. Voordat je het vraagt: "Nee, helaas heb ik ook geen zinnige oplossing voor dit probleem. De financiele markt heeft zich in de afgelopen decennia een te grote machtspositie verworven wereldwijd helaas. Als jij de oplossing hebt om dat terug te draaien, dan mag jij het zeggen!"

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door flepp »

De linkse hoek wordt altijd aangesproken dat zij alles weggeven maar de schuld van de crises komt voor grootste gedeelte uit de rechtse hoek die als maar meer, de crises in (zuid) europa of amerika is echt niet door de gewone man ontstaan die hebben veelal niets om van te leven. :twisted:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Noble »

CB schreef: Maar ook van jou heb ik nog geen zinnige oplossing gehoord. Voordat je het vraagt: "Nee, helaas heb ik ook geen zinnige oplossing voor dit probleem. De financiele markt heeft zich in de afgelopen decennia een te grote machtspositie verworven wereldwijd helaas. Als jij de oplossing hebt om dat terug te draaien, dan mag jij het zeggen!"
Ik heb al een keer mijn oplossing aangedragen,
hierbij nog even mijn toelichting:

vraag voor je gezonde verstand:
als JOUW bank... JOUW geld gaat gebruiken om het gat te dichten
van iemand anders (oplichter!) die OOK bij JOUW bank zit...

BLIJF jij dan bij die bank?? of haal je snel je geld er af en ga je naar een ander??

ok?? je hebt je antwoord??

vervolg:

als de EUROPESE bank NEDERLANDS geld gaat gebruiken om een ANDER (OPLICHTERS) land
bij dezelfde bank te gaan spekken, kwijtschelden, afstempelen

is het dan NORMAAL.. dat we gaan/blijven betalen??


MIJN mening is dus NEE..
de minister zegt ook regelmatig NEE,
maar trekt het steeds weer IN met een k## smoes....
heeft dus geen ruggegraat.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door CB »

Noble schreef:
CB schreef: Maar ook van jou heb ik nog geen zinnige oplossing gehoord. Voordat je het vraagt: "Nee, helaas heb ik ook geen zinnige oplossing voor dit probleem. De financiele markt heeft zich in de afgelopen decennia een te grote machtspositie verworven wereldwijd helaas. Als jij de oplossing hebt om dat terug te draaien, dan mag jij het zeggen!"
Ik heb al een keer mijn oplossing aangedragen,
hierbij nog even mijn toelichting:

vraag voor je gezonde verstand:
als JOUW bank... JOUW geld gaat gebruiken om het gat te dichten
van iemand anders (oplichter!) die OOK bij JOUW bank zit...

BLIJF jij dan bij die bank?? of haal je snel je geld er af en ga je naar een ander??

ok?? je hebt je antwoord??
Vraag aan jou. Denk jij echt, dat daarmee de problemen zijn opgelost?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als individu zal je weinig kunnen doen, behalve meehelpen aan de bewustwording van het probleem.
Banken zullen niet zomaar hun macht op willen geven. Een alternatief sisteem vinden is nu niet het probleem, dat zal zich vanzelf ontwikkelen. Wel kunnen we helpen met de ondergang van de banken.
De occupy movement is al een begin. De Freeman movement in de Engels sprekende landen krijgen het al voor elkaar om bankschulden niet meer terug te betalen , op een wettige manier! http://www.getoutofdebtfree.org/ In Nederland wordt hier ook een begin mee gemaakt. http://www.argusoog.org/category/stroman-radio/

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Nederlanders SLAPEN, als ze klaar wakker moeten zijn...

Ongelezen bericht door Noble »

CB schreef: Vraag aan jou. Denk jij echt, dat daarmee de problemen zijn opgelost?
1) je geeft geen antwoord op mijn vraag of je bij "jouw" bank zou blijven.
2) het zou wel ERG makkelijk zijn als mijn reactie op al deze ellende de oplossing zou zijn... dus NEE zeker geen 100%

echter met míjn actie op dit gebeuren:

-blijft de ellende grótendeels bij de veroorzakers
(te weten de Grieken zélf EN de inhalige banken)
want wáárom laat DEZE regering ONS er voor opdraaien???is dat eerlijk??

-zou het VERTROUWEN in de euro niet zo zwaar geschaad zijn als nu

-zouden "zwakkere" landen niet zo de diepte in getrokken worden door de veroorzakers als nu

-zou "het Griekenland probleem" grotendeels geïsoleerd blijven tot griekenland zelf
(natuurlijk zou de rest van europa wel een schok voelen,
maar dat is niet zo vreemd na 10 jaar liegen en bedriegen)

Gesloten