LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PayPal???

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
toosie37
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2011 22:17

PayPal???

Ongelezen bericht door toosie37 »

Hallo

Ik heb voor het eerst op Marktplaats een motor te koop
Afgelopen weekend reageerde een Engelse mevrouw die op zee zit en zij had veel interesse in mijn motor maar ik moet wel een account openen bij PayPal.
Want zij kon niet anders betalen nu ze op zee zat :?: :!: en als de betaling rond was dan kwam een Agent de rest regelen en de motor ophalen.
Ik had nooit van PayPal gehoord dus eens op google gaan kijken en ja hoor ..heel veel problemen en ik zou over het bedrag 3,4 % moeten betalen?! :evil:
Deze mevrouw terug gemaild dat zij ook na mijn bank ING kon overmaken en gaf haar BIC en IBAN nummer , zodat het bijna niks kost voor beide en gaf haar nog de optie om contant te betalen als de Agent de motor kwam halen

3 dagen geen reaktie en mailde haar nog eens met de vraag...of Ze nog interesse had?
Snel kreeg ik een mail met ...weer adviseerde zij mij een Paypal rekening te openen :?
Heb haar net terug gemaild...dat dit voor mij geen optie is en ze kn contant betalen als ze interesse heeft...nu afwachten...maar denk dat ik niks meer hoor!!!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door renegade66 »

absoluut niet meer op ingaan.
dit zijn oplichters, maak direct een melding bij marktplaats.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door masterslave »

Bekende PayPal oplichters, zoals renegade zegt, snel vergeten.
Je wordt namelijk omgeleid via hun PayPal systeem, dus geld en motor weg!

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door bianca82 »

ah ze denken zeker tegenwoordig engels klinkt betrouwbaarder

inderdaad oplichters..

paypal heb ik overigens en nooit problemen mee gehad maar dan alleen omdat ik er heel voorzichtig mee ben

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door Biscuit »

Buiten het feit dat ik PayPal helemaal niets vind (het kost een verkoper enorm veel geld en de koper kan de boel oplichten door te beweren dat hij/zij niets ontvangen heeft en zo het geld weer terug krijgen), wil ik je waarschuwen voor dit soort berichten. Mijn broer heeft hetzelfde meegemaakt en had ook een soortgelijke mail gekregen (inderdaad ook met het advies om PayPal te nemen). Dit zijn, zoals hierboven ook al een aantal keer is opgemerkt, pure oplichters. Niet mee "in zee" gaan (leuke woordspeling in dit geval :lol: ) en niet meer op reageren. Als iemand jouw motor wil kopen, dan komen ze maar langs en betalen je cash of via een bankoverschrijving. Het kenteken moet tenslotte ook overgeschreven worden. :wink:

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door Webbie »

Neem geen risico want je bent alles kwijt
Ik had zelf ook een rekening bij paypal.
Heb zelf diverse zaken meegemaakt dat je wel betaald maar niets ontvangt.
Achteraf blijk je ook geen claims te kunnen indienen omdat de persoon de omschrijving van het product zo had opgesteld dat je het kan zien als een service en dus weg centen.
Zo ook de ellende met de buitenboord motor verkoop van een kennis, het geld werd overgemaakt naar paypal en daar werd geclaimd dat het nooit was geleverd dus paypal boekt het geld vrolijk terug naar de oplichters.
Dus nooit aan beginnen die ellende, ik heb dan ook de paypal rekening gesloten en begin nooit meer aan dat soort ellende

denhaag2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:20

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door denhaag2010 »

In meerdere zaken heb ik ervaren dat Paypal een super geheimzinnig en lastige organisatie is.

Natuurlijk wil niemand ervanren te maken hebben met Pay pal. Het gaat heel soepel om een rekening te openen. Je opent rekening omdat je klant paypal saldo heeft waarmee hij graag wil betalen en je wilt je klant zeker niet verliezen.

Doe wat moeite en zoek een andere payment-provider. Er zijn veel. Pay pal is soepel alleen tot het openen van een rekening. Zodra je geld ontvangt op je paypal rekening begint de nachtmarie. In veel gevallen heeft paypal limiet van ontvangen, opnemen bedragen die je kunt opheffen door bankrekening te verbinden met paypal. Maar word je niet blij hiermee. Zodra je geld ontvangt, wordt je rekening beprekt voor geldopname etc., al ben je super geverifieerd, maakt niet uit.

Banken zijn concreet en professioneel. Zij legitimeren 1 keer maar paypal verdeknt dat iedereen illegaal doet en dat iedereen crimineel is. Het verschil tussen bank en pay pal is dat bank is efficient en werkt professioneel maar pay pal is niet efficient. Als je ervaring hebt, kan je paypal niet makkelijk bereiken. Antwoord krijg je zeker niet snel. Wel automatische emails dat je rekening is beperkt en bla bla..

Stukken en legitimatie kan paypal in 1 keer niet begrijpen. Dus je moet blijven verzenden. In 8 van 10 gevallen wordt paypal rekening niet direct of helemaal niet gedeblokkeerd. Waarschijnlijk gebruikt paypal je geld voor haar eigen uitgaven en wanneer het haar uitkomt en als je nog geduldig en levende bent, kan zij je rekening weer deblokkeren. Maar dit gebeurt zeldom. dit is teven ook niet eenmalig. Als vandaag niet een dief bent, kan je morgen wel zijn. Daarom misschien paypal blijft je rekening(en, ja ik weet dat je een andere rekening opent maar daar breng je nog meer problemen) beperken. Paypal zegt miljoenen rekeningen te hebben. Vraag eens hoe veel zijn niet geblokkeerde rekeningen ? Ik heb geen probleem met legitimatie maar als iemand dat dagelijk doet dan vind ik wel erg. Nog erger is als je grotere transacties heeft en paypal heet je rekening beperkt. Dan moet je zeker de overheid lening gaan vragen. Want als je geen service geeft dan wordt de verkoop teruggedraaid en je krijgt slechte reputatie als bonus.

Met meer dan 5 jaar ervaring met paypal heb ik besloten paypal weg te goeien en iets goeds in te schakelen die betrouwbaar is. Je kunt niet afhankelijk zijn van paypal.

Ook voor kopers, is pay pal niet makkelijk. Je koopt met zelf-vertrouw maar na de koop als je een probleem heeft, kom je in 90% gevallen niet in aanmerking voor kopersbescherming want dit was fout en dit te goed was.

Voor kopers is paypal ook niet zeker. Vandaag betaalt de klant en morgen draait hij de betaling terug na de ontvangst van je product. Je kunt jaren hieraan besteden maar je kunt niet bewijzen dat de klacht je service toch ontvangen heeft.

Paypal biedt soms mogelijkheid om het geblokkeerde geld na 6 maanden op te nemen (rekening blijft beperkt, dus geen geld ontvangen van klanten) Maar niet altijd. Dus pech blijft door. Maar dat gebeurt vaak niet en de rekening blijft permanent bevroren.

Ik zou iedereen adviseren om een les te geven aan paypal. Zij moeten begrijpen dat zo kan niet lang door. Maak zelf een dagvaarding en dagvaard paypal bij de kantonrechter. Dit kost ongeveer Eur 100 maar dan heb je je geld terug. Als je hulp nodig heeft voor dagvaarding dan mail me. Je kunt zelf dagvaarding maken en door een deurwaader laten bezorgen. De deurwaarder zal Eur 80 of zo nemen.

Het adres van paypal in Nederland is –
Paypal Nederland BV
Wibautstraat 224
1097 DN Amsterdam
Fax – 0900 2658951


De heer Christopher Theodore Erwin Hobson Coonen (wonend in het buitenland) is de directuer.


Ik stap binnenkort naar de kantonrechter. Wie heeft slechte ervaring met paypal en wil mee doen ? Stuur gewoon een email naar - [email protected].

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door Jolijn »

@Toosie. Paypal of geen Paypal.
Zou jij zelf op afstand een motor kopen en 't geld van te voren overmaken? ?

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door masterslave »

Met meer dan 5 jaar ervaring met paypal heb ik besloten paypal weg te goeien en iets goeds in te schakelen die betrouwbaar is. Je kunt niet afhankelijk zijn van paypal.
Dan laat eens horen/weten wat betrouwbaar is, wat jij gevonden hebt!

Henry van der Burgh
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2011 09:06

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door Henry van der Burgh »

Paypal (betaalvriend) is nu even mijn vriend niet meer. Het begon allemaal eind mei, begin juni. Ik zag een mooie versterker op internet voor € 1800,-. Versterker inmiddels gekocht en ik zo trots als een pauw zitten wachten op het pakket :D . Toen het pakket aan is gekomen was al snel te zien dat de doos kapot was en dit ook snel gemeld aan de verkoper. In de doos leek de versterker goed te zijn, dus aansluiten maar. Ook hier bleek al snel dat er een storing in het apparaat was opgetreden, wellicht door de schade bij verzending. Eerst contact opgenomen met de verkoper, maar deze begon al gelijk van ik ben niet verantwoordelijk, terwijl hij de versterker toch met verzekerde waarde heeft opgestuurd (ervan uitgaande dat de versterker bij hem thuis wel goed was...). Toen maar gelijk een claim ingediend bij paypal die ook al snel in mijn voordeel werd beslist. Naïef als ik was dacht ik dat nu alles uiteindelijk goed zou komen, maar helaas, het verhaal gaat verder.... Gaandeweg moest ik diverse bewijzen opsturen, dat het apparaat inderdaad kapot was, dit is ook gelijk gedaan en toen moest ik het apparaat terugzenden aan de verkoper en dan zou ik mijn geld terugontvangen. De versterker is de 11e verzonden en op 17 juni in italië aangekomen, maar daar wordt verteld dat het adres niet zou kloppen, het adres dat ik van de verkoper en van paypal heb ontvangen nota bene!!! Omdat het om een paypal geschil ging waarvan de claim aan mij was toegekend en ik het geld teruggestort zou krijgen heb ik aan TNT laten weten dat het pakket koste wat kost zeker naar de verkoper in Italië teruggestuurd moest worden. Paypal vertelde me dat alles goed was als ik het tracknummer maar door kon geven met het originele bewijs, ook dit heb ik vandaag gedaan en toen :? :oops: :x ontving ik vandaag een mailtje met de korte tekst:
"Beste Henry van der Burgh,

Het onderzoek naar deze kwestie is afgerond. Helaas is deze claim niet in uw voordeel beslist". Uhmmm, de claim was toch al toegekend!!?? Nu zit ik dus met het vervelende feit dat ik op dit moment mijn € 1800,-, plus verzendkosten = 1850,-, plus verzendkosten naar Italië ongeveer € 60,- plus al mijn kosten van het vele schrijven, mailen en bellen (TNT € 0,48 pm) allemaal kwijt ben, plus ook geen versterker meer heb. Paypal heeft vandaag gezegd dat ze bij de collega's in Italië in bezwaar zijn gegaan en kijken of de claim weer geopend kan worden...... Of ik over een week of twee wilde terugbellen. uiteindelijk mag ik dan nu vrijdag al weer bellen. Ik houd jullie op de hoogte, in de tussentijd WEES GEWAARSCHUWD!!!

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door harley68 »

@ henry

Naast het feit dat ik van mening ben dat dergelijke grote bedragen niet geschikt zijn voor internethandel had je kunnen inschatten dat kopen in Italie vragen om problemen is. Niet voor niets zie je op bijvoorbeeld Ebay dat verkopers overal naar willen versturen behalve naar Italie. Italie is het meest corrupte land wat er bestaat met postzendingen. Of het verdwijnt al bij de post of het komt aan maar wordt ontkend.

Al met al een behoorlijke domper voor je, maar ik denk dat je het kunt vergeten.

Bellie74
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2011 15:43

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door Bellie74 »

@Toosie37! Zo blij dat je dit hebt omschreven!!! Ik heb precies hetzelfde! Ook een motor te koop op marktplaats. Deze persoon die mailt onder de naam [email protected], beweert op zee te zitten bij Bermuda...zeker de Bermuda driehoek??? Ik ging accoord met betaling via paypal (al zei mijn intuïtie dat er iets niet in de haak was), wat kan er mis gaan?? Daar was deze persoon heel blij mee en meldde dat hij extra zou storten (transportkosten) want hij kon de vervoerder (zijn Agent) niet vanaf het schip betalen dus of ik dat kon regelen. Raar verhaal maar joh prima toch, als ik het geld heb ontvangen doe ik dat ff regelen voor deze beste man/vrouw...En jahoor daar kwam een mail van paypal dat er betaald was (snel joh!), wat gelijk argwaan wekte was dat de mail afkomstig was van [email protected] namens [email protected]. Vreemd genoeg in het engels terwijl mijn rekening aangevraagd was bij paypal.nl, nederlandstalig! En nog mooier aan dit verhaal, mijn PayPal account was nog niet eens geactiveerd!! En jahoor, ik moest eerst de transportkosten overboeken naar een Western Union Office en als dat geregeld was dan pas zou het resterende geld voor de motor pas door paypal om mijn rekening gestort worden... :lol:
Nu krijg ik mail van deze beste 'zeevaarder' dat hij ongerust is over de betaling...ik denk dat ik hem maar ga mailen dat het vermoedelijk verdwenen is op zijn schip in Bermuda....▲ :mrgreen:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door newmikey »

Sommige mensen lezen géén kranten, luisteren niet naar nieuws en kijken niet naar websites waar waarschuwingen op staan over "the English paypal scam".

Je spullen op Marktplaats en een berichtje dat iemand meteen het gevraagde bedrag wil betalen? Afhaken! Iemand laat iets "door een agent ophalen"? Afhaken! Iemand vraagt je een paypal rekening te openen? Afhaken! Iemand vraagt je om wat dan ook met WesternUnion af te handelen? Wegwezen! Iemand vraagt je om iets op te sturen naar Nigeria/Kenia/Flapdrollistan? Nokken!

Wil je iets verkopen dat meer dan een paar tientjes waard is? Gewoon via een bankoverboeking of betalen in cash bij afhalen. Dáár is Marktplaats voor.

De iets duurdere zaken kan je beter direkt afhandelen of in het meest erge geval via Ebay en dan alleen als je de koper goed geresearched hebt en als deze feedback heeft die je kan natrekken. Schroom niet om een eerdere koper om zijn ervaringen te vragen. Blijkt die koper niet meer te bestaan op Ebay? Meteen kappen!

[EDIT]Oh ja: en auto's kopen die blijken in Engeland te staan terwijl er een NL nummerbord opzit - ook maar NIET doen.

Bellie74
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2011 15:43

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door Bellie74 »

@newmikey...ik ben inderdaad 1 van die mensen zoals jij omschrijft... :oops: stom stom stom. Bedankt voor de reactie/tips. Je bent nooit te oud om te leren blijkt maar weer...pfff.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: PayPal???

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Sorry hoor maar is dit serieus??

Dit is de meest bekende en een van de oudste 419 scam die er is...
ik denk dat 90% van de particulieren die een auto, boot, caravan, motor op MP of speurders zetten zo'n ( of een soortgelijk) bericht krijgt.

En juist omdat er nog steeds mensen zijn die er in trappen blijven ze bezig.

Gesloten