LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Monsie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2016 18:29

Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door Monsie »

In het bezit van een doorlopende reisverzekering bij de HEMA. Na inbraak in mijn auto in Italië, waarbij een tas is ontvreemd, bij thuiskomst claim ingediend bij de HEMA, Claim wordt afgewezen vanwege de polisvoorwaarden oftewel op pagina 13, artikel 2.3.5 staat dat een tas die onbeheerd is achtergelaten in o.a. een auto niet onder de dekking valt. Nu leest 95% van de Nederlanders die een verzekering afsluiten die polisvoorwaarden/kleine lettertjes niet en tevens ben ik van mening dat een dergelijk pregnante exclusie bij het afsluiten van de verzekering gemeld dient te worden,

Wie heef er raadadvies wat te doen zodat de verzekeraar alsnog haar verplichtingen nakomt??
Laatst gewijzigd door Radar op 26 aug 2016 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door sjohie »

Monsie schreef:In het bezit van een doorlopende reisverzekering bij de HEMA. Na inbraak in mijn auto in Italië, waarbij een tas is ontvreemd, bij thuiskomst claim ingediend bij de HEMA, Claim wordt afgewezen vanwege de polisvoorwaarden oftewel op pagina 13, artikel 2.3.5 staat dat een tas die onbeheerd is achtergelaten in o.a. een auto niet onder de dekking valt. Nu leest 95% van de Nederlanders die een verzekering afsluiten die polisvoorwaarden/kleine lettertjes niet en tevens ben ik van mening dat een dergelijk pregnante exclusie bij het afsluiten van de verzekering gemeld dient te worden,

Wie heef er raadadvies wat te doen zodat de verzekeraar alsnog haar verplichtingen nakomt??
Eeuh, ze komen hun verplichting, zoals vastgelegd in de voorwaarden, toch na?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoe was de situatie precies? Het is volgens mij bij alle verzekeringen zo dat het niet verzekerd is als het van buiten zichtbaar is. Als het in de kofferbak zit, is het soms wel verzekerd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door bprosman »

dergelijk pregnante exclusie bij het afsluiten van de verzekering gemeld dient te worden,
Ze zouden dat eigenlijk in de "kleine lettertjes" moeten vermelden. :wink:
Nu leest 95% van de Nederlanders die een verzekering afsluiten die polisvoorwaarden/kleine lettertjes niet
En dat maakt ze dan 95% minder geldig of zo ?

Die voorwaarden komen ze toch na ? Zie pagina 13, artikel 2.3.5

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door Quark »

Volgens mij hebben alle verzekeringen en niet alleen HEMA deze clausule

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door gemist »

Komt toch weer op me over alsof de tas vol zat met gouden sieraden, losse 20krt geslepen diamanten en 14 flatscreens....

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door Frantic2 »

houdt een maatschappij zich aan de voorwaarden en het is weer niet goed! Daarbij, onder welke steen heb je gezeten als je het risico niet ziet van een achtergelaten tas in een auto met buitenlands kenteken?

In 1978 werkte ik bij een maatschappij en wees dagelijks deze claims af in verband met onvoldoende zorg.... dat is al 32 jaar geleden! Die uitsluiting is gekomen zodat het gewoon helder was voor iedereen.... geen spullen in je auto laten liggen!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door olaf79 »

Monsie schreef:In het bezit van een doorlopende reisverzekering bij de HEMA. Na inbraak in mijn auto in Italië, waarbij een tas is ontvreemd, bij thuiskomst claim ingediend bij de HEMA, Claim wordt afgewezen vanwege de polisvoorwaarden oftewel op pagina 13, artikel 2.3.5 staat dat een tas die onbeheerd is achtergelaten in o.a. een auto niet onder de dekking valt. Nu leest 95% van de Nederlanders die een verzekering afsluiten die polisvoorwaarden/kleine lettertjes niet en tevens ben ik van mening dat een dergelijk pregnante exclusie bij het afsluiten van de verzekering gemeld dient te worden,

Wie heef er raadadvies wat te doen zodat de verzekeraar alsnog haar verplichtingen nakomt??
Als het diefstal uit je eigen auto betreft en je hebt een All risk verzekering dan dekt deze waarschijnlijk de schade en de diefstal uit de auto.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door crazyme »

Frantic2 schreef:
In 1978 werkte ik bij een maatschappij en wees dagelijks deze claims af in verband met onvoldoende zorg.... dat is al 32 jaar geleden!!
38 :mrgreen:

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ja klopt :-) gelukkig hoefde ik niet te rekenen bij een afwijzing....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door olaf79 »

crazyme schreef:
Frantic2 schreef:
In 1978 werkte ik bij een maatschappij en wees dagelijks deze claims af in verband met onvoldoende zorg.... dat is al 32 jaar geleden!!
38 :mrgreen:
Dat de (meeste) verzekeringsmaatschappijen al 38 jaar (wel langer) jaar geldwolven zijn en claims vaak onterecht afwijzen is al lang bekend. Dat maakt het niet oke...

Moneyman
Berichten: 29867
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:
crazyme schreef:
Frantic2 schreef:
In 1978 werkte ik bij een maatschappij en wees dagelijks deze claims af in verband met onvoldoende zorg.... dat is al 32 jaar geleden!!
38 :mrgreen:
Dat de (meeste) verzekeringsmaatschappijen al 38 jaar (wel langer) jaar geldwolven zijn en claims vaak onterecht afwijzen is al lang bekend. Dat maakt het niet oke...
Waar zie jij iets onterechte dan? Even lekker algemeen verzekeraars bashen helpt niet echt he?

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door Quark »

olaf79 schreef:
Monsie schreef:In het bezit van een doorlopende reisverzekering bij de HEMA. Na inbraak in mijn auto in Italië, waarbij een tas is ontvreemd, bij thuiskomst claim ingediend bij de HEMA, Claim wordt afgewezen vanwege de polisvoorwaarden oftewel op pagina 13, artikel 2.3.5 staat dat een tas die onbeheerd is achtergelaten in o.a. een auto niet onder de dekking valt. Nu leest 95% van de Nederlanders die een verzekering afsluiten die polisvoorwaarden/kleine lettertjes niet en tevens ben ik van mening dat een dergelijk pregnante exclusie bij het afsluiten van de verzekering gemeld dient te worden,

Wie heef er raadadvies wat te doen zodat de verzekeraar alsnog haar verplichtingen nakomt??
Als het diefstal uit je eigen auto betreft en je hebt een All risk verzekering dan dekt deze waarschijnlijk de schade en de diefstal uit de auto.
Nee want dan heb je toch onverantwoordelijk gehandeld.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door bprosman »

Bovendien heeft dat niets te maken met de HEMA verzekering

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door vroem »

soms dekken inboedelverzekeringen persoonlijke spullen bij diefstal uit auto. dan kan je als het goed is in hun kleine lettertjes vinden.

Even voor de helderheid: op het moment dat je een verzekering afsluit accepteer je daarmee de polisvoorwaarden en algemene voorwaarden. Is ook wanneer je reizen boekt etc. Dat je dat allemaal vervolgens niet leest is echt iets waar je de gevolgen cq realiteit zelf van moet dragen...Verzekeraars zijn geen filantropen, die willen winst zien, dus zullen zoveel mogelijk scherpe voorwaarden hanteren. het enige wat ze daarin belemmert is hun concurrentiepositie, de klant zelf hebben ze niet zoveel empathie mee.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Reisverzekering HEMA: gestolen tas valt niet onder dekking

Ongelezen bericht door Alex E »

De Hema is beslist niet de enige in deze en volgens mij weet 95% van de Nederlanders dat diefstal van goederen uit een auto niet onder de dekking van een reisverzekering vallen. Sommige reis- en inboedelverzekeraars vergoeden wel als de goederen vanuit een afgesloten kofferbak en vanaf buiten niet zichtbaar zijn opgeborgen. Er wordt altijd om een politie aangifte gevraagd. Hoop dat je toch een fijne vakantie hebt gehad.

Gesloten