LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ProAssist Belgarant probleem!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
bb101
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2011 13:56

ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door bb101 »

Hallo iedereen,

Gister kwam ik tot de ontdekking dat er om de drie maanden een bedrag van €17,85 van mijn rekening afgeschreven wordt. Ik vroeg mij af waar dit vandaan kwam, waarna ik contact met de klantenservice van ProAssist heb opgenomen.

Het gaat hier om een verzekering die al sinds 2005 loopt, voor nog een oude Nokia 6630. Dit is nu al 6 jaar geleden en dus betaal ik elke drie maanden dit bedrag. Ik ben werkelijk in shock! Natuurlijk ligt hier de verantwoordelijkheid bij mijzelf om dit tijdig op te zeggen, maar een melding van de kant van ProAssist had wel eens gepast geweest in die zes jaar!

Even voor de duidelijkheid, na een korte berekening heb ik hen in die zes jaar ongeveer €428 rijker gemaakt. En dit alles, voor een telefoon die ik een jaar in mijn bezit had.

Uiteindelijk heb ik een boze mail verstuurd met deze informatie erin en dat ik per direct mijn verzekering wil opzeggen. Ik weet dat ik dit beter in de gaten had moeten houden, maar ik vind het werkelijk schandalig dat zij mij in die zes jaar NOOIT een bericht hebben gestuurd. Geen brief, geen e-mail, geen telefoontje, niets! Dit is duidelijk een geval van, ik had beter de kleine lettertjes moeten lezen denk ik.
Ik zie dat er op dit forum ProAssist vaker voorkomt, dus het is een bedrijf die al bekent staat om geen goede service. Ik vind het ronduit belachelijk. Zoveel geld en zes jaar lang!!!!!!!!! Ik weet dat ik er niets tegen kan doen waarschijnlijk, dat geld zal ik nooit meer terug zien, maar ik wil in ieder geval iedereen waarschuwen die ooit met dit bedrijf in zee willen gaan.



Met vriendelijke groet,

BB101.

AJG
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:18

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door AJG »

Hallo,

Ik heb nu precies hetzelfde met Proassist alleen dit is dan "maar" 3 jaar.
Bij mij kunnen ze nu ook mijn gegevens niet vinden en zeggen ze dus heel leuk dat ik geen klant meer ben maar halen ze wel elk kwartaal 17,85 van m'n rekening.
Ik hoop dat ik er nog een keer vanaf ga komen want na heel wat telefoontjes en mailtjes halen ze nog steeds geld van m'n rekening af. Als je het bedrag dan terug boekt dan ga je na 2 x een kwartaal weer naar afdeling incasso en dan komen er dus ook nog extra kosten bij (terwijl dat ik geen klant ben?!).

Als je al een telefoon verzekering wilt afsluiten doe het dan zeker niet bij dit "onbereikbare" bedrijf!!!

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door boxer »

waar heb je een verzekering voor nodig dan?.
Als er wat met je telefoon is betalen ze toch niet.

IrisReinders01
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2012 10:55

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door IrisReinders01 »

Ha meer mensen met dit probleem, ik heb echt dat er 19,50 word afgeschreven terwijl mij is verteld dat deze verzekering 7 euro per maand was, ik als student vond dat ideaal.. tot het moment dat ik ontdekte dat ik 19.50 was.
Ik ben op onderzoek uit geweest en ontdekte dat er meer mensen waren. Dit is zo flauw dat zo'n bedrijf niet even iets laat weten.

Ik heb een mail gestuurd om dit per direct op te laten zeggen. Ze zouden het binnen 14 dagen in behandeling stellen, ik vertrouw de boel nu helemaal niet meer, dus even afwachten maar...

Groeten

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

vind het rot voor je,maar je gaat me nu niet zeggen dat er 6 jaar lang ,om de drie maanden geld wordt afgeschreven en je weet niet waarvan?
daar kom je paar maanden geleden achter?

kijk je je rekening niet na en denkt..huh wat zou dat zijn?na de eerste keren bv al??

naar dat geld kan je fluiten natuurlijk,zonde...maar dat weet je zelf ook gelukkig :wink:

of mis ik iets :oops: :oops:

3 pillars
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:09

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door 3 pillars »

Wij hebben hetzelfde, ook het bedrag van 17,85. Wij wisten niet eens dat we deze verzekering hadden afgesloten. We gaan het nu opzeggen.

Ik heb het idee dat dit bedrijf niet zijn best doet om een (voor de maatschappij) 'postief' bedrijf te zijn. Werk heeft naar mijn mening 3 doeleinden: geld verdienen, bijdragen aan de maatschappij en zelfverrijking. Als je werkelijk om de klant geeft, dan laat je na een redelijke periode (zeg 2 jaar, hoogstens 4) een berichtje sturen om te vragen of de verzekering nog actueel is en of de telefoon nog verzekerd dient te worden. Dit is nog allemaal zacht uitgedrukt. Ik zou zeggen dat het moreel is om dit te doen, en op zijn minst fatsoenlijk. Dit bedrijf heeft is naar mijn idee 'shadowy'; but whatever is harmful to society won't last long, I hope.



edit: ik heb net ProAssist gebeld. Gegevens opgevraagd. Heel behulpzame telefoniste. Ik heb met haar nog een discussietje gevoerd over dat het netjes zou zijn als ze zouden de klanten een herinneringsbrief zouden sturen na een tijdje. Zij: 'We gaan niet alle klanten een brief sturen om te vragen of ze nog de verzekering willen doorzetten of niet. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om dat zelf te doen. Een autoverzekering doet dat ook niet.' Ze weet best dat ik gelijk heb. (Misschien moet ze maar van baantje veranderen en anders haar plicht doen en een klacht/suggestie doen bij haar baas; want we moeten werken bij een bedrijf waar we zelf achter staan, als we werken voor een bedrijf dat niet helemaal deugd dan zijn we zelf mede verantwoordelijk.) Ze zei trouwens dat contracten tegenwoordig sowieso niet langer dan 5 jaar mogen lopen. Voor contracten die vroeger waren afgesloten geldt dit niet.

fabie92
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2013 12:23

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door fabie92 »

Hallo,
Ik ben nu voor de 2e maal klant bij proassist.
En ik ben zeer tevreden.
Ze helpen snel als de telefoon stuk is.
Daarnaast als je het opzegt wordt dit direct geregeld.
Je bent dan nog verzekerd tot het einde van het kwartaal dat je heb betaald.
En wat andere ook al zeiden je ziet toch dat er iets van je rekening wordt gehaald dan ga je toch meteen bellen.
En voor de student ze vertellen je de maandelijkse kosten van de verzekering en vertellen daarna ook dat het per kwartaal van je rekening wordt afgehaald.

Lvda
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2014 14:08

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door Lvda »

Hallo iedereen,

Ik ben enigzins blij dat er meerdere mensen zijn met dit probleem.
Ik ben er ook achter gekomen dat ik iedere 3 maanden 28.14 betaal.
Jammer genoeg ben ik zo chaotisch dat ik niet alles na kijk, niet slim natuurlijk.
Maar nu to the point ik heb dus gebelt omdat ik het wilde opzeggen, dat was niet mogelijk want ze kunnen niets van mij terug vinden! Daar in tegen word wel iedere 3 maanden bijna 30,- euro van mijn rekening word geschreven.

heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken?

RobbertN
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2014 22:27

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door RobbertN »

Hallo mensen,

Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik nog een contract had lopen bij Proassist Belgarant van €28,14 in het kwartaal.
Deze is afgesloten in 2010 en heeft dus 4 jaar lang doorgelopen.
Het verzekerde toestel was toen tussen de 400 - 600 euro verzekerd, maar dat was hij in 2012 natuurlijk nooit meer waard ook al betaal je daar wel verzekering voor.
Bij mij heeft de combinatie van het feit dat ik nooit een probleem met mijn toestel heb gehad en het feit dat het per kwartaal word afgeschreven ervoor gezorgd dat ik het totaal uit het oog ben verloren.
Moeite om je na 2 jaar iets te laten horen hebben ze nooit gedaan.
Ze hebben wel de moeite genomen om de algemene voorwaarden bij het polisblad zodanig klein te maken en raar lettertype te geven dat het alleen met de grootst mogelijke moeite te lezen is(volgens mij is dat wettelijk anders afgesproken).
Ondanks dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is en dat ik dat geld waarschijnlijk nooit meer terug zie, wil ik jullie allemaal aanraden om vooral niet met dit soort contracten en bedrijven in zee te gaan!

Bovendien lees ik dat er ook mensen zijn die dit probleem langer dan 5 jaar hebben gehad.
Ze zijn wettelijk verplicht om na een termijn van 5 jaar iets van zichzelf te laten horen!

Ook ga ik een klacht bij de Belcompagnie indienen.
Zij willen graag verzekeringen verkopen bij nieuwe abonnementen, maar attenderen je er niet op dat je degene die je hebt lopen kunt gebruiken of moet opzeggen.
De vraag "heeft u misschien nog een verzekering van uw oude telefoon" zou hierbij met eventueel wat aanvullende informatie genoeg zijn en nog geen 2 minuten langer duren bij het afsluiten van een abonnement.
In plaats daarvan kloppen ze liever nog elk kwartaal geld uit je zakken!

Helaas was ik toen ik 18 was niet geïnteresseerd in contracten met veel te lange (en soms moeilijk te begrijpen) stukken tekst in bijna onleesbare lettertjes.

Mijn geld zie ik nooit meer terug maar voor een ieder die dit leest pas goed op met deze commerciële bedrijven die totaal geen boodschap hebben aan de problemen van betalende klanten.

amsterdammer70
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2014 16:30

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door amsterdammer70 »

Had ongemerkt 2 verzekeringen lopen bij ProAssist. Regeren daar ook niet op mailtjes. Tot 2 x toe gemaild en daarna moeten bellen omdat ik geen reactie kreeg….

Onderstaand mijn verhaal aan ProAssist:


Beste medewerker(s) van Proassist,

Ik vraag jullie aandacht voor het volgende.

In 2004 heb ik bij Orange een Nokia telefoon gekocht en deze bij jullie verzekerd.
In 2006 heb ik bij T-Mobile een MDA vario gekocht en deze ook bij jullie verzekerd.

Het is misschien suf maar ik heb bij de aanschaf van nieuwe telefoons nooit gedacht aan de bijbehorende verzekering
en blijkbaar ben ik niet de enige. Dit begreep ik van de DAS. Hiervan kreeg ik bericht dat er een betaling niet kon worden afgeschreven en kwam ik er achter dat ik nog steeds premie betaalde van een oude Nokia telefoon. (Ik ben ook zeker niet de enige volgens de medewerker van DAS).

Voor mijn verzekering (MDA vario) heb ik premie betaald van 2006 tot 2011. Hier kwam ik in 2011 achter en heb deze toen direct opgezegd. Ik had toen nog niet in de gaten dat ik ook nog premie betaalde voor mijn 1e telefoon de Nokia uit 2004. Hiervoor betaal ik tot op heden dus nog steeds premie :(. Hier kwam ik recent achter doordat een automatische incasso niet kon worden afgeschreven.

Ik ging er van uit dat met het opzeggen van mijn verzekering in 2011 ik af zou zijn van mijn verzekering(en). Dat blijkt dus niet het geval. En omdat de bedragen van een rekening worden afgeschreven die ik niet echt meer gebruik (door samenwonen) maar waar nog wel geld op stond ben ik er niet eerder achter gekomen dat ik nog steeds betaalde. Daarnaast ontving ik ook geen post van jullie omdat ik in 2007 ook ben verhuisd.

Bij deze wil ik dan ook direct ook de verzekering van de NOKIA 2004 opzeggen. En ik zou jullie willen vragen (uit coulance) de helft van mijn te veel betaalde premie terug te betalen. Ik denk dat dit een mooi compromis is en hoop dat jullie hiermee akkoord willen gaan.

Overzicht betaalde premie:
Voor de Nokia uit 2004 heb ik 10 jaar premie betaald en de telefoon 2 jaar gebruikt.
Dit is dus een te veel betaald bedrag van 841,92
Voor de Vario uit 2006-2008 heb ik 4 jaar te veel premie betaald.
Dit is dus een te veel betaald bedrag van in ieder geval 420,96
Totaal dus 1262,88 Euro!!!

Ik hoop op een positief antwoord van jullie.

Met hartelijke groet,

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door berndv »

amsterdammer70 schreef:Had ongemerkt 2 verzekeringen lopen bij ProAssist. Regeren daar ook niet op mailtjes. Tot 2 x toe gemaild en daarna moeten bellen omdat ik geen reactie kreeg….

Onderstaand mijn verhaal aan ProAssist:


Beste medewerker(s) van Proassist,

Ik vraag jullie aandacht voor het volgende.

In 2004 heb ik bij Orange een Nokia telefoon gekocht en deze bij jullie verzekerd.
In 2006 heb ik bij T-Mobile een MDA vario gekocht en deze ook bij jullie verzekerd.

Het is misschien suf maar ik heb bij de aanschaf van nieuwe telefoons nooit gedacht aan de bijbehorende verzekering
en blijkbaar ben ik niet de enige. Dit begreep ik van de DAS. Hiervan kreeg ik bericht dat er een betaling niet kon worden afgeschreven en kwam ik er achter dat ik nog steeds premie betaalde van een oude Nokia telefoon. (Ik ben ook zeker niet de enige volgens de medewerker van DAS).

Voor mijn verzekering (MDA vario) heb ik premie betaald van 2006 tot 2011. Hier kwam ik in 2011 achter en heb deze toen direct opgezegd. Ik had toen nog niet in de gaten dat ik ook nog premie betaalde voor mijn 1e telefoon de Nokia uit 2004. Hiervoor betaal ik tot op heden dus nog steeds premie :(. Hier kwam ik recent achter doordat een automatische incasso niet kon worden afgeschreven.

Ik ging er van uit dat met het opzeggen van mijn verzekering in 2011 ik af zou zijn van mijn verzekering(en). Dat blijkt dus niet het geval. En omdat de bedragen van een rekening worden afgeschreven die ik niet echt meer gebruik (door samenwonen) maar waar nog wel geld op stond ben ik er niet eerder achter gekomen dat ik nog steeds betaalde. Daarnaast ontving ik ook geen post van jullie omdat ik in 2007 ook ben verhuisd.

Bij deze wil ik dan ook direct ook de verzekering van de NOKIA 2004 opzeggen. En ik zou jullie willen vragen (uit coulance) de helft van mijn te veel betaalde premie terug te betalen. Ik denk dat dit een mooi compromis is en hoop dat jullie hiermee akkoord willen gaan.

Overzicht betaalde premie:
Voor de Nokia uit 2004 heb ik 10 jaar premie betaald en de telefoon 2 jaar gebruikt.
Dit is dus een te veel betaald bedrag van 841,92
Voor de Vario uit 2006-2008 heb ik 4 jaar te veel premie betaald.
Dit is dus een te veel betaald bedrag van in ieder geval 420,96
Totaal dus 1262,88 Euro!!!

Ik hoop op een positief antwoord van jullie.

Met hartelijke groet,
Tja, vervelend verhaar. Zegt meer over u dan over pro assist. Rekeningen niet nakijken, overeenkomsten niet opzeggen, 10 jaar onnodig betalen, verhuizing niet doorgeven, bij het constateren van de eerste fout in 2011 niet verder kijken. Dit topic gaat over problemen die veroorzaakt worden door pro assist, u heeft een probleem doordat u 10 jaar lang laks bent geweest met uw eigen administratie en nu vindt u dat pro assist maar coulant moet zijn? Over het afschuiven van verantwoordelijkheden gesproken....

De rol van das snap ik niet echt.

Q.D.Hoveling
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2016 17:11

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door Q.D.Hoveling »

Hallo Gedupeerde van Proassist,

Ik heb zelf ook deze probleem dat Proassist steeds geld incasseert van mijn rekening.
Tuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk , maar ik zag op de site van T Mobile het volgende, misschien dat jullie er ook wat me kan doen.
De incasso Das die Proassist in handen heeft genomen, heb ik aangegeven dat dit probleem bij tros radar is geweest, en werd mij toen dood leuk gezegd dat het mensen zijn die zeggen dat ze een opzegging gedaan hebben via een mail , maar het niet gedaan hebben, dus zo word je behandeld.

dit is de link van Tmobile. https://service.t-mobile.nl/app/answers ... erzekering en hierin staat duidelijk in dat nadat je je abonnement verlengt dat je verzekering van proassist automatisch stopt en dat je er dan uiteraard bericht van krijgt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door berndv »

Q.D.Hoveling schreef:dit is de link van Tmobile. https://service.t-mobile.nl/app/answers ... erzekering en hierin staat duidelijk in dat nadat je je abonnement verlengt dat je verzekering van proassist automatisch stopt en dat je er dan uiteraard bericht van krijgt.
dat geldt dus in het geval van een particulier abonnement dat je rechtstreeks bij t-mobile hebt afgesloten met de verzekering. In dit topic gaat het over de ProAssist Belgarant verzekering, die je dus bij ProAssist afsluit.

ProAssist is een verzekeraar waar je telefoons kunt verzekeren. Dit kan je doen via een telefoniewinkel, een provider of rechtstreeks. Op alle verschillende wijzen gelden andere voorwaarden zoals ik kan vinden, wat betekent dat het in het geval van een t-mobile abonnement inderdaad beeindigd zou moeten worden, maar niet in alle gevallen gesteld kan worden. Alles valt of staat daarnaast natuurlijk met de bijbehorende verzekeringsvoorwaarden, die je natuurlijk ontvangen hebt bij het aangaan van de overeenkomst, maar natuurlijk nooit doorgelezen hebt.

roberto250b
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2017 11:59

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door roberto250b »

Dag, heeft u misschien nog een kopie van deze link over de automatische stopzetting deze werkt namelijk niet meer, ik zit nu met hetzelfde probleem ik blijk al vanaf 2011 een telefoonverzekering te hebben. ze waren al heel snel met het toezeggen van 3 termijnen terugbetalen, maar het zaakje stinkt van alle kanten. ik weet zeker dat tmobile zij dat hij na 2 jaar stopgezet werd
Laatst gewijzigd door roberto250b op 19 sep 2018 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

roberto250b schreef:
19 sep 2018 12:32
Dag, heeft u misschien nog een kopie van deze link over de automatische stopzetting, ik zit nu met hetzelfde probleem ik blijk al vanaf 2011 een telefoonverzekering te hebben. ze waren al heel snel met het toezeggen van 3 termijnen terugbetalen, maar het zaakje stinkt van alle kanten. ik weet zeker dat tmobile zij dat hij na 2 jaar stopgezet werd
Dus u kijkt al 7 jaar lang uw rekeningafschriften niet na?
O ja, die link staat gewoon hierboven in de reacties.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

roberto250b schreef:
19 sep 2018 12:32
Dag, heeft u misschien nog een kopie van deze link over de automatische stopzetting, ik zit nu met hetzelfde probleem ik blijk al vanaf 2011 een telefoonverzekering te hebben. ze waren al heel snel met het toezeggen van 3 termijnen terugbetalen, maar het zaakje stinkt van alle kanten. ik weet zeker dat tmobile zij dat hij na 2 jaar stopgezet werd
U sluit een verzekering af, dus u moet hem opzeggen. Ik zou uw bankafschriften maar eens zorgvuldig controleren, wie weet waar u nog meer voor betaalt, zonder dat dat nodig is.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door blont007 »

Als iedereen zich aan de regels en afspraken houdt en uzelf ook natuurlijk, dan hoeft u in wezen niet uw afschriften om de haverklap te checken .

Automatische incasso`s zijn gemakkelijk natuurlijk, misschien wel tè gemakkelijk. Ik doe er niet aan mee en betaal wanneer ik dat wil en zie dan ook meteen mijn saldo. Klopt ie wel of klopt ie niet!

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dus u bent niet meer bekend bij dit bedrijf maar er wordt wel elk kwartaal geld afgeschreven.
Dan zou ik het proberen met een melding onterechte incasso bij uw bank,
https://www.betaalvereniging.nl/wat-te- ... e-incasso/

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

blont007 schreef:
19 sep 2018 14:26
Als iedereen zich aan de regels en afspraken houdt en uzelf ook natuurlijk, dan hoeft u in wezen niet uw afschriften om de haverklap te checken .

Automatische incasso`s zijn gemakkelijk natuurlijk, misschien wel tè gemakkelijk. Ik doe er niet aan mee en betaal wanneer ik dat wil en zie dan ook meteen mijn saldo. Klopt ie wel of klopt ie niet!
Wat nou het ideale van automatische incasso is dat je nooit te laat bent met betalen en mocht het eens mis gaan dat je het dan kan terugboeken. Je bent dus beter beschermd en het voorkomt fouten. Geen kans om een verkeerd rekeningnummer in te tikken, of een verkeerd betalingskenmerk. Ik doe alles op automatische incasso en weet exact wanneer wat wordt afgeschreven. Daarnaast hou ik een excel bestand bij waarin ik mijn inkomsten en uitgaven heb staan voor het hele jaar.
Om de haverklap de rekening te controleren is niet nodig, maar wel regelmatig. Het is mij al meerdere keren voorgekomen dat een ander persoon mijn Iban heeft doorgegeven bij een zorgverzekeraar. Er werd dus middels een automatische incasso geld afgeboekt. Als je zelf je rekening niet controleert zal dat niet opvallen. Dus gewoon regelmatig je afschriften controleren.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Ongelezen bericht door alfatrion »

bb101 schreef:
18 okt 2011 14:03
Het gaat hier om een verzekering die al sinds 2005 loopt, voor nog een oude Nokia 6630. Dit is nu al 6 jaar geleden en dus betaal ik elke drie maanden dit bedrag. Ik ben werkelijk in shock! Natuurlijk ligt hier de verantwoordelijkheid bij mijzelf om dit tijdig op te zeggen, maar een melding van de kant van ProAssist had wel eens gepast geweest in die zes jaar!
Het ontgaat mij waarom en je krijgt vier keer per jaar een mededeling via je betaalrekening.
AJG schreef:
24 jan 2012 15:27
Als je het bedrag dan terug boekt dan ga je na 2 x een kwartaal weer naar afdeling incasso en dan komen er dus ook nog extra kosten bij (terwijl dat ik geen klant ben?!).
Als je geen klant bent dan zou ik dat gewoon storneren en het incassobureau lekker laten dreigen. Je kan bij de bank een MOI melding oen en zo tot 13 maanden terug storneren.
Lvda schreef:
15 jan 2014 14:16
heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Geef aan dat je geen klant bent, dat er onverschuldigd is betaald en vorder de bedragen terug. Bij de bank kun je 13 maanden terug storderen door een MOI melding te doen en dan als reden opgegeven dat ze niet over een rechtsgeldige machtiging beschikken.

Gesloten