LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
WilmavdV79
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:00

Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door WilmavdV79 »

Hallo,

Een tijdje terug is er iets uit onze tuin gestolen. Poort zat op schaaf, maar is toch open gebroken. Om een lang verhaal kort te maken, wij hebben wat akkefietjes gehad met onze verzekeraar en willen nu het bedrijf Schadeoplossing.nl inschakelen. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Goede of slechte ervaringen zijn welkom, Graag jullie reactie!

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door Emcede »

Nee, geen ervaring mee maar wel verhalen over gehoord. En die waren niet best...

Uw verzekeraar zal geen kosten maken voor een expert voor ‘iets’ dat uit uw tuin gestolen is, en dus ook geen kosten voor deze club. U jaagt uzelf op kosten. U heeft aangifte gedaan van de diefstal - eerste vereiste voor de verzekering. Meldt de schade gewoon en laat uw verzekeraar de schade behandelen.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waaruit bestaat uw schade dan, naast die opengebroken poort? Zijn er spullen gestolen? Is er aangifte gedaan? En valt wat er gestolen is onder de dekking van uw inboedelverzekering? Dat kunt u zelf nalezen.

WilmavdV79
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:00

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door WilmavdV79 »

Er is een scooter gestolen en er is aangifte gedaan, maar wij komen er met de verzekeraar niet uit. Heel fijn dat jullie antwoorden, maar ik hoef verder geen advies over de kosten e.d.
Ik wil graag ervaringen horen over het bedrijf Schadeoplossing.nl. En of die nou goed of slecht zijn, en wat de uiteindelijke kosten zullen zijn, dat maakt niet uit!!!

Dus graag reacties over het bedrijf Schadeoplossing, als mogelijk is...

stofzuigertje

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

een schuif zonder slot is niet voldoende.... en stond de scooter op slot en was deze apart verzekerd?

Tuinstoelen weg worden meestal wel vergoed, een voertuig met eigen verzekering niet, tenzij het All Risk verzekerde was....

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als die scooter gestolen is uit uw schuur, dan is dat gedekt op de inboedelverzekering, daar hoeft die scooter niet apart voor verzekerd te zijn. Schadeoplossi g ken ik niet.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door Emcede »

Lady1234 schreef:Als die scooter gestolen is uit uw schuur, dan is dat gedekt op de inboedelverzekering, daar hoeft die scooter niet apart voor verzekerd te zijn. Schadeoplossi g ken ik niet.
Nee hoor, motorrijtuigen zijn niet verzekerd op een inboedelverzekering. Kansloos dus. Daar heb je deze club niet bij nodig.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

UIt de website:
Wij werken voor u zonder kosten
M.i. te mooi om waar te zijn.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Emcede schreef:
Lady1234 schreef:Als die scooter gestolen is uit uw schuur, dan is dat gedekt op de inboedelverzekering, daar hoeft die scooter niet apart voor verzekerd te zijn. Schadeoplossi g ken ik niet.
Nee hoor, motorrijtuigen zijn niet verzekerd op een inboedelverzekering. Kansloos dus. Daar heb je deze club niet bij nodig.

Een scooter kan ook een brommer zijn en als die dan uit de schuur gestolen wordt, is dat gedekt op de inboedelverzekering.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lady1234 schreef:Een scooter kan ook een brommer zijn en als die dan uit de schuur gestolen wordt, is dat gedekt op de inboedelverzekering.
Waarom geen voorbeeld-link-naar-polisvoorwaarden??

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Lady1234 schreef:
Emcede schreef:
Lady1234 schreef:Als die scooter gestolen is uit uw schuur, dan is dat gedekt op de inboedelverzekering, daar hoeft die scooter niet apart voor verzekerd te zijn. Schadeoplossi g ken ik niet.
Nee hoor, motorrijtuigen zijn niet verzekerd op een inboedelverzekering. Kansloos dus. Daar heb je deze club niet bij nodig.

Een scooter kan ook een brommer zijn en als die dan uit de schuur gestolen wordt, is dat gedekt op de inboedelverzekering.
Nee hoor, motorrijtuigen zijn expliciet uitgesloten op de inboedelverzekering. Eventueel zijn losse onderdelen wel gedekt.

MI heeft TS geen enkel belang bij het inschakelen van deze club.... en die moeten dat ook meteen vertellen als hij/zij contact met ze opneemt.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

chrisd1 schreef:
Lady1234 schreef:Een scooter kan ook een brommer zijn en als die dan uit de schuur gestolen wordt, is dat gedekt op de inboedelverzekering.
Waarom geen voorbeeld-link-naar-polisvoorwaarden??
Een voorbeeld link naar polisvoorwaarden? Haal uw inboedelverzekering uit de kast en lees die na.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Lady1234 schreef:
chrisd1 schreef:
Lady1234 schreef:Een scooter kan ook een brommer zijn en als die dan uit de schuur gestolen wordt, is dat gedekt op de inboedelverzekering.
Waarom geen voorbeeld-link-naar-polisvoorwaarden??
Een voorbeeld link naar polisvoorwaarden? Haal uw inboedelverzekering uit de kast en lees die na.
Wellicht, heel misschien... moet jijzelf deze tip ter harte nemen....

EDIT: ik zie net dat bij CB snor en bromfietsen wel tot inboedel worden gerekend nu.... dus... wellicht heeft Lady wel gelijk.

De inboedel. • De verplaatsbare spullen van een verzekerde. - Ook gelijmde zachte vloerbedekking. - Ook geld. - Ook saldo dat op een chipkaart staat. - Ook papieren die waarde in geld hebben. Bijvoorbeeld obligaties of aandelen. - Maximaal € 250,-. - Niet: als de betaalpas en de pincode samen zijn gestolen. - Ook de inventaris en voorraad van het bedrijf van verzekerde aan huis. - De inventaris = spullen die nodig zijn om het bedrijf uit te oefenen. - De voorraad = alle spullen die voor verkoop bedoeld zijn. - Ook alles waarvan deze spullen gemaakt worden. - Ook de verpakking van deze spullen. - Maximaal € 15.000,-. - Ook fietsen, snorfietsen en bromfietsen. - Niet: motorrijtuigen, caravans, aanhangwagens en vaartuigen. - Wel: onderdelen en accessoires van motorrijtuigen, caravans, aanhangwagens en vaartuigen. - Maximaal € 2.500,-. • De verplaatsbare spullen van iemand anders. - Alleen als de verzekerde deze spullen in zijn woning gebruikt. - Als die niet ergens anders verzekerd zijn.

edit 2: maar maar schade alleen in de woning of schuur of van het balkon of dakterras!

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, en als die scooter dus een brommer is, dat is hier niet duidelijk, is die scooter op de inboedelverzekering gedekt, ook bij diefstal uit de schuur. Dus dat schuurtje hoeft niet eens opengebroken te zijn.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:Inderdaad, en als die scooter dus een brommer is, dat is hier niet duidelijk, is die scooter op de inboedelverzekering gedekt, ook bij diefstal uit de schuur. Dus dat schuurtje hoeft niet eens opengebroken te zijn.
Ts. heeft het over " een tijdje geleden is er iets uit onze tuin gestolen".
De scooter stond dus, naar het zich laat aanzien, in de tuin en niet in een wel of niet afgesloten schuurtje o.i.d.

Ts. zal inmiddels we afgehaakt zijn aangezien hij duidelijk aangeeft "uitsluitend" informatie te willen over dit "te mooi voor woorden en daden" bedrijfje. ;-))

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door kokka »

slimverzekeren.nl schreef:Dekking op de inboedelverzekering
Wat minder bekend is het feit dat gestolen bromfietsen of scooters in sommige gevallen ook gedekt zijn onder de inboedelverzekering. Voorwaarde hiervoor is dat de brommer of scooter gestolen is uit de woning of daarbij behorende schuurtjes of boxen. In de meeste gevallen is het zelfs zo dat er ook dekking is als een insluiper de bromfiets heeft meegenomen zonder dat deze echt heeft ingebroken, diefstal uit een openstaande schuur is dus ook gedekt. Uitzondering hierop is de box in bijvoorbeeld een flat, dan zal er wel het vereiste zijn van braakschade. Buiten de eigen woning, ook op in de eigen tuin, is er doorgaans geen dekking op de inboedelverzekering.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En de schade aan de poort valt onder de opstalverzekering, dus niet onder de inboedelverzekering.

WilmavdV79
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:00

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door WilmavdV79 »

Ja juist, ik wil alleen ervaringen over het bedrijf, als ik advies wilde over hoe een inboedelverzekering werkt en wat deze dekt dan had ik dáár toch wel om gevraagd. Het gaat om een verzekeringskwestie waar ik niet uitkom met mijn verzekeraar. En nu heeft iemand mij Schadeoplossing.nl aangeraden, maar ik kan daar op internet niet veel over vinden. Daarom vraag ik het hier op een forum over deze branche.

Dus bedankt voor alle adviezen, maar daar heb ik nu niet veel meer aan, dat stadium zijn we al voorbij en ik wil graag een stap verder!!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door scontra »

WilmavdV79 schreef:Ja juist, ik wil alleen ervaringen over het bedrijf, als ik advies wilde over hoe een inboedelverzekering werkt en wat deze dekt dan had ik dáár toch wel om gevraagd.
Vriendelijkheid kent geen tijd en er is niemand op de site actief die ervaring(en) heeft met dit bedrijfje.
Een ieder hier is wijs genoeg om bij dergelijke bedrijfjes zo ver als maar mogelijk uit de buurt te blijven.
Klachten over verzekeringen: Kifid.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft er ervaring met Schadeoplossing.nl?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ken Schadeoplossing niet zoals gezegd. Heb weleens op tv iemand van Schadehulp gezien bij Radar of Kassa. Mijns inziens dezelfde branche.

Maar de vraag is natuurlijk of het nuttig is zo’n hulp in te schakelen, want zoals u al schrijft weet u alles van de inboedelverzekering, dus dan weet u ook dat als die scooter in de tuin stond, de diefstal niet gedekt is. Ook niet als u daar hulp of een oplossing bij zoekt.

Gesloten