LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gerda.zeekant
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2018 17:31

Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Ongelezen bericht door Gerda.zeekant »

Ondanks dat ik gemeld heb dat mijn oma, de verzekeringnemer, in november van '17 is overleden krijg ik in maart '18 een incasso boete van haar verzekeringsmaatschappij Voogd&&Voogd omdat de premie van december '17 en januari '18 niet betaald is. Ondertussen hebben is ze wel geroyeerd (opzegging door verzekeringnemer) met ingang van april 2018. Sommige bedrijven zijn echt slecht. Je meldt een overlijden en dan zijn ze nog zo onvoorstelbaar onfatsoenlijk om een incasso bureau in te schakelen om een bedrag van €15,68 te innen. Alsof het overlijden van mijn oma nog niet erg genoeg is. Ik ben nog niet één bedrijf tegen gekomen dat moeilijk deed met het melden en verwerken van een overlijden tot deze verzekeringsmaatschappij. Alles is opgezegd zonder probleem en extra kosten. Ik zou absoluut nooit een verzekering bij dit bedrijf afsluiten. Als ze al zo respectloos met de doden omgaan, dan huiver ik al helemaal voor de levenden.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 mar 2018 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de leesbaarheid

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Ongelezen bericht door Lowieze »

Geen idee over welke verzekering het gaat, maar waarom is de verzekering pas per 1 april 2018 beëindigd als je oma al in november 2017 is overleden? Dan lijkt het me logisch dat er nog een paar maanden betaald moeten worden.

Gerda.zeekant
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2018 17:31

Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Ongelezen bericht door Gerda.zeekant »

Daar heeft u gelijk in als ik niets had laten weten, maar ik heb wel gemeld dat mijn oma was overleden. En het gaat mij niet om het feit dat er nog wat betaald moet worden, maar om het feit dat ik haar overlijden gemeld heb en zij een incasso bureau inschakelen voor een overleden persoon waarvan zij wisten dat ze overleden was.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gerda.zeekant schreef:Ondanks dat ik gemeld heb dat mijn oma, de verzekeringnemer, in november van '17 is overleden krijg ik in maart '18 een incasso boete van haar verzekeringsmaatschappij Voogd&&Voogd omdat de premie van december '17 en januari '18 niet betaald is. Ondertussen hebben is ze wel geroyeerd (opzegging door verzekeringnemer) met ingang van april 2018. Sommige bedrijven zijn echt slecht. Je meldt een overlijden en dan zijn ze nog zo onvoorstelbaar onfatsoenlijk om een incasso bureau in te schakelen om een bedrag van €15,68 te innen. Alsof het overlijden van mijn oma nog niet erg genoeg is. Ik ben nog niet één bedrijf tegen gekomen dat moeilijk deed met het melden en verwerken van een overlijden tot deze verzekeringsmaatschappij. Alles is opgezegd zonder probleem en extra kosten. Ik zou absoluut nooit een verzekering bij dit bedrijf afsluiten. Als ze al zo respectloos met de doden omgaan, dan huiver ik al helemaal voor de levenden.
Is die overlijdensmelding uberhaupt goed doorgekomen? Vervelende situatie!

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waar mensen werken worden wel eens foutjes gemaakt. De ene fout is pijnlijker dan de andere. Schijnbaar is het overlijden niet goed doorgekomen en dus ook niet verwerkt. Als er niet betaald blijft worden wordt er op een bepaald moment een incassobureau ingeschakeld. Op dat moment komt de aap uit de mouw en gaat het om een fout. Dat kunt u dan gewoon melden.
Maar heeft u wel een bevestiging gehad van het opzeggen van de verzekering? Dat had u ook vrij snel kunnen merken dat er iets fout gegaan is.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En op wat voor verzekering heeft dit betrekking?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Ongelezen bericht door mahadma »

Het is toch normaal zo als de verzekeringsnemer overlijdt da t de overeenkomst contract per da t moment stopt.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Ongelezen bericht door Lady1234 »

mahadma schreef:Het is toch normaal zo als de verzekeringsnemer overlijdt da t de overeenkomst contract per da t moment stopt.
Dat is helemaal niet normaal. Wat denkt u van een opstal of inboedelverzekering? Zou fraai zijn als die per omgaande gestopt worden. Ze worden, meestal na verloop van tijd, op naam van erven gezet.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 19 mar 2018 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad. Als je alleen het overlijden doorheeft, dan zullen veel verzekeringen nog gewoon blijven doorlopen. Gelukkig wel. Het zou niet mooi zijn als het huis zou afbranden en zou blijken dat de opstalverzekering gestopt was. Of als de auto gestolen wordt en je niets van de verzekering terug zou krijgen omdat de verzekering gestopt is.

Dus: heb je ook expliciet aangegeven dat de besmetting met stoppen of heb je alleen het overlijden doorgegeven? En om wat voor verzekering gaat het?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Ongelezen bericht door witte angora »

Gerda.zeekant schreef:Daar heeft u gelijk in als ik niets had laten weten, maar ik heb wel gemeld dat mijn oma was overleden. En het gaat mij niet om het feit dat er nog wat betaald moet worden, maar om het feit dat ik haar overlijden gemeld heb en zij een incasso bureau inschakelen voor een overleden persoon waarvan zij wisten dat ze overleden was.
Kan het zijn dat er nog een termijn open stond uit de tijd dat ze nog leefde? Dan zal dat gewoon betaald moeten worden, vanuit de erfenis.

stofzuigertje

Re: Voogd&Voogd schakelt incassobureau in voor overledene

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik denk dat het een jaarlijkse verzekering was, die per maand betaald mag worden....
Dan moet je jaar vol maken en dan stopt het pas.
Bij jaarbetaling er dan niets aan de hand maar zij moest jaar volmaken.....

Vaak word de bank geblokkeerd dus kan ze niet eens betalen.
Stuur een Email met polis nummer en vraag aan V&V of ze hier hun kant van het verhaal willen zetten...
Vaak word het dan coulance kwijtgescholden!

Gesloten