LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jackspijker
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2018 01:33

Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door Jackspijker »

Beste Allen,

Afgelopen week krijg ik een mail dat ik een bedrag van bijna 30.000 euro binnen 14 dagen moet overmaken naar een autoverzekeraar.

Even terug.. in 2013 is er met mijn auto schade gereden schuld van de bestuurder van mijn auto. Mijn verzekeraar vertelde toen dat mijn verzekerinf was grschorst ivm wanbetaling. Ik heb een tijd gereden met een auto die blijkbaar niet verzekerd was. Op de site van de rdw stond er dat de auto wel gewoon verzekerd was. Ik heb nooit een bevestiging of iets gekregen dat ik onverzekerd was.
Nu 4/5 jaar na dato proberen ze de kosten die hun gemaakt hebben op mij te verhalen. Ik zou niet gereageerd hebben op meerdere aangetekende brieven(deze heb ik nooit ontvangen). Ik ga ervan uit dat de verzekeraar probeert onder de schade uit te komen ook omdat het meer dan 4 jaar geleden is en de schade zogenaamd naar 30.000 is opgelopen.

Hoe kan het zijn dat ik meer dan 3 jaar lang niks hoor en opeens boem 30.000 euro overmaken binnen 14 dagen.

Iemand ervaring hiermee??

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jackspijker schreef:Beste Allen,

Afgelopen week krijg ik een mail dat ik een bedrag van bijna 30.000 euro binnen 14 dagen moet overmaken naar een autoverzekeraar.

Even terug.. in 2013 is er met mijn auto schade gereden schuld van de bestuurder van mijn auto. Mijn verzekeraar vertelde toen dat mijn verzekerinf was grschorst ivm wanbetaling. Ik heb een tijd gereden met een auto die blijkbaar niet verzekerd was. Op de site van de rdw stond er dat de auto wel gewoon verzekerd was. Ik heb nooit een bevestiging of iets gekregen dat ik onverzekerd was.
Nu 4/5 jaar na dato proberen ze de kosten die hun gemaakt hebben op mij te verhalen. Ik zou niet gereageerd hebben op meerdere aangetekende brieven(deze heb ik nooit ontvangen). Ik ga ervan uit dat de verzekeraar probeert onder de schade uit te komen ook omdat het meer dan 4 jaar geleden is en de schade zogenaamd naar 30.000 is opgelopen.

Hoe kan het zijn dat ik meer dan 3 jaar lang niks hoor en opeens boem 30.000 euro overmaken binnen 14 dagen.

Iemand ervaring hiermee??
Ik zou al die vragen en aannames vooral eens aan de verzekeraar voorleggen. Wij kunnen op basis van dit verhaal natuurlijk niets beantwoorden.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt blijkbaar een tijd gereden met een auto die onverzekerd was, schrijft. Maar u weet toch zelf wel of u premie betaald hebt voor een autoverzekering?

“Op de site van de RDW stond dat de auto wel verzekerd was.” Hoe zou een auto verzekerd kunnen zijn, als u geen premie betaalt?

Heel wonderlijk verhaal, volgens mij vertelt u niet alles.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door arvandongen »

Stap 1)
Zoek in jouw rekeningafschriften, of alle premies destijds netjes betaald zijn.

Stap 2)
- Zo ja: Stuur de bewijsstukken naar de verzekeraar. Case Closed
- Zo nee: Lees de polisvoorwaarden en kijk onder welke voorwaarden de verzekeraar de polis mag schorsen.

Stap 3)
- Terechte schorsing? Dan moet je betalen. Case Closed
- Onterechte schorsing? => Ga in gesprek met je verzekeraar.

stofzuigertje

Re: Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal loopt WA verzekering nog maand door, AR gedeelte niet.

Bij te laat betalen maar bewijs dat eerst maar eens of je op tijd was, 1 dag te laat is namelijk voldoende!
Wel hadden ze het eerder moeten claimen en dat aangetekende stuk, ben je verhuist en is dat op tijd aan hun doorgegeven?

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Mensen willen graag advies geven maar dat kan alleen als je alle informatie hebt. Je kan niet iemand helpen met maar de helft van de details.
Zoals het er nu naar uit ziet zal TS iets meer informatie moeten geven maar sowieso erg veel haast maken gezien het bedrag in kwestie
wel een hele belangrijke ja, is TS verhuist?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jackspijker schreef: Even terug.. in 2013 is er met mijn auto schade gereden schuld van de bestuurder van mijn auto. Mijn verzekeraar vertelde toen dat mijn verzekerinf was grschorst ivm wanbetaling. Ik heb een tijd gereden met een auto die blijkbaar niet verzekerd was. Op de site van de rdw stond er dat de auto wel gewoon verzekerd was. Ik heb nooit een bevestiging of iets gekregen dat ik onverzekerd was.
De RDW verteld niet of uw auto is verzekerd dit meldt de verzekeraar, maar wat gebeurde hierna? U auto heeft behoorlijke schade veroorzaakt ik neem aan dat u hierna ook iets heeft ondernomen. Zoals gesteld lijken we een stuk te missen.
Jackspijker schreef: Nu 4/5 jaar na dato proberen ze de kosten die hun gemaakt hebben op mij te verhalen. Ik zou niet gereageerd hebben op meerdere aangetekende brieven(deze heb ik nooit ontvangen). Ik ga ervan uit dat de verzekeraar probeert onder de schade uit te komen ook omdat het meer dan 4 jaar geleden is en de schade zogenaamd naar 30.000 is opgelopen.
Ze claimen de schade bij de verantwoordelijke, en dat bent u. Dit heeft niets te maken met onder de schade uit te komen.
Jackspijker schreef: Hoe kan het zijn dat ik meer dan 3 jaar lang niks hoor en opeens boem 30.000 euro overmaken binnen 14 dagen.
Niet relevant, tot 5 jaar na dato mogen ze dit bij u claimen. De vraag is was u verzekerd of niet. Nogmaals de RDW is hierin geen partij, concreet is de vraag had u de premie betaald in die periode. Zo ja dan dient u de claim in te dienen bij uw verzekering, zo niet dan zal u het bedrag moeten betalen.

Wel of niet ontvangen van aangetekende brieven is niet relevant, u bent verantwoordelijk voor de veroorzaakte schade door uw auto. Deze brief is de verplichte 14 dagen brief.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:Maar u weet toch zelf wel of u premie betaald hebt voor een autoverzekering?
Als je per jaar betaald per automatische incasso en je rekening niet regelmatig nakijkt, dan is het mogelijk dat je de betaling gemist hebt.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En bent u vijf jaar geleden in het geweer gekomen tegen die bewering van wanbetaling?

stofzuigertje

Re: Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heb je mail adres gecontroleerd of het wel van je verzekeraar is.....

Het kan ook fraude zijn en gewoon op tijd betaald en oplichters doen soms vreemde dingen als ze iets vinden.
Als ze weten dat je daar verzekerd bent en geen verzekeraar.nl maar verzekeraar.nu gebruiken of zo?

Normaal zullen ze dit zeker binnen 1 jaar claimen dus in theorie is oplichting niet uit te sluiten.
Bel ze eens en als ze niets weten hun de mail sturen want oplichting is tot nu toe niet uit te sluiten!

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Als er in de maanden na het ongeval een verhuizing is geweest en daarvan geen bericht aan deze verzekeringsmaatschappij is gegeven, kan dat een reden zijn dat alle brieven hierover naar het oude adres zijn gestuurd.

Wel is het dan vreemd dat dit bericht nu per mail komt, en niet vanaf een deurwaarder die een GBA-controle heeft gedaan en vervolgens per aangetekende brief de vordering kenbaar heeft gemaakt. Een ietwat vreemde weg om zo'n grote vordering na zo veel tijd bekend te maken. Het zou dus inderdaad een poging tot oplichting kunnen zijn.

Aanrader is daarom om via het telefoonnummer op de website van de verzekeringsmaatschappij contact op te nemen en navraag te doen naar de ontvangen mail. Het bericht zal een kenmerk nummer hebben en er zal een contactpersoon of afdeling op vermeld staan. Meld telefonisch dat je vragen hebt over de brief met kenmerk X en dat je daarom graag met afdeling Y of persoon Z wil spreken.

BEL NIET NAAR HET TELEFOONNUMMER IN DE MAIL, WANNEER DIT AFWIJKT VAN DE TELEFOONNUMMERS DIE JE OP DE WEBSITE KUNT VINDEN.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Rekening van 30.000 euro van autoverzekeraar om schade

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie (wie in het topic wel/niet advies geeft) verwijderd door moderatie. Graag inhoudelijk reageren.

Gesloten