Ik reageer even op de meest relevante delen:
mermansawl schreef: ↑12 apr 2023 09:50
Er is een rechtszaak geweest waar ik 10 producties heb ingediend met alle bewijsmaterialen waaronder een verklaring van de accountant. Toch heeft de rechter besloten om de auto aan te merken als een bedrijfsauto terwijl deze niet in de boeken voorkomt.
Wat je niet vertelt, is op basis van welke overwegingen de rechter dat heeft besloten. Kan je de vonnissen inscannen en plaatsen?
Ik heb geweigerd om de kosten van de rechtszaak die door de garage is aangespannen tegen mijn bedrijf te betalen en toen is de zaak overgedragen aan een ander incassobureau te weten Rosmalen gerechtsdeurwaarders te Breda. Die hebben vorige zomer bijna de inboedel van mijn bedrijf geveild wat op een haar na is voorkomen omdat er door Rosmalen Politie bij werd gehaald. Zij vonden mij driftig en de veiling werd hierna afgeblazen.
Dit geeft me wel een bepaald beeld van jou. Kort door de bocht: je bent veroordeeld, dus je moet betalen. Doe je dat niet, dan heeft dat gevolgen. Met driftig worden verlies je slechts sympathie en kom je geen steek verder. Waarom heb je niet gewoon hoger beroep ingesteld tegen dat eerste vonnis?
In de zomer van 2022 heb ik een kort geding aangespannen tegen Klaverblad Rechtsbijstandverzekeringen. Ik heb de dagvaarding zelf opgesteld want ik was in de veronderstelling dat ik de rechter alleen maar even duidelijk hoefde te maken dat er sprake was van een misverstand dat wel al bijna 3 jaar duurde want we zitten inmiddels in het 4e jaar.
Wat eiste je in die procedure, en waarom een kort geding? Wat was je spoedeisende belang? Zelf dagvaardingen opstellen is, als je geen kennis van zkaen hebt, nooit een goed idee overigens. Het levert zelden op wat je voor ogen had (en dat heb je ook gemerkt).
Er was immers sprake van een "auto van de zaak". In de eerste zaak heeft de rechter bepaald dat dit zo was omdat ik een factuur van dezelfde garage had betaald met de pinpas van de zaak. Een andere factuur was betaald met de pinpas van de privé bankrekening en de rechter vond dat ik er een potje van had gemaakt. Dit staat letterlijk in het vonnis. Ik heb tijdens het 2e proces de opmerking gemaakt dat ik dacht dat het vonnis was geschreven door een kind.
Tsja, als jij ook eigenaarshandelingen verricht op naam van de zaak moet je niet gek kijken dat aangenomen wordt dat het dan ook een auto van de zaak is... De rechter weegt in principe alle bekende omstandigheden en beslist dan wat het meest aannemelijke scenario is. Blijkbaar heb jij onvoldoende duidelijk kunnen maken dat het een privé-auto is.
Ik begrijp dat u denkt dat de zaak stinkt. Dat is ook zo want hoe kan het dat een rechter een uitspraak doet die niet terug te vinden is op de website van de Rechtspraak?
Dat is geen kwestie van stinken, want lang niet alle uitspraken worden gepubliceerd. Er zijn
heldere criteria over welke zaken wel en niet gepubliceerd worden, en blijkbaar was jouw casus niet interessant genoeg.
Bent u belastingexpert of jurist dan kunt u de bewijsstukken bij mij opvragen want ik kom er niet verder mee en moet van de President van de rechtbank Zeeland West Brabant een rechtszaak starten om dit probleem uit de wereld te helpen terwijl ik denk dat het vonnis "nietig" verklaard zou moeten worden.
Je hebt simpelweg het verkeerde spoor bewandeld. Het vonnis had vernietigd kunnen worden als je hoger beroep zou hebben ingesteld. Dat heb je niet gedaan, en inmiddels kan dat al lang niet meer. Dat betekent dat de uitspraak onherroepelijk is (en dat je dus gewoon moet betalen).
Je kunt nog een executiegeschil (kort geding) starten, maar gezien de historie schiet je daar niets mee op (want de executie van een onherroepelijk vonnis is natuurlijk logisch).