LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Thijs29
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2006 19:23

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Thijs29 »

Heb gister bezoek gehad van twee geweldige HM mensen. Er was er een in opleiding en de ander was er als manager mee.

Heb wat vragen over dit produkt en helaas heb ik geen antwoord kunnen krijgen. Had iets meer verwacht van de kennis,maar helaas.

kan iemand mij helpen met het verkrijgen van een financieel bijsluiter van dit produkt?

Groet.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Mk »

Hadden die twee geweldige HMI mensen die niet bij zich dan?

rosas
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jul 2006 00:12

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door rosas »

Elprimato, je stelt dat Breukelaar weglaat dat de volledige incassokosten van 40% belegd worden in het Osiris fonds. Dat klopt niet met de financiële bijsluiter die stelt dat de kosten worden ingehouden en pas aan het einde van het jaar wordt bepaald hoeveel daarvan wordt teruggegeven aan de deelnemer in de vorm van aandelen in Osiris.

Hoe wordt die teruggave dan bepaald en waarom wordt dan gesproken over incassokosten?

Als je inhoudelijk reageert, doe dat dan svp volledig.

Thijs29
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2006 19:23

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Thijs29 »

Nee, helaas dat hadden zij niet bijzich.
Antw wat ik kreeg was dat ik dat kon lezen van hm internet site. Maar helaas wederom was de informatie was/is niet juist.


Dus vraag aan jullie hoe kom ik aan een financieele bijsluiter van de golden60 produkt?

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Hallo Thijs

Waarom schrijf je niet een briefje naar Hamburg-Mannheimer Nederland.
De Panoven 27-D, 4191 GW Geldermalsen.
Wellicht kunnen die je wens van een financiële bijsluiter te ontvangen bevredigen.
Daarbij verbaasd het me dat de 2 adviseurs je geen financiële bijsluiter hebben kunnen doen inzien, want die dien je altijd bij je te hebben ter inzage voor een (potentiële) klant.
Alhoewel ik niet echt de indruk heb dat je klant wilt worden, maar het meer doet om je gevoel te bevestigen dat je een goede keuze hebt gemaakt om ze de deur uit te werken, toch?

Hebben ze wel een klantprofiel en risicoprofiel bij je (kunnen) invullen?

m.v.g. justice man

Maikel K
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2006 14:59

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Maikel K »

Ja kan ik best begrijpen een hele evaring dus hahah

Ten eerst moet je geen last hebben van hartkloppingen.....haahaa

Stressbestendig is ook wel makkelijk in de financiële dienstverlening

( Help ik moet bewegen voor een extra inkomen !!!!! )

Ja, u heeft de juiste beslissing genomen te stoppen . :twisted:



Groetjes van een Ex adviseur pfff :evil:

Thijs29
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2006 19:23

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Thijs29 »

Hallo Justice man,


Helaas hadden de twee mensen van HM geen financiele bijsluiter bij zich.

Het is niet dat ik geen spaarplan of iets anders wil. Ik wil gewoon meer weten over het produkt en dat op waarheden cq feiten. Tevens wil ik graag horen wat andere mensen van dit produkt vinden ipv een mooie folder van HM.

Nogmaals ik zeg niet dat HM een slecht bedrijf.


Groet

rosas
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jul 2006 00:12

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door rosas »

Natuurlijk hadden ze geen financiële bijsluiter bij zich. Die zou je als argeloze consument wel eens kunnen lezen ... en erachter komen hoe hoog de kosten zijn. Lezen dus die bijsluiter, bij ieder financieel product dat je aanschaft.

Vraag ze even wat hun WFD vergunningnummer is. Moeten ze sinds 1 januari 2006 hebben.

jan janssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2006 19:32

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door jan janssen »

Waarom schrijf je niet een briefje naar Hamburg-Mannheimer Nederland.
De Panoven 27-D, 4191 GW Geldermalsen.
Wellicht kunnen die je wens van een financiële bijsluiter te ontvangen bevredigen.
Idd op deze wijze moet dat helemaal goed komen.

Wel jammer dat deze beste heren ze niet bij hadden want dat is wel de bedoeling van HM.
Ik heb hem zelf namelijk altijd bij me dus dat zal geen enkel probleem opleveren als je contact opneemt met Geldermalsen

Succes verder

Jan Janssen

findoc
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2006 21:49

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door findoc »

Hallo mijn naam is Mac en ik heb al 9 jaar een verzekering via HMI in belgie, waar ze overigens meer dan 400.000 klanten hebben, jullie gaan allemaal uit van veronderstellingen maar ik kan uiteigen ervaring spreken, ik heb ondertussen andere verzekerings tussen personen over de vloer gehad om te vergelijken met het product van HMI. telkens moet ik vaststellen dat de andere maatschappijen het alleen maar hebben over het rendement, en mij interesseert het niets wat ik ga krijgen. Als ik het maar krijg, ik bedoel daarmee, stel je voor je hebt een spaarplan van € 100 per maand en je krijgt op je 65e € 100.000 en je bent net als ik 33 jaar, dan moet je elke maand € 100 sparen om dat te krijgen maar stel je voor je wordt ziek of je wordt invalide wat dan? je verliest je job n je krijgt een uitkering dat veeeel minder is dan je inkomen op dat moment, ga je dan nog € 100 kunnen sparen, NEEN want het eerste wat je dan doet als je minde rinkomsten hebt dan ga je een spaarplan stoppen. Dat wil wel zeggen dat je je € 100.000 euro kunt vergeten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HMI daar in tegen heeft dit risico afgedekt dat zorgt dat ik toch mijn eindkapitaal krijg krijg op eind datum!!!!!!! en als ik invalide wordt door een ongeval dan keren ze me ook nog een extra kapitaal uit!!
Daar komt bij dat ik een gezin heb met 2 kinderen en als ik kom te sterven dan betaalt HMI mijn vrouw een kapitaal uit, EN als ik 65 wordt ook nog eens een extra kapitaal. Mijn HMI adviseur heeft mij duidelijk gemaakt dat 50% van de mensen voor hun 65e of overlijden of langdurig ziek worden of in een rolstoel komen, en als je dat overkomt bij een gewoon spaarplan dan heb je geen change want je moet stoppen met sparen om dat je gewoon geen geld meer hebt omdat je minder inkomen krijgt, bij HMI is dit allemaal geregeld.
Je hebt gelijk als je zegt dat je ergens anders meer eindkatipaal kan krijgen, maar wat is NU belangrijker!!!!! Veel geld op je 65e of iets minder maar dat je zeker weet dat het er ligt???
Julie Hollanders hebben toch ook naar het wk gekeken?? De borden van Hamburg-Mannheimer niet zien staan langs het veld bij ELKE westrijd?? Rechts in de hoek, ik heb Fortis of zoals jullie zeggen AGON niet gezien, doe ermee wat je wilt maar ik moet nooit geen ander product meer.
MAC uit Belgie.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door SJZ »

Mijn HMI adviseur heeft mij duidelijk gemaakt dat 50% van de mensen voor hun 65e of overlijden of langdurig ziek worden of in een rolstoel komen,
En had die "adviseur" ook een bronverwijzing voor deze informatie of was het slechts een verkoopblufpraatje?

jan janssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2006 19:32

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door jan janssen »

CBS
Voor de duidelijkheid
Centraal Bureau voor de Statistiek

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door SJZ »

En geef dan eens de link waaruit blijkt dat het CBS vastgesteld heeft dat 50% van de mensen voor hun 65e of overlijden of langdurig ziek worden of in een rolstoel komen.

rosas
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jul 2006 00:12

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door rosas »

Sterftecijfers vind je op http://www.ag-ai.nl/, het officiele actuarieel genootschap.

Wat blijkt: 17,3% van alle mensen sterft voor het 65e jaar. Maar stel, je bent een man van 30 die een polis sluit. De kans dat je voor je 65e sterft is 15,8%. Als we de HM verkoper moeten geloven dan wordt dus de resterende 34,2% van de 30 jarige mannen arbeidsongeschikt. Zou niet best zijn ...

Voor onze Belgische vriend Mac: bij iedere Nederlandse verzekeraar kun je arbeidsongeschiktheid of overlijden meeverzekeren maar dan tegen behoorlijk lagere premies en je hebt meestal de keuze of je het wilt of niet. Ik koop geen producten omdat ze het WK sponsoren maar op basis van de geboden prijs-kwaliteit verhouding. Daar scoort HM wel erg slecht. Doe je huiswerk en zet geen onzin op het net.

findoc
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2006 21:49

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door findoc »

Rosas, zie je wel dat 18% sterft voor de 65, is wel 1 op 5 he, wat krijg je bij avero achmea, ing zeg het maar ik heb alles nagekeken, de poliswaarde, mits een bijbetaling van een flinke premie!!!! en daarbij krijgen mijn nabestaande ook nog eens een extra uitbetaling op mijn 65e, maar voor mij is dit een perfect product misschien voor jou niet, maar daarom is het belangrijk dat de adviseur goed zijn werk doet en het juiste product plaatst. Dus doe zelf je huiswerk aub voor je mensen afschiet, en laat ze in hun waarde, ik vind het zeer zwak om een product via internet af te breken terwijl de maatschappij al meer dan 400.000 klanten heeft in de benlux en meer dan 5.000.000 in duitsland, dus al die mensen moeten beter hun huiswerk doen of ben jij dat?
mac

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door SJZ »

Rosas, zie je wel dat 18% sterft voor de 65, is wel 1 op 5 he,
Lekker je eruit kletsen he, jouw stelling was dat 50% van de mensen voor hun 50ste sterft of langdurig ziek wordt of in een rolstoel komt, nou, nu is dus wel gebleken dat jij de leugens van de verkoper napraat.

elprimato83
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:28

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door elprimato83 »

Beste HM-tegenstanders, Hamburg-Mannheimer groeit en groeit in Nederland, de andere maatschappijen zien hun Leven-portefeuille slinken...Oh ja, ik ben nog steeds geen product tegen gekomen wat ook maar in de buurt komt van de kwaliteit van HM-producten. En de extra dekkingen die je bij Nederlandse maatschappijen af kunt sluiten, staan in schril contrast bij de dekkingen die HM insluit...

Gelukkig zijn er mensen die wel met verstand reageren en niet met de onderbuik of uit eigen belang...

2 Joopataa: Dat jij en je aanhangers anoniem willen blijven zegt toch genoeg vriend! Ik werk samen met gerenomeerde ATP'ers die gekwalificeerd zijn op alle gebieden in de assurantie-wereld en dus wel degelijk verstand van zaken hebben. Dus domheid zal in mijn geval niet ter sprake zijn, ik berust al mijn kennis op feiten of de jarenlange kennis van (eerlijke) vakmensen.

Verder heb ik het wel weer gezien hier, hetzelfde onzinnige geneuzel, om de onwetende klant/startende adviseur op een verkeerd spoor te zetten. Hamburg-Mannheimer is gewoon een top-maatschappij!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Verder heb ik het wel weer gezien hier, hetzelfde onzinnige geneuzel, om de onwetende klant/startende adviseur op een verkeerd spoor te zetten. Hamburg-Mannheimer is gewoon een top-maatschappij!
Kritische vragen zijn ook zo vervelend he?

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Lawman »

de andere maatschappijen zien hun Leven-portefeuille slinken...
En waar haal je die onzin vandaan? Veel maatschappijen laten toch echt wel een groei zien in de levenportefeuille. Schijnbaar ben je dus niet op de hoogte de feitelijke cijfers!
Oh ja, ik ben nog steeds geen product tegen gekomen wat ook maar in de buurt komt van de kwaliteit van HM-producten.
Uit deze opmerking blijkt dat je kennisniveau wel heel erg laag is. Ongefundeerde praatjes waar de "verkopers" maar al te graag gebruik van maken.
En de extra dekkingen die je bij Nederlandse maatschappijen af kunt sluiten, staan in schril contrast bij de dekkingen die HM insluit...
Weer zo'n ongefundeerde uitspraak. Waar baseer je deze onzin op? Verdiep je eens echt in de materie i.p.v. deze kwallepraat te verkondigen. Nochthans heb ik nog geen enkele inhoudelijke reactie gezien op de door mij (en anderen) geplaatste vakinhoudelijke posts!
Ik werk samen met gerenomeerde ATP'ers die gekwalificeerd zijn op alle gebieden in de assurantie-wereld en dus wel degelijk verstand van zaken hebben. Dus domheid zal in mijn geval niet ter sprake zijn, ik berust al mijn kennis op feiten of de jarenlange kennis van (eerlijke) vakmensen.
Dat kan iedereen wel roepen. Met welke ATP ers werk je dan wel niet samen? Kom eens met wat namen zou ik zeggen! Het feit dat je op deze manier je domheid tracht te verdoezelen zegt mij wel genoeg.

Advies, kom nu eens met vakinhoudelijke reacties en uitspraken of ga anders met je Legodoos spelen!

findoc
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2006 21:49

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door findoc »

hier nog bericht van mac,

kom zelf eens met producten en feiten van andere maatschappijen die een beter product hebben qua zekerheid!!!!

Gesloten