LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
marian11
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2007 14:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door marian11 »

Okay, ja, als je één brief bedoelde bestaande uit 2 pagina's waarbij de 3e pagina is te vinden op de achterkant van de 2e pagina, ja, dan klopt 't.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="marian"[q
Geplaatst op: 03 Okt 2007 16:11 Onderwerp:


Okay, ja, als je één brief bedoelde bestaande uit 2 pagina's waarbij de 3e pagina is te vinden op de achterkant van de 2e pagina, ja, dan klopt 't.

dus het klopt.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Nou Janssen niet zo voorbarig met je commentaar.
Quote
En als ik dan lees ik heb van mijn advocaat nog niets gehoord , dan denk ik heb je wel eens, heb je wel een advocaat, want alle Yarden leden die via KiFiD of via het bekende advocatenkantoor hun beklag hebben laten behandelen zijn allemaal in het bezit van de brieven van Yarden, die verwijzen naar de polisvoorwaarden van voor 2007,

Ik heb wel een advocaat en beslist niet zomaar eentje, maar nog steeds geen brief van yarden ontvangen.
Vandaag heb ik bericht van mijn advocaat ontvangen, dat de overeenkomst met yarden is afgerond en ik dus ook die brieven behoor te krijgen.
Deze brief zou rechtsgeldig zijn, nu en in de toekomst, dat schrijven bewaar ik dus bij de polissen.
Waarom yarden dit allemaal zo mag afhandelen, zal wel bij de bananen republiek horen.

Ik wilde de polissen stop zetten , maar dit is geen optie, krijg toch niet wat ik wil.
Mijn conclusie , yarden heeft haar zin, van de 990.000 verzekerden is een klein deel in verzet gegaan en die hebben ze “hun oude rechten teruggegeven”.
Schorem wint en krijgt hun zin, zo werkt het, lang leve nederland.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

=eres

Ik heb wel een advocaat en beslist niet zomaar eentje, maar nog steeds geen brief van yarden ontvangen.
Vandaag heb ik bericht van mijn advocaat ontvangen, dat de overeenkomst met yarden is afgerond en ik dus ook die brieven behoor te krijgen.
Deze brief zou rechtsgeldig zijn, nu en in de toekomst, dat schrijven bewaar ik dus bij de polissen.
Waarom yarden dit allemaal zo mag afhandelen, zal wel bij de bananen republiek horen.
Ik vind het wel vreemd, want ik heb de brieven zelfs dubbel en nog eens dubbel gehad, misschien zijn die van jou wel bij mij aangekomen :lol:

groetjes ayla

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=Ëres"





Eres
Geplaatst op: 03 Okt 2007 19:09 Onderwerp:


Nou Janssen niet zo voorbarig met je commentaar.
Quote

En als ik dan lees ik heb van mijn advocaat nog niets gehoord , dan denk ik heb je wel eens, heb je wel een advocaat, want alle Yarden leden die via KiFiD of via het bekende advocatenkantoor hun beklag hebben laten behandelen zijn allemaal in het bezit van de brieven van Yarden, die verwijzen naar de polisvoorwaarden van voor 2007,
Eres:

Ik trek helemaal geen voorbarige conclusies. ik constateer alleen dat jij de enige bent die nog geen bericht van Yarden ontvangen heeft.
Terwijl de meesten al voor 17 september de brieven thuis hadden.
Die hadden voor het merendeel de zaak laten afwikkelen door Advocaat Rauwerda of KiFiD.
Dus als jij dan schrijft ik heb nog steeds niets gehoord, mag ik dan schrijven heb je wel een advocaat, als jij de je daardoor aangesproken voelt, is dat jammer, maar ik vind het , een normale conlusie.





Ik
heb wel een advocaat en beslist niet zomaar eentje, maar nog steeds geen brief van yarden ontvangen.
Vandaag heb ik bericht van mijn advocaat ontvangen, dat de overeenkomst met yarden is afgerond en ik dus ook die brieven behoor te krijgen.
Deze brief zou rechtsgeldig zijn, nu en in de toekomst, dat schrijven bewaar ik dus bij de polissen.
Waarom yarden dit allemaal zo mag afhandelen, zal wel bij de bananen republiek horen.
Dan een advocaat en niet zo maar één, dan moet ik toch concluderen dat het zeker niet zo maar één is, want dan had je allang bericht
moeten hebben.
Verder is het zonde van het kapitaal wat je daarvoor moet betalen, K.I.FiD is gewoon gratis. Ik had ook wel een advocaat kunnen nemen, die mij nog weinig gekost had ook, een zwager van mijn oudste zoon is advocaat en diens echtgenote ook nog, ik heb wel een paar keer gebruik gemaakt van zijn/haar kennis hij is strraf advocaat en zij arbeids en verzekeringsrecht. maar ik ga geen gebruik maken van vrienden diensten, als er andere mogelijkheden zijn,. ook had ik veel contact met Vok en Ayla en zij met mij, dus wij trachten elkaar zoveel mogelijk aan te vullen. Comunicatie is onverbrekelijk verbonden met het het resultaat.
Ik wilde de polissen stop zetten , maar dit is geen optie, krijg toch niet wat ik wil.
Mijn conclusie , yarden heeft haar zin, van de 990.000 verzekerden is een klein deel in verzet gegaan en die hebben ze “hun oude rechten teruggegeven”.
Schorem wint en krijgt hun zin, zo werkt het, lang leve nederland.
Polissen stop zetten is gewoon een eigen keuze, maar wel een keuze die het minste resultaat opleverd. dat heeft niets te maken met Schorum of welke woorden jij dan ook schrijft, maar valt gewoon onder het Nederlands verzekeringsrecht. Dus zelf bij wet geregeld.
Weet je nog de uitspraak op 17/9 bij Radar, hoeveel % er van elke ingelegde euro naar het risco fonds gaat. dat is gewoon een bittere noodzaak
Alleen ben ik het wel met je eens dat yarden eingelijk iedere verzekerde opnieuw een brief had moeten zenden over de herziene mogelijkheden.
Maar hier hebben zij gebruik gemaakt van de omgekeerde bewijslast.
Geen commentaar dan is men tevreden. dat zal echt niet altijd het geval zijn, ik denk zelf dat velen nog steeds niet weten wat zij precies ontvangen hebben, en ook niet weten wat de veranderingen zijn. helaas.

Maar dat is het verschil van vroeger de onderlinge verzekeringen, en
nu NV yarden uitvaartverzekering. Dus 100% commercieel.
Probeer maar eens al deze mensen te bereiken.
De couranten wijgeren ingezonden stukken over Yarden, ja commercie he, Yarden adverteerd in diverse couranten en die willen geen goede klant kwijt. maar zo gaat het immers toch zeker in elk bedrijf.
Laatst gewijzigd door janssen op 03 okt 2007 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Acceptgiro
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2007 21:45

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Acceptgiro »

Hallo beste mensen,

Even een ander onderwerp m.b.t. onze 'grote' vrienden van Yarden.
Ik heb recent een acceptgiro ontvangen voor de premie.
In het verleden stond er altijd netjes bij vermeld welke periode het betrof. Dit is nu niet meer het geval.
Gezien de hoogte van het bedrag kreeg ik argwaan. Het feit is nl. dat mijn polis m.i.v. april 2008 premievrij is.
Dus even gebeld met het Contact Center; deze meldden me doodleuk dat er een jaarpremie in rekening gebracht wordt. Deze premie betreft de periode 01-07-07 tot 01-07-08.
Dit betekent dus dat ik in eerste instantie 3 maanden extra betaal. Op mijn vraag hoe het met het teveel betaalde bedrag zat dan, kreeg ik als antwoord dat dit in de loop van volgend jaar wel teruggestort zou worden.
Ik weet niet hoeveel andere mensen ook binnenkort premievrij vallen, maar dit lijkt me toch een kwestie van even flink incasseren & rente trekken, waarna als het hen uitkomt ons een keer het teveel betaalde bedrag terug gegeven wordt!

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

acceptgiro.

Iedereen die altijd per maand zijn/haar premie betaalde, kunnen zij dit recht niet zomaar ontnemen.
Dus betaal zelf gewoon wat je voorheen ook per maand betaalde, en zet er gewoon bij deel betaling volgens eerder gemaakte afspraken.
Probeer het, want zij kunnen daar echt niets tegen doen.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Pfff even weggeweest druk ,druk

Geef mij even tijd om alles na te lopen en de mailings te bekijken.
Zijn er heeeeeeeeeel veel
Jullie horen nog van mij.

http://www.yarniek.nl

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 14:58, 4 keer totaal gewijzigd.

marian11
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2007 14:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door marian11 »

Waar kan ik vinden wat precies het verzekeringspakket was zoals dat gold tot 1 januari 2007?
Ik bedoel dus die lijst waarin het aantal volgauto's, kopjes koffie e.d. vermeld worden. Ik heb alleen zo'n lijst van november 2004 met de wijzigingen per 1 januari 2005. Van de Yarden Magazines heb ik er nog 3 kunnen terugvinden, maar daar staat niet zo'n lijst in.

Ik zou zo'n lijst kunnen opvragen bij Yarden, maar om één of andere reden vertrouw ik die lui niet meer...

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

marian 11,

Dan adviseer ik jou die lijst van novermber 2004 heel goed bij de polis
te houden. Dit is het officiéle ledenrechtenpakket van AVVL en
Yarden-select. Deze natura-verzekering is per 1-10-2006 beéindigd
en in 2007 eenzijdig omgezet naar € 2304,78.
Tegen die omzetting moet je proteststeren en dat je de oude voorwaarden wilt houden.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Quote Janssen
Ik trek helemaal geen voorbarige conclusies. ik constateer alleen dat jij de enige bent die nog geen bericht van Yarden ontvangen heeft.
Terwijl de meesten al voor 17 september de brieven thuis hadden.
Die hadden voor het merendeel de zaak laten afwikkelen door Advocaat Rauwerda of KiFiD.
Dus als jij dan schrijft ik heb nog steeds niets gehoord, mag ik dan schrijven heb je wel een advocaat, als jij de je daardoor aangesproken voelt, is dat jammer, maar ik vind het , een normale conlusie.

Ik voelde me wel aangesproken, maar maakte er geen drama van.
Ik denk niet dat het probleem bij mijn advocaat ligt, maar bij die van yarden of yarden zelf, want ik heb nog steeds geen brieven van yarden, ben daar ook niet verbaasd over.
Ik ken ook nog meerdere personen, die de brief van yarden niet hebben ontvangen, sterker ik ken ook nog personen, die zelfs de nieuwe wijzigingen niet hebben ontvangen, ik mag tenminste aannemen dat die hun nog wel gestuurd zullen worden, of hebben die geluk?
Van het verzekeringsrecht heb ik ook geen hoge pet op, dat is nu wel meer dan gebleken.
Zo af en toe blaas ik stoom af en pleeg ik wat gemopper(eindigende regel), gewoon niet opletten.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

dag Eres

wat mij opvalt na vandaag voor de laatste keer alle berichten te hebben gelezen, dat je al van af mei van niemand wat hoort niet van yarden ,niet van de ombudsman, niets van kifid en niets van de spits,
en tot de dag van vandaag nog steeds niets van yarden.

Ik vraag me nu toch af 1 of 2 keer niets horen oke, maar zoveel keer kan geen toeval zijn.

Je schrijft juni het lijkt wel of ik niet besta, die indruk krijg ik ook, want al de mensen die ik ken hebben van al die organisatie's wel bericht gekregen of je bestaat niet of wil je niet bestaan :?:

Het is en blijft een vreemde zaak

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quoteËres"
Ik voelde me wel aangesproken, maar maakte er geen drama van
.

Eres drama
dat is wel een groot woordt, ik maak nergens een drama van.
Ik denk niet dat het probleem bij mijn advocaat ligt, maar bij die van yarden of yarden zelf, want ik heb nog steeds geen brieven van yarden, ben daar ook niet verbaasd over
.

Dat verbaasd mij nu , want ik heb na 17 september voor meerdere personen bezwaar ingediend, en de eertse bevestigingen zijn al binnen ( ik ben geen advocaat), één gezin heeft nog geen bericht, dus gaat er vandaag weer een mailtje naar Yarden.


Ik ken ook nog meerdere personen, die de brief van yarden niet hebben ontvangen, sterker ik ken ook nog personen, die zelfs de nieuwe wijzigingen niet hebben ontvangen, ik mag tenminste aannemen dat die hun nog wel gestuurd zullen worden, of hebben die geluk?
Hadden deze personen wel ee natura verzekering, want veel verzekerden hadden al een sommen verzekering, die ontvangen dus ook geen bericht.
Mijn echtgenote heeft twee pollissen, een natura en een sommen verzekering van € 1.363,36.-- ,die hebben wij altijd gewoon laten doorlopen. Wel betalen wij daarvoor € 5,20 per maand
die moet zij betalen tot haar vijf en tachtigste jaar, Zij heeft over die
polis ook geen bericht ontvangen. Alleen een nieuwe polis die gelijk is aan haar oude polis
Van het verzekeringsrecht heb ik ook geen hoge pet op, dat is nu wel meer dan gebleken[/quote

Het verzekerings recht ligt vast in het W.v.K. , artiikelen 247 t/m 296.
Alleen gaat het bij de assurantie wet net zo als bij andere wetten de meeste zijn raamwetten, dus basis begrippen. daar kan met toestemming van de verzekeringskamer van afgeweken worden.
Dan is het geen wet, maar een besluit. dus dat En-Bloc clausule is geen assurantie wet, maar een assurante belsuit, vandaar dar er verschillende interpretaties zijn.
De één zegt de en bloc clausule mag alleen gebruikt worden in noodgevallen terwijl de andere, de En bloc clausule gaat interpreteren als ware het een hardheidsclausule.
Zo af en toe blaas ik stoom af en pleeg ik wat gemopper(eindigende regel), gewoon niet opletten.
Stoom afblazen kan nooit geen kwaad doe ik ook wel, maar ik tracht dit wel altijd op een correcte manier te doen zonder gebruik van grote woorden, het enige woordt dat ik tegen over Yarden bestuurders heb gebruikt hou ze in de gaten want het zijn boeven.
Verder heb ik geen kwade gedachten gehad toen ik iets schreef over jou posting, of zo als sommigen schrijven poneer ik mijn posting,
Maar ik hou niet van het gebruik van dure woorden, doch tracht steeds zo eenvoudig mogelijk iets te poneren, zodat ook niet ingewijden in de assurantie wereld begrijpen wat ik tracht uit teleggen.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=Äyla"
Je schrijft juni het lijkt wel of ik niet besta, die indruk krijg ik ook, want al de mensen die ik ken hebben van al die organisatie's wel bericht gekregen of je bestaat niet of wil je niet bestaan



Hallo Ayla:

Jij schrijft het en ik dacht het, maar dan krijg ik een antwoord ik voel mij aangesproken, terwijl ik niet anders heb geschreven dan dat ik het een vreemde zaak vind. En blijf vinden. :oops:

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Hallo Ayla:

Jij schrijft het en ik dacht het, maar dan krijg ik een antwoord ik voel mij aangesproken, terwijl ik niet anders heb geschreven dan dat ik het een vreemde zaak vind. En blijf vinden.
Dag janssen,
Ik vind het en raar en mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt.
maar ja de naam is ook vrouw he :lol:

groetjes ayla

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=äyla"
Dag janssen,
Ik vind het en raar en mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt.
maar ja de naam is ook vrouw he

groetjes ayla
Dag ayla:

Daarom kun jij schijnbaar rustig iets schrijven zonder commentaar.te krijgen
Jij schrijft dat er iets niet klopt, en dat is ook mijn mening.
Eres had gewoon de brief van Radar kunnen gebruiken, dan had hij nu zeker al bericht gehad. kosten noppes. :idea:

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Hallo Janssen......................................

Ik was er een paar dagen tussenuit en heb dus nu pas jouw antwoord gelezen op mijn vraag.
Ik heb dit voorbeeld (bijna letterlijk) overgenomen en direkt verzonden naar Dhr.Croes van Yarden.
Bedankt Janssen voor de informatie , vriendelijke groet,

Frans Veerman

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Janssen en Ayla
Ik zal het nog eens opsommen, ik signaleer slechts en schrijf daarover.
Ik heb bij yarden geprotesteerd direct na de eerste radar uitzending in april.
Kreeg daar geen reactie op, daarna bij de ombudsman verzekeringen, was net de overgang naar het kifid, dus dat zou een excuus kunnen zijn.
Daarna nog een keer bij yarden geklaagd nu aangetekend en dus konden ze daar niet om heen.
De bekende reactie die we allemaal zo’n beetje hebben gehad, van het mocht etc.etc.
Daarna met de advocaat in Rauwerda, die reageerde direct en kon me daar dus aanmelden.
Kon me net zo goed bij mijn eigen advocaat aanmelden, zo gedaan dus.
Kost wel geld, maar soms moet je voor principes betalen.
En daarna nog meer brief wisselingen met yarden gehad, ook over andere zaken, die moesten ze wel beantwoorden, door de manier van opgesteld zijn.
Het kifid nogmaals aangeschreven en die wilde mijn klacht niet behandelen, maar mijn vraag was simpel of mijn klacht over yarden nooit was binnen gekomen en op nieuw gedaan moest worden, dus lezen is niet hun sterkste vak en weg was mijn beetje vertrouwen in hun.
Dus niets ontvangen was niet het geval, maar na steeds weer herhalen pas wat en door opvolgende berichten nu uit het verband getrokken.
Ik heb oa nova, spits,almere vandaag en de sp aangeschreven ook nog wat meer en slechts de sp reageerde.De media gaan echt geen negatieve informatie schrijven wanneer ze advertentie inkomsten hebben van yarden, ben ook niet naïef maar het was te proberen.
Hoefde de voorbeeld brief van de tros dus ook niet te gebruiken, want ik had de machine al lang in werking gezet.
Ik weet uit ervaring dat juridische molens niet snel werken, dus wacht geduldig af op de resultaten en die is er denk ik nu, allen niet tot mijn tevredenheid.
Maar van yarden nog steeds niets en ik ben echt niet de enige.
Of ik besta, dat laat ik aan anderen over, zit daar niet mee.
Janssen
Ik zei dat ik daar geen drama van maak, dus niet omdraaien dat jij dat zou doen.
Ik zie het ook niet als een kwade gedachte van jou en iedereen is vrij om commentaar op me te geven.
Laat ik nu net vinden dat ik me nog enorm in hou met mijn uitspraken, zo heftig vind ik ze niet en is in ieder geval voor de randstad heel netjes uitgedrukt(ik hoor dagelijks erger taalgebruik), dus kan daar het verschil liggen, maar deze uitspraak is voor mijn eigen rekening en hoeft niet de norm te zijn.
Wat de personen betreft die nog geen nieuwe polis hebben gehad, volgens hun opgave hadden ze een natura verzekering en zoals ik de yarden informatie las, zou elke verzekerde een nieuwe polis moeten krijgen en je zegt zelf dat je echtgenote wel een nieuwe polis heeft ontvangen.
Ayla
Dat er iets niet klopt is zeker, maar volgens mij is dat gewoon de slordige yarden werkwijze en wat de rest betreft is uitgelegd.
Ik kan natuurlijk gewoon weer naar yarden schrijven waar die brieven blijven, doe ik uiteindelijk ook wel, maar dan moet ik om iets vragen waar ik het helemaal niet mee eens ben en me opgedrongen wordt.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Eres,

Dus wel brieven ontvangen, zo kwam je in ieder geval niet over.
En nog maals je schijnt één van de weinige te zijn die niets ontvangen heeft van yarden, zelfs emails worden bevestigd



[/quote]-eres

Laat ik nu net vinden dat ik me nog enorm in hou met mijn uitspraken, zo heftig vind ik ze niet en is in ieder geval voor de randstad heel netjes uitgedrukt(ik hoor dagelijks erger taalgebruik), dus kan daar het verschil liggen, maar deze uitspraak is voor mijn eigen rekening en hoeft niet de norm te
Mijn geboorteplaats is ook de randstad, hoezo ergere dingen, je doet of het daar barbaaren zijn

ayla :wink:

Gesloten