LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Frankjj01
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:32

HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

Per 1 juli zegt Hema wijzigingen in de digitale polismap te hebben aangebracht.

Ze sturen een mailtje met een link om je gegevens te controleren.
Dit betreft naam en adres. Nou, het lijkt mij dat ze dit wel weten Toch.

Maar nou komt het.... je kunt alleen inloggen in je digitale polismap door een machtiging af te geven om alles per automatische incasso te laten afschrijven.
Doe je dit niet.... jammer, maar je komt niet meer in je digitale polismap !!!

Schandalig gedrag vind ik. Het enige doel is dus om automatische incasso's af te dwingen. Nou doe ik wel veel, maar laat beslist geen enkele verzekeraar de baas spelen over mijn rekening. No way ! Daar heb ik in het verleden al eens hele slechte ervaring mee gehad.

Nou, ik kan ze nu al melden dat deze actie in ieder geval één klant gaat kosten.
Want dit getuigt niet naar klantvriendelijk gedrag.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Martijn T »

dit heeft te maken met het feit dat de schadeverzekeringen die onder gebracht zijn via de HEMA bij AON worden overgesloten van AON naar Avéro (om precies te zin Inshared)Inshared werkt waarschijnlijk alleen met auto. incasso, dus vandaar.

Ik mag trouwens toch hopen dat u op de hoogte bent gebracht vh feit dat de risicodrager van uw verzekeringen verandert??

Frankjj01
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:32

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

Nee, dat is mij niet bekend ! Leuk dat ik dat dus nu even te weten kom !!!!

Ik heb vanmiddag bericht terug gekregen om mijn mail, waarom ik dus niet meer in mijn polismap kan komen.
Ze antwoorden dat ze alleen lagere premies kunnen aanbieden door iedereen met maandelijkse incasso's te laten betalen.

Ik dien dus akkoord te gaan met deze automatische incasso om verzekerd te zijn bij de Hema.

Nou, dit vind ik eigenlijk echt te zot voor woorden.
Volgens mij mag dit ook helemaal niet. Ik meen dat elk bedrijf een alternatieve betalingswijze moet aanbieden. Tenminste, dat was wel altijd zo. Dit was volgens mij wettelijk geregeld.

Maar om dit ook te doen zonder voorafgaande informatie, is natuurlijk volslagen belachelijk.
Ik ga dan ook direkt al mijn verzekeringen opzeggen. Lopen gelukkig al meer dan een jaar, dus rap weg bij deze waardeloze, klantonvriendelijke, arrogante club !!!!
Ik zal ook meteen eens even kijken bij welke organisatie ik dit aanhangig kan maken en een klacht kan indienen.

Oja, ik krijg ook een link toegestuurd, dat als ik niet akkoord ga, al mijn polissen teruggaan naar Aon. Ik mag dan ook geen kontakt meer met de Hema opnemen en ik heb ook geen polismap meer. Dit per 1 juli 2011. Mag ik even opmerken dat het nu dus 8 juli is.

Wat the f*ck !!!!!!!!!! Ze zijn daar volslagen knettergek geworden !!!!!!!!
Ik hoop dat ze zelf goed verzekerd zijn, want wat mij betreft mag zo'n toko per direkt affikken. Schandalig dat zo'n bedrijf in Nederland mag bestaan.

Werkelijk te idioot voor woorden !

Marja_55
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2011 08:58

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Marja_55 »

Mij is dus precies hetzelfde overkomen. Ik heb een verzekering lopen tot maart 2012. Als ik nu in mijn polismap wil kijken, of sterker nog, als ik mijn groene kaart die per 1 juli van kracht is geworden wil uitprinten, dan moet ik eerst naar mijn polismap. Maar daar kan ik niet inkomen als ik niet eerst een incassomachtiging afgeef aan Hema.

Dit is gewoon pure chantage. Ik kan geen gebruik maken van mijn inzagerecht en dat terwijl deze premie tot maart 2012 betaald is. Ik vraag me af of dit wettelijk maar zo kan. Vaak moet je iets extra betalen als je geen incasso wilt afgeven. Oke, daar kan ik mee leven. Maar dit soort praktijken???

Het is natuurlijk een koud kunstje om de verzekering op te zeggen. Dat gaat ook zeker gebeuren in maart 2012. Maar tot die tijd heb ik betaald en wil ik mijn polismap kunnen zien. Punt.

Is er al iemand bekend waar ik deze klacht melden kan en om Hema te laten aanpakken?

Marja_55
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2011 08:58

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Marja_55 »

Ik heb toch maar even het volgende mailtje naar Hema gestuurd. Voor wat het waard is. Maar dan ligt het maar vast.

Geachte medewerker,

Hartelijk dank voor uw mail.

Ik heb een verzekering lopen waarvan de premie tot .... 2012 is betaald. Tot die tijd wil ik in mijn gegevens kunnen kijken zonder dat ik eerst een incassomachtiging moet afgeven voor premies die pas in 2012 zouden kunnen worden geïnd. Tegen de maand .... 2012 kunt u mij opnieuw vragen of ik bereid ben om een automatische betalingsincasso af te geven.

Gedurende de huidige looptijd verwacht ik door de Hema geïnformeerd te worden over eventuele wijzigingen in mijn verzekering.
Als u mij blokkeert om mijn digitale polismap te raadplegen zolang ik u geen incassomachtiging heb verstrekt, sommeer ik u mij deze informatie schriftelijk (per post) te doen toekomen. Uiteindelijk ben ik een betalende klant en heeft u als leverancier de plicht uw klanten te informeren en tijdig de voor hen bestemde stukken te verstrekken, zo nodig per post. Daarnaast ontvang ik graag eveneens per post mijn nieuwe groene kaart.

Indien ik schade lijdt doordat u mij deze informatie willens en wetens onthoudt, stel ik u hiervoor op voorhand in gebreke.

Hoogachtend.

Este
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2011 09:45

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Este »

Hema had de verzekeringen ondergebracht bij Achmea. Sinds 1 juli is de partner blijkbaar gewijzigd waardoor ook de internationale groene kaart voor de autoverzekering niet meer geldig zou zijn, hierop stat namelijk niet Hema-verzekering maar Avero-Achmea als verzekeraar aangegeven. Je wordt als klant opgeroepen om je nieuwe groene kaart te downloaden, maar de website blijkt sinds dagen overbelast en werkt dus niet/ loopt vast.
Het telefoon nummer 0900-1514 dat bereikbaar zou moeten zijn volgens mijn info is ook buiten gebruik. Contact opnemen met de administratie is dus helemaal niet meer mogelijk, dit terwijl heel veel vakantiegangeres zijn aangewezen op een geldige groene kaart. Dit ga ik zo snel mogelijk opzeggen.

Tegelijk wil ik Hema-Verzekeringen oproepen om de telefoonlijn per direct te bemannen en de groene kaarten desnoods per post te versturen, cq de internetcapaciteit uit te breiden. zo kun je je klanten niet behandelen.

Marja_55
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2011 08:58

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Marja_55 »

@ Este

Punt waar het om draait is, dat je alleen je groene kaart kunt downloaden als je eerst Hema machtigt om voortaan je premies automatisch van je rekening af te halen. Doe je dat niet? Dan kun je zelfs helemaal geen groene kaart downloaden of andere informatie rond je verzekering inzien.

Rij voorzichting :-)

Marja_55
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2011 08:58

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Marja_55 »

Erg grappig dit!

Hoewel ik dus mails van Hema krijg dat ik moet inloggen op mijn persoonlijke polismap (zodat ze mij een incassomachtiging kunnen afdwingen) krijg ik het volgende bericht als ik naar de afzender terugmail.

'HEMA verzekeringen' ([email protected])
Het door u ingevoerde e-mailadres is niet gevonden. Controleer het e-mailadres van de geadresseerde en probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de helpdesk.

Schiet mij maar lek.

Este
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2011 09:45

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Este »

@marja
Dat de betalingsvoorwaarden zo eenzijdig worden gewijzigd is natuurlijk schandalig, dat hoort ver van te voren te worden aangekondigd, als het al is toegestaan, met mogelijkheid tot opzeggen.
Maar wij betalen de verzekering wel al via automatische incasso. Inloggen op je autoverzekering-polismap is inmiddels geheel onmogelijk, terwijl je wel met een geldige groene kaart naar het buitenland moet.
Ik zal vannacht de wekker zetten en het dan proberen. En na mijn vakantie zo snel mogelijk een andere verzekering zoeken. Echt HEMA? Voor mij niet meer!

sjacger
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:02

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door sjacger »

Wij hebben hetzelfde probleem, maar ze vergeten 1 ding, zij moeten aan ons geld verdienen wij niet van hun. (alleen bij schade) :twisted:
Dit jaar zeggen wij onze verzekering op, we blijven baas over onze eigen bankrekening en DUS niet de hema :D 8) :roll:

Prettige vakantie

Jacquelien

Mrsbolan
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:57

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Mrsbolan »

Ik heb HEMA hierover gemaild, maar je komt er niet onderuit. Onder het mom van 'alleen op deze manier kunnen we onze produkten goedkoop houden'. Maar ik wil ze helemaal niet machtigen, en ook niet overstappen naar een andere verzekering. Ze mogen dit toch niet zomaar doen?

Frankjj01
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:32

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

Het wordt met de dag dwazer met de Hema !!!

Vandaag een mailtje gehad, dat al mijn verzekeringen zijn geroyeerd, omdat ze naar een andere risicodrager zijn gegaan. Maar, schrijven ze, ik blijf goed verzekerd bij de Hema. Huh ??!!??

Een paar dagen geleden ook een reactie op een heel boos mailtje gekregen, dat ik mijn verzekeringen bij de Hema kan opzeggen in mijn polismap. Maar moet dan dus wel even de machtiging afgeven. Maar ik ben toch geen klant meer van de Hema ?!?!?
Ik had dus aangegeven via een speciale link dat ik niet akkoord ben gegaan met de wijzigingen. Waarbij ik dus ook de melding kreeg, dat ik dus geen klant meer ben van de Hema.

Ze weten dus echt niet meer wat ze aan het doen zijn. Zo'n slechte administratie is eigenlijk te dol voor woorden.

Ondertussen heb ik dus geen idee of ik nog wel verzekerd ben en bij wie !!
Ga morgen maar eens bellen met de Aon of ik daar dus nu verzekerd ben en zal dan ook direct alle verzekeringen opzeggen.

Wat een ongeorganiseerde bende zeg.

Hema..... blijf nou maar lekker handdoekjes, onderbroeken en potjes en pannetjes verkopen. Maar blijf van andere dingen af waar je totaal geen verstand van hebt.

Morgen zal ik wel even melden hoe het nu met de verzekeringen zit.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Martijn T »

tja,
waarom Hema?
zoveel keuze, je sluit je verzekering toch ook niet bij kruidvat af (hoop ik)

Frankjj01
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:32

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

Vreemde opmerking eigenlijk, maar je hebt wel gelijk, maar......

Waarom zou een bedrijf als Kruidvat of Hema geen tussenpersoon kunnen zijn ?

Oke, de Hema blinkt momenteel uit in volledig onvermogen ! Maar iedereen zou een goed tussenpersoon kunnen zijn. Maar er zijn heeeeel erg weinig goede tussenpersonen in Nederland hoor. Alles draait en draaide vooral om het geld en echt niet om de klanten. Iemand die dat denkt of heeft gedacht, weet echt niet hoe die financiele wereld in elkaar steekt.

Maar ja, helaas heb ik nu even te maken gehad met de Hema. Maar ook in het verleden zeer slechte ervaringen gehad met de grote namen in deze branche.
Ook die maken er vaak een potje van !!!
Gewoon een branche die zichzelf in de jaren verrot heeft gemaakt. En dat alleen voor het grote geld.

Maar dit is net zoals je bij de bouwmarkt meer bijproducten heb liggen, die werkelijk niets met bouwen en doe-het-zelven te maken hebben. Kan gerust goed gaan.
Dit soort bedrijven zijn gewoon dozenschuivers en zoiets als de Hema niets meer dan polisschuivers. Werken alleen voor de centen voor zichzelf. Dat dit dus weer eens blijkt, mag in deze topic wel weer duidelijk geworden zijn.

Maar ik ben eigenlijk wel met je eens, dat deze bedrijven zich eigenlijk hier niet mee mogen bemoeien !

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

was 2 jaar geleden ook bij de hema verzekerd met de auto
vond het helemaal niks
een keer een aanrijding gehad NIET mijn schuld en 3 tredes naar beneden
heb diverse verzekeringen bij de fbto en eigenlijk nooit geen problemen,maar was toen een aanbieding bij de hema en dat scheelde een hoop 50 % van de premie het eerste jaar
ben gauw met de 2 autos weggegaan daar
heb nu alles bij de ftbo

hahal
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mei 2011 22:53

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door hahal »

heb nu alles bij de ftbo
Ook Achmea toch....keren ook moeilijk uit in geval van schade.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

hahal schreef:
heb nu alles bij de ftbo
Ook Achmea toch....keren ook moeilijk uit in geval van schade.
ben ik niet met je eens
2 weken geleden schade door de hagel
smorgens per pc gemeld
smiddags antwoord met een schadenummer kon hem bij 3 adressen hier laten maken totaal geen probleem
heb nu van ftbo rechtsbijstand door dat me man overtollig is hier in het ziekenhuis na 30 jaar ook binnen 1 dag geregeld
dus voor mij ftbo TOP :D

hahal
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mei 2011 22:53

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door hahal »

Geweldig dus ineke :D

hemaverzekeringen
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2011 16:54

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door hemaverzekeringen »

HEMA heeft op 1 juli de verzekeringen van haar klanten ondergebracht bij een nieuwe risicodrager. Alle klanten van HEMA zijn over deze overgang en de wijzigingen die dit met zich meebrengt in mei geïnformeerd via e-mail. De klanten die niet via e-mail bereikt konden worden hebben per post deze informatie gekregen. Een belangrijke wijziging is dat de klant sinds 1 juli, net als bij internetbankieren, alle wijzigingen zelf kan doen in de online polismap.

Op basis van signalen die wij van onze klanten hebben gekregen, gaan wij, zonder dat eerst akkoord moet worden gegeven op een machtiging voor automatische incasso, onze klanten toegang geven tot hun online polismap. De toegang tot de online polismap en het geven van een machtiging voor automatische incasso willen we opsplitsen. Wij werken aan een goede oplossing en willen dit z.s.m. aanbieden.

Voor nog af te sluiten verzekeringen en verlengingen van lopende verzekeringen geldt dat de premie alleen nog met automatische incasso kan worden betaald. Dat scheelt enorm veel administratief werk en voorkomt fouten. Hierdoor worden kosten bespaard en zo kunnen de HEMA verzekeringen een lage prijs houden. Als u uw premie voor uw lopende verzekering al vooruit heeft betaald, dan gaat de automatische incasso natuurlijk pas in nadat de contractduur van uw lopende verzekering is beëindigd.

Als u vragen heeft, neemt u dan s.v.p. contact met ons op via [email protected] Wij zullen dan binnen 2 werkdagen reageren.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door seconds-out »

hemaverzekeringen schreef:
Op basis van signalen die wij van onze klanten hebben gekregen, gaan wij, zonder dat eerst akkoord moet worden gegeven op een machtiging voor automatische incasso, onze klanten toegang geven tot hun online polismap.
Daar sta je dan!
Op basis van signalen die wij van onze klanten hebben gekregen...
Want hoe gaat dat dan?
De klanten kunnen kiezen uit wel/niet automatische incasso, dat wilden veel klanten niet...(?)
Het signaal van de klant was duidelijk>>alleen automatische incasso. wij willen GEEN keuze.... :cry:

Smoesjes van de Hema worden ook steeds "normaler". :twisted:
Er had moeten staan: ..Op basis van het kostenplaatje die wij hebben gekregen....

Btw..Op basis van de signalen van de forumleden is er besloten dat per heden alle web-care teams moeten stoppen met hun activiteiten.
Wij forumleden zijn het zat dat dit forum misbruikt wordt door allerlei bedrijven, die dit als een doorgeefluik zien voor hun eigen zaakjes of ermee spammen!
Ook is het irritant dat de feedback bijna altijd ontbreekt.
Bovendien is het vaak alleen maar geplaatst om image schade te beperken of te voorkomen.

Wedden?
Wedden dat dat tig keer meer klopt als de kulsmoesjes van de Hema?

Gesloten